Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 274

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 274 av 2256 FørsteFørste ... 134 144 154 164 174 184 194 204 214 224 234 244 254 264 270 271 272 273 274 275 276 277 278 284 294 304 314 324 334 344 354 364 374 384 394 404 414 774 1274 ... SisteSiste
Viser resultater 5,461 til 5,480 av 45103
    Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Bra de røyker , så er du sikker på at de evr da
    Hadde jeg ikke sett gloa beveget seg sakte, men sikkert innover hadde jeg vært i tvil ja.

Forøvrig litt morro, jeg og en kompis diskuterte i går angående lønn ift utdanning.

Ser en på skattelista over de som har tjent mest fra samme fødselsår som meg så er det utelukkende 'gutta på gulvet' som ikke tok høyskole, ikke sitter med en kr i studielån som troner på toppen. Mens vi 'idiotene' som valgte å ta høyere utdanning blir straffet med mindre lønn og studielån, og havner da naturligvis lengst ned på lista.
    EDIT: Mente selfølglig at Norge er i sannhet et land styrt av tapere altså!! :evil:

Ikke at det er noe galt med andre utdanninger enn høyskole, har all respekt for de på samme måte som alle andre utdanninger

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Hadde jeg ikke sett gloa beveget seg sakte, men sikkert innover hadde jeg vært i tvil ja.

Forøvrig litt morro, jeg og en kompis diskuterte i går angående lønn ift utdanning.

Ser en på skattelista over de som har tjent mest fra samme fødselsår som meg så er det utelukkende 'gutta på gulvet' som ikke tok høyskole, ikke sitter med en kr i studielån som troner på toppen. Mens vi 'idiotene' som valgte å ta høyere utdanning blir straffet med mindre lønn og studielån, og havner da naturligvis lengst ned på lista.
    EDIT: Mente selfølglig at Norge er i sannhet et land styrt av tapere altså!! :evil:

Ikke at det er noe galt med andre utdanninger enn høyskole, har all respekt for de på samme måte som alle andre utdanninger
    Føler det på samme måte. Sjekket det samme for noen år siden. Blir ikke akkurat glad over dette.

Men løsningen for meg har vært å ikke sjekke skattelistene noe mer.....
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som en sjef sa til eks-samboeren min, som forøvrig var ei med krutt i, når det var snakk om lønnskamp i forhold til hennes profesjon i offentlig sektor (med minimum 3 års studier).. : Du får nok lønn i himmelen.. Dette presterte han faktisk å si, og hun holdt visstnok på å omtrent gå til fysisk angrep på ham.. Jeg har selv en masse studielån igjen, og det er leeenge til jeg er ferdig, så jeg har satt den biten på autotrekk slik at jeg slipper å betale inn den sure giro'n hver 3.mnd.. Men hadde mye morro i stuidetiden da, og ville ikke vært foruten den tiden

Skattelisten ja... Den fra mitt årskull som tjener best hadde 3.4 mill etter skatt i fjor, og han er en "self-made-man". Ingen utdanning utover grunnskole, og har jobbet i klesbransjen i alle år. Sitter nå i en eller annen direktørstilling i cubus/warner-konsernet og smiler sikkert hver gang han går i banken.. Men han har jobbet for det!

Vi slitere får berolige oss med at "Statens brød er magert, men sikkert"...

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kloke ord Joda det er et sikkert brød det er vel den eneste fordelen.

Får vel innviliget den etterlengtede 100% om noen uker nå forhåpentligvis.
    Stabilitet og forutsigbarhet here I come. Da skal det virkelig feires, litt mindre lønn, men det går helt greit sålenge jeg til enhver tid vet når og hvor jeg skal på joobb.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utdanning er iallefall ingen vei å gå om det er store inntekter en er ute etter. Tror sde fleste skal bruke noen år på å få betalt studielån og ta igjen inntekta til dem som ikke går noe særlig skoler.

Men jeg er ferdig med studielånet neste måned, hipp hipp hurra... Og fortsetter med statens brød...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Utdanning er iallefall ingen vei å gå om det er store inntekter en er ute etter. Tror sde fleste skal bruke noen år på å få betalt studielån og ta igjen inntekta til dem som ikke går noe særlig skoler.

Men jeg er ferdig med studielånet neste måned, hipp hipp hurra... Og fortsetter med statens brød...

Utdanning lønner seg på ett vis, og det er at en får muligheter innenfor visse felt hvor det er PÅKREVD med en viss utdanning..

Ferdig med studielånet? Deilig da... GRATTIS Jeg har bare en 10 år igjen eller noe sånt jeg

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Etaten
    Ferdig med studielånet? Deilig da... GRATTIS Jeg har bare en 10 år igjen eller noe sånt jeg
    Har noen år igjen jeg også... var smart i fjor høst og låste renta for 5 år fremover på 4%
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si jeg gleder meg til å bli ferdig med det ja. Har holdt på å betale noen år da Gjorde litt at jeg bodde fem år i Finnmark også, forsvant halve lånet da

Er jo riktig at man kan holde på med det man interesserer seg for og da, jeg er vel egenlig ekstremt heldig slik noen ganger da F.eks. tror jeg det ligger an til en film siste timene neste fredag. Man skal da ha undervisning på hjemmekino
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg begynte å betale i fjor høst jeg..... Men jeg hadde mye morro med de pengene da.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Trøste og bære!!

Kjapp rapport fra RåteHaugen!

Heisan folkens - håper dere har det bra.

Her oppe går diskusjonen på om vi skal heve kjøpet (anbefalt av takstmannen) eller kjøre en ersttningssak. Vi får se...

Foreløpig har jeg ikke tid til dere (må ta meg av meg selv og Pus) men det beste ønsker fra oss til dere :-D

Lars.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Lars!!! Kjekt å se deg her inne igjen. Hva er din første tanke ang kjøpet da? Heve eller fikse opp?

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff å huff Lars...

Lykke til!!!! til begge dere, dere har vår støtte

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at Amentio har forandret status på tv-en min fra "ikke på lager" til ETA 26/10. Får håpe det stemmer. Holder ikke pusten mens jeg venter for å si det sånn....

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Lars. Har dere kommet til noen konklusjon?

Jeg har vært på byen og prøvd å få tak i følgende i dag:

Fresestål til overfres med 6mm tange, Bosh. "Neiiii, har ikke så mange fresestål vi" "Vi har bare slike sett, har et billig et til 700 her"
    Ekspanderende lim: "Eeehh, du skjønner det har ikke kommet enda..." eller "Øøøøhh, hva slags lim sa du?"
    Islagmuttrer: "Hva kalte du det sa du?" Og etter litt forklaring "Nei, men jeg vet hvordan de ser ut" På en plass hadde de før, men sluttet da de sluttet å føre trelast, forsåvidt OK.
    Ultimat isolasjon : "Ultihvada? Har glava, det er bra det.."

Bra man ikke lever av å bygge sub iallefall, og det føyer seg fint inn i det som startet sist runde.
    "Har dere MDF plater?"
    "MDF, ehh, nei, vi selger ikke noe av det , så det tar vi ikke inn"

"Hva tror du grunnen til at det ikke går noe av det er da? Kan det være at dere ikke har det?"
    "Eeeehhh, jo, kan hende det. Men vi kan bestille en plate om du vil"

Og med de fantasiprisene han kom med da blir det spon...

Gi meg Biltema, NÅÅÅÅÅÅÅÅ!!!!!

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Minner meg om gamle Sofus i Utvik. Han drev en skikkelig lokalbutikk. En gang kom noen innom og ville kjøpe Cola. Svaret var: "Nei det tar eg ikkje inn lenger. Det forsvinne jo bare med ein gong."

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Minner meg om gamle Sofus i Utvik. Han drev en skikkelig lokalbutikk. En gang kom noen innom og ville kjøpe Cola. Svaret var: "Nei det tar eg ikkje inn lenger. Det forsvinne jo bare med ein gong."

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En skikkelig kremmer - lo godt!

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter og planlegger nye-subben for harde livet her. Ikke bare bare når man ikke velger enkle design. :roll:

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gips gips gips... er glad jeg ikke er snekker

Side 274 av 2256 FørsteFørste ... 134 144 154 164 174 184 194 204 214 224 234 244 254 264 270 271 272 273 274 275 276 277 278 284 294 304 314 324 334 344 354 364 374 384 394 404 414 774 1274 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •