Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 299

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 299 av 2256 FørsteFørste ... 159 169 179 189 199 209 219 229 239 249 259 269 279 289 295 296 297 298 299 300 301 302 303 309 319 329 339 349 359 369 379 389 399 409 419 429 439 799 1299 ... SisteSiste
Viser resultater 5,961 til 5,980 av 45103
    Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forumtreff Lørdag 3. d.å.

PS: Det tas forbehold om sterke overdrivelser!

Hva skjer når man samler en blanding tekno-perversiteter og eksentriske audio/video freaker i beste overgangsalder (40år’s krisa) & bladet Hjemmekino tilgodeser den galeste journalist de har i staben til denne udefinerbare Se&Hørverdighet?

Jo – Det man får er noe bare Gud vet hva er, blir og vil føre til! (Vi andre kan bare misstenke)

Først vil jeg og mine sammensvorne takke den store, den beste og ikke minst den eneste: Akto. Takk for at du lot åndestatusen ligge, og så nødvendigheten av å belære enkle fiskere fra Møre om lyd og leven i den moderne verdenen.

PS: Teddy.. Hvis han ikke spanderte en runde så tips meg! Jeg redigerer gjerne vekk dette avsnittet.

Klokken 14:00 startet turen fra verdens navle (Vatne) til HiFi Klubben’s lokaler i byen der en fullspekket og programsprengt aften var nær ved å ta fullstendig av! Når min kone ”Tigerpusen” krysset kommunegrensen kunne jeg fornemme en dyp bass fra det indre som steg sakte oppover og rørte ved sanser i både meg og min fru. Var det helkornbrødet eller var det vissheten om at noe stort lå i gjæret? Boblende av iver og glede steg jeg ut av bilen like utenfor klubben uten å legge merke til vestlandsværet og travle etterslepere litt før klokken 15:00 Lørdag ettermiddag.

Digresjon: Er det vanlig å spise middag før 15:00?? Digresjon: Slutt.

En masse mennesker (gutter + 1 jente!) var samlet i lokalene til klubben og i kjent stil stod de i hvert sitt hjørne og holt inngangsdøren under oppsikt i håp om å se noen de kjente. Etter hvert ble situasjonen uutholdelig og forsiktige signaler ble sendt rundt i rommet uten at de virket påtrengende eller på noen måte oppfordrende. Da ser vi lyset, plutselig kommer Teddytusen ned trappen i sin sorte T-skjorte og alle sukker hengivende, kvelden var reddet! Jeg (LogB.no) sørger selvsagt for å stå nærmest trappen og hilser for å vise min falske underdanighet til den store sterke bjørnen vi kun kjenner fra hans mektige Avertar. Puhh – kvelden var reddet.

Stemningen stiger når det viser seg at Svantekiller ikke hadde kunne killet en flue, da begynner hjerterytmen å senke seg til normalverdier og kaostanker begynner å miste grepet om forstanden. Det er nå man ser hva store menn (Bjørner & Killere) klarer på kort tid (12mnd) hva planlegging angår. Etter Teddytusen’s heidundranes åpningskavalkade ned trappen blir faktisk samtlige representanter oppfordret til å ta seg tid til å hilse på hverandre å gjøre seg kjent med eventuelle forbundsfeller – Klubben disker opp med demoCD fra Danske Dali samt ”enkel servering” de sørger også for å ”blåse” diskanten på de to dyrene av noen høytalere i kinoen like før premieren! Disse gutta vet å hvordan de skaper forventninger!! Undertegnede tror det vil bli foretatt en morsom telefon til broderlandet på mandag!

Det blir raskt båret inn ny buffe i kinoen og når høylytte deltagere etter hvert klarer å dempe seg etter frenetiske forsøk fra arrangørene på å få ro i salen blir Akto geleidet til podiet av våre tapre helter for å starte århundrets foredrag…

Etter rystende trampeklapp og tilløp til panikk blant publikum står Akto som en romersk byste med blikket festet på salen og vi sitter alle som tente lys i vissheten om at opplevelsen i dag skal kunne sidestilles med følelsen når telefonen fra Norsk tipping kommer.

Det er så stille at man kunne ha hørt en fjær dale fra himmelen.

Akto – barsk og slitt olabukse – åpen skjorte som henger utenpå buksen og uten slips får oss alle til å føle at denne mannen ikke ønsker å gi inntrykk av å være bedre en oss andre, han er vennlig og besitter åpenbare kvaliteter hva oppdragelse angår, er det innøvd eller er han en ekte go’gutt eller normalt menneske - er tanker som farer gjennom hodene våre i det han åpner brødboksen og synger ut om himmelriket for voksne gutter…

Med millimeterpresisjon tar han oss med på en reise i jungelen av høytalere og avstander, fra lytteposisjoner til gipsplater og demping. Han snakker silkemykt om manuell romkorreksjon og at vi ikke må gå i avstandsfellen, at vi ikke må stole blindt på digital romkorreksjon eller la oss henfalle til lavere makter. Han gir oss styrke og iver til å møte våre lytterom med nye impulser og gråtsprengt savn etter den ultimate lydopplevelse – nirvana – himmelriket. Atonale sidespang er noe denne mannen ikke er i stand til i sin fremføring og lykkerusen av å få være en del av denne gjengen slår heseblesende mot oss i det bass skal defineres med armer og ben.

- May the force be with you -

Med lasersverd og målbånn viser Akto hva en ekte Jediridder kan prestere med minimal trening så lenge man er tro mot millimetere og sweet spot. Han gir oss uten en tanke på egen vinning den ene geniale plassering etter den andre i våre stereooppsett slik at også vi enkle fiskere kan søke trøst fra hverdagens mas i våre billige anlegg der diskanten ikke ryker, fordi den ikke vet hvordan, demoer florerer i salige mengder og tempoet av herlige opplevelser økes som en evighetsmetronom i full utfoldelse til våre hjernebarker ikke lenger klarer å holde det hele på plass. Med ett - renner det hele over, vi sitter i sweet spot hos Klubben i ekte skinn fra ekornes uten remedier med stor sugeevne eller velfungerende 24 timers antiperspirant, - våre kropper begynner uhemmet å riste i ekte følelsesladet psykose av toner i et stereooppsett mulig for de fleste å erverve, - men kun vi som er tatt inn under Akto’s vinger er nå satt i stand til å gjenta denne seansen hjemme i våre egne lytterom der kroppsvesker kan flyte fritt uten tanke på at ”folk” ikke klarer å skjønne hvor dette kommer fra, de av oss som har lav selvbeherskelse drar tidlig denne kvelden for å hente det umulige ut av våre investeringer. Kjære venner, ikke glem oss og dine nære og kjære i søken etter nirvana i kjellerstua – nirvana kan forbedres og fininnstilles sier Akto og da må vi stole på det – Den eneste måten å få dette til på er å møte opp neste gang våre to mestre samler oss til Avtreff - om ditt hjerte klarer en slik behandling en gang til!

Jeg finner det ubetinget berettiget å behandle våre mentorer Akto, Teddytusen og Svantekiller som ”Sid” i ”ISTID 2” der han blir oppdaget av likesinnede og kastet i ilden for alles beste. Ildprøven er bestått, nå er dere sterke bilder i vår hukommelse og vi vil alle legge oss på kne foran dere om våre veier skulle krysses, og om dere ikke er sent ute så gi oss noe som styrker, en liten kommentar eller et justeringstips, et smil eller en tanke så vi ikke blir liggende i håpløshet for evig tid.

Vi ønsker å rette en spesielt positiv og urokkelig takk til Akto som med sin person har beriket oss langt utover det vi hadde de villeste tanker om. Vi kommer nok mange til å sende Teddytusen en PM slik at vi kan få et eksemplar av ”julegaven” og undertegnede lover å designe noe vakkert til den.. (pm teddytusen for info).

Undertegnede lover dyrt og hellig at han neste gang skal ta med fotoapparat for bedre å visualisere denne enestående begivenheten, han lover også at han er tilstedet under 2. halvdel av kvelden ettersom han angret bittert på å utelate dette fra sitt liv.

Bilder fra begivenheten kan beskues i Post # XXXX

Erbødigst:
    Lars –
    Alias: LogB.no

Intermediate Hoffa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker så mye Lars for en innholdsrik beskrivelse av treffet.
    De andre "guttene" har vel ikke stått opp enda tenker jeg, ble vel en festfyllt natt kan jeg tenke meg.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Morsom lesning!!!!

Men få noen bilder da

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm.. Får visst den tvilsomme æren av å være førstemann til å skrive noen få ord fra treffet og den påfølgende festen.. Som Lars så beskrivende poengterer, så var det ett ganske så bra oppmøte, med litt vikende blikk fra endel av gruppen.. Det er jo ikke så rart når en tenker at det eneste en omtrent har hatt av kontakt før, er ett forum på nettet.. Men foredraget var bra. Etter at undertegnede hadde sett Ålesund bli slått at RBK, så hoppet jeg i dusjen, og deretter bar det avgårde til Langevågen for å hente tre stk tørste karer: Jakv, Svantekiller og Teddytusen. De hoppet inn i bilen i ren "Miami Vice"-stil og det bar avgårde i flyvemodus til sentrum for å hente Akto som bare satt og dirret av spenning på sitt hotellrom

Når "flyet" var vel parkert, så bar det ut til Cossiers, som spilte opp til fest.. Vi var der noen timer, før det bar ut i nattens mulm og mørke.. Kriget oss gjennom mørket som de reneste jediriddere.. For å si det slik: Det var morro på dagen, og det var morro på natta Nå skal jeg legge meg og sove litt til, men måtte bare komme innom og bidra litt.. Legger også ved noen få bilder fra kveldens sjøslag..

Bildene kommer i noenlunde kronologisk rekkefølge, i allefall fra bilde nr 1 der undertegnede flyver lavt for å hente nattens krigere hjemme hos Teddytusen... Peace out

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fabelaktig godt skrevet Lars (som vanlig) ingenting overlatt til tilfeldighetene

Hva het den "brune" plassen du lurte oss inn på Kristian? Vi ble sittende der til de stengte, han som spilte var fantastisk bra, og vi glemte nesten å drikke øl...

Endte opp hjemme hos teddybjørnen rett før klokken 6 i dag morges, og de to andre tror jeg ikke har tenkt seg ut av bingen på en stund

Takker for en hyggelig ettermiddag og ikke minst kveld
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Fabelaktig godt skrevet Lars (som vanlig) ingenting overlatt til tilfeldighetene

Hva het den "brune" plassen du lurte oss inn på Kristian? Vi ble sittende der til de stengte, han som spilte var fantastisk bra, og vi glemte nesten å drikke øl...

Endte opp hjemme hos teddybjørnen rett før klokken 6 i dag morges, og de to andre tror jeg ikke har tenkt seg ut av bingen på en stund

Takker for en hyggelig ettermiddag og ikke minst kveld

Det ble igrunn ganske bra ja Den "litt brune" plassen heter Smutthullet, populært kal for "smutten".. Så du har huset for deg selv ja Jeg skal selv prøve å tvangssove litt, for jeg skal på vakt til natta....

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hører noen lyder på loftet nå, så det er vel noen som har våknet.

Du får ha lykke til i natt da, sov godt
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Hører noen lyder på loftet nå, så det er vel noen som har våknet.

Du får ha lykke til i natt da, sov godt
    prøver som f her kjøre forsiktig oppover i dag da og takk for laget for denne gang.. satser på flere runder

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallå karer!! :-D Formen er fin på tross av dvergpincher-kebaben i går.

Strålende skrevet som vanlig Lars. :-D Bildene var så som så...
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Hallå karer!! :-D Formen er fin på tross av dvergpincher-kebaben i går.

Strålende skrevet som vanlig Lars. :-D Bildene var så som så...

Sitter å jobber litt med en Demo DVD - alle (de fleste) THX + Dts og Dolby intro sakene + en omkodet 720p - kanskje noe å shippe sammen med julegaven.. vi får se hva resultatet blir.. Om noe tid blir det investert i en HD/BlueRay brenner og da blir det saftige Demo skiver fra Vatne'kanten ..

Lykke til.
    So Long.
    Lars.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hadde vært fett Lars. Flere har kontaktet meg ang denne plata, men jeg har veldig lyst at vi lager til en plate med cover og kanskje tekst på cd-en også. (som Lars foreslo i går.) Som et lite minne om en fin dag.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hadde vært fett Lars. Flere har kontaktet meg ang denne plata, men jeg har veldig lyst at vi lager til en plate med cover og kanskje tekst på cd-en også. (som Lars foreslo i går.) Som et lite minne om en fin dag.
    Noe kult skal vi få laga .. skal sette meg ned å tenke litt .. Burde hatt tekst og plate! vi får snakkes i uka Frode..

Lars.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som om dere hadde det morsomt ihvertfall!!

Drar kjensel på Teddy og Kristian, men resten er ukjent for meg

Regner med det er Svante og Jakv på noen av bildene ?

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilde nr 4 er av Svante og jakv. Svante til venstre. Skulle vært her Per Anders.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir neste gang
    Forøvrig hadde det ikke gjort noe å vært i ålesund nei, for denne helga ble en total fiasko! Tapte i poker så det sang etter, å byturen vil jeg ikke snakke om engang

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he. Hadde en litt spesiell opplevelse selv i går. Egner seg ikke på trykk....

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he. Hadde en litt spesiell opplevelse selv i går. Egner seg ikke på trykk....

Hei gutta...

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann. Trygt hjemme ser jeg. Drittvær eller?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Frode, lenge siden sist

Det er strålende vær..

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lars.

Denne avhandlingen kan du egentlig legge på den andre tråden

Side 299 av 2256 FørsteFørste ... 159 169 179 189 199 209 219 229 239 249 259 269 279 289 295 296 297 298 299 300 301 302 303 309 319 329 339 349 359 369 379 389 399 409 419 429 439 799 1299 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •