Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 2216

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 2216 av 2256 FørsteFørste ... 1216 1716 2076 2086 2096 2106 2116 2126 2136 2146 2156 2166 2176 2186 2196 2206 2212 2213 2214 2215 2216 2217 2218 2219 2220 2226 2236 2246 ... SisteSiste
Viser resultater 44,301 til 44,320 av 45103
    Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    3:10 to Yuma er en kjempegod film. Har sett den to ganger, men ser den gjerne igjen. Det er ikke ofte jeg gidder.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Newcomer PureHifi sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    trenger litt hjelp med lydmåling og anbefalinger for videre akustikkbehandling av kinorommet mitt, noen her inne som kan bistå eller veit om noen med utsyr og kunnskap? får ikke tid med det første til å sette meg inn i det så hadde vert greit med hjelp, kan selvsagt betale for tenesten

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PureHifi
    trenger litt hjelp med lydmåling og anbefalinger for videre akustikkbehandling av kinorommet mitt, noen her inne som kan bistå eller veit om noen med utsyr og kunnskap? får ikke tid med det første til å sette meg inn i det så hadde vert greit med hjelp, kan selvsagt betale for tenesten
    Når jeg snart skal i gang med å få i orden min kino (mangler sub biten og noe dempesaker) så kommer jeg til å gjøre/bruke følgende:

Jeg kommer til å gå for EQ løsning på subbene.
    Romkalibreringsverktøy blir nok miniDSP sin målemic (usb plug/play for både win og mac). Dempemateriale blir nok rammer bygd og fylt med enten rockwool akustikkplater eller Rockfon (rockwool sin egen pro akustikk avdeling). Dette dempemateriale blir nok primært brukt for å dempe førsterefleksjoner.

Å temme den dypere bassen ved hjelp av akustisk materiale er ikke bare bare da dess lenger ned i frekvensen man går dess lenger er lydbølgen.
    Her kommer jeg personlig til å primært benytte ørene for best mulig plassering av fronthøytalerne og bekreftelse med måling i Room Eq Wizard for det nedre registeret.
    Subbene vil bli sjekket med Room eq wizard (fasesjekk, responskurve, romklang osv) og justert ved hjelp av en 4x2 miniDSP

Edit:
    Det går sikkert å ta seg en tur til meg under denne sekvensen om du vil så du får litt innføring i tingene.
    Jeg regner dog en god uke med makking før jeg kommer til å føle at NÅ sitter alt som det skal perfekt=P, gjorde det sist i hvert fall.

Newcomer PureHifi sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har laget rammer med akustikkplater og hengt opp, men før jeg går videre til verks med demping av tak, basfeller og/eller diffusorer så er det vel på sin plass å ta noen målinger vedrørende subbene mine, bør jeg la receiver ta seg av kalibrering her eller bruke auto kalibreringen på subbene? (kjører for øyblikket master og slave funksjonen på di) di står helt symmetrisk plassert foran ved hver front HT.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PureHifi
    har laget rammer med akustikkplater og hengt opp, men før jeg går videre til verks med demping av tak, basfeller og/eller diffusorer så er det vel på sin plass å ta noen målinger vedrørende subbene mine, bør jeg la receiver ta seg av kalibrering her eller bruke auto kalibreringen på subbene? (kjører for øyblikket master og slave funksjonen på di) di står helt symmetrisk plassert foran ved hver front HT.
    førsterefleksjon er det ikke noe vits i å ta målinger på, da de fleste målemicene ikke er gode nok høyere opp i registeret. Her er det ørene som gjelder.

forsøk på demping/justering av nedre register er i mine øyne døfødt om man ikke har måleutstyr til å hjelpe seg meg=)
    Man kan selvfølgelig kjøre trikset ved å sette subben i lytteposisjon, sette på en lavfrekvens tone og gå rundt i rommet for å finne hvor subben får mest gain på den tonen. Men med to subber blir dette bare å skrape på overflaten...

Jeg hadde latt subben tatt seg av kalibreringen og ikke recieveren, mener på at de større subbene i den serien har mulighet til å seriekobles for samkjørt kalibrering,har denne det? Dette er i så tilfelle å foretrekke da man får luket ut faseforskyvning mellom de to. det er nok ikke snakk om mye siden de står på samme vegg med samme retning osv. meen har opplevd at det har blitt gjort "feil" under internkabling av slike, slik at den ene er 180grader vendt i forhold til det man tror..

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann og hoppsann dere

Innom og avgir en liten sit.rap.

I dag har man fått hatt flere roller gitt... Først to kjedelige møter.... Etter det, var det opp i garasjen for å frese seg en tur på sykkelen.. Deretter ut i kåken og pakke så en kommer seg avgårde i morgen... Jepp, da er det ut på tur og aldri sur Kjører nedover til østlandet i morgen, Riga mandag-fredag, deretter opp til østlandet igjen... Sette oss i bilen når helgen er over, og kjøre til Flensburg for storservice av bilen... Og når en først er der nede, så Blåser vi til Amsterdam for noen netter der før det er å vende nesa hjemover igjen... Hohoo.. Skikkelig vår-roadtrip

Meeeen... Har vært litt mekaniker i dag også.. Og det er ikke dårlig når man har omtrent ti tommeltotter... Det hadde gått ett skiltlys bak på bilen, så fikk kjøpt ett sett med ledlys, og de var overraskende lett å få skiftet... Bare en kom på å ta av skiltet og dekselet bak det så en fikk plass

Nei... En får vel kanskje prøve å ta en tidlig kveld... Ble mye på en dag dette :-)

P.S. Foretok forresten en byttehandel med Dag for noen dager siden... Han kjøpte mine Dali Concept 6 og jeg hans Concept 10... Det ble en STOR oppgradering... Og ja, det ble godlyd i stua :-)

Slenger med noen før og etterbilder av lys og høyttalere og fra sykkelturen(Dårlige bilder, men dog bilder)... Og ja, bilen er utrolig skitten... Den skal innom gutta i ysteneset i morra tidlig for utvendig og innvendig shinings... Deilig med litt ren bil når en skal på tur...

Have a good one

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er ukens undervisning over. Kaffekopp sammen med kollegene i lunsj, og så hjem for å se til sykt barn. Jentungen har vært syk en uke nå, men har vært feberfri et par dager heldigvis. Håper hun kommer seg i helga, så hun er klar for skole igjen på mandag.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God tur Kristian.

Kjipt med syke unger Jan. Har vært mye slikt her hjemme siste tiden også. Ikke voldsomme greier, men nok til at de har måttet være hjemme.

Får sannsynligvis limtredrageren neste uke. Satser på å få tømt mesteparten av de romma som skal tømmes ila den uka. Er jeg riktig heldig får vi drageren på plass neste helg, men kjenner jeg meg selv rett så tar det sikkert noen uker.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjørte innom Felleskjøpet på tur hjem. Tenkte å kjøpe ny kjede til motorsaga, og da finnes det pakker med et sverd og to kjeder, greit å ha liggende.
    Men den første beskjeden var at det fantes ikke til min sag, noe jeg sa at ikke stemte da jeg har funnet slike pakker på nett. Da var det ikke sikkert at de hadde det i vareutvalget sitt, og jeg repliserte at jeg hadde funnet det i fkbutikken på nett. Meeeen, Felleskjøpet Nordmøre og Romsdal er ikke en del av den kjeden tydeligvis, fknr.no ikke fkbutikken.no. Logoene er til forveksling like...

-Men siden jeg vet at det eksisterer og er sikker på at jeg skal ha en slik pakke, kan dere bestille en?
    -Eehhhh, det kan jeg ikke svare på før mandag, da han som holder på med det er kommet tilbake.

Måtte bare svare at dersom det var så vanskelig så dro jeg heller hjem og bestilte på nett, og den er forhåpentligvis på vei fra Trondheim i løpet av ikke mange dager.

Er det mulig å være så passiv når noen kommer inn i en butikk og skal ha noe? Bøndenes butikk, men de må pinedø være tålmodige
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da blir forhåpentligvis siste rest av rivingen av det som skal bli hjemmekino ferdig denne helgen. Jeg er mildt sagt ukomfortabel med gjenoppbyggningen siden jeg rett og slett aner hva jeg holder på med, men satser friskt. :-D

Er det noen av dere som har peiling på hvor mye høydeforskjell en kan ha på gulvet før en bør avrette. Jeg er nede på bjelkelaget og antar det er noe skjevhet, men har ikke anelse om hvor mye avvik som er maks når en skal legge gulvspon.

Det andre jeg da lurer på, hvordan måler jeg skjevheten?

Tenker det blir en byggetråd etterhvert, men jeg synes det er så jævlig pinlig å legge ut noe når jeg så til de grader ikke aner hva jeg holder på med.

-R

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    O'glede

Min kjære kone driver og rydder på soverommet, vi må gjøre litt småtterier når nye skap skal på plass. Og så kom hun med en pose med kabler og div. i. Blant annet de tre BD-konsertene jeg ikke har funnet siste året, bl.a. John Mayer.
    Må bli en tur i bua i morgen

Sverd og kjede til motorsaga ankommer mandag i følge Tollpost Før Felleskjøpetmafiaen begynner å vurdere om de har en mulighet til å skaffe det samme

Når det gjelder spørsmålene dine Rassmussen, så kan jeg ikke svare dessverre.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Rassmussen.

Denne guiden kan være kjekk å lese gjennom. Har hjulpet mange etterhvert.

http://avforum.no/forum/brukerguider...5-03-08-a.html

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, har hatt mye glede av dem tråden. Hadde ikke satt i gang med dette prosjektet hadde det ikke vært for den.

-R

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rassmussen
    Da blir forhåpentligvis siste rest av rivingen av det som skal bli hjemmekino ferdig denne helgen. Jeg er mildt sagt ukomfortabel med gjenoppbyggningen siden jeg rett og slett aner hva jeg holder på med, men satser friskt. :-D

Er det noen av dere som har peiling på hvor mye høydeforskjell en kan ha på gulvet før en bør avrette. Jeg er nede på bjelkelaget og antar det er noe skjevhet, men har ikke anelse om hvor mye avvik som er maks når en skal legge gulvspon.

Det andre jeg da lurer på, hvordan måler jeg skjevheten?

Tenker det blir en byggetråd etterhvert, men jeg synes det er så jævlig pinlig å legge ut noe når jeg så til de grader ikke aner hva jeg holder på med.

-R
    En rundsnurrelaser for manuell metode.
    Denne er balansert i det horisontale planet, så er det bare å gå rundt med meteren og se hvor laseren treffer, da ser man hvor mye +- forskjellen er.
    Alternativt finnes det en del hjelpemiddel nettopp for denne jobben:
    Gulvlaser MÃ¥leteknikk | Bosch Professional

Usikker på hvilke forskjeller gulvspon maksimalt kan ha, men dette skal være ganske enkelt å finne ut på siden til produsenten.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser du gikk for pd.186 Svenn-Andre. Thomann eller Bergensound?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Ser du gikk for pd.186 Svenn-Andre. Thomann eller Bergensound?
    Bestilte fra bergensound. 39,- i frakt for 2 element gjorde at det var ett mye rimeligere alternativ en thomann

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De kjørte gratis frakt i sommer, men 39,- er jo latterlig billig. Da kan man jo lure litt på hva avshop driver med. Fant ut at elementene til Miles hadde kostet meg litt over 300,- dersom de hadde sendt med Posten, men betalte litt over 1200,-. De valgte et transportfirma istedet. Helt håpløst.

Hadde Bergensound disse på lager?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    De kjørte gratis frakt i sommer, men 39,- er jo latterlig billig. Da kan man jo lure litt på hva avshop driver med. Fant ut at elementene til Miles hadde kostet meg litt over 300,- dersom de hadde sendt med Posten, men betalte litt over 1200,-. De valgte et transportfirma istedet. Helt håpløst.

Hadde Bergensound disse på lager?
    det er direkte håpløst ja.
    bergensound hadde på lager ja.
    ble sendt rett etter jeg la inn bestillinga

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Svenn-Andre: så jo snasen ut den den, men da kan jeg bare bruke den på gulv noe som er litt for råflott for min del. Blir nok en 360 graders sak, siden den er mye mer hendig for min del. Får ta meg en tur på Johan R å se hva de har inne.

Ellers så har jeg kommet frem til en veldig enkel løsning på problemet; jeg lektrer opp gulvet. Da får jeg alt helt i vater. Bonusen er jo at jeg kan legge en del trekkrør i gulvet, er egentlig veldig fornøyd med den løsningen. :-D

-R

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rassmussen
    @Svenn-Andre: så jo snasen ut den den, men da kan jeg bare bruke den på gulv noe som er litt for råflott for min del. Blir nok en 360 graders sak, siden den er mye mer hendig for min del. Får ta meg en tur på Johan R å se hva de har inne.

Ellers så har jeg kommet frem til en veldig enkel løsning på problemet; jeg lektrer opp gulvet. Da får jeg alt helt i vater. Bonusen er jo at jeg kan legge en del trekkrør i gulvet, er egentlig veldig fornøyd med den løsningen. :-D

-R
    definitivt overkill og unødvendig, men det var mer for å poengere at hjelpemiddel finnes.

Anbefaler deg å kjøpe denne:
    GLL 3-80 P Professional Linjelasere Linjelasere | Bosch Professional

samt denne:
    BT 350 Professional Teleskopstenger Tilbehør | Bosch Professional

Definitivt det MEST brukte verktøyet av alt jeg har (bortsett fra 18v bosch drillen=P)!
    Genial med 3x 360graders lasere! Samt hurtig og ikke minst stabil montering med den teleskopstanga!

Johan R er jo sjef når det kommer til blåbosh så du gjør ikke feil i å dra dit.

angående det med å lekte opp gulvet, har du nok takhøyde da?

Det jeg hadde gjort:
    Med en sånn rundsnurrelaser (fortrinnsvis gll-3-80p =P).
    montert den og satt på horisontal laser.
    Tatt en pinne og gått litt rundt, der laseren traff mest hadde jeg satt en strek som nullpunktet ditt. Gå så inn på produsenten av gulvspon sin side alternativt snakk med ei byggevareforetning og finn ut hvor stor forskjellen kan være

sett så en strek over og under som tilsvarer +- forskjellen som går. Så er det bare å vandre rundt og se det går bra

Side 2216 av 2256 FørsteFørste ... 1216 1716 2076 2086 2096 2106 2116 2126 2136 2146 2156 2166 2176 2186 2196 2206 2212 2213 2214 2215 2216 2217 2218 2219 2220 2226 2236 2246 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •