Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 2230

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 2230 av 2256 FørsteFørste ... 1230 1730 2090 2100 2110 2120 2130 2140 2150 2160 2170 2180 2190 2200 2210 2220 2226 2227 2228 2229 2230 2231 2232 2233 2234 2240 2250 ... SisteSiste
Viser resultater 44,581 til 44,600 av 45103
    Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    For meg er ikke et nettbrett en fullverdig erstatning for pc/mac. Mest pga av at det går alt for seint å skrive. Litt mer kronglete å legge inn bilder og slikt også. Fint å surfe og spille litt med er de da.

Mye "på tapeten" i dag. Skal straks ut å mure igjen to luftehull i kjellerstuen. De er plassert i forskjellig høyde, og med forskjellig avstand til sidevegger. Det hadde ikke sett pent ut. Jeg har lufteventil i bakkant av rommet, og 3 vinduer jeg kan slenge opp om det blir tett luft der nede. Oppdager stadig nye ting som tar tid der nede. Bygget nettopp opp ny framvegg pga av de hadde brukt forskjellig tykkelse på veggene i boden og i gangen. Oppdaget i går kveld at det er selvsagt samme problem på sideveggen der bod og kjellerstuen møtes. Litt usikker på hva jeg gjør... enten må jeg flytte eksisterende vegg ut, eller så må jeg bygge helt ny vegg der. Men i så fall tar jeg bare den delen som tilhørte boden. Skal bygge litt ny vegg på høyre side bak også. Så blir det legging av k-rør og bokser. Så litt spikerslag til surroundhøyttalere, tv og PJ.

Phuuuu.... her er det bare å sette igang.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med dagen Jan!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det Frode

Enig i dine betraktninger rundt nettbrett, har også til hensikt å bruke det litt på møter/kurs osv.

Ser du har litt å ta deg til i kjelleren, så det er bra du har muligheten til å samle litt krefter på terrassen innimellom

Her blir det litt pusling inne til det kommer noen kaffegjester i ettermiddag (som jeg håper kan sitte ute om været holder seg) og kanskje montere SSD i PCen i bua, min bedre halvdel overrasket med pakke i morges
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med giftemål Tandstad
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jobbes med rør her i bygda, og de skulle bruke 3 uker. Da er det greit med familie som jobber med vann. Fikk ca 120 liter med Olden-produkter inn døra nå.

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Gratulerer med giftemål Tandstad
    Tusen hjertelig Jan, det vart ein storveis dag på Sæbø gitt, med strålande sol, og alt gjekk som smurt, til brudgommens store lettelse Noko nervøsitet i forkant kan du seie

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal vel helst være litt nervøs i forkant av slike tilstelninger
    Bra at alt gikk som smurt

Har fått inn SSD i bua, og det går en smule kjappere med ting her nå ja. Ingen superPC, men jeg slipper å vente på at den får åpnet nettleseren iallefall.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ein må nok vere det ja

Nokon som har tips vedr små bakhøgtalarar, evt. i samme serie som ein dugande senterkanal? DIY sjølvsagt Gjerne med Tang Band/Hivi-drivarar eller noko. Har ei meget lita stue no, men hadde sjølvsagt vore kjekt med _noko_ som laga lyd bakfra.

Er denne dugande skal tru?
    Bandit

OOh, mtm7 brukar samme element som Apex, digg!
    Occam Audio Speakers
    Fristande med 2 slike bak, og 1 til senter

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke noe DIY-guru, men synes de så spennende ut. Impedanskurven var også nokså snill så det ut som, sammen med en nokså rett frekvensgang så er det vel lovende.

I bua har det også kommet noe nytt; Cambridge Azur 752BD er kommet inn døra men ikke koblet opp. Har ventet lenge på denne, men når jeg slipper å betale selv så kan en vente litt.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MTM 07 er en no-brainer i ditt tilfelle Jo Andre.

Nå er jeg jævlig spent Jan....hvordan får du en slik grom spiller i hus uten å betale for den...?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He,he, har ikke akkurat fått den heller. Har hatt noen små oppdrag for en sjappe hvor det var kjekkere å få en slik spiller for innsatsen enn rene kroner og øre. Så strengt tatt er den vel fortjent.
    Kunne jo sagt at jeg har betalt med naturalytelser, men da hadde det blitt så mye spekulasjoner

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Damned, SDX-elementa er tydeligvis vanskelig å få tak i, ikkje heilt gode nyheiter for meg om eg skulle vere uheldig å øydelegge eit av dei eg har :O

Men då fortsetjer jakta på god senterkanal og bakhøgtalarar.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei og nei...
    Tilbud hos MPX, bla bla samme Beyerdynamics som Olebrum kjøpte for noen måneder siden. Fikk prøve dem når jeg var innom og hentet bakhøyttalerne jeg kjøpte av han, og de hørtes bra ut. 999, 00 fram til klokka 2400. Også hadde de vannkjøling på tilbud, og en del andre ting som var interessante...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BLE V9ERKEN Hodetelefoner eller vannkjøling, mulig det var et snev av fornuft som slo inn I dag på feriens første dag har vi allerede ruket en fisketur, en nokså stor torsk, en hyse med grei størrelse og tilsammen tretten sei og lyr i ymse størrelse.
    Flott tur helt til regnet kom, nå må vi trøste oss med litt kakao etter å ha blitt gjennømbløte

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her ble det en tur til Volda i ambulanse i natt. Dvs...jeg kjørte i bil bak ambulansen. Trodde det ble fødsel for riene kom rimelig sterkt og jevnt. Fikk sove litt på sykehuset i natt, og det hele roet seg ned. Så nå er vi hjemme igjen.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ooooohh, bl alvorlig nervøs av den første setningen din der Frode. Ikke at det hørtes veldig forønyelig ut resten av historien heller, men det virker som det gikk bra til slutt.

Håper dere slipper noe mer av det der før det skjer på alvor

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går fint her nå. Ser ut som om det har roa seg. Termin er ikke før 6.juli, så det kan hende at det går noen uker til enda. Fikk ikke lagt oss før 2.30, og det ble bare to-tre timer "søvn", så vi er rimelig slitne nå. Vi var lite forberedt, og skal bruke dagen i morgen til å klargjøre barnestol i bilen, vugge på stua, seng på soverommet og vaske opp klær. I tillegg skal jeg og svigerfar kjøre ett eller to lass med material fra kjellerstuen til sankthansbålet.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd det ikkje vart BeyerDynamics på deg Jan, har 770 pro 80 ohm sjølv, er veldig gode! Er litt frista til å kjøpe BDP-150 av deg faktisk, vi får sjå kva eg gjer

Spennande tider skjønner eg Frode, lykke til når den riktige dagen kjem

Madammen skal jobbe eit år no (kom ikkje inn på PPU i år), og har sagt at vi muligens må ha ein bil til, litt avhengig av kvar ho får jobb hen. Eg har då fått litt grillar i hovudet, og tenker at då kan eg kanskje investere i ein veteranbil som eg lenge har hatt lyst på? Bilen blir nok isåfall brukt av meg. Tenker at det hadde vore kult med ein gammal bil med 4x4, så gammal at han nesten er gratis å ha (veteranbil med minimalt av avgifter og faste utgifter). Her er kandidatar til no:
    Denne er grisekul synast eg: Lada Niva 1600 1988, kr 15*000,- -
    Samme med denne: Land Rover S IIa 1963, 50*000 km, kr 29*000,- -
    Denne havnar litt utanfor krava mine, men sikkert meget brukbar bil på tross av høg km: Audi A6 2,6 Quattro 1995, 304*000 km, kr 25*530,- -

Denne hadde eg kjøpt om eg ikkje hadde trudd den var svært dårlig på vinterføre:Volvo Amazon Herregårdsvongn 1966, 75*000 km, kr 31*530,- -
    Evt. denne: Volvo Amazon 2,0 1967, 99*999 km, kr 30*000,- -

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det slik at Komplett har samme tilbud i dag somX hadde tidligere, så jeg har fortsatt sjansen på Beyerdynamics Men for tiden er det lite bruk av hodetelefoner.

Når det gjelder bil skal jeg ikke gi deg noen råd, til det vet jeg for lite, men om du vil handle BD-spiller så vil jeg tro at det blir et "special price for you my friend" om du vil ha den

Nå skal jeg prøve å gjøre rein C5en innvendig, er redd det vil ta mesteparten av dagen

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har generelt skrudd lite på bil eg også Jan, men likar veldig godt gamle klassikarar, kunne gjerne tenkt meg å ha ein slik, men spørs litt om ein skal tørre å prøve seg på det. Kan hende det er tryggare å sikte seg inn på ein nyare bil som det fortsatt produserast delar til

Var innom med foreldra mine i forgårs og plukka opp dei to Brontes-subbane som har stått der sidan eg flytta heimafrå. Plasserte dei rett ved sidan av sofaane sidan nabodama under reiste på ferie den dagen, og tenkte at her skal det bli jordskjelv! Men nei, desse leilegheitene slit eg virkelig med å få til god lyd i. Bassen vart nærmast kansellert, sjølv om elementa jobba som aldri før. Litt usikker på kva som gjer det, muligens pga. mykje vindu. Har jo mistenkt dette tidligare også då ikkje Apex'ane heller har skapt noko nevneverdig bass. Triste saker gitt!

Eit styr å reingjere bilen innvendig! Kjøpte våt- og tørrstøvsuger rett før bryllupet og rensa seta med vatn og interiørsåpe. Sugde ut masse skitvatn osv. Men så lånte eg vekk bilen til madammen og søstra på "dagen" og dagen før, og då var det fullt av skit, lange hår og diverse i seta igjen. No har eg ikkje rørt dei i protest Følte eg måtte ta han før bryllupet da, då eg hadde frakta ein god del ved i bagasjerommet, og sjølvsagt ikkje hadde plast tilgjengelig, slikt er kjekt å støvsuge ut av små interiørhår gitt!

Brukar lite hovudtelefonar eg også, men i periodar har eg brukt dei ein god del, skikkelig behagelig å legge seg tilbake og ikkje bekymre seg over naboar osv. Hovudtelefonar på, god film på, pils i hand, life is good!

Side 2230 av 2256 FørsteFørste ... 1230 1730 2090 2100 2110 2120 2130 2140 2150 2160 2170 2180 2190 2200 2210 2220 2226 2227 2228 2229 2230 2231 2232 2233 2234 2240 2250 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •