Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 2234

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 2234 av 2256 FørsteFørste ... 1234 1734 2094 2104 2114 2124 2134 2144 2154 2164 2174 2184 2194 2204 2214 2224 2230 2231 2232 2233 2234 2235 2236 2237 2238 2244 2254 ... SisteSiste
Viser resultater 44,661 til 44,680 av 45103
    Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Fikk heldigvis en uke med OK vær når vi var borte, og det ser kanskje ut som at det var det som var sommeren.
    Tenkte å fjerne noe død mygg o.l. fra bilen denne uka, men jeg nekter å vaske bil med polvotter på Lurer på å gjøre som naboen, han fyrer med ved :evil:
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dieselvsrmeren startet i dag og...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er ikke sprekt gitt.

Forkjøla og vondt i halsen i dag. Både jeg om mellomste. Bare sløving i dag.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God bedring til dere da

Var såpass at jeg og jentungen kunne gå ned til svigers og hente gammelbilen i dag, får se om det ikke blir vask og polering av den etterhvert og. Må bare få med junior på den og

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var grensen nådd for min del ang Premiere League og Canal Digital. Stadig dyrere, og dårligere tilbud, og det siste nå er at jeg må kjøpe ny dekoder til 1000,- for å se fotball i kjelleren. Nok er nok og PL er sagt opp. Jeg skal vurdere å si opp mer hos CD. Pr nå betaler jeg nesten 800,- pr mnd for de kanalene jeg har (det er inkl nedbetaling av en dekoder riktignok) men det er på tide å skjære inn på "forbruket av tv".

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner deg veldig godt Frode, jeg tok samme avgjørelse for en tid tilbake. (C)anal Digital kabel skal ha 339,- pr måned for Premier League fremover. Det er ikke veldig lenge siden det kostet 179,-/måned. Parabol er vel noe rimeligere, men tilbudet er også vesentlig dårligere.

Regner med at jeg går for TV2 Sumo-abonnement igjen utpå høsten. Håper dette funker greit med den nye HTPC'en. Da får jeg se både norsk hockey og Premier League selv om løsningen ikke er optimal. Og for pengene jeg ikke bruker på Premier League får jeg faktisk 2 sesongkort i Leangen.

Fikk forresten akkurat vite at jeg har kommet inn på skole. Nettbasert bachelor i elkraft over 4 år, spennende.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det blir litt prinsippsak for meg. Dårligere tilbud og langt høyere pris. Når man i tillegg blir tvunget til å kjøpe ny dekoder for å "få lov" til å se det man betaler dyrt for, så kan det være det samme. Det sitter likevel langt inne, for jeg har virkelig lyst å se PL. Men nå er det gjort.

Grattis og lykke til.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bahhhh #&¥@$₩%/$÷##&? €£# og vel så det.
    Vil ha oppholdsvær og temperaturer hvor det er naturlig å bevege seg utendørs i noe annet enn termodress.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag var det en særdeles rolig dag på jobb, men fikk heldigvis en kjærkommen telefon fra en høyt elsket annonseselger fra rubrikk.no.

Han ga meg skryt for annonsen min på finn.no, men lurte på om jeg ikke ville ha en mer effektiv markedsføring. Jeg la lista ganske høyt og skrøt på meg en mastergrad i markedsføring, klart jeg kunne skrive annonsetekster. Denne blåkopien av min annonsen som skulle presenteres på en eller annet drittside skulle han ha rundt 300 kroner for, annonsen på finn.no kostet forøvrig 35 kroner.

Jeg hadde som sagt god tid i dag så dette var mitt i blinken for min del!
    Jeg klarte faktisk å ha han 22,5 minutt på telefon, det er ny personlig rekord for min del!

Et lite triks jeg prøvde meg på i dag var å være sånn halvveis interessert halveis avvisende, men liksom bli veldig interessert, på grensen til sjokkert i enkelte ting de sier. De har sikkert et script de jobber ut fra, så så lenge du følger deres fremgangsmåte så er det grei skuring. Kom men noen klassiske innvendinger som var så enkle å kontre at det var banalt, han selgeren følte seg sikkert helt sjef at han var så flink å svare for seg. Jeg noterte flittig underveis så kunne stadig vende tilbake til momenter vi hadde vært igjennom tidligere. Etter ca 12 minutter ble jeg ganske lei, men da var det gått såpass sport i det at jeg måtte se hvor lenge jeg kunne holde på. Jeg sa flere ganger at ja dette "kunne jeg muligens kanskje kunne vurdere", en såpass spesiell formulering for å være sikker på at jeg ikke takker ja til noe. I det han sluker agnet var jeg raskt ute og tilføyde at "nei dette passer nok ikke for meg." I løpet av samtalen tillot jeg meg fornøyelige pauser og snakket om helt andre ting, vi var f.eks inne på dette med slektsforskning og kirkebøker. Sist jeg gjorde dette så la selger på. Denne karen var imidlertid ikke så lettskremt.

Etter 17 minutter spurte jeg han om han hadde lest annonsen min, noe han insisterte på å ha gjort. Det hadde han ikke. Jeg fikk han etterhvert til å gå inn på finn.no å se på annonsen min, der siste setning lyder som følger
    " Telefonselgere som opptatt av hjemmekino og i kjøpsmodus må gjerne ta kontakt. Ringer du for å selge meg noe kaster jeg gledelig bort tiden din."

På dette tidpunkt sa jeg glatt ut at jeg kastet bort tiden hans, kom aldri til å kjøpe noe, men at jeg fortsatt hadde god tid. Han la enda ikke på.

På det tidspunkt ble samtalen forbausende personlig hvor han fortalte meg at han nylig hadde mistet jobben i elkjøp, og at han hatet denne jobben intenst.
    Vi snakket litt løst og fast om ferie, litt om været og annet småtteri.

Til sist måtte han legge på, det var vist avdelingsmøte. :razz:

Jeg storkoser meg, dette reddet dagen min!

-R

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Bahhhh #&¥@$₩%/$÷##&? €£# og vel så det.
    Vil ha oppholdsvær og temperaturer hvor det er naturlig å bevege seg utendørs i noe annet enn termodress.
    Det kommer Jan. Her er det i alle fall meldt knallvær hele neste uke. Begynner litt forsiktig nå til helgen.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt artig og litt trist historie det der rassmussen.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    #endaflerebannord#
    Madammen ringte (når jeg var hos min for for å hjlpe med nyinnkjøpte fjernkontrollen hun hadde kastet manualen til) og lurte på om jeg kunne komme innom barnehagen. En film virket litt kjekkere enn tur i regnet. De lå selvfølgelig ikke der de skulle, men etterhvert fant jeg noe. Rett utenfor barnehagen ble det et sinnsykt leven, og verdens største skru/bolt var parkert godt inni ene fordekket. Stor skive og bolthodet stakk ut. Gikk hjem i regnværet for å hente vektstang for å få av dekket (kjørte tilbake i gammelbilenn). Og så ut til verksted, men de kan ikke fikse det i dag selvsagt... Men det går vel an å kjøre med reservedekk også, greit at det er et ordentlig dekk og ikke sykkeldekk...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det ser kanskje ut som regnet har gitt seg

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rassmussen
    I dag var det en særdeles rolig dag på jobb, men fikk heldigvis en kjærkommen telefon fra en høyt elsket annonseselger fra rubrikk.no.

Han ga meg skryt for annonsen min på finn.no, men lurte på om jeg ikke ville ha en mer effektiv markedsføring. Jeg la lista ganske høyt og skrøt på meg en mastergrad i markedsføring, klart jeg kunne skrive annonsetekster. Denne blåkopien av min annonsen som skulle presenteres på en eller annet drittside skulle han ha rundt 300 kroner for, annonsen på finn.no kostet forøvrig 35 kroner.

Jeg hadde som sagt god tid i dag så dette var mitt i blinken for min del!
    Jeg klarte faktisk å ha han 22,5 minutt på telefon, det er ny personlig rekord for min del!

Et lite triks jeg prøvde meg på i dag var å være sånn halvveis interessert halveis avvisende, men liksom bli veldig interessert, på grensen til sjokkert i enkelte ting de sier. De har sikkert et script de jobber ut fra, så så lenge du følger deres fremgangsmåte så er det grei skuring. Kom men noen klassiske innvendinger som var så enkle å kontre at det var banalt, han selgeren følte seg sikkert helt sjef at han var så flink å svare for seg. Jeg noterte flittig underveis så kunne stadig vende tilbake til momenter vi hadde vært igjennom tidligere. Etter ca 12 minutter ble jeg ganske lei, men da var det gått såpass sport i det at jeg måtte se hvor lenge jeg kunne holde på. Jeg sa flere ganger at ja dette "kunne jeg muligens kanskje kunne vurdere", en såpass spesiell formulering for å være sikker på at jeg ikke takker ja til noe. I det han sluker agnet var jeg raskt ute og tilføyde at "nei dette passer nok ikke for meg." I løpet av samtalen tillot jeg meg fornøyelige pauser og snakket om helt andre ting, vi var f.eks inne på dette med slektsforskning og kirkebøker. Sist jeg gjorde dette så la selger på. Denne karen var imidlertid ikke så lettskremt.

Etter 17 minutter spurte jeg han om han hadde lest annonsen min, noe han insisterte på å ha gjort. Det hadde han ikke. Jeg fikk han etterhvert til å gå inn på finn.no å se på annonsen min, der siste setning lyder som følger
    " Telefonselgere som opptatt av hjemmekino og i kjøpsmodus må gjerne ta kontakt. Ringer du for å selge meg noe kaster jeg gledelig bort tiden din."

På dette tidpunkt sa jeg glatt ut at jeg kastet bort tiden hans, kom aldri til å kjøpe noe, men at jeg fortsatt hadde god tid. Han la enda ikke på.

På det tidspunkt ble samtalen forbausende personlig hvor han fortalte meg at han nylig hadde mistet jobben i elkjøp, og at han hatet denne jobben intenst.
    Vi snakket litt løst og fast om ferie, litt om været og annet småtteri.

Til sist måtte han legge på, det var vist avdelingsmøte. :razz:

Jeg storkoser meg, dette reddet dagen min!

-R
    My hero!

Har avfeid mang ein telefonselgar opp gjennom, men aldri holdt dei på tråden så lenge! Menmen, slikt må dei finne seg i, når det ikkje går an å reservere seg mot dei (Ja, eg har registrert meg i Brønnøysundregisteret, men det gjeld kun for nysalg såvidt eg veit, dei kjem seg unna om du er kunde fra før, eller om dei utfører undersøkelse)

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Undersøkelser har jeg ikke noe mot å svare på. Da kan jeg faktisk være med å påvirke. Salg er noe helt annet. Nå varer en gjennomsnittlig samtale med en selger i 5-8sek. Jeg lar de ikke starte på manuset før jeg sier at jeg ikke er interessert, og legger på.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg ender med to nye dekk, ikke sikkert at de greide å lappe dekket jeg kom med. Ett nytt dekk er ikke noen reell mulighet, vil ha dekkene omtrent like mye slitt. Men satser på at dekket er fikset og holder på lufta når jeg kommer innom i morgen.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lykke til med dekka i dag Jan.

Her står allerede vannet til varming. Bryggedag i dag.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har måtta vulkanisert dekka fleire gangar etter drittungar i nærområdet som har vore ute på ablegøyer, det fungerar fint det Ingen problem i etterkant, og det blir veldig sterkt!

Idag vurderer eg å mekke litt på uteboda vår! Har ein mdf-hobbybenk som går heile lengda gjennom uteboda, og akkurat no ligg vinterdekka og okkuperer plassen. Tenkte å legge ein 2"x4" ca. 15 cm opp frå golvet, slik at dekka ligg og kviler mot denne og bakveggen. Då blir dekka skjult under hobbybenken

Kunne tenkt meg å prøve meg på brygging ein gong, har berre ikkje fått ut fingeren enda Kostar vel ein del for eit startkit også? Har eit søskenbarn som er meget aktiv, tenkte å ta eit begynner-kurs med han.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brygging kan gjøres så dyrt eller så billig man vil. Dersom man kan klare seg med litt mindre batcher, så kommer man langt med:

1.
    -Hjemmelaget meskekar av kjøleboks fra Biltema
    -En stor kjele til å sette på komfyren hjemme
    -Kjøler

2.
    -En stor kjele til å sette på komfyren hjemme
    -BIAB-"system". Brew in a bag er det mange som starter med.
    -Kjøler

3.
    -En BB30 som jeg har er litt dyrere, men ikke så ille heller.
    -Kjøler

Alle disse metodene krever litt utstyr i tillegg, men det koster ikke mange kronene.

Her er et BIAB-sett. Dette kommer med en stor kjele, så store batcher er ikke noe problem her.

Brew in bag (BIAB) allgrain sett 30L - Bryggselv.no

Mange fine bryggevideoer på youtube. En og annen norsk også.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker Frode, må ta og kike litt nærmare på dette

Hehe, merkelig kor forskjellig folk er altså...Var akkurat innom Steelbook-tråden her, innbilte meg at det var folk som synest det var kjekt å ha steelbook-utgåver av kule filmar, men dei kjøper jo opp trippelt med filmar, og beheld 2 av dei uåpna gjerne for ikkje å forringe verdien ...og her går eg og lurer på billigaste prisen for éin Django blu-ray! 2xSteelbook og 1xBlu ray vanlig blir jo gjerne fort en 700-1000 kroner det inkludert frakt, og då har dei 10-20 stk. i bestilling ofte?!

Side 2234 av 2256 FørsteFørste ... 1234 1734 2094 2104 2114 2124 2134 2144 2154 2164 2174 2184 2194 2204 2214 2224 2230 2231 2232 2233 2234 2235 2236 2237 2238 2244 2254 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •