Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 2239

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 2239 av 2256 FørsteFørste ... 1239 1739 2099 2109 2119 2129 2139 2149 2159 2169 2179 2189 2199 2209 2219 2229 2235 2236 2237 2238 2239 2240 2241 2242 2243 2249 ... SisteSiste
Viser resultater 44,761 til 44,780 av 45103
    Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Høres fint ut.

For min del kan vi ta en hel helg, men om det blir for mye for noen så kan vi jo starte tidlig lørdag og holde på hele dagen. Og natten for den del. Kjekt å teste forskjellige høyttalere, signalkilder og forsterkere om noen har lyst å ta med også. Vi får lodde stemningen. 3-4 stykker på overnatting er det i alle fall plass til.

Jeg stiller med Miles i kjelleren og Econowave på stua.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått på plass taket og gulvet i kinoen. Byggingingen går sakte og det hjelper ikke akkurat at jeg er en komplett idiot når det gjelder DIY.

Har lagt rør till prosjektor, men klarer ikke helt bestemme meg for om jeg skal begynne med tv eller gå rett på lerret. Blir et realtivt lyst rom, ble nektet å ha mørke vegger. Vurderer å lage et skinnesystem med mørke gardiner langs veggene. Taket får jeg dessverre ikke gjort noe med.

Noen av dere som har en formening om Sony sin HW50 kommer til å falle noe i pris nærmere jul eller om den bare fases ut? Har ikke helt finansene i orden, men hvis hw55 tar direkte over så er det jo dumt å gå glipp av en god deal på "gamlingen"..

-R

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilder rassmussen?

Skinnesystem med mørke gardiner/scenemolton er en veldig god ide. Hvorfor ikke lage et skinnesystem for taket også..? Trenger ikke hele taket. Vil tro det hjelper mye med første meteren foran lerret.

Jeg hadde gått for lerret, med mindre rommet er 2x3m eller mindre.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle kanskje prøvd å lurt med noen da Frode. Og så kunne vi kanskje tatt med noe "stæsj" også.
    Får spinne litt videre på den tanken der

@Rassmussen: Skinner og lerret høres absolutt ut som veien å gå. Jeg har det også relativt lyst i bua, men har laget noen rammer for å blende vinduer og det fungerer rimelig greit. Funderer litt på å ha et eller annet i taket, ser det er mye strølys som sikkert med fordel kunne vært fjernet.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilder ja...Hadde jo begynt på en byggetråd, den ble borte. Skal se om jeg ikke får knipset noen bilder en dag.

Tenkte å bruke sånne alu skinner som en bruker til gardiner, vet ikke hva dem heter. Det er sånne små plastkroker som du kan hekte på. Disse får en vist i relativt lange lengder. Tenkte scenemolton, men må se litt an hva jeg finner. Må ha noen som er litt tykke uansett.

Har dere noen bilder av blending av tak, det tror jeg ikke at jeg har sett noe sted.

Rommet måler 4x4 m så lerret er nok veien å gå. Tenkte 106", men er litt bekymret for at det blir for stort. Sitter 2,5 meter unna en 60" og det synes jeg er ok.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bua mi er ca. 3,5x4m. Blir sittende ca. 3,5m fra lerretet som er 77", og det er litt i minste laget synes jeg. 106" ville nok blitt litt stort, men litt i underkant av 100" vill nok være greit i mitt tilfelle.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er tråden din rassmussen.

http://avforum.no/forum/showthread.p...de-planlegging

Tror 92" vil være greit i ditt rom av ferdige alternativer. Alternativt så kan du jo lage ramme selv, og kjøpe lerret "løst". Da vil du kunne lage din egen størrelse. 92" er litt lite, mens 106" er litt stort. Etter min mening.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahhh... Madammen og ungene på "barnetrim", så da er det en øl eller to og full guffe på anlegget.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forskjell på folk skjønner jeg Men Bonamassa ha hatt enerett på stua siden jeg kom først hjem fra jobb, mne nå er han snart ferdig med sitt, og jentungen og jeg skal prøve en ny tursti, så¨den var så fint opplyst da jeg kjørte madammen på jobb i morges.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du burde jo ha alle muligheter Jan, som har "voksne" unger. Her må jeg benytte enhver mulighet.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, har vel det
    Har fått rippet en del BD-konserter og lagt dem inn på serveren til junior, så nå er det fort gjort å få det tilgjengelig over hele huset Men i bua blir det plater selvsagt

Fikk forresten lit skryt av junior når vi satt og hørte på musikk oppi bua en dag her også, han har begynt å lure på andre høyttalere på rommet tror jeg, han har allerede lagt ut en PB-10 for salg. Men selvsagt er det laber interesse for det her i byen, svært få som er lysten på å betale penger for noe som en ikke kan trappe inn i kraniet ser det ut som.

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjekt å sjå aktivitet her inne, og artig at dokke planlegger treff igjen! Hadde vore artig med ein session i Ålesund igjen snart, men usikkert om det finnast grunnlag for det?

På heimebane så er eg no sånn halvvegs på utkikk etter ein billeg 1080p-projektor(typ w5000 el.) som kan fungere inntil lottobongen slår inn Har lagt ein liten slagplan for mini-kinoen eg skal lage, kan bli spennande å halde på med iallfall. Tenker det blir å mekke rack i desember muligens, og så må eg kikke litt på senterkanal og bakhøgtalarar, samt då projektor. Lerret mekkar eg nok sjølv igjen slik som sist gang.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå syns jeg at du bør ta deg turen hit først Jo Andre, før vi snakker treff i Ålesund.

Såvidt jeg husker så var rommet ditt forholdsvis lite..? Da bør du sjekke opp kasteavstand på de PJ-ene du vurderer.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    W5000 trenger litt avstand for å få stort bilde. Min står rundt 3,2m fra lerret, og da er 77" omtrent det største jeg får til. W5000 er relativt dyp også, så det går bort en del avstand der i lengderetningen.

Sakset fra kommunens FB-sider

Bilferga ”Stordal” fikk motorstans på Talgsjøen om morgenen fredag 15. november. Hovedredningssentralen ble varslet og sendte straks redningsskøyta og losbåten til unnsetning. De 57 passasjerene ble for sikkerhets skyld tatt opp på dekk.
    Politiet melder at de nå har situasjonen under kontroll og at ferga nå slepes mot land til Seivika. Kommunens Kriseteam ble også varslet og har observatører på Seivika når ferga legger til kai, for eventuell bistand.
    Kriseteam for at ei ferge fikk motorstopp???

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjemme fra jobb og en øl frister. Må få levert bilen til naboen for skifte av bremseklosser først. Sytalaust å ha en mekaniker-nabo.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmmm, vinduene på stua buler litt innover gitt
    Men det verste av vind har vel dratt forbi om en skal tro meldingene, bare kuling her i dag, må vel vente på at det skal bli storm.

Tror vi straks skal opp i bua og se Star Trek, Into darkness straks, fant den til 99,- på Elkjip i dag. Men det blir lite pils i dag, skal hente fruen når hun kommer med buss fra Trondheim etterpå, sikkert upopulært å få henne til å gå et par kilometer i kuling og regn

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert lurt å la være da Jan. Selv droppa jeg det også. Rett og slett for trøtt. Våkna kl. 5 av Jonathan, og fikk ikke sove igjen. Vært på jobb også, så jeg kjenner det.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fått hjem madammen nå, men skal ut etterpå og hente det lille pikebarnet. Hun driver med servering på Julegalla i byen, selveste Bonnie Tyler skal visst opptre på det evenementet. Må spille noe skikkelig musikk til henne på vei hjem så hun får sove i natt

Ellers virker det som om vinden har løyet litt, men det var en skikkelig haggelskur når jeg hentet fruen.
    -storm-jpg
    Så denne på FB for noen minutter siden

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fin den der Jan.

Her reiste trampolina til ungene bort til naboen på fredag. Skikkelig kjipt da jeg har vært fast bestemt på å ta godt vare på den og ikke gjøre den feilen "alle" andre gjør. Nemlig å ta den inn for sent på høsten. Sist høst plukka vi den ned del for del og lagra den tørt og godt. Men nå er den altså ødelagt.

Skal prøve å få brukt flest mulig deler til andre prosjekt, blant annet skal jeg teste om jeg kan bruke fjørene til å stramme opp lerretet mitt. Skal også lage meg et bord til kjellerstuen, og skal sjekke om jeg kan bruke litt av rammeverket til bordbein.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror kanskje jeg har en ekstra ramme til trampoline på 360cm liggende, så om du tar en tur og har plass i bilen så værsågod.
    Ellers har det ikke vært noe verre enn en veltet søppeldunk her, trampolina har ikke vært oppe i år, og vi gjorde det rimelig sjøklart forrige helg.

Lurer kanskje på om vi ikke må fram med motorsaga snart, svigers var litt bekymret for ei stor gran som truet med å ta en over taket på snikkarboden hans i gå kveld. Skulle egenlig ta den i fjor høst, men vi ødela hånda hans mens vi tok nabotreet.

Side 2239 av 2256 FørsteFørste ... 1239 1739 2099 2109 2119 2129 2139 2149 2159 2169 2179 2189 2199 2209 2219 2229 2235 2236 2237 2238 2239 2240 2241 2242 2243 2249 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •