Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 2246

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 2246 av 2256 FørsteFørste ... 1246 1746 2106 2116 2126 2136 2146 2156 2166 2176 2186 2196 2206 2216 2226 2236 2242 2243 2244 2245 2246 2247 2248 2249 2250 ... SisteSiste
Viser resultater 44,901 til 44,920 av 45103
    Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ble litt mer forsiktig etter at jeg prøvde å sage av meg fingeren

Ville kanskje prøvd forsterkeren fra fnky, synes den ser bedre ut (om design kan nevnes i forbindelse med PA-forsterkere), og virker generelt solid.

Django Unchained har jeg lyst å se igjen ja, den er på utlån, må få den tilbake snart kanskje. Blir en tur i bua nå, får se om jeg finner en film jeg har lyst å se, bør gå greit.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle egentlig se noe jeg ikke har sett i kveld, men etter å ha gjort noen justeringer på PJ måtte jeg se åpningsscenen i Batman Dark Knight (standard etter PJ-trimming), og endte med å se hele filmen ...

Spørsmålet er om jeg er fornøyd med PJ nå, men det er jeg neppe, har en følelse av at det kunne vært noe bedre, skulle gjerne hatt hjelp av noen som har peiling.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kongefilm det. Lang dag på jobb i dag, men første halvdel er veldig fin. To stopp på 3 timer kjøring, og 2 ferjeturer. Nice.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg ordna meg Wimp Hifi og i tillegg har jeg bestilt raskere bredbånd. Har fått beskjed flere ganger at 5Mbit er det raskeste vi kan få, men da jeg spurte (mest for å legge press på de for å øke hastigheten her i området) sa de plutselig at jeg kunne få opptil 14Mbit. Skal selvsagt testes når det er på plass.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det store spørsmålet er selvsagt om det er vesentlig forskjell på Wimp og Wimp Hifi?

Jeg venter på at de skal komme hit med fiber jeg, planene skal etter sigende være klare.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mest for sjelefreden og å støtte Wimp/Musikkbransjen i grunn. Vise at det er interesse for god lyd, også på streaming.

Nå oppgraderte de linjen min i går morges i 9-tiden, men det har ikke økt i hastighet. Har jo fått beskjed før at 5Mbit er maks, og det kan se ut til å stemme. De skreiv at det kunne ta opp til 5 dager før linjen var på max da de tok det gradvis, men med ingen økning på 1 1/2 døgn så ser det mørkt ut.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her sitter jeg og fruen alene hjemme, ungene begynner å bli store. å ut og hente jentungen om en time eller to, men det følger vel med

Prøver å venne meg på nye briller som jeg hentet i går. Begynner å bli gammel, så nå er det enda større forskjell på nær- og fjern-syn, så jeg blir nesten litt småsvimmel ved PCen, og antakelig må det handles databriller. Satser på at arbeidsgiver bidrar litt med noen kroner der, kunne fått en grei receiver for prisen av de jeg kjøpte nå iallefall

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Artig at du var og henta deg briller i helga Jan, det var eg også, for første gang. Fant plutselig ut at eg trengte ein synstest når eg ikkje lenger klarte lese bilskilt etter skumringa kom. Viste seg eg hadde skeive hornhinner, så å dra på seg briller var som å gå fra 240p til 1080p

Ellers så fant eg meg vinterdekk veldig billig på Finn i helga, men dei var heilt nede i Kolbotn. Selgar var heller ikkje villig til å sende/køyre til eit sentrallager for lastebilar. Ansåg dermed slaget for tapt, men berre for morro skyld la eg inn oppdraget på Easybring då eg reiste på vedaskogen laurdag. Då eg var ferdig i skogen, hadde jammen ein kar i Ålesund tatt på seg oppdraget! Fekk overlevert pengar til han laurdag kveld, han køyrte nedover igår, og kom oppatt i natt. Eg henter dekka idag, og får forhåpentligvis lagt om i morgon Det gjekk jaggu kjapt! 1000,- for 4 stk. Continental viking contact med 6mm mønsterdjubde blir godsaker, bedre enn dei slicksa som står på no iallfall og har gitt med dårlig samvittigheit

Wimp hifi hørdest spennande ut. Gjekk vel eigentleg vekk frå Wimp fordi eg synast programvaren deira var relativt tung. No har eg også blitt så avhengig av premiumen min på Spotify at det blir vel vanskeleg å få seg til å prøve noko anna igjen.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husker da jeg fikk linser for mange herrens år siden. Var vel mellom syvende og åttende klasse. Snakk om at en ny verden åpnet seg! Har aldri brukt briller per se, men har ett par jeg kjøpte på nett for noen år siden som jeg bruker kveldstid om jeg føler at øynene trenger å "lufte seg litt". Føler at tiden har kommet for å bruke briller litt mer, så jeg slår nok til på et tilbud one of these days. Men det blir ikke noe dyre greier.

Hvordan går jakten på PJ da Jo Andre?

Kult å høre at Easybring fungerer.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har forhørt meg ang en t.amp forsterker til. Har jo kjøpt to pd.186 av Svenn-Andre som jeg ikke har hentet enda (Easybring.?), og planen er å kjøre multisub-oppsett (fordelt ut over rommet) og da trenger jeg fire forsterkerkanaler til de fire 18"-erne. Styres med minidsp. Tanken er å prøve å kombinere "flanking subs" og Geddes sitt "multiple subwoofer setup". Jeg prioriterer dette over mer effekt til Miles akkurat nå. De får 150w hver i dagens oppsett, men når jeg straks tar i bruk senteren også, så blir det ikke mer enn rundt 60w. Skulle gjerne hatt litt mer strømreserver til Miles. Jeg kan jo teoretisk nå rundt 120db med 60w, men klarer ikke å fri meg fra tanken om at de burde hatt tilgang til en større strømforsyning.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo ikke sikkert at du trenger flere watt Frode, men at en oppgradering av strømforsyning har holdt. Merket forskjell på en og to trafoer med tilhørende kondensatorbank her iallefall.

Ang. briller så merker jeg at det trengs egne databriller her nå iallefall, nesten småsvimmel når jeg sitter med PC for tida.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i det Jan. Vi får se. Vedkommende skrev i annonsen at han ikke ville sende, så det er mulig det ikke går. Tenkte at jeg om noen mnd slår til på en av de forsterkerne vi snakket om her om dagen, til Miles.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsterkeren var solgt dessverre.

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen Vis post
    Husker da jeg fikk linser for mange herrens år siden. Var vel mellom syvende og åttende klasse. Snakk om at en ny verden åpnet seg! Har aldri brukt briller per se, men har ett par jeg kjøpte på nett for noen år siden som jeg bruker kveldstid om jeg føler at øynene trenger å "lufte seg litt". Føler at tiden har kommet for å bruke briller litt mer, så jeg slår nok til på et tilbud one of these days. Men det blir ikke noe dyre greier.

Hvordan går jakten på PJ da Jo Andre?

Kult å høre at Easybring fungerer.
    Hehe, eg skal vere såpass ærlig å seie at eg er litt vanskelig å ha med å gjere når eg skal kjøpe projektor. Budsjettet er stramt for tida, så vil gjere eit skikkelig godt kupp før eg kjøper. Det ligg ein god del kandidatar på finn no, og eg har lagt inn eit par bud rett over skambud-grensa Gjekk glipp av ein Sony VPL HW20, menmen. Siktar meg inn mot Sony, BenQ eller Epson.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så i en salgstråd på FB at det var en som skulle selge en Epson etellerannet 5900 for 5k. Tror det sto at han holdt til på Moa. Kan se om jeg finner link. Hadde gått en plass mellom 5 og 600 timer mener jeg å huske.

https://www.facebook.com/groups/kjop...1079945246089/

Var en fyr som hadde annonse på samme PJ i den gruppen også.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siste nettfart-måling viste 10,8Mbit. Godkjent.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva tror du om denne til sub-bruk Jan? Fant ikke specs på ringkjernetrafoen.. Planen er å kjøre stereo i 8ohm.

http://fnky-audio.no/pa-lydutstyr/pa...re/aoda-ma-600

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om den presterer i samme gate som den "lille" vi snakket om tidligere så skal den være passende til slikt bruk. Ser jo ut som en rimelig stor trafo/kondensatorbank der også.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om den presterer noenlunde likt som t.amp 2400 så holder det. Trafoen ser fysisk mindre ut, men de andre specsa ser litt bedre ut såvidt jeg kan se.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, da har jeg fått begynt å legge gulv i kinoen så da drar det seg til. Har fått på strøm og varme, så nå er det bare lykke.

Ser det kunne vært gunstig med en bordsag, for å splitte litt plank osv. Noen av dere som har forslag til sag? Jeg har en forkjærlighet til BlåBosch, men hadde ikke så lyst til å ta på spanderbuksene denne gangen. Jeg hater å gjøre bomkjøp, og en solid tilhenger av "buy once, cry once" filosofi noe som medfører at jeg har et lite nasjonalbudsjett i boden. Jeg innrømmer glatt at jeg ikke alltid er like rasjonell.

-R

Side 2246 av 2256 FørsteFørste ... 1246 1746 2106 2116 2126 2136 2146 2156 2166 2176 2186 2196 2206 2216 2226 2236 2242 2243 2244 2245 2246 2247 2248 2249 2250 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •