Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 25

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 25 av 2256 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 35 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 155 165 525 1025 ... SisteSiste
Viser resultater 481 til 500 av 45103
    Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Stille fra lille Kjetil her i dag. Formen noe redusert? :-D
    Hei Frode . Formen er og var på topp den! Aldri en 17,mai uten å se på NRK sin sending vettdu ops:

Helt erlig så er jeg passe lei av Avforum, det har dødd veldig. OG når man ikke kan skrive bare tull om alt annet en AV så måtte jeg ha meg en forum pause

Men er tilbake nå

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig. Det har dødd skikkelig, men det er nok sesongen som har skylden. Jeg er her inne mer enn jeg burde for tiden. Nok å gjøre i, og rundt heimen, for å si det sånn.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel slik ja. Jeg driver å pusser opp igjen.. Så alle pausene består nå av Avforum

kjøpte listverk og slikt til flere 1000 kroner idag, så jeg må nok gjøre litt også.. huff huff

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk faktisk sett en film i dag jeg. Ikke verst!! Det ble Happy Feet. Ikke så værst den. Satte suben inn igjen i stua, og den fikk kjørt seg for første gang. Det var ikke før etter at filmen var ferdig vi la merke til alt som hadde falt ned i stua.... :-D

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, regner med at det ikke dempet lysten med å få ting ned i kjelleren

Men din analyse av Happy Feet: Uenig ...

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Analyse? He he he. Men ja, filmen var grei, men det var sikkert mest fordi det faktisk var scener som satte rommet i bevegelse. Budskapet i filmen er viktig nok det, med det ble veldig amerikansk. Den var bra laget og når man er trøtt så passer det faktisk med en film som har litt driv i musikken. Men vi kjøper den ikke.

Når det gjelder kinorommet nede, så skal vi sette oss ned og maile flere banker i dag. Fatter ikke at det skal være så vanskelig å få lån oppå huslånet til å øke verdien på boligen....:???: I tillegg til kinorom blir det bad og ny trapp/veranda på nedsiden av huset. Vi skal også pusse opp gjestesoverom og gang oppe. Er ikke alltid så mye som skal til for å få det fint på små rom.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    $$$$$ med andre ord. Det er ikke så lett alltid. Men uten at jeg vet hvor mye dere har i inntekt og i lån så bør to " ungdommer" i sin beste alder få et tilleggslån nesten uansett. Begge i fast sikker jobb osv..

TIPS: Eragon! Det er filmen der sub får testet seg det jeg satt med frysninger sinnsyke sekvenser med dragen...

Jeg stod opp klokken 9 med tanke på å pusse opp. Nå er den halv tolv og her sitter jeg.. har 0 motivasjon

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sliter ofte med det samme. Tanken på å gjøre ting er bedre enn å faktisk gjøre det. :roll: Ta fjelltur feks. Der kan jeg sitte å planlegge i timesvis, men det er straks verre å ta på seg fjellskoa å legge avgårde....

Når det gjelder kinorommet så vet jeg ikke helt hvor jeg skal starte for tiden. Har jo gitt opp tanken på rom i rommet pga at rommet er smalt allerede. Men jeg vil gjerne ha veggen mot naboene dobbel. Så da må jeg plate den veggen før jeg setter opp nytt stenderverk der. Så er det k-rør til den store gullmedalje. Men jeg har aldri gjort det før, så jeg er usikker på hvordan jeg gjør det. (sikkert enkelt...?) Men som jeg pleier å si, "det kan ikke forventes at man kan noe før man har fått det forklart og/eller demonstrert MINST en gang." En annen ting er det tekniske "rommet" jeg skal ha. Det skal stå i rommet på siden av, men ha dør inn til kinoen. Døren skal ha sotet glass, slik at det er lett å bruke fjernkontroll. Problemet er at jeg ikke har helt oversikten over hvordan jeg vil ha det "rommet". Eller hvordan jeg skal få det pent med alt det med ledninger inn og ut av "rommet". En snikker eller elektrikker ser sikkert slike ting med en gang. Får ta noen bilder og sende deg Kjetil.

Jeg klør uansett etter å få det ferdig der nede.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg klør uansett etter å få det ferdig der nede.
    Jeg også

Som min sjef forteller meg : Det er bare å gjøre det!! hehe, jeg er ikke noe snekker heller. Men jeg tenkte at "tja, hvor vanskelig kan det være?" å så startet jeg la fra meg hjernen og gjorde det slik jeg har sett at de andre gjør det og vips ( MAAANGE timer og mange bannord senere) så var det i boks

Mitt forslag er å begynne å ikke tenke på hvordan det blir det ser du under veis

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å, jeg klør etter å kommentere hjerne-kommentaren din!! Men jeg skal være snill gutt i dag. :-D

Men det er vel bare å sette igang som du sier. Først av alt må jeg gå over og tette litt rundt omkring. Silikon eller noe. Forslag? Skal tette litt mellom noen stendere og mur, og mellom stender/stender i hjørnene bla. Billig og god må den være.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe... kommenter i vei du

Men hva skal du tette?? og hvorfor?? skjønte ikke helt poenget med tettingen..
    Og hvorfor skal du tette?? er ikke helt med her ( LES: Hjernen )

Men til generell tetting ville jeg ha brukt Sikaflex!! det er det mest solide som finnes Alternativet er rett og slett hvit akryl eller Våtroms silikon eller...

Fortell meg hva som skal tettes og hvrofor

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er sikkert helt unødvendig, men jeg kommer bare til å tenke på det. I hjørnet der stender møter stender blir det en liten glipe. Det vil jo bli tettet der når plate møter plate, men jeg tror jeg kommer til å tenke på det dersom jeg ikke tetter innenfor platene også..... :roll:

He he he. Sikaflex ja. Jeg jobbet på bussfabrikk før, og der sa vi at bussene bestod av 90% sika og strips. :-D Mange forskjellige sika-typer. En spes du tenkte på?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er totalt bortkastet og kan i værste fall vise seg å være dumt, med tanke på at treverk beveger seg og slik. Mitt tips er å droppe det, du sparer tid, penger og energi. Jeg kan ikke se 1 fordel med å gjør det faktisk.. Da er det bedre å dra på et lag med akryl i plate skjøten.

Jeg tenkte på vanlig sort sikaflex som vi bruker til div, hva den heter SIKAFLEX hehe, vet ikke hva den er god for men vi bruker den til å tette div..

Da er den ute av verden, neste problem??

Veldig betryggende å høre at en buss er strips og sika

BTW: jeg har begynt igjen har malt trappen ferdig nå så i ettermiddag blir det laminat på trappetrinnene Ting skjer, bra jeg kan avveksle med å gi deg "gode råd" hehe
    Har ikke noe lyst til å jobbe derfor er det 10min av og 10min på, skjer ikke allverden men det skjer litt ihvertfall

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he he. Vi liker råd som er tid/pengebesparende! :-D

Har brukt en liten time i hagen nå. Fjernet mange gamle jordbærplanter fra et bed. Vi skal utvide bedet og lage det høyere. Da jeg skulle inn og hente noe tau for å binde opp en rosebusk fant jeg det man IKKE skal finne i en kjeller. VANN!!!!! I et hjørne rett ved ene veggen til kinoen var det en dam! Det viser seg at når vi har høytrykkspylt innerst på verandaen så har det presset seg vann inn langs veggen og ned i kjelleren. Dette har ikke vært et problem selv ved storm og enorme nedbørsmengder, men altså nå når vi har spylt. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre, men det blir nok til at jeg fjerner noen terassebord for å se bedre. Jeg må også stikke ned og sjekke bak isolasjonen i resten av kinoen for å se om "skadene" er større. Det er uansett ikke snakk om store mengder vann, men likevel.....

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm ikke bra, sjekk på utsiden og be om at du kan tette det fra utsiden på en eller annen måte.. Ikke bra ikke bra, får håpe at det bra er en liten "glipp" som gjorde dette

Hagemannen du altså, jeg fant nettopp ut at plenklipperen ikke har overlevd vinteren så nå er det nok noen $$ som må ut på en ny, det er ikke lett å ha hus og all den dritten man må bruke penger på..

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi har fått litt penger i innflyttingsgave som vi ikke har brukt enda. De går til ny klipper. Det fulgte med en gammel klipper når vi kjøpte huset, men den har ikke høydejustering og heller ikke oppsamler. Det blir hvertfall ikke aktuelt å stå å rake en gang i uken. Blir ikke noe voldsomme greier. Rundt 2500-3000 kanskje.

At det koster å ha hus, ja det kan jeg skrive under på. :evil: Men jeg ville ikke bytta til å leige for alt i verden!! :-D

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At det koster å ha hus, ja det kan jeg skrive under på. :evil: Men jeg ville ikke bytta til å leige for alt i verden!! :-D
    AMEN!!!

Nå har de jo tilbud over alt, jeg fant en grei en til 2k?? med oppsamler og den selvgående greit at den hjelper til litt selv også synes jeg. slitsom å dytte den irundt

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakker vi kjempe tabbe?? JA!! har bestilt/kjøpt/betalt/hentet en Glassdør til den nette sum av 3500 m karm.. Hva skjer?? Jepp den er 10cm for liten, bestilte 80 dør istedenfor 90... ops: Det er 3500 rett i dass når jeg ikke får levert den..

Slik er livet og særlig mitt.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Damn!!! Får du ikke bytta den altså? Er det innerdør det er snakk om?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får ikke bytta den nei ;( Det var bestillingsvare og derfor byttes den ikke.
    er innerdør det er snakk om ja. Og jeg har vridd hodet irundt men finner ikke noen naturlig plass å ha den ellers. Soverom, bod, bad er jo seff utelukket og da har jeg ikke flere plasser med dør. Har jo åpen stue/kjøkken og en dør til gang ( Der denne skulle ha stått.. )

Får spørre pappa pent tenker jeg, han driver å pusser opp også

Side 25 av 2256 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 35 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 155 165 525 1025 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •