Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 2213

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 2213 av 2256 FørsteFørste ... 1213 1713 2073 2083 2093 2103 2113 2123 2133 2143 2153 2163 2173 2183 2193 2203 2209 2210 2211 2212 2213 2214 2215 2216 2217 2223 2233 2243 2253 ... SisteSiste
Viser resultater 44,241 til 44,260 av 45103
    Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da har vi vært på filmfestival på jentungens ungdomsskole. 18 novellefilmer, ordentlig presentert med pause hvor det var servering av kanapeer og champagne, mens det var prisutdeling til festkledde ungdommer etterpå.
    artig tradisjon på ungdomsskolen her, selv om kvaliteten ikke var like høy på alle filmene så er det artig å se hvordan de løser forskjellige oppdrag

i morgen blir det imidlertid annen film, da blir det Bruce Willis show på meg og junior
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette må være et greit alternativ Frode? YJ New 700W 4ohm Mono IRAUD350 IRS2092 IRFB23N15D+speaker protection board | eBay
    Enklere enn dette kan det ikke bli. Tre slike til å begynne med, og evt. tre til dersom du skal til med aktiv deling på frontrekka.
    I tillegg trenger du bare trafo, tilkoblinger osv. som beskrevet for det forrige settet.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den store forskjellen her er vel trafoen Jan..? Det jeg likte med det forrige er at jeg slipper det. Dessuten så ser jeg at selveste Snickers går god for spesielt den på 2x50w i 8ohm på følsomme drivere. Helt tyst sies det. Veldig greit når TPL-150H er på 102db.

Det var billig, men med en trafo så er kanskje mesteparten av forskjellen "spist opp"? Bær over med meg. Dette kan jeg (heller) ikke.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har absolutt et godt poeng Frode. Du burde hatt en trafo til hver kanal, og da er selvsagt mye av forskjellen spist opp.

Vi holder jo på å bygge forsterkere på skolen nå, ca 70W i 8ohm tror jeg, kanskje jeg skal lure på deg noen av dem Men det spørs hva høvdingen på avdelingen sier når det har forsvunnet trafoer for noen tusenlapper

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trafo-troll er jo noe alle kjenner til Jan. Enorm appetitt på de.

Hadde vært artig å testet om ikke annet. Lyst på noe lite og helt tyst på Econowave i stua også, så en firekanaler eller to tokanalere hadde passet bra.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat tyst er vel ikke L25D, og sikkert ikke den saken jeg linket til heller...
    Ikke det at de er plagsomme, men med øret inntil så er det susing der, ca. 98dB følsomhet på Klipsch, ikke fryktelig langt fra Econoene dine.

Har tenkt å lage meg litt høyttalerkabel i helga, men madammen stakk av med varmepistolen. Blir eksotisk kabel, 4mm2 fra Biltema, plugger type Nakamichi, strømpe og krympestrømpe fra Elfa. Kabler for bi-amping må vite
    Har et bilde inne i skallen på hvordan dette skal bli, men resultatet blir nok ikke helt som forventet denne gangen heller

Tror også at det blir bestilt et ekstra sett L25D slik at det blir bi-amping hele veien foran.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Econoene er faktisk nede på rundt 92db om jeg ikke husker feil. Burde gått for to 12" og parallellkobling slik at følsomheten økte 6db. Først da begynner det å bli "følsomt".

I det oppsettet er det nok det faktum at jeg bruker en receiver som effekt som er "problemet". Det suser ikke mye, men jeg hørte ikke noe når jeg brukte Rotel-effekt.

Legger du ut bilder så vi får beundret kreasjonen Jan?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir ikke noen kreasjon før i morgen, straks kino på meg og junior m/kompiser. Spørs om jeg får til krympestrømpene uten varmepistol også, vet ikke om hårføner duger?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Må nevne at mandag kommer "The Eagles- Farewell Live from Melbourne" ut på BD. Denne skal jeg ha om jeg så må gå i grøftekanter og lete etter flasker å pante.
    Finnes ikke denne på BD?
    Sitter og nyter på HD-DVD nå
    Noe fornuftig med det formatet og da Men så skal det sies at jeg hadde valget mellom 2.0 PCM og DTS 5.1 lyd, så det er stort sett bare bildet som er bedre i forhold til DVD

Har såvidt startet på kabelprosjekt (giddaslaus) og med litt tålmodighet og en vannkoker får jeg krympet kympestrømpene uten varmepistol også

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kommer noen bilder

Før jobben startet
    -kabel-start-jpg

Til frontene er det single kabler, uten strømpe, kanskje like greit siden krympestrømpa var litt for stor, så den må byttes med noe mindre...

-kabel-begge-jpg

Kabelen til senteren. Bare en en de ferdig siden jeg startet med frontene (tosken) og gikk tom for krympestrømpe, mangler 14cm rød og 14cm svart Kanskje det blir en tur innom jobb etter helga og se om jeg finner noe.

-kabel-biamp-jpg

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ble veldig pent Jan.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Njaaaa... Slett ikke fornøyd med bi-amp-kabelen. Strømpa var for stor, gled av når jeg tok litt i den. Men det kan bli bra etterhvert

Får prøve kablene til frontene i kveld iallefall. Strengt tatt er sikkert de jeg tar bort bedre i følge kabelpolitiet, men pluggene sitter litt dårlig, så tror dette altialt blir en bedre løsning.

Hotel California her nå

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tatt litt tid å få den på BD ja. Gleder meg til den.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner ikke med at dere er interessert i dvd-bokser, men kanskje dere kjenner noen..?

Ringenes Herre i Extended Version. 150,-
    Deadwood Collectors Box med kortstokk. Skulle vært pokerchips der også, men de finner jeg ikke. 100,-
    The Sopranos Alle sesongene, men ikke i boks. 300,-

Og så en boks med 10 "Blockbusters". 100,-

-8913a73f-b646-4738-a048-96b55c982b83-9685-00002ac9230ac982-jpg

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sett oversikten du etterlyste Svenn-Andre? Laga den til deg vet du.

I går fikk jeg Eddie Vedder, men har ikke fått kikka på den enda.

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sett oversikten du etterlyste Svenn-Andre? Laga den til deg vet du.

I går fikk jeg Eddie Vedder, men har ikke fått kikka på den enda.
    jepp så den såvidt men har ikke fått tid til å studere nøye.
    2 uker med syke unger og syke oss har gjort at lista over dagenes gjøremål er lang

skal snart få såtte meg ned skikkelig og tittet over!
    takker for lista

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regnet med det ja. Ser du selger unna litt for tiden. Er det bare rydding eller er det noe som skal finansieres?

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regnet med det ja. Ser du selger unna litt for tiden. Er det bare rydding eller er det noe som skal finansieres?
    Er nok bare rydding av boda og ting som ikke blir brukt. er så mye småpjøt som blir værende igjen for hver gang det har vært ei oppgradering, romendring o.l... Så nå sa jeg at nok er nok=P Kommer nok mer om ikke så alt for lenge.
    Må bare se om jeg får solgt unna noe av det jeg har ute først.

Btw takker for tipsene. Adele,Crossroad 2010 og david foster er nå lagt i handlekurven=) har tenkt på de før men gått i glemmeboka.
    Håper dog at crossroad 2010 er bedre en 2007 versjonen. For den var jeg veldig skuffa over! spesielt sammenlignet med 2004 utgaven...
    John mayer har jeg kjøpt en 3 ganger eller noe. pleier alltid å være med meg på "lyttinger" og den har en tedens til å være igjen der uten at jeg får det med meg...

Hvor tamt mener du egentlig at leonard cohen skiva er?. jeg er en kjempefan av musikken hans og Leonard Cohen Ten New song er vel en av de mest utslitte platene mine=P, virkelig behagelig klang og ei god plate når man trenger å stresse litt ned.
    Hvordan vil du si blurayen er mot den plata som jeg regner med du har hørt.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Likte godt LC da jeg var yngre, så jeg forstår ikke helt hvorfor denne ikke falt i smak. Tror ikke det er noe galt med lyd/bilde. Var nok bare at den ikke engasjerte meg i større grad. Skal sette den på i kveld og sjekke igjen.

Vi driver å rydder på loft og boder vi også. Selger unna litt småting nå og da på FB. En 50-lapp her og en 100-lapp der blir penger til slutt det også. Bedre enn å hive fullt brukbare ting. Vi legger kontantene i et Norges-glass. Skal se hvor langt vi kommer mot et Ikea-kjøkken.

Enig i at 2007 var en skuffelse i forhold til 2004-Crossroads. 2010 er langt bedre. Greia der var at det tok litt tid å "finne godbitene". Jeg oppdaget "nye" låter hver gang jeg satte den på.

Favoritter:

"Gypsy Blood" (Doyle Bramhall II)
    "In My Time Of Dying" (Doyle Bramhall II)
    "Bright Lights" (Gary Clark Jr)
    "Blackwaterside" (Bert Jansch)
    "Mississippi Blues" (Stefan Grossman with Keb Mo)
    "Roll ‘N’ Tumble" (Stefan Grossman with Keb Mo)
    "Vonetta" (Earl Klugh)
    "Ain’t No Sunshine" (John Mayer Trio)
    "Midnight In Harlem" (Derek Trucks & Susan Tedeschi Band)
    "Comin’ Home" (Derek Trucks & Susan Tedeschi Band featuring Warren Haynes)
    "Soulshine" (Warren Haynes)

Få av disse hadde jeg noe forhold til å forhånd, men det viser at det er mye mer musikk å glede seg til enn det kan se ut på setlisten.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    To dager med motorsagmassasje nede hos svigers
    Ikke det helt store utbyttet i forhold til ved, mye småtrær som skjermet for sola ned på terrasse og plen som skulle bort, og enda flere er det. Tror kanskje det blir rundt 3 kubikkmeter ved også, men de store vedmengdene kommer vel når vi begynner å ta nåletrærne der oppe. Kanskje ikke fullt så god ved som løvtrærne vi tok nå, men det varmer godt opptil flere ganger det også.

Lurer på å ta en tur i bua og se en film, blir ikke middag før utpå kvelden i dg sies det ... Kanskje en ølboks før maten også?

Side 2213 av 2256 FørsteFørste ... 1213 1713 2073 2083 2093 2103 2113 2123 2133 2143 2153 2163 2173 2183 2193 2203 2209 2210 2211 2212 2213 2214 2215 2216 2217 2223 2233 2243 2253 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •