Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 2252

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 2252 av 2256 FørsteFørste ... 1252 1752 2112 2122 2132 2142 2152 2162 2172 2182 2192 2202 2212 2222 2232 2242 2248 2249 2250 2251 2252 2253 2254 2255 2256 SisteSiste
Viser resultater 45,021 til 45,040 av 45103
    Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Og så kom det spørsmål på en lukket gruppe på FB for en av klassene jeg har; "Er det skole i morra?"
    Vanskelig å motivere seg for å få noe inn i skallen på enkelt når de er snart tjue år og ikke har skjønt kalenderen enda ...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei karer, håper dere har hatt en fin påske alle sammen.

Sitter og funderer på om jeg skal bruke noen overtidskroner på ny receiver og vil gjerne ha innspill på dette. Er det fornuftig å kjøpe nå med tanke på når årets nyheter slippes? Og har dere noen tips til hva jeg bør kjøpe for å erstatte Yamaha RXV-1800? Pris opp til 10 000 tenker jeg. Har effektforsterker på fronthøyttalerne, men receiveren skal drive den ganske voksne Pioneer S8-EX senteren. Oppsettet er 5.1.

Jeg har egentlig ikke fulgt med på markedet i det hele tatt de siste årene. Er det mye forbedringer siden jeg kjøpte sist eller er det mest unyttige tilleggsfunksjoner?

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv Vis post
    Og så kom det spørsmål på en lukket gruppe på FB for en av klassene jeg har; "Er det skole i morra?"
    Vanskelig å motivere seg for å få noe inn i skallen på enkelt når de er snart tjue år og ikke har skjønt kalenderen enda ...
    Heldigvis finnes det enkelte oppegående og lærevillige ungdommer også. Har vært borti en god del lærlinger de siste årene og det er jaggu langt mellom topp og bunn.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade Vis post
    Heldigvis finnes det enkelte oppegående og lærevillige ungdommer også. Har vært borti en god del lærlinger de siste årene og det er jaggu langt mellom topp og bunn.
    Heldigvis er det mange oppegående. I år har jeg til og med en fra Rindal, så da må det jo bli bra i den klassen iallefall

På receiverfronten er det vel mest prosessering som har gått fremover, hvor mye er vel vanskelig å si, men du kunne kanskje tatt en titt på Yamaha RX-A1030/2030. 4K oppskalering og opptil 4 soner med lyd, pluss at det er en del ekstra HDMI-innganger på nyere receivere.
    Jeg byttet ut min 1800 med en RX-A810 for noen år siden, trengte ikke allverden med kreffter siden jeg har effekt på alle kanaler. Akkurat nå er ikke den i drift siden jeg styrer lyden direkte fra BD-spiller, men jeg synes 810 generelt gjør en bedre jobb med romkorreksjon enn 1800. Kanskje særlig fordi at den bruker flere posisjoner til kalibrering.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rindaling på ville veier altså. Jeg gikk jo i Meldal som er mye nærmere og jeg trodde egentlig at "alle" dro dit. Men det er jo over 10 år siden så mye kan ha skjedd siden da.

RX-A2030 så jo interessant ut, men jeg kunne tenkt meg WIFI. Nesten så jeg vurderer å stikke innom Elkjøp for å teste ut i opptil 30 dager. Samtidig ser jeg at Soundgarden selger Onkyo TX-NR828 til 6700 nå, men jeg har alltid likt Yamaha bedre.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært noen Onkyomodeller med tull på HDMI-kortet, men vet ikke hvordan det er på den der. Har vel også blitt litt Yamaha-fanboy så det må en kanskje ha i bakhodet når jeg kommer med forslag.

Er vel mest vanlig å dra til Meldal, men han havnet her av en eller annen grunn, og til høsten har visst en av kompisene tenkt seg hit også ettersom han sier. Er det samme typen så er han hjertelig velkommen. Men han synes det er skralt med vinter utpå kysten her da

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Onkyo TX-NR616, men må innrømme at jeg foretrekker Yamaha på alle mulige måter uten å ha noen god begrunnelse.

VG2 data og elektronikk du underviser?

Det som har skjedd siden jeg startet på videregående er jo at Surnadal har fått VG1 elektro. Og når man har startet der er det kanskje hipp som happ hvor man fortsetter.

Frode: Hva mener du om dagens saker angående Moyes? Jeg var jo veldig for å ansette han, men etter gårsdagens uttalelser har jeg rett og slett fått nok.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk nok for veldig lenge siden. Jeg var positiv til ansettelsen, men som så mange andre sier så finnes det ingen rød tråd. Ingen bedring. Ingenting. Jeg håper på Klopp og ikke på van Gaal. Ekstra tungt blir det om Pul tar trofeet i år.

Kommer nok til å holde meg til yamaha lenge jeg, uten å ha så mange gode argumenter.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    VG2 data og elektronikk for det meste ja. Litt på VG1 og litt på VG3.
    Er vel en del som tar automasjon i Surnadal har jeg inntrykk av, siden de har linja der. Ikke mange som kommer hit derfra, me mulig noen forsvinner til Sunndalsøra, VG2 elenergi der.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som det er en del som tar automasjon ja. Min bror gjorde det og tok fagbrevet for en måneds tid siden.

Klopp er jeg redd er usannsynlig Frode, men det er lov å håpe.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble det ny grill. Var innom Coop, og da var Weberen satt ned med 800,- og etter en rask rådslagning med madammen så havnet det en bak i bilen. Har akkurat prøvd den på noen svinefilter og det ser lovende ut
    Og jentungen (frekk i kjeften som moren) sa at jeg så ut som en skikkelig nordmann; Musikk på terrassen, bar overkropp med lodne pupper mens jeg danser og griller, i April

Ellers har det vært fabelaktig vær her i det siste, og siden det ikke ble gassgrill før i dag har det gått med en liten regnskog til grilling de siste dagene. Hadde vært å skaffet mer grillkull rett før vi kom over tilbud på grillen, så nå kan det grilles på to terrasser samtidig

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En god mnd pause fra AVforum gjorde godt. Sitter å koser meg på verandaen med god musikk og god øl. Fikk passivt delefilter til mini-Miles senter i posten her om dagen. Skal testes om ikke så lenge.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen tilbake da

Her venter vi innrykk om en halvtimes tid, reker sprudlevann og øl, med unntak av et par stykker som må få spekemat. Passer godt at solen holder på å bryte gjennom, har tenkt å sitte i partyteltet, evt. rykke inn i bua etterhvert om temperaturen blir for lav. Men egentlig regner jeg med at inntaket av frostveske blir såpass at en ikke fryser

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres koselig ut Jan

Her har det vært kongevær i hele dag, men er nede i 15• nå. Solen skinner fremdeles, men for en gangs skyld har vi solgangsbris. Sitter ute fremdeles, men har teppe nå.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi trakk inn i bua i halv tolv-tida, men humøret var fortsatt på topp. Litt sliten nå, men madammen ble feiret noenlunde greit iallefall
    Men jeg tror det blir reker og loff til frokost også, folket virket mer tørste enn sultne

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble en blåmandag i dag med såkalt enighet i tariffoppgjøret.
    KS legger iallefall opp til at det ikke skal rekrutteres nye lærere.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke ofte jeg er innom her for tia. Har fått ånden over meg noe alvorlig, og det males og stelles med hus. Mange halvferdige prosjekter som fullføres. Deilig.

På hififronten er det ikke så mye som skjer. Fikk laget passivt filter til Miles senteren for litt siden, og vurderer nye høyttalere på stua. Klipsch står høyt på listen for morrofaktor er høyeste pri. Håper å finne noen CF/KG/KLF eller RF til en billig penge. Alternativt noen gamle klassikere som har fallt kraftig i pris.

Ha en fin sommer folkens.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var jeg tilbake på jobb. Var ganske greit i grunn. Ikke planlagt fri før jul. Er ikke for det..jeg kan ta meg fri når jeg vil. Det var bare det å ha råd til det.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har noen uker ferie igjen enda , Men skal jeg rekke alt jeg burde så må tempoet opp. Regner med å male litt neste uke, må bare komme meg hjem først. Sitter på grensa til Sverige og begynner turen hjemove r i morgen, regner med å stoppe rundt Lillehammer en dag eller to før vi kjører helt hjem. Det beste med denne turen er å være tosammen, ungene holder fortet hjemme og ordner seg ferieturer uten vår hjelp

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var jaggu meg lenge siden, men det holdes liv i tråden ser jeg.. Knallbra da.. Håper alle sammen er mer eller mindre i feriemodus Jeg for min del skal på en liten egotripp nedover til Europa, men ikke med sykkel. For jeg skal handle inn endel mcutstyr i Tyskland. Hjelm,støvler osv.. Og lurer også på i samme slengen å kjøpe ett av de større Bose-anleggene til stua. Kjøpte Dag's Dali concept 10 for ja, lenge siden, men det blir mye høyttaler av slikt på stua, så de ligger for salg på finn og har muligens en kjøper på østlandet som får gratis frakt om han makker seg til å bestemme seg.

Reiser ikke nedover med bilen full av høyttalere, for så å ikke bli salg. Da får de stå trygt hjemme til jeg er tilbake igjen. Noen av dere som har noen personlige erfaringer med disse Bose-systemene? Jeg har en kompis som har ett, og jeg ble egentlig litt sjokka over hvor velspillende det oppsettet hans er. Derfor tanken...

Vel, på tide å få seg litt søvn. Men driver og ser på hoteller i ymse land, og samtidig som jeg bruker Naf's reiseruteplanlegger, så blir turen lengre og lengre.. Vurderer å peise på helt nedover til Monaco og Nice.. Men fornuften tilsier nok at det blir ikke lengre sør enn Luxembourg. Har heldigvis mulighet til å ta noen faktorer litt på sparket. Samtidig så skal man prøve å spikre noen hotellovernattinger så en har litt holdepunkter... Jaujau, håper dere alle har det bra, og videre god ferie... ( Noen som vet i hvilket land det er prismessig gunstigst å handle lyd? F.eks. En stor pakke med Bose? )

Side 2252 av 2256 FørsteFørste ... 1252 1752 2112 2122 2132 2142 2152 2162 2172 2182 2192 2202 2212 2222 2232 2242 2248 2249 2250 2251 2252 2253 2254 2255 2256 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •