Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 2224

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 2224 av 2256 FørsteFørste ... 1224 1724 2084 2094 2104 2114 2124 2134 2144 2154 2164 2174 2184 2194 2204 2214 2220 2221 2222 2223 2224 2225 2226 2227 2228 2234 2244 2254 ... SisteSiste
Viser resultater 44,461 til 44,480 av 45103
    Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Skal titte innom tråden

Har litt DIY her i dag også, har flettet fire ledere til nye høyttalerkabler som kan brukes når det engang blir bi-amping i bua. Håper på å begynne litt på forsterkeren i kveld, må innom jobb og hente et par kabler først.

Flettet 4x4mm2 fra Biltema. Blir strømpe og plugger etterhvert.

-fletting-jpg
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Active Olebrum sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal kjøre på med litt diy kabel jeg også, er nysgjerrig og har mulighet for bi-amping så det skal prøves.

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var nysenter høytaleren på plass.
    Array880 var større en jeg husket! måtte heve lerretet 10-15cm kontra den gamle LS senteren!!

Problemet mitt nå er at de to kanalene fra primaren som har drevet de 18" sub elementene nå trengs for å drive senteren...

Noen som har tips til "billig" men god effektforsterker for subwoofer bruk?
    Den må ha XLR inngang. Trenger ikke delefilter da jeg har minidsp balansert for den jobben.
    Samt trenger XLR Y-ledd da senteren skal biampes.

-bilde-jpg

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Olebrum
    Skal kjøre på med litt diy kabel jeg også, er nysgjerrig og har mulighet for bi-amping så det skal prøves.
    Kjør på med DIY Jeg fant ut at jeg er en jæ**l på fletting

Voksen senter det der SA Spiller seg ikke helt bort heller
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som svært brutale høyttalere svennand. Vinner ikke noen skjønnhets konkurranse men spiller sikker rått. Ser ut som elektronikken er av høy klasse.

Jakv hva har du tenkt å bruke til strømpe?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Olebrum
    Ser ut som svært brutale høyttalere svennand. Vinner ikke noen skjønnhets konkurranse men spiller sikker rått. Ser ut som elektronikken er av høy klasse.

Jakv hva har du tenkt å bruke til strømpe?
    Synes høytalerne ser nydelige ut jeg=P alle har forskjellig smak.
    Det viktigste er at fruen ville kjøpe baby array når ho såg Array800 i oslo! Da er WAFen beholdt=)

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Kjør på med DIY Jeg fant ut at jeg er en jæ**l på fletting

Voksen senter det der SA Spiller seg ikke helt bort heller
    Det blir bare gøyere å gøyere i kinoen. Skulle bare ønske jeg hadde større rom...
    Sunt er det og etter at jeg fikk kjøpt inn ei tredemølle som står bakom sofaen.
    Ingenting er som å ta seg ei løpeøkt med actionfilm som underholdning!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ohoi, bud på 3500,- for SVSen, inklusive frakt til bergen ...
    Han tok ikke i for å si det slik.

Har fått et bud på 3500,- fra en lokal kjøper, og er nesten tilbøyelig til å la han få den snart. Mange interesserte, men de skal helst ha den gratis virker det som. Eller er jeg veldig optimist om jeg vil ha 4k for den?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brukt markedet er rimelig dødt for tiden. Feriepenger og skattepenger kommer snart så da kanskje det blir muligheter for salg.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får se, var en som kanskje var interessert i dag, men da skulle jeg helst kjøre den hjem til han

Nå er det å stålsette seg før busstur til Sunnmøres hovedstad, samling med 70 andre elektrolærere fra hele fylket. Har handlet inn et par mugger med gjærede druer, bla. en variant som hadde navnet "Motorhead" og med logoen til bandet på Blir artig å prøve.

Rekker vel dessverre ikke noe sosialt, annet enn med lærerne denne gangen, bortsett fra at det kanskje blir tid til en snartur bortom Soundgarden i morgen. Skal ligge på Waterfront, satser på at det er så bra som vi håper på

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde gladelig betalt prisforlangende for den SVS'en, mitt problem er at jeg ikke har noe plass å gjøre av den mens jeg venter på at kinoen skal bli ferdig. Hvis du kan vente 5 mnd... :-D

Noen av dere som har peiling på Mac Mini? Vurderer å ha en på stua, men kan ingenting om Mac. Høy WAF er jo en bonus, men bruktprisene på disse irriterer meg grenseløst. For prisen folk selger brukt for kan jeg like gjerne kjøpe nytt. Jeg kjøper ikke en brukt Mini 2011 generasjon for å spare en tusenlapp, da kjøper jeg heller en ny en med full garanti. Det er forbausende mange selgere som ikke helt forstår dette.

-R

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rassmussen
    Jeg hadde gladelig betalt prisforlangende for den SVS'en, mitt problem er at jeg ikke har noe plass å gjøre av den mens jeg venter på at kinoen skal bli ferdig. Hvis du kan vente 5 mnd... :-D

Noen av dere som har peiling på Mac Mini? Vurderer å ha en på stua, men kan ingenting om Mac. Høy WAF er jo en bonus, men bruktprisene på disse irriterer meg grenseløst. For prisen folk selger brukt for kan jeg like gjerne kjøpe nytt. Jeg kjøper ikke en brukt Mini 2011 generasjon for å spare en tusenlapp, da kjøper jeg heller en ny en med full garanti. Det er forbausende mange selgere som ikke helt forstår dette.

-R
    Det er selgers marked på mac.
    Sålenge markedet er villige til å betale prisene så er nok det fornuftige priser=P
    Det positive er at om du kjøper en mac mini, for så å angre senere. så taper du ikke mange kronene...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flere som sliter med å få solgt suben sin ser jeg

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :-D har en på kroken men vil ha den til ink. Frakt. Vet ikke helt om jeg skal selge eller vente litt? Hva er realistisk pris på brukt marked for en onkyo 5007 i sølv ? Vurderer parasound a21 Ny til ca16k er det noe som kan slå den pris/kvalitet?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svennand
    Det er selgers marked på mac.
    Sålenge markedet er villige til å betale prisene så er nok det fornuftige priser=P
    Det positive er at om du kjøper en mac mini, for så å angre senere. så taper du ikke mange kronene...
    Du må ikke blande betalingsvilje med fornuft, det kan sikkert alle som holder på med relativt kostbare hobbyer skrive under på. :-D

Jeg er veldig rasjonell når det gjelder å kjøpe brukt (liker ihvertfall å tro det), og dersom bruktkjøp ikke gir en opplevd besparelse som utveier nedsiden i form av redusert garanti osv så kjøper jeg heller nytt. Hvorfor en Mac skal være verdt like mye etter ett års bruk er for meg uforståelig, men nå er det eneste Apple produktet jeg eier en AppleTv2 så jeg representerer kanskje ikke det beste utvalget.

-R

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svenn-Andre...gidder du å legge ut litt mindre bilder når du legger ut? Pretty please?

Heller i retning av å gjøre det flere har gjort med inConcert Miles. Avlaste TPL-150H med en dedikert mellomtone. BEF har gått for 12G40 (om jeg husker riktig) og Jim Gore (Ian) på avforums.co.za gikk for en 10" fra Beyma. Selv Tangen har i det siste gitt uttrykk for at TPL-150H låter absolutt best om den blir delt mellom 1500-2000hz et sted. Syns det låter noe anstrengt ved veldig høye lydnivåer. Eneste er at jeg trives godt med å ha passivt filter da...
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Svenn-Andre...gidder du å legge ut litt mindre bilder når du legger ut? Pretty please?

Heller i retning av å gjøre det flere har gjort med inConcert Miles. Avlaste TPL-150H med en dedikert mellomtone. BEF har gått for 12G40 (om jeg husker riktig) og Jim Gore (Ian) på avsforums.co.za gikk for en 10" fra Beyma. Selv Tangen har i det siste gitt uttrykk for at TPL-150H låter absolutt best om den blir delt mellom 1500-2000hz et sted. Syns det låter noe anstrengt ved veldig høye lydnivåer. Eneste er at jeg trives godt med å ha passivt filter da...
    Hehe den er grei=)
    Sitter med macbook retina 15" 2800x1800 oppløsning, så ting som ser lite ut for meg...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BD-spilleren ble hentet etter at jeg kom fra Åleby i dag, men den var selvsagt herpet. La merke til at skuffen ikke var helt på plass da jeg pakket den ut, og når jeg slo den på så fikk jeg skuffen bare ut et pr cm.

Sendte mail til Soundgarden, og regner med at det går greit å få en ny.

Men nå er det snart senga, tar på med samlinger på hotell

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BD-spilleren ble hentet etter at jeg kom fra Åleby i dag, men den var selvsagt herpet. La merke til at skuffen ikke var helt på plass da jeg pakket den ut, og når jeg slo den på så fikk jeg skuffen bare ut et pr cm.

Kjipt når sånt skjer, men ordner seg helt sikkert til slutt.
    Da er sub solgt:-D

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det ordner seg nok=)

Forresten noen som har en av de behringer Inuke sakene som de kunne lånt meg en dag eller to.
    Er LANGT ifra fornøyd med DIY subbene jeg laga til. trenger å ta en liten sjekk om problemet ligger med at effektforsterkeren har for lite umph

Side 2224 av 2256 FørsteFørste ... 1224 1724 2084 2094 2104 2114 2124 2134 2144 2154 2164 2174 2184 2194 2204 2214 2220 2221 2222 2223 2224 2225 2226 2227 2228 2234 2244 2254 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •