Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 2236

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 2236 av 2256 FørsteFørste ... 1236 1736 2096 2106 2116 2126 2136 2146 2156 2166 2176 2186 2196 2206 2216 2226 2232 2233 2234 2235 2236 2237 2238 2239 2240 2246 ... SisteSiste
Viser resultater 44,701 til 44,720 av 45103
    Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    SVSene dro til Sunnmøre i går kveld. 5 høyttalere for 1500,-. Men jeg har fortsatt Prosonparet, de går billig de Har en mistanke om at de blir vanskelige å bli kvitt. Receiveren hadde litt bugs med HDMI, men vi har funnet en opskrift på fiks, og deler er på vei.

Lykke til med huskjøp, sjekk og dobbeltsjekk og vær sikker på hva utbedringer blir kostende før dere legger inn bud. Det blir antakelig dyrere enn planlagt likevel.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Chit chat oppe og går igjen og gitt
    Hva har skjedd siden sist?

Jeg har prøvd så godt jeg kan å kutte en finger, men det ser ut til at det går greit, og nå om dagene holder vi på med utbedring av veien forbi huset. Blir asfaltering til våren, og en del ivrige naboer fant ut at vi kunne utvide veien samtidig, bilene er noe større nå enn på '70 tallet. Forskaling og elendighet som foregår nå, heldigvis er vi ferdige med graving og kommet ned på fast grunn.
    På heimekinofronten har det ikke skjedd mye, kanskje på tide å putte effekten tilbake i anlegget, har fixet den så det blir bi-amping på frontene.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lite så skjer på hifi/hjemmekino fronten. At AVforum er (for meg) totalt ødelagt av denne "oppgraderingen" gjør at jeg har vært innom (i få sekunder) 3 ganger ila siste mnd+. Uoversiktelig er en understatement av dimensjoner.

Kjellerstuen har vi forøvrig startet å sparkle og vi har en plan om at eldstemann skal få vise film på stort lerret når han har 5-års dag den 19.oktober. Det begynner å haste.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uoversiktlig er vel et stikkord ja, ikke uten grunn at det tar et par dager før jeg oppdaget at du hadde svart i denne tråden ...
    Har funnet ut at det er dagen for å få på plass forsterker i dag, og så er det bursdag for min gamle mor i firetida.
    I morgen er det antakelig binding av armering om jernet er på plass, 24m med sokkel for muren blir forhåpentligvis støpt i løpet av uken, så er det på'an med ny forskaling før det blir ny støp og muren forhåpentligvis blir ferdig om noen uker. Blir greit med bredere vei her nede, for det er trangt slik det er nå.
    Nå: Frokost, og så bua

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen her inne for tida da?
    Kom over en som solgte en Darbe Darblet nokså rimelig i går, og håper den kommer uti uka. Blir spennende å se om den gir noe forskjell på bilde.
    Ellers er det full rulle med bygging av forskaling tiil mur, rev forskalingen til sokkelen på fredag, greit med nabo som har minigraver da Håpr vi får støpt det siste før helga, og at vi får gjort veien kjørbar i løpet av neste uke, har blitt et langvarig prosjekt dette.

Ellers er det jo strålende høstvær, som datra i huset bruker til å lære seg å kjøre bil i, hun er ikke akkurat samme "naturtalentet" som broren...

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Halla Jan. Er innom forumet litt oftere nå igjen, men ikke sånn som før. Var i Oslo onsdag til fredag, og har slappet av hjemme i helgen. De to eldste er hos mine foreldre. Hadde planlagt tre ting denne helgen, men det ser stygt ut. For deilig å slappe av.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva fa** Skrevet en halv avhandling her og så bare forsvinner den ?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg skulle si er at jeg er oppom bua og oppdaterer litt PC før vi skal innom min gamle mor på søndagsvisitt.
    Kjører Cambridgen rett i effekforsterkeren (4xL25D som bi-amp) via en switch fra ClasO. Bruker switchen for å bytte mellom Cambrige og receiver, grei kvalitet med tanke på pris egentlig. Finner ut at jeg stort sett er fornøyd med lyden til mitt bruk, noe som sikkert er skummelt å si, vil tro det er mye å utsette på lyden med klasse-D og Klipsch av alt i verden...
    Uansett koser jeg meg med gamle Mark Knopfler og Shangri-La

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva liker du best av Cambridge og receiver da Jan?

Akkurat nå ringer kona til en gammel ungkar i bygda som har lagt gården ut for salg. En meget spesiell type, så jeg er litt spent på hva han sier. Prisen var det noen som hadde ringt og fått i går, og den var meget "fordelaktig". Huset er et gammelt murhus, der pussen forsåvidt ser fin ut, men den har aldri vært behandlet noe mer enn det. Innvendig er det visst helt ribbet, og uten isolasjon eller noe. Må uansett få fagfolk til å sjekke tilstanden på murveggene, men om de er fine så er det utrolig mye for pengene. ALT innvendig må selvsagt tas, men så lenge "skallet" er greit så er det meget interessant.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres jo spennende ut Frode. Murhus er jo bortimot evigvarende om de får et minimum av vedlikehold.
    Håper at fruen får positive tilbakemeldinger

Hva jeg liker best? Det var et bra spørsmål. Har du flere? Har ikke kjørt noen sammenligning enda, men holder vel en bitteliten knapp på Cambridgen, rett og slett ut fra positiv omtale og magefølelse ...

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg misforstod oppsettet ditt litt..?

Fruen fikk ikke svar. Meeget sær gammel mann dette, så det skal litt til at det går i orden.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om du misforsto, men jeg kan jo prøve å fortelle hvordan jeg har koblet

Cambridgen og receiveren er koblet til en switch hvor jeg kan velge om effekten skal få signal fra receiverens pre-out, eller om den skal å signal fra Cambridgens stereoutganger. Kan bytte mellom lyd fra receiver eller Cambridge, så en sammenligning av de to DACene skal være mulig, men jeg har ikke rotet meg til det enda. Er bare rimelig fornøyd med lyden fra Cambridgen, så jeg koser meg med den for tiden. På film er det receiveren som er pre, men det må tunes inn litt suber og forskjellig før det er i mål enda.

Gamle gubber kan være vanskelig å få fornuftige svar fra ja, har inntrykk av at alle slike er rimelig sære på en eller annen måte

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er true-unger-med-hagle-fordi-de-går-på-epleslang-i-hagen typen av gamle gubber.

Hvilken Cambridge er det du har?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt særere enn snittet da ja kanskje...

Cambridge 752BD

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nice.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jauda, godt fornøyd med den

Iallefall mer fornøyd enn med den prøven jeg nettopp rettet, to stykker med null av trettiseks points

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Null av trettiseks mulige?!!!! Da kan man jo lure på hva de gjør der i det hele tatt.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har jeg lurt på mange ganger
    Lurer egentlig litt på hva jeg gjør her noen ganger og ...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stian-BL er den lykkelige eier av en Cambridge 752BD og sier følgende

Da har det kommet inn et nytt medlem i stereobenken, en Cambridge Azur 752BD Blue ray spiller.
    Denne blir selvfølgelig benyttet som Blue Ray spiller, men også som både CD spiller og DAC.

Cambridge Azur 752BD har en rekke med innganger ( 2xHDMI, Optisk, Coax). Jeg benytter meg av Optisk inngang fra TV'en, så Cambridge'n fungerer som DAC og volumkontroll for Apple TV, Canal Digital PVR dekoder og PS3. Lyden er helt fantastisk! Den er detaljert, luftig og avslappet uten at den mister detaljene i de øverste frekvensene. Den gir en stram og dyp bass. Til musikk har jeg valgt å koble bort subwoofer rett og slett for det ble for mye "bass", musikk ble mye mer behagelig uten subwoofer. Cambridge'n har tatt over plassen for Abrahamsen V6.0 DAC og Eectrocompaniet EC 4.5. Dette har absolutt blitt en oppgradering i mitt oppsett. Abrahamsen og Electrocompaniet hadde en mørkere lydsignatur (et slør over lyden) med mye detaljer, men med Cambridge så åpnet lyden seg enda mer. Det var mye mer detaljer i de øverste frekvensene, lyden ble mye mer crisp.
    Jeg vil nok tro at For noen vil nok Cambridge bli litt for skarp i toppen, her vill akustikk og type høyttaler spille en stor rolle. Uansett så spiller dette praktfult hos meg, og med kombinasjon med Rørforsterker så er jeg strålende fornøyd med valget av spiller! Med et krystallklart bilde med masse detaljer i både mørke og lyse scener og en knallgod lydkvalitet kan jeg ikke annet enn å anbefale denne spilleren på det sterkeste!!!!
    Bør da være OK spiller da vil jeg tro

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he. Høres greit ut ja.

Side 2236 av 2256 FørsteFørste ... 1236 1736 2096 2106 2116 2126 2136 2146 2156 2166 2176 2186 2196 2206 2216 2226 2232 2233 2234 2235 2236 2237 2238 2239 2240 2246 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •