Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 2221

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 2221 av 2256 FørsteFørste ... 1221 1721 2081 2091 2101 2111 2121 2131 2141 2151 2161 2171 2181 2191 2201 2211 2217 2218 2219 2220 2221 2222 2223 2224 2225 2231 2241 2251 ... SisteSiste
Viser resultater 44,401 til 44,420 av 45103
    Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Går faktisk så langt at jeg ser filmer på Netflix og jeg
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he. Det gjør faktisk jeg også, men bare på stua. Går mest i serier, dokumentarer og stand-up på Netflix her. Ja, også enorme mengder med filmer for barn. Eldstemann ordner selv på iPaden, med hodetelefoner og det hele. Sytalaust.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mest serier på stua her og. Men det hender at jeg ser en film også, og så har det kanskje hendt en gang eller to at det har blitt en film i bua.

Her har vi nedtelling til jentungen kommer hjem, skal hente henne 18:30 på flyplassen Når guttungen også var borte noen dager fikk vi en forsmak på hvordan det blir når de flytter, og jeg må bare si at det ser jeg fram til. Kan ikke si jeg savnet dem nevneverdig de dagene vi var fullstendig "barnløse"
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje ikke "politisk korrekt", men jeg forstår deg veldig godt. Ikke helt det samme her, men da vi var hos gamlingene i påsken slapp vi unna både bleieskift, leggetid, opp på natten, og i tillegg slapp vi å stå opp tidlig. Herlig! :-D

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det arbeid igjen ...

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fridag i dag, og det var jammen bra. Formen er slett ikke bra. Satser på at jeg er klar for jobb i morgen som planlagt.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Verktøyshopping...

Noen av dere som har greie på luftverktøy? Tenker på å kjøpe kompressor og stift/krampe/spiker pistol. Skal sette opp noe mdf og noe listing, men blir ikke helt klok på hva jeg skal ha. Trodde alt heter spikerpistol, men så enkelt skulle det ikke være.

Ser det er flere som har relativt billige sett, men jeg legger gjerne litt ekstra i for å få noe som ikke ramler fra hverandre med en gang. Det må være enkelt i bruk, jeg er farlig å være i nærheten av dersom det er avanserte greier.

Noen som kan foreslå noe?

-R

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rassmussen
    Noen av dere som har greie på luftverktøy? Tenker på å kjøpe kompressor og stift/krampe/spiker pistol. Skal sette opp noe mdf og noe listing, men blir ikke helt klok på hva jeg skal ha. Trodde alt heter spikerpistol, men så enkelt skulle det ikke være.

Ser det er flere som har relativt billige sett, men jeg legger gjerne litt ekstra i for å få noe som ikke ramler fra hverandre med en gang. Det må være enkelt i bruk, jeg er farlig å være i nærheten av dersom det er avanserte greier.

-R
    Bostitch fra statene! F21PL spikerpistol for eksempel. koster hos motek 6-7k om jeg ikke husker helt feil.

Får den for ca 1200-1500kr inkl frakt/moms refurbished fra fabrikk(den jeg fikk var 100% strøken og som ny)
    Leveringstid med meg var 3 dager fra jeg bestilte til budmannen stod på døra...

De har også diverse andre saker som er ganske kjekke, jeg er forøvrig fornøyd med tjep stiftepistolen jeg kjøpte hos tools på tilbud (husker ikke navnet på den men den tok 40mm lange stifter med 12mm? rygg som er kravet for takess)

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

-R
    forøvrig om du har 18v blåbosch i arsenalet anbefaler jeg virkelig den batteridrevne listepistolen deira! de har den på johan r så man får prøve å skyte i veggen deira=)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Johan R er en butikk jeg nå forsøker å unngå, de har alltid så mange ting jeg har/får lyst på der. Har brukt en del kroner der den siste tiden. Det er litt merkelig, men jeg blir rett og slett barnslig lykkelig av verktøy. Jeg er ikke spesielt handy, men du verden så mye enklere ting blir når du har skikkelig verktøy til jobben.

Snuser litt på en 18v blåbosch drill, så det hadde jo vært snopt med en trådløs sak. Prisen er imidlertid litt avskrekkende. Jeg har i dag en 14v blåbosch med nimh batteri, men den er litt for svak for 20mm bor som jeg bruker. Jeg får ta en tur bortkomne våre venner på sunde å se om jeg kan få et godt tilbud på en pakke.

Det er på eBay du har kjøpt stasj? Har lite erfaring med type refurbished, men så lenge den virker spiller det jo ingen rolle.

Hva for en kompressor har du?

-R

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Johan R er en butikk jeg nå forsøker å unngå, de har alltid så mange ting jeg har/får lyst på der. Har brukt en del kroner der den siste tiden. Det er litt merkelig, men jeg blir rett og slett barnslig lykkelig av verktøy. Jeg er ikke spesielt handy, men du verden så mye enklere ting blir når du har skikkelig verktøy til jobben.

Snuser litt på en 18v blåbosch drill, så det hadde jo vært snopt med en trådløs sak. Prisen er imidlertid litt avskrekkende. Jeg har i dag en 14v blåbosch med nimh batteri, men den er litt for svak for 20mm bor som jeg bruker. Jeg får ta en tur bortkomne våre venner på sunde å se om jeg kan få et godt tilbud på en pakke.

Det er på eBay du har kjøpt stasj? Har lite erfaring med type refurbished, men så lenge den virker spiller det jo ingen rolle.

Hva for en kompressor har du?

-R
    Jer har to kompressorer, en Lina sak og en billigsak. begge deler fungerer greit, men synes den billigsaken var veldig ustabil på trykket.

Dog med skikkelig luftverktøy er det ikke store kompressoren man trenger.
    Kjøpt bostitch på ebay ja. mens det andre er kjøpt gjennom norsk forhandler.
    De pleier å ha slike pakker på tilbud (med 18v drill kombinert dobbel batteri og lader, samt en ding eller to til). Det som er greit med blåbosch er at man kan kjøpe solosett.

Dvs sett som bare består av maskinen (slipper å betale masse ekstra for batterier og lader), når man allerede har ett sett fra før=) Batteriene varer jo veldig lenge uansett=) Anbefaler forøvrig den batteridrevne sirkelsaga deira! nærmest gleder meg til å få brukt den igjen til sommeren når bordkledninga skal taes.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, har faktisk en slik en Bosch GKS18V sirkelsag i bestilling sammen med et slikt FSN sett Video

Har også bestilt meg en slik en Bosch GSK50 dykkert pistol, så nå mangler jeg egentlig bare det jeg opprinnelig skulle kjøpe; en slik en krampepistol. Skal sjekke ut den Tjep saken. Fant den på eBay for en grei penge, ca €140, så det spørs om det ikke blir et kjøp.

Hvor stor er de kompressorene du har?

-R

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, har faktisk en slik en Bosch GKS18V sirkelsag i bestilling sammen med et slikt FSN sett Video

Har også bestilt meg en slik en Bosch GSK50 dykkert pistol, så nå mangler jeg egentlig bare det jeg opprinnelig skulle kjøpe; en slik en krampepistol. Skal sjekke ut den Tjep saken. Fant den på eBay for en grei penge, ca €140, så det spørs om det ikke blir et kjøp.

Hvor stor er de kompressorene du har?

-R
    140 var nå vel litt dyrt, mener på jeg betalte 1200,- hos tools på tilbud.

Billigkompressoren er en 6liters med 10bar trykk (sånn kompakt bæremedsegsak)
    den litt dyrer er på 60liter med 8bars trykk.

Begge deler fungerer egentlig like godt så lenge man har kvalitets luftverktøy på de, føler jeg kan skyte ganske lenge med bostitcen før noen av de må fyre opp igjen for å bygge opp igjen trykket.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakket med tools tidligere i dag, og prisen jeg fikk opplyst på den Tjep krampepistolen var 2300 + mva. Når jeg spurte om hva jeg måtte betale var prisen 1600 + mva. Det er altså penger å spare på import...

-T

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmmm, sprengte sikringen på suben når jeg så film nå gitt.
    Synes ikke det var spesielt høyt, men det tyder vel på at man trenger hjelp med de dypere frekvenser

Active Olebrum sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må man dra til Tr.heim eller Oslo for å finne butikker som selger høyttalere og som har demo rom? Hva finnes i Molde / Ålesund ? Er på høyttaler jakt og har lyst å sjekke ut markedet før jeg bestemmer meg.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I Molde har de Elutstyr, de hadde demorom i den forrige butikken, men regner med at de har det nå også.

Elutstyr.no | Nettbutikk for Hi-Fi og bilstereo

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Soundgarden har vel enda i Ålesund. Har ikke vært i Klubben sine nye lokaler, men ryktet sa noe om at de ikke lenger hadde demorom... Stemmer dette?

Det dumme med at Klubben flytta er at de ikke lenger har det årlige vannskadesalget.

Litt Joe Bonamassa på BD i stua nå.

Active Olebrum sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    I Molde har de Elutstyr, de hadde demorom i den forrige butikken, men regner med at de har det nå også.

Elutstyr.no | Nettbutikk for Hi-Fi og bilstereo
    De har sikkert ikke RF 7 MK2 for demo? Noen som vet? Er jo en av kandidatene for den kommende høyttaler. Kunne tenkt å se/høre før et eventuelt kjøp. Men klipsch er ikke akkurat noe lekker høyttaler å se på. Derfor er jeg åpen for at det meste må sjekkes ut, kunne godt tenkt meg noe som er iøynefallende å se på.

Ser de også har Elac fs 247 men har ingen erfaring med merket eller lyden.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Olebrum
    De har sikkert ikke RF 7 MK2 for demo? Noen som vet? Er jo en av kandidatene for den kommende høyttaler. Kunne tenkt å se/høre før et eventuelt kjøp. Men klipsch er ikke akkurat noe lekker høyttaler å se på. Derfor er jeg åpen for at det meste må sjekkes ut, kunne godt tenkt meg noe som er iøynefallende å se på.

Ser de også har Elac fs 247 men har ingen erfaring med merket eller lyden.
    Soundgarden Ålesund har nylig begynt å ta inn klipch saker, vet dog ikke hva de har inne.

Side 2221 av 2256 FørsteFørste ... 1221 1721 2081 2091 2101 2111 2121 2131 2141 2151 2161 2171 2181 2191 2201 2211 2217 2218 2219 2220 2221 2222 2223 2224 2225 2231 2241 2251 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •