Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 2231

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 2231 av 2256 FørsteFørste ... 1231 1731 2091 2101 2111 2121 2131 2141 2151 2161 2171 2181 2191 2201 2211 2221 2227 2228 2229 2230 2231 2232 2233 2234 2235 2241 2251 ... SisteSiste
Viser resultater 44,601 til 44,620 av 45103
    Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har DT770 Pro selv og har aldri vært spesielt imponert av de. Alle snakker om at de er så gode på bass. Om disse er det, så tviler jeg på at jeg finner hodetelefoner som passer mitt bruk/min smak med det første. Nå er det stort sett ungene som bruker de til film i bilen. Jeg bruker de av og til når jeg jobber i kjelleren eller klipper plen.

Bil ja.... Jeg som var så interessert i bil og mc før. Nå gidder jeg knapt å vaske bilen utvendig oftere enn annenhver mnd... :roll:

Kjørte du begge Brontesene på samme tid Jo Andre, eller testet du først en? Hva med utfasing mellom høyttalere og subber? Har du testet fasen på høyttalerene dine slik at de ikke spiller i motfase til hverandre?
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er enten eg lite kresen, eller du veldig kresen Frode, skal vi enast om ein mellomting?

Kjørte begge subbane ilag Frode. Også med Apex så opplever eg at i sweetspot er det nestan heilt dødt, mens om eg sitt til venstre for sweetspot (i hjørne) så er det mykje bass. I sweetspot med Apex og begge Brontes er det fortsatt heilt dødt. Gjekk litt rundt i leilegheita, og fann vel strengt tatt ikkje ein einaste plass der eg følte bassen godt. Var som at han forsvant heilt. Var oppe i rundt 110 dB rett framfor elementa. Har pressa systemet opp i 118-119 dB tidligare (i andre leilegheiter), og då har det vore svært fysisk. Tenkte prøve å flytte subbane til framkant idag for å sjekke om det er forskjell.

Har vel strengt tatt ikkje sjekka fasen nei, kanskje det er noko med innstillingane i receiver eg kan gjere. Prøvde å få til at frontane skulle spele heile spekteret ilag med subbane, men inntil vidare har eg kun fått til å setje frontane som "small" og subbane x-over på 80hz. Veit det skal vere mulig i somme modus, men det er jaggu så mange innstillinger på desse receivarane at ein kan gå seg heilt vill!

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker ikke å være så veldig kresen når det kommer til hifi, så jeg ble litt overrasket selv. Har jo fått mye skryt disse. Nå skal det sies at jeg har ikke hørt så veldig mange andre hodetelefoner, men disse skulle jo være gode på bass. Jeg "føler" at feks Koss Spark Plug (IEM) går lavere og kicker mer. Mulig jeg må over på noe mindre hifi.....

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg gjekk frå Grado SR-60, og det var ei fantastisk oppgradering. Grado'ane vart eg fysisk låk av, då dei låg utanpå øyrene.

Pluggar kan eg ikkje ha, dei dett berre ut Under trening brukar eg Porta Pro.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slitt litt med hastigheten på nettet her hjemme i det siste. Mistenker at det er D-linken som sliter litt. Rekkevidden er ikke den helt store heller. Så i dag slo jeg til på denne.

MPX.no - ASUS RT-N66U Dark Knight 11n N900 Router

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Phuuu.... Endelig hjemme. 6 dagers uke og lang dag i dag "to boot". Skal bli godt med nachos nå.

God helg folkens.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her blir det film på Apple TV. Garantert ikke noe terningkast 5/6, men satser på helt grei underholdning.

[YOUTUBE]M4L6ruTF5qE[/YOUTUBE]

Active Olebrum sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er det prøve smake på svensk whisky og Metallica på anlegget. Kjerring e på konsert mens jeg holder forte. Venter på nye høyttalere som er bestilt og alt er bare top. God helg!

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med nye høyttalere Olebrum. Meget pene.

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Phuuu.... Endelig hjemme. 6 dagers uke og lang dag i dag "to boot". Skal bli godt med nachos nå.

God helg folkens.
    Gir penger i kassen som kan brukes på moro det.

Jeg bestilte akkurat en Asrock VisionX for de ekstra kronene jeg har tjent i det siste.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt "problem" er at selv 6-dagers uke sjelden gir så mye som 37,5 timer en gang. Utrolig kjipt å jobbe så "mye" (les: ofte) og få så lite igjen for det. Så her er det ikke mye rom for morro. 8-12k i mnd er vanlig lønn for tiden. :roll: Ikke har jeg ferie heller. Så jeg jobber nesten hver dag, men korte dager. Er på leit etter annen jobb, men her er det ikke ofte det dukker opp noe jeg er kvalifisert til. De lurer på å ansette meg (i hele 12,5% stilling) men det tar de ikke stilling til før september...

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var det Posten du jobbet i? I såfall vet jeg sånn omtrent hvordan det er. Ida jobber vikariat i Posten frem til høsten. Tror hun har hatt fri en lørdag siden påske og jobber hver ukedag, men det blir ikke så mye timer av det.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jupp. Begynner som oftest kl. 10, og er ferdig mellom 13.45 og 16.00 alt etter postmengde. Det skal sies at jeg innimellom (som feks denne uken) har fått starte noen dager kl 7.15 og da begynner det å ligne. Faktisk så jobbet jeg 9 timer på torsdag og 8 timer i går. Da nærmer jeg meg normal jobbuke. Hadde vi vunnet noen millioner i Lotto, så hadde det vært en perfekt jobb.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ida starter 5 på lørdag og halv 6 på ukedag. Jobber vanligvis til 10-11 om det ikke er noe ekstra.

Jaggu glad jeg jobber halv 8 til halv 4 stort sett. Men har hatt 5 uker med 60 timer i snitt samt 4 netter i uka på hotell nå så da måtte jeg unne meg en HTPC.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen av dere som kjenner til inspillingstid på hodetelefoner? Holder på å teste ut to par lukkede eksemplarer, AKG K551 og Denon AH-D600. AKG'en høres mildt sagt rævva ut, men den har ikke fått mer en ca 30 timer innspilling. Jeg hadde forventet den skulle ha begynt å åpne seg mer, men det synes jeg rett og slett ikke den har gjort. Denon spilte egentlig uforskammet bra ut av boksen, og er vesentlig bedre en konkurrenten hittil. Det er himmel og hav i forskjell i bass, noe jeg var klar over på forhånd, men ikke at det skulle være sånn forskjell.

Jeg synes fortsatt mine ultimate ears triplefi 10 propper fra 2008 spiller bedre en begge, men disse er noe av det bedre jeg personlig har vært borte i.

Kjøpte meg også en Fiio E17 portabel forsterker/DAC som jeg holder på å teste. Har ikke fått testet DAC delen så mye enda, men boosten på effektfronten er åpenbar. Noen av dere som har erfaring med Fiio?

-R

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå brukt store deler av kvelden på å prøve frem og tilbake og har egentlig konkludert med at AKG og meg ikke passer sammen. Jeg får ikke klokkene helt tette uten å trykke dem inntil hodet, og resultatet er som forventet. Diameteren på klokken er rett og slett for stor for hodet mitt.

Noen som er interessert i en god deal på noen K551 så får dere gi beskjed. Skal gi den noen dager til for å se om den vokser på meg, hvis ikke havner den på torget.

-R

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    30 timer innspilling er mer enn nok. Etter min mening er det meste av såkalt innspillingstid mer innspilling av hjernen enn selve elementene. Når enkelte snakker om 700 timer ++ på feks Klipsch så tenker jeg mitt. Så AKG er nok ikke for deg om du ikke liker de til nå nei.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ser det ut som SSDen jeg fikk av kona for to uker siden har tatt kveld. PCen starter, men kvelder etter at den blir varm, og den finner ingen disk etterpå. Prøve å pelle den ut i morgen og montere i annen maskin samt sette tilbake harddisken som sto der fra før.
    Og jeg som skulle polerebil i morgen, står og tørker i garasjen nå, artig å se om jeg får den blank igjen
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Mitt "problem" er at selv 6-dagers uke sjelden gir så mye som 37,5 timer en gang. Utrolig kjipt å jobbe så "mye" (les: ofte) og få så lite igjen for det. Så her er det ikke mye rom for morro. 8-12k i mnd er vanlig lønn for tiden. :roll: Ikke har jeg ferie heller. Så jeg jobber nesten hver dag, men korte dager. Er på leit etter annen jobb, men her er det ikke ofte det dukker opp noe jeg er kvalifisert til. De lurer på å ansette meg (i hele 12,5% stilling) men det tar de ikke stilling til før september...
    Kan absolutt anbefale å søke på jobbar der du i utgangspunktet ikkje er kvalifisert også. Søkte på mykje artige stilliger i fjor før eg endte opp med den jobben eg har no. Sjølv om det stend høgskule/universitets-utdanning, har det mykje med personlige eigenskaper og bakgrunn også. Det er lettare å lære opp folk på fag enn på personligheit!

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Da ser det ut som SSDen jeg fikk av kona for to uker siden har tatt kveld. PCen starter, men kvelder etter at den blir varm, og den finner ingen disk etterpå. Prøve å pelle den ut i morgen og montere i annen maskin samt sette tilbake harddisken som sto der fra før.
    Og jeg som skulle polerebil i morgen, står og tørker i garasjen nå, artig å se om jeg får den blank igjen
    Huff, den er kjedelig! Regner med du får det på garantien da?
    Bruker du maskin til polering eller?

Side 2231 av 2256 FørsteFørste ... 1231 1731 2091 2101 2111 2121 2131 2141 2151 2161 2171 2181 2191 2201 2211 2221 2227 2228 2229 2230 2231 2232 2233 2234 2235 2241 2251 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •