Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 2232

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 2232 av 2256 FørsteFørste ... 1232 1732 2092 2102 2112 2122 2132 2142 2152 2162 2172 2182 2192 2202 2212 2222 2228 2229 2230 2231 2232 2233 2234 2235 2236 2242 2252 ... SisteSiste
Viser resultater 44,621 til 44,640 av 45103
    Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Må bli garanti når den er under en måned, men må sjekke at det ikke er noe feil på hovedkort el.l. først...

Her er det håndkraft som gjelder Hadde en billig maskin tidligere, men ble ikke fornøyd med resultatet.

Det som er surt nå er at jeg har en feilmelding i bilen "Antipollution Failiure", visstnok noe som heter noe så fint som en EGR-ventil. Og selv om delen ble bestilt i forrige uke er det ikke sikkert den kommer så vi får montert den før vi drar. Spørsmålet er om bilen vil havarere pga dette, eller om vi "kan ta sjansen" som de sier på verkstedet... Alternativet er å bruke Mondeoen, men det er jeg ikke veldig lysten på i 2x95 mil ...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var enda godt det da

Hadde ei billig dual-head maskin frå Biltema eg også før som eg ikkje vart fornøgd med resultatet på, så mykje bedre med handkraft når det er slik. Ser jo at proffane bruker desse maskinene som ligner på vinkelsliparar med stort hell, men dei er litt skumle å bruke mtp. lakktjukkelse.

Kjedelig å få slike nestenhavari rett oppi ferien..men du får kanskje delen i tide, og kan ta han med i tilfelle havari? Då kan vel evt. eit verksted der du er skifte han. Priser meg fortsatt lykkelig for at vi ikkje hadde ein einaste feil på bilen forrige sommar (bank i bordet) då vi tok ein "spontantur" på 6000 km

Eit lite rookie-spørsmål på slutten her til dei som har erfaring med Pioneer-receivarar: Er det vanlig at alle "høgtalerikona" skal vise i displayet i stereo-modus? Køyrer stereo og har kun Front+Sub i On, men alle ikona viser allikavel.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tandstad
    Kan absolutt anbefale å søke på jobbar der du i utgangspunktet ikkje er kvalifisert også. Søkte på mykje artige stilliger i fjor før eg endte opp med den jobben eg har no. Sjølv om det stend høgskule/universitets-utdanning, har det mykje med personlige eigenskaper og bakgrunn også. Det er lettare å lære opp folk på fag enn på personligheit!
    Det har du rett i, men her omkring er det stort sett stillinger innen helsevesenet som er ledige. DET er jeg hverken kvalifisert til eller har spesielt lyst på.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Telefon fra verksted, og bilen skal inn i morgen tidlig. Tror jeg skal h, re om å få være med på juølbordet deres, har vært litt for mye innom i det siste.
    Og bilen er ferdigpolert, skalmgå over gummi og plast så er den relativt grei utvendig. Tekstiler og vinyl innvendig får seg en finish når vi kommer hjem. Må vel oppdra poden i å polere bil også en dag...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Det har du rett i, men her omkring er det stort sett stillinger innen helsevesenet som er ledige. DET er jeg hverken kvalifisert til eller har spesielt lyst på.
    Du får ta eit brevkurs i "Overlege på 1-2-3" til hausten

Jan: Bra det ordna seg Interessa for bilpleie kjem nok for poden! Kan anbefalast å ta bilen med clay ein gong i året kanskje, gir skikkelig tilfredsstillelse!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Clay hadde nok vært en tanke ja, ru som sandpapir etter polering ... Men den er blank da

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Clay var veldig kjekt å ta små asfaltflekker med. Ble fort strøkent det ja.

Et spm.... En drittsekk med ovenfra og ned holdning er vel fremdeles en drittsekk selv om han har fått en alvorlig sykdom..? Eller?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen

Et spm.... En drittsekk med ovenfra og ned holdning er vel fremdeles en drittsekk selv om han har fått en alvorlig sykdom..? Eller?
    Er vel det. Eller tar vi feil begge to?

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener det. Er vel noe med det at om man mangler selvinnsikt, så får man det ikke automatisk når man blir syk. Jaja. Nok om det.

En times tid alene etter jobb, så da ble det litt Marcus Miller på Wimp, og David Foster and Friends på BD. Satser på å bli pappa igjen på fredag/lørdag så det kan bli lenge til.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan virke som det var noe tilkoblingsproblematikk med SSD, har byttet SATA-kabel, og foreløpig ser det OK ut.
    For å la PCen ha noe å gjøre tenkte jeg på Netflix og valgte kjapt filmen Freelancers, med Forrest Whitaker og Robert De Niro, men kom fort ned på jorda da jeg kom på å sjekke IMDB først ... Freelancers (2012) - IMDb

Men den har jo potensiale i forhold til denne da American Battleship (Video 2012) - IMDb

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan anbefale The last king of Scotland med Whitaker, den såg eg her i veka, og den var meget bra

Vart sitjande og høyre på den songen nokre gongar ja Frode

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dammit!!! Ble sendt hjem fra Volda igjen! Ny time om en uke. Andre bomturen dette. Eneste "trøsten" er at dette blir ferien min. 2 1/2 dag fri. Lovely.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjedelige saker Frode :/ Høyrest litt kjipt ut det jobbsystemet ditt, få timar og mange dagar i veka..

Kan sjå ut som det blir å bygge ny sub etterkvart. Tenkte å selge unna Brontes'ane mine, og bygge ny kasse. Det står mellom Dayton Audio HSS460 18" og Stereo Integrity sin 18" ser det ut som, i ei kasse på rundt 70*50*60-ish. Ikkje kika så altfor nøye på måla enda. Tenker å integrere forsterkaren i kassa, slik at eg slepp unna med ei kasse istadenfor tre som eg har no. Kan bli ei festlig kasse Sitt og tenker litt på bua sider slik som du laga Frode, og han andre karen her inne gjorde med sine Stereo Integrity subbar.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på om ikke Dayton faktisk var målt noe bedre enn SI, men skal se om jeg finner mer info.

Har ikke du tilgang til CNC Jo Andre? I så fall kan du jo få laget opp "staver" i rett bue som du setter sammen/stabler i høyden. Lettere å få fint.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at avshop har tilbud på dayton sine, men dei har ikkje 18"

Nja, har plutselig blitt litt verre med tilgang til cnc gitt, etter eg gjekk over i den maritime bransjen Men fadern jobber fortsatt i samme bygget da, så platesag og slikt regnar eg med ordner seg uansett. Veit også at der finnast ein god del 4mm mdf, tenkte kanskje å ta ein "bøye-test" på denne, for å finne ut kor mykje den kan bøyast. Evt. så kan 2,5 mm mdf brukast, men då snakkar vi fort 10 lag kanskje før det er brukbart

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil tro at laminering av flere lag vil være sterkere og stivere enn samme tykkelse vanlig mdf..? Godt med avstivere vil også hjelpe. 18" er vel forholdsvis ny i Dayton sortementet om jeg ikke husker feil. Er uansett ikke noe problem å importere selv.

Edit: ble visst lansert i september i fjor, så forholdsvis ny.

Akkurat ferdig med Django Unchained. Veldig god film syntes vi.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, Dayton går lett å importere, kan sikkert hente frå den tyske sida også..

Django er skikkelig godfilm ja, gleder meg til å sjå han på nytt snart! Madammen likte ikkje hundescena

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det røsker litt i rettferdighetssansen gjennom filmen, men man har på en måte godt av å se det også. Slik må det aldri bli igjen. Ikke bare alvor i filmen heller. Flira godt noen ganger.

Nå er det Marcus Miller på full guffe her. Ungene sendte vi til gamlingene i Innvik i helga. Så dette er min ferie. Den varer til søndag ettermiddag.

Er i dialog med fattern for tida angående subwoofer. Skal bygge til han. Da har jo både SI og Dayton vært kandidater, men jeg tror jeg går for pd.186. Egner seg nok ikke i lukkede kasser dersom dypbass er målet, men et hærlig element til en fin pris er det. Og han har plass til bassrefleks.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken forsterker tenkte du å bruke Jo Andre?

Side 2232 av 2256 FørsteFørste ... 1232 1732 2092 2102 2112 2122 2132 2142 2152 2162 2172 2182 2192 2202 2212 2222 2228 2229 2230 2231 2232 2233 2234 2235 2236 2242 2252 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •