Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 2241

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 2241 av 2256 FørsteFørste ... 1241 1741 2101 2111 2121 2131 2141 2151 2161 2171 2181 2191 2201 2211 2221 2231 2237 2238 2239 2240 2241 2242 2243 2244 2245 2251 ... SisteSiste
Viser resultater 44,801 til 44,820 av 45103
    Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hadde en runde med litt vaskekluten på stua i går. Vet ikke om jeg har lagt ut bilder etter oppussinga, selv om vi ikke er ferdig to år etter...

Slik skulle det gjerne stått, men det blir vel upraktisk i lengden

-stue1-jpg

Her er det slik det ser ut fra "sweet spot" på de dagene det er relativt ryddig i heimen

-stue2-jpg

Og slik er det om en står litt bak herligheten og tar bilder.

-stue3-jpg

Som en ser så har det gamle skinnet av ei katt tatt go'plassen, hun er enda litt småfornærmet etter at SVS-tuben ble omplassert opp i bua.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser veldig bra ut Jan.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for det Frode

Men som du ser mangler det litt lister her og, og varmovnen som skulle ut da varmepumpa kom inn står i gangen enda. Eller sto den inne på rommet til jentungen tidligere? Sannelig om jeg vet.

Skulle skjære noen foringer over kjøkkenskapee i dag/kveld, men fant ut at det må vente til våren. Snikkarboden er for kort til å klyve de lengdene jeg trenger, så jeg må ut i frilut, og med kuling i kastene er ikke det aktuelt i mørket. Har tenkt å beholde fingrene omtrent slik de er
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er den ene av juniors PB10 lagt ut på torget. Men det var ikke mulig for meg å få med noen bilder...
    Noen som har prøvd å legge ut noe på torget?

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke testa å legge ut noe nei. Leggetid her. Har to fridager nå, så siste strøk skal på i kjellerstua. Lister må kjøpes/lages (usikker på hva det blir) og teppeflisene legges. Svogeren kommer til helga for å legge opp strøm.

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjekt med fridagar, då kjem ein seg langt Det blir kino til jul på deg ja Frode? Håper på det her i gården også, var til Volda og henta sofa igår (køyrte i piskregnet med sofaen oppe på taket Heldigvis hadde eg med plast og rikelige mengder tau!)
    Ellers så driv eg fortsatt og kikar på litt eldre projektorar, og har inne eit par skambud som eg håper skal slå til Rommet blir vel ellers malt grått tenker eg, ikkje heilt bestemt meg for farge enda. Må også finne meg eit tjukt teppe til golvet, samt nokre dempematter til veggane.

Greit å spare risikoarbeidet til våren ja Jan, lite kjekt å styre på vidare med 9 fingrar Var forresten lekkert rommet ditt lengre oppe her!

Har forresten utsatt studia eit år no for å kunne bruke tida på oppussing av huset! Blir kjekt å få vekk eksamenane eg har dette halvåret, hadde forretningsjus i forgårs (zzz...) og så har eg Finans og økonomistyring midt i desember.
    Sist endret av Tandstad; 11-27-2013 kl 10:18

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken sofa ble det Jo Andre? Og hvilke PJ er aktuelle?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vart ein Metro sovesofa fra Bohus, sidan den både måtte vere billig, brukbar å sjå på, passe inn i rommet, samt at det var eit stort pluss om den kunne brukast til sovesofa ved besøk. Møbelsnekkaren i meg grin litt av eit slikt valg, men satsar på eg kan kjøpe kvalitet seinare når eg bygg på huset og får større rom å boltre meg i

Fekk akkurat avslag på eit bud på ein Optoma HD82 fra Hifiklubben som var demobrukt. Ellers så har eg kikka på både w5000, w6000 og w9000 fra BenQ, men desse klarer eigentleg ikkje å projisere stort nok bilde på den avstanden eg har (rommet er netto 4,10 meter, og eg ønsker 92" eller 100"). Ellers så har eg inne eit bud på ein Optoma HD131x no, så satsar på positivt svar der. Har eigentleg ikkje store krav, utanom at den ikkje bør vere FOR gammal(altså ikkje eldre enn 2009 ca.), må ha 1080p, og klare å projisere stort nok bilde. Hadde håpt å klare ned mot 4-5000 kroner. Ser jo at BenQ sin w1070 ligg litt over dette, og på tilbud så kjem den faktisk ned på 5-tallet, så spørs om det blir ein ny slik viss eg ikkje finn eit skikkelig varp Ligg mykje no-name "rask" på finn.no, så vanskeleg å finne dei gode valga imellom der!

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, slike no-names er bare å styre unna i alle fall. Da er det langt bedre med en gammel "storhet". Jeg kjører 720p enda, og kommer til å gjøre det til den takker for seg. Såg forresten en PE8720 til 2k her for litt siden. Tror ikke pæra hadde så mange timer heller.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har no fått tilbud på ein Optoma HD200x til 3700,-. Litt lite informasjon rundt omkring på denne, fant ein test fra lyd- og bilde da som virka ganske så bra. Litt skeptisk til dette med DLP sidan eg kun har hatt LCD før(3 stk.), og såvidt eg kan huske har eg vel ikkje sett så mykje DLP.

Edit: Ser no i etterkant at mange her på forumet har hatt problemer med desse projektorane. Då fortsetter nok jakten

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørs om det ikkje blir ein BenQ w1070 på meg til slutt. Sendte ein forespørsel til Elkjøp igår, og spurte om kva rabatt dei kunne gi meg sidan eg har handla for 60k der siste månadane, men dei hadde dessverre ingenting å gå på sa dei. Eg spurte opprinneleg om dei klarte å sjå 4-tallet etter rabatt, projektoren ligg jo på 6995,- så var kanskje litt mykje å håpe på, men ser at den stort sett ein gong i månaden blir satt ned til 5800,- så det er jo veldig greit eigentleg. Virkar som den har fått god omtale også. Eit par praktiske spørsmål til dokke som har meir fartstid med kino enn meg:
    -Eg ønsker å bygge opp ei lita scene i forkant for å kunne skjule kablar osv. Ikkje så mykje, kanskje 8-10 cm total høgde. Er dette eit dumt valg mtp. at ein då også sitt annleis i forhold til diskantar?
    -Finnast det nokon gode patent på korleis unngå vibrasjon i projektoren ved skikkelig pådrag? Ser for meg å lage ei hylle i bakkant av rommet som projektoren vil stå ca. midt på, men har sett fleire kinoar der vibrasjonane gjer bildet uskarpt i heftige scener.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv går jeg for hylle på vegg denne gangen, for her hos meg vibrerer projektoren når ungene springer på stua eller på verandaen (verandaen er festet i bjelkelaget inne i kinoen) Om det blir vibrasjoner eller ikke pga 4x18" subber vet jeg ikke enda.

Det kan bli feil i forhold til plassering av diskant ja. Selv har jeg en fryktelig lav sofa, noe som gjør at selv en normalt plassert diskant havner noe høyt. Nå varierer det fra konstruksjon til konstruksjon hvor mye diskanten sprer, så man må nesten teste. Sett høyttalerene dine på noe som er 8-10cm høyt, og lytt. Om det fungerer greit for deg, så er det jo bare å kjøre på. Om det ikke fungerer og du likevel har lyst å bygge en scene, så kan løsningen være å sette sofaen på noen solide hjul som løfter den opp litt, og samtidig gjør at den er lett å flytte.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har min på ei hylle også, og det eneste som kan få den til å vibrere er skikkelig vind (som i går kveld f.eks.) og at noen går tungt på "gangveien" utom veggen, noe som forplanter seg i reisverket. Har ikke opplevd at det har ristet pga. volumet i rommet, men det har jeg gjort nede hos junior som har sin skrudd i taket. Det er bare panel i taket der, og det blir spinkelt.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar gutta Blir nok hylle ja, så då satsar eg på det går bra, får heller supplere med ekstratiltak i ettertid om det skulle bli dårleg. Har planar om å mekke meg nokre dempematter med filmbilder på også, så driv og kikar på lydtransparante plakatar. Spennande å ta opp att godhobbyen litt

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle ønske været var bedre slik at jeg fikk begynt på listing, men det ser ikke bra ut. Mangler noen små biter for å være ferdig med gulvflisene. Full jobbuke på gang, så det blir vanskelig å få til noe på kveldstid denne uka. Får se hvor langt jeg kommer. Neste lørdag regner jeg ikke med at er "tilgjengelig" da jeg og en kompis skal teste juleøl på fredag.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmmmmmmmm, ungene laget middag i dag, og jeg er litt usikker på om jeg skal gjøre ren platetoppen eller kjøpe en ny. Han som skal bli datanerd kan jeg forstå, men at hun som skal bli kokk greier å fyre av røykvarsler i et annet rom lurer jeg mer på. Ser ut som de prøvde å helsteke denne på kjøkkenet...
    http://www.dagbladet.no/2013/11/27/n.../hav/30550952/

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he he. Såpass ja?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He, he, verste frustrasjonen har gitt seg nå
    Blir vel å vaske platetoppen regner jeg med, og antakelig får de sikkert beskjed om å lage middag senere også. Men jeg synes det var litt spesielt å greie å rote så mye med så enkel mat som de fikk utlevert.

Lurer forresten på å få med meg premiere på neste Hobbiten film, eller om jeg skal vente til dagen etter. Er nok lurest å drøye den til dagen etter, blir nok ikke i form om en skal seint i seng, begynner vel å bli gammel

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En hellvettesdag på jobb ble akkurat redda av en kald hjemmebrygget pils. Ikke spesielt morro å bli satt til en jobb man knapt har fått opplæring i, og den lille opplæringen jeg fikk var for 2 1/2mnd siden...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke noe kjekt nei.. Godt at du har noe kaldt til å redde dagen da
    Her er fruen hjemme fra jobb på andre dagen,, og skal neppe på jobb i morgen heller.

Satser bare på at jeg slipper unna, og er i form når jula nærmer seg.

Side 2241 av 2256 FørsteFørste ... 1241 1741 2101 2111 2121 2131 2141 2151 2161 2171 2181 2191 2201 2211 2221 2231 2237 2238 2239 2240 2241 2242 2243 2244 2245 2251 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •