Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 29

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 29 av 2256 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 159 169 529 1029 ... SisteSiste
Viser resultater 561 til 580 av 45103
    Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er greit at folk sier at SVS og XTZ er "hypet" og skrytt opp i skyene. MEN gi meg ET annet merke som kan konkurrere i samme pris?? Det finnes vel knapt?? Når man snakker om suber til 19k så forventer man at disse skal være "SVS killer" som det kalles

Når man har valget mellom en brukt og en ny i samme pris så er det en grunn til at disse merkene er "hypet" Jeg har erfaringer med min SVS 10" og 12" til XTZ og til prisen så er det nesten bare dumt å ikke kjøpe

Mitt inntrykk av Velodyne er at de er dobbelt så dyre som over nevnte merker og ca like bra , men nå har ikke jeg hørt så veldig mye på de. Kun på hificenter rundt om kring i landet..

Det var dagens seriøse innlegg... hehe...

BTW: Hager sitt Tebis ( KNX ) er genialt og jeg skal ha det Til de som lurer så er det snakk om intelligent styring av alt som har med strøm og gjøre. Med alt så mener jeg alt, i nærmeste fremtid kan du få hvitevarer og brunevarer som "snakker" med de, som betyr at du kan sjekke på et tablå hva vaskemaskinen gjør osv... Genialt.....

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Seriøst nok for meg det svaret der ;-)

Har nok egentlig bestemt meg for PB-10 tror jeg. Vet du hva forskjellen på ISD og NSD er? Hvilken har du? Har det noen praktisk betydning hvilken man velger? Har du hørt både PB-10 og 99W12?

VM i masing :twisted:
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallå gutter! Steik nå er jeg trøtt! Det var overnatting på barnehagen for de eldste i natt, og jeg var vakt. Ikke mye søvn for å si det mildt. Fikk gå hjem tidlig heldigvis. Nå er det en tur på hytta som venter. I meldepliktens navn, så må jeg informere om at jeg ikke kommer til å bidra på mitt kontruktive vis før mandag kveld.

Ha en flott pinse alle sammen!
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Seriøst nok for meg det svaret der ;-)

Har nok egentlig bestemt meg for PB-10 tror jeg. Vet du hva forskjellen på ISD og NSD er? Hvilken har du? Har det noen praktisk betydning hvilken man velger? Har du hørt både PB-10 og 99W12?

VM i masing :twisted:

Forskjellen vet ikke tror det er bare "ny og gammel" modell. Jeg har NSD. Pappa har 99W12. Jeg har hørt MIN 10" ikke de andre SVS 10". Forskjellen er litt merkelig men jeg mener at SVS er en bedre "All rounder" der XTZ leverer DADUNK men ikke liker seg når volumet er lavt og du skal nippe en konjakk til lav musikk, der er i mine øyne SVS`en bedre. Mens sene nattetimer med 50hz bass så fungerer XTZ`en bedre. Dette er mitt syn og min mening, når alt kommer til alt så er det ikke stor forskjell bare detaljer. Valget mitt uavhengig av pris og utseende av disse to så hadde jeg valgt SVS`en på bakgrunn av at den er god uansett volum etc.

Nå kan jeg også legge til at den XTZ`en ikke var kalibrert og neppe optimalt plassert og at den mest sannsynligvis hadde mye gain da Pappa liker at det rykker bra i rockefoten når han først skruer opp lyden

God Pinse folkens..

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God pinse til deg også, og takk for innspill. Pris og utseende er i utgangspunktet ikke tema. Skal prøve å få til det som passer best her. Regner med at en PB-10pluss noen elementer i sofaen skal gjøre susen ;-)

Har lagt ut annonse om at jeg ønsker å kjøpe brukt PB-10, og blir det ikke respons på den blir det vel en ny. Dersom det blir ny blir det neppe før om en 14 dagers tid, har egentlig ikke tid til slikt for tiden.

En kollega ble sykemeldt, og i disse tider er det relativt travelt fra før, og nå må jeg gjøre det vi vanligvis er tosammen om. Har ikke hatt tid til presang til W heller, enda hun har fødselsdag i dag.

Nå skal jeg og junior straks på kino, Johnny Depp og kompani venter :-D
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heppsan!

Det vil bli mulighet for å prøvelytte på saker fra Morel for folk også, skal komme nærmere tilbake til det når det er aktuelt.

Bilstereo skal nok bli klart for lytting ganske kjapt, der kommer det mye godsaker snart, (Morel, RE, US Amps) men det kommer nok noe for hjemmefronten også etterhvert.

Sjekk forøvrig Morel ® Loudspeakers for mer info så lenge og spør om dere lurer på noe

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakker vi om en lytt hjemme hos deg jalla?

Velkommen i tråden forresten, kjekt med mer folk fra "skoddholmene".

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva tjener en elektrikker i dette fylket/regionen?? Noen som vet?

Og hvilken effektforsterker skal jeg kjøpe meg??

og hva skal jeg gjøre med senterkanalen? en patos Basic til eller 1 lyric serie??

Skal jeg selge patosene? hvilken pris?? og hva skal inn??

skal jeg selge DIY svs opplegget og kjøpe en ny SVS???

Hva skal jeg gjøre med belysningen på rommet?? kan ikke se på lerretet med lyset på, noen små lys bak i rommet??

Skal jeg styre lyset med KNX fra hager og lage scenarioer??

osv... osv...osv.... osv.....
    Sitter rastløs og som et spørsmålstegn jeg nå... merkelig følelse egentlig

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært i kontakt med en i Oslo som skal selge en Rotel RB-993 nå. Sist jeg snakket med ham hadde han bud på 3500,- pluss frakt. Den er 3x200W, har vurdert det selv, men hvordan blir det da med sub?

Skal du selge DIY SVS så vil jeg evt. vite pris før jeg kjøper noe annet...

Ellers er det fint vær, og jeg får endelig beisa den elendige terrassen :-D

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gi meg et bud du.. er det seriøst så leverer jeg på tirsdag.

Nypris: bash 2600 + frakt svs 1200 inkl frakt

Det er de tørre fakta... har funnet ut at noe må ut før effekt kommer inn, har ikke interessen og penger til å gjennomføre noen slike stunt inne på dette rommet nå... les: kjøkken og resten av de 244 kvm....

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm. Her må det noe seriøs tenking til. Tenkte å pusse/lakkere det gamle phoboskabinettet i tilfelle. Må sikkert modifisere den litt, men det går vel...

Terassen er FERDIG :-P Bare å vente til i morgen så kan vi flytte "inn". Satser på go'vær så vi får grillet litt :-D

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann gutter! Nyter fineværet regner jeg med? "Endelig" hjemme etter en kjempefin helg på hytta. Jeg stilte ett lite spm til "W", og nå skal hun bli ordentlig W. :-D :-D :-D

Happy camper right now!!! :-D

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer. Når skal det foregå da?

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker!

Før var jeg sånn at jeg mente det var tull å forlove seg dersom man ikke giftet seg innen ett år. Det var nok en reaksjon på mange "fjortis-forlovelser" jeg har sett gjennom tidene. Det blir nok ikke neste år, men kanskje året etter...?

Uansett sterkt for en som alltid har sagt at han aldri skal gifte seg.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Uansett sterkt for en som alltid har sagt at han aldri skal gifte seg.
    Det er lett å sitte som en liten spjæling og være tøff i kjeften. Men når man møter ms. perfekt og livet går i den retningen så blir man "voksen"

men du frode. se på min post med alle spørsmål litt lengre opp og svar meg

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svantekiller
    1.Hva tjener en elektrikker i dette fylket/regionen?? Noen som vet?

2.Og hvilken effektforsterker skal jeg kjøpe meg??

3.og hva skal jeg gjøre med senterkanalen? en patos Basic til eller 1 lyric serie??

4.Skal jeg selge patosene? hvilken pris?? og hva skal inn??

5.skal jeg selge DIY svs opplegget og kjøpe en ny SVS???

6.Hva skal jeg gjøre med belysningen på rommet?? kan ikke se på lerretet med lyset på, noen små lys bak i rommet??

7.Skal jeg styre lyset med KNX fra hager og lage scenarioer??
    1. Det burde vel du vite?

2./3./4. Hva skal den drive? Frontene? Frontene + senter? Dersom matching er et tema, så er mye avhengig av om du velger å selge Patosene eller ikke. Jeg aner ikke hva de ligger på brukt. Er du ikke fornøyd, eller har du lyst på noe nytt bare? I så fall hvor mye vil du bruke? Sørg for å ha en så stor senter som mulig, og hadde jeg vært deg hadde jeg laget meg en/kjøpt en senter-sub. Hva som skal inn? Er vel Quadral det vel?!

5. Er du ikke fornøyd, så selger du. Har lite for seg å sitte med noe man ikke er fornøyd med. Dersom du tenker på det du ikke har bygd enda, så kommer det jo an på om du tror du kommer til å gidde å lage den.....

6. Sjekk tazzat sine spotter. En på hver side av lerretet lager fin stemning.

7. Attedetvar sa du????

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettopp. Jeg vil egentlig bytte ut alt, inn med noe annet ( quadral ) problemet er jo at jeg ikke vet en dritt om de

Nei dette er ikke lett, men har nå tatt en avgjørelse om at rommet/anlegget skal stå slik det er til en annen gang da jeg slipper å bruke penger på alt annet...

Men noe annet som "plager" meg er at på film er dette anlegget mer en bra nok. Det er på musikk delen det "mangler" noe, derfor så kanskje jeg skal forfølge stereo "drømmen" min??

Skjønner ikke dette, jeg er så rastløs å tanke full at jeg nesten blir lei av meg selv......

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert sagt det før du Kjetil, men fortell litt om stereo-tankene dine. Platespiller og hele pakken eller?

Jeg vet hvertfall at dersom jeg skulle hatt eget stereo-oppsett, så hadde det blitt stativht. Hvilke? Vet ikke. Kanskje bygge selv?

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse feks:

Side 29 av 2256 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 159 169 529 1029 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •