Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 2226

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 2226 av 2256 FørsteFørste ... 1226 1726 2086 2096 2106 2116 2126 2136 2146 2156 2166 2176 2186 2196 2206 2216 2222 2223 2224 2225 2226 2227 2228 2229 2230 2236 2246 ... SisteSiste
Viser resultater 44,501 til 44,520 av 45103
    Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Har noe ulyder fremme på høyre side på Passaten når jeg bremser. Merkelig da vi byttet alle skiver og klosser på den bilen i høst...
    Har vært borti at noe så enkelt som småstein/grus på feil plass har laget noen
    skumle lyder. Kommer dette og legger seg oppå bremseklossen og såvidt er borti skiva når du bremser er det ekkelt å høre på. Har hendt meg et par ganger, selv om det nesten ikke skal gå an.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tenkt tanken på at det kan være det ja. Vi har en nabo som er mekaniker og har verksted på tunet. Får hive den opp der. Mangler jo et lys igjen også. Kostet bare 4-5k å bytte for 1 1/2 år siden på verksted.... Må av med hele støtfangeren. Fantastisk konsept.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får håpe det er noe så enkelt Frode, iallefall om du må betale vannvittige summer for å få lys på bilen igjen.

Har vært en tur i båten og smurt opp wirer og byttet gearolje, og etterpå var det bytte av kjede og litt klargjøring av motorsag. Satser på at det blir vær til litt vedsjau på lørdag, må få fylt opp vinterlageret til svigers først, og deretter fylle på for et par vintrer framover.

Og så er det kinotur om en times tid, Iron Man 3 i 3D blir ikke feil 1. mai tror jeg
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Naboen tar 200,- timen, mot verkstedet som ligger et sted mellom 800-1000,- timen. Så det blir uansett ikke svindyrt Jan.

Fint å få ved i hus. Det velta to trær under Dagmar rett bak huset. De er kappet i passe lengder, og noen er kløyvd, men resten må kløyves ila våren her. Passe fin trim for en (ikke lenger bare) småfeit nordfjording.

Kos dere på kino.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Off, for et værbruk. Ikke mye mai du skjønne milde her. Snø og haggel i morges, kuling og et par varmegrader nå. Tror vi må vurdere å bære inn noe trevirke og fyre opp i ettermiddag ...

Active Olebrum sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Off, for et værbruk. Ikke mye mai du skjønne milde her. Snø og haggel i morges, kuling og et par varmegrader nå. Tror vi må vurdere å bære inn noe trevirke og fyre opp i ettermiddag ...
    Fyre heller opp parasound forsterker'n for litt extra varme:twisted:

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Olebrum
    Fyre heller opp parasound forsterker'n for litt extra varme:twisted:
    He, he, blir vel varmt nok det ja
    Er en av fordelene med klasse D, ikke mye varme fra forsterkere i bua sli det er nå

Denne dagen endte utrolig bra i grunnen. Junior og bestekompisen var innkalt til intervju ang. lærlingeplass på skolen, og det tok to timer fra de var ferdige med intervjuene til de fikk tilbud om ansettelse. Skulle egentlig hatt en lærling, men de gjorde såpass inntrykk at de bestemte seg for å ansette begge :-D
    Feiring med kake i ettermiddag

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er de ansatt som Jan? Imponerende rett og slett. Trodde ikke poden din var blitt såpass gammel at han var klar for arbeidslivet heeeelt enda, men du har vel "hinta" litt når det kommer til bil, og anlegg i den, i det siste så jeg burde vel skjønt det.

Be careful for what you wish for, heter det. Ser ut til at jeg får litt for mye fri neste uke. Her ligger det hvitt på plenene og vi fyrer i ovnen. Får tenke at det er koselig istedet for å irritere seg over at kalenderen og utsikten ikke stemmer helt overens.

Ha en strålende helg folkens.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lærling, IKT-servicefag.
    Er noen planer om enten fagskole eller forkurs og så in.høgkole etterhvert, men første mål er fagbrev.

Satser på at det ordner seg like greit om to år når datra i huset skal ut i arbeidslivet også. Hun har "bestemt" seg for å bli kokkelærling på Hurtigruta, men ting kan skje på to år

Ikke snø her, og satser på oppholdsvær så vi får fanget litt ved i morgen formiddag

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er Mac Mini komt på plass i stua. Var kampanje på Dustin som jeg slo til på. Har oppgradert til SSD og 16 GB ram. sistnevnte er overkill, men det var så liten prisdifferanse at jeg tenkte det var like greit først som sist. Xbmc flyter ekstremt mye bedre på minien en på appletven, men det var jo også forventet.

Pioneer reciveren er ikke noe glad i minien, så jeg kan ikke bruke hdmi. Har lett huset rundt etter en toslinkkabel med "minijack" i ene enden, men jeg finner den ikke. Får ta en tur på moa å kjøpe en ny en.

Edit: noen som har erfaring med eller en mening om Marantz sin 160X serie recivere?
    Har litt lyst til å skifte ut Pioneeren (vsx 921) mot en som er relativt plasseringsvennlig og som er mer vennlig innstilt mot hdmi koblinger. Har hatt en del problemer med Pioneeren og nettopp dette.

-R

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant tilfeldigvis ut at denne hjemmekinoen befant seg hos en av mine nærmeste naboer i dag. 20min senere var jeg på demo.

http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/Presmoe

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vil jeg tro var en opptur etter oppdagelsene i bjelkelaget

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Absolutt. Det gjenstår noe arbeid, både i kinoen og huset. Han totalrenoverer et gammelt hus, og har bygd på i tillegg. Veldig flott alt sammen. Har ikke flytta inn enda en gang, men kinoen er nesten ferdig.

Newcomer vegardxf sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Fant tilfeldigvis ut at denne hjemmekinoen befant seg hos en av mine nærmeste naboer i dag. 20min senere var jeg på demo.

http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/Presmoe
    må bli noen turer til nordfjord i sommer ser jeg
    LG 70UH700. KenKreisel x5. Velodyne EQ-Max12. Denon 3311. ATI AT1807. Rega Planar 3. PS4. HTPC. Sony BDP-S3700.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sensommer/høst, så er nok både mitt rom og det i linken ferdig. Da skal vi sikkert få til noe.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte i dag en Marantz 1603, men den ser det faktisk ut for å være feil på. Ingen lyd i høyre front, helt død. Har kjørt resetting, men ingen endring.

Jævlig irriterende, men sånn er det bare av og til.

EDIT: Etter å ha gjort feilsøking etter alle kunstens regler uten å ha fått lyd pakket jeg selvfølgelig sammen alt leketøyet og returnerte den til forhandler. Her ble den pakket opp og koblet til. Til min store overraskelse fungerte den helt feilfritt, ingen feil og full lyd i alle kanaler. Må ha vært noe som skar seg under oppdateringen av firmwaren, så en natt uten strøm ser ut for å ha gjort susen. Nå er den montert på stua, og er veldig fornøyd så langt.

-R

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Smått frustrert over ordensmakten her, eller rettere sagt kontorpersonalet.
    Junior trenger vandelsattest i forbindelse med at han har fått jobb. Siden han er under atten fikk han med seg skjema første gang han møtte opp, for underskrift fra foreldre pluss at de trengte kopi av pass (bankkortet var plutselig ikke bra nok). Når han da fikk ut attesten var det ikke mindre enn tre feil på den. 1: utkryssing om han hadde noen anmerkninger eller ikke var glemt. 2: adressen var feilstavet, Hjort skal være greit å få til i stedet for Jort 3: Etternavnet var feil, og helt hinsides. Mao en fullstendig ubrukelig attest, og det fra selveste kontorsjefen. Eeeehh, fant feil nr 4: IIKT-lærling ...
    Mange rare stillinger på politihuset

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vasket den store terrassen i dag, så nå blir det forhåpentligvis klart til 17. mai. Skulle streng tatt ha beiset, men må få ryddet , vasket og beiset den minste først, men da må vi låne oss en henger for å få det til

Og i morgen er det planleggingsdag; Ti kjennetegn på god undervisning, blir sikkert spennende og lærerikt ja ...

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får kose deg Jan. Selv har jeg fri (ungene er hjemme på grunn av, ja nettopp, planleggingsdag) Kona skal egentlig på jobb i Oslo, men så var det denne Widerøe-streiken da... Om hun blir hjemme har jeg lyst å brygge, men da er jeg avhengig av om naboen er hjemme også. Han har maltkvern, det har ikke jeg. Om det ikke blir brygging, så har jeg jo nok å gjøre i kjelleren.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble ikke mye kos

Men, jeg har fått bestilt meg ny GPS, bestilt ti over fire, ferdig pakket og sendt litt over halv syv, effektive hos MPX
    Trenger jo GPS til ferieturen. I år blir det biltur, kona, jentungen og en venninne, så jeg har lite jeg skulle ha sagt... Junior bli hjemme og passer katter og hus.
    Målet for turen er Ullared, så takboksen skal sikkert monteres regner jeg med, bli vel noe shopping med høye kneløft regner jeg med. Har leid oss en relativt stor hytte der nede, så jeg skal nok få tiden til å gå

Side 2226 av 2256 FørsteFørste ... 1226 1726 2086 2096 2106 2116 2126 2136 2146 2156 2166 2176 2186 2196 2206 2216 2222 2223 2224 2225 2226 2227 2228 2229 2230 2236 2246 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •