Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 2212

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 2212 av 2256 FørsteFørste ... 1212 1712 2072 2082 2092 2102 2112 2122 2132 2142 2152 2162 2172 2182 2192 2202 2208 2209 2210 2211 2212 2213 2214 2215 2216 2222 2232 2242 2252 ... SisteSiste
Viser resultater 44,221 til 44,240 av 45103
    Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Cognac@Rica Nidelven i påvente av middag klokka ni
    Midt-Norsk avtalekonferanse i morgen og søndag
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enjoy!

Selv går jeg å legger meg når du knapt har startet måltidet.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, ja, maten var vel ikke helt i den klasse man forventer her ... Skuffet egentlig. Men heldigvis er de noen kløppere på øl, cognac og vin
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her bygges det, eller dvs. elevene bygger. Snakker om K8060 fra Vellemann, som skal yte 70W i hver kanal. De fleste bygger monoblokker forsynt med en 120VA trafo, mens et par grupper lager stereotrinn med 300VA trafo.

-amp-alari-jpg

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg kjeder meg, så leser jeg litt på Sentralen. Underholdende til tider, men også utrolig irriterende. Etter å ha lest litt i noen tråden siste tiden, så lurer jeg på om Gilmour har flyttet til Danmark....

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må slå i hjel litt tid her nå, så jeg skal stikke innom og se om jeg finner noe moro.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forhørte meg (mail) ang rundstål hos en lokal bedrift for noen uker siden. Fikk svar ganske fort, og prisen på stålet var slett ikke avskrekkende. Litt over 150,- for den meterne jeg trengte. Litt verre var det at vedkommende oppga 600,- for arbeidstid. (det var ikke snakk om maskinering) Det syntes jeg var veldig mye for at en mann skulle kappe 4 kapp, så jeg spurt om det gikk an å hente hele lengder og om man da slapp å betale 600,-. Det var visst ikke populært, og nå svarer de meg ikke i det hele tatt... Sitter litt langt inne å betale en hel time arbeid for noe som tar 5min.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg ikke kjøpt rundstål, men både armeringsjern, alu-rør og alu-vinkeljern, men har ikke betalt for kapping av disse. Men det kan jo være at de har lagt det inn i prisen på varene på et eller annet vis.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Auda ... http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/96737

Nesten rett i nabolaget også ... Men så var det de jæv** finansene da. Noen som vil ha en 20-39 til ågerpris?

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he he. Sliter litt selv for tiden Jan. Har litt penger, men de bør gå til å få rommet opp å gå. Lite vits med grommere utstyr uten noe sted å ha det.

Lurer litt på noen Abletec-moduler, og 2-4stk Stereo Integrity 18" subber frister også, men det får avvente litt. Istedet ble det noen konserter på BD i dag.

David Foster and Friends (Den første. Har nr 2.)
    Korn- Live at the Hollywood Palladium
    Eddie Vedder- Water on the road
    Queen- Hungarian Rhapsody

og en BB King til fattern.

Har ikke talt på en stund, men har sikkert over 25 konserter på BD nå. Det er det jeg bruker kinoen mest til.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Styr unna disse iallefall L C Audio Technology / ZapPulse 800XE

Ser ut til at vi har kokt en til her. Alt er koblet 110% riktig, men det virker ikke ...

Må vel til og anbefale annen effekt til mannen tror jeg ...

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel en modul fra det firmaet jeg har liggende her Jan. Fikk en trafo med deg for 4-5 år siden som skulle brukes, men det der blir for komplisert for meg. De Abletec-greiene er visst enda mer plug-and-play enn Hypex, så det er kanskje håp. Til og med for meg.

Kjedelig når sånt skjer Jan. Har dere snakka med LC Audio?

Talte over antall BD-konserter i går, og med de 4 jeg har på vei så landet jeg på akkurat 35stk. Bensinstasjonen fortsetter å legge ut en og annen BD til 55,- for leige og 59,- for kjøpt. I går ble det "Snow White and the Huntsman". Sikkert ikke rare greiene, men verdt et forsøk.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Orker du å bare kikke litt og si hva som faktisk må gjøres (in layman`s terms) for å få disse Abletec-modulene til å spille Jan?

ALC0240-2300

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fort og gæli så ser det ikke ut som du trenger så mye.
    Kabinett
    Tilførsel av 230V- IEC kontakt, sikring (som på PC) og bryter
    Tilførsel av signal (Phonoplugg(er)
    Høyttalerterminaler, banan eller speakon
    Den kontaktremsa som står som tilbehør
    Litt kabel.

Ellers tror jeg ikke det er så mye som skal til. Må se litt mer på hvordan det skal/kan gjøres med den kontaktremsa siden modulen tydeligvis har noen forskjellige opsjoner på av/på-slag osv.

Satser på at jeg får i gang modulen fra LC-audio i morgen, har gått over kobling igjen men kan i grunnen ikke finne noe feil...

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Er vel en modul fra det firmaet jeg har liggende her Jan. Fikk en trafo med deg for 4-5 år siden som skulle brukes, men det der blir for komplisert for meg. De Abletec-greiene er visst enda mer plug-and-play enn Hypex, så det er kanskje håp. Til og med for meg.

Kjedelig når sånt skjer Jan. Har dere snakka med LC Audio?

Talte over antall BD-konserter i går, og med de 4 jeg har på vei så landet jeg på akkurat 35stk. Bensinstasjonen fortsetter å legge ut en og annen BD til 55,- for leige og 59,- for kjøpt. I går ble det "Snow White and the Huntsman". Sikkert ikke rare greiene, men verdt et forsøk.
    forventer selvfølgelig at du legger ut komplett liste og feedback angående både musikk og lydkvalitet på platene=)
    Det er en jungel der ute....

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal kikke på det i morgen Svenn-Andre. Personlig mener jeg det ikke er en jungel der ute, for antall konserter på BD fra interessante artister er "few and far between". Mer som et "slitent" hogst-felt igrunn.

Takker for kort oppsummering Jan. Mulig jeg satser på en modul for morro skyld, og da får vi gå litt mer i dybden med bilder og "se og pek".

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Her kommer en liste gitt.

Disclaimer: Dette er mine inntrykk, hørt på mitt anlegg, med mine ører. Tatt fra hukommelsen. Bildet sier jeg ikke så mye om.

Highligts:

John Mayer- Where the light is
    En av mine referanser. Hos meg spiller det fenomenalt. Kjekk konsert som viser flere sider av godeste John. Først er det et akustisk sett, så spiller han med trioen sin. Til sist er det fullt band på scenen. Gir veldig mye for pengene dette.

Joe Bonamassa-Live from New York (Beacon Theatre)
    Den første JB konserten (kommer tilbake til den) var min absolutte referanse i lang tid. Etter å ha både byttet rom/hus/anlegg så spiller ikke den så bra hos meg lenger. Kjøpte denne da JB er en av mine store favoritter. Til å begynne med ble jeg litt skuffet, men den har vokst i mine ører den siste tiden. Ofte den første jeg setter på.

Crossroads-Guitar Festival 2010
    Hadde de to første på DVD, og denne var selvskreven i samlingen. Skuffer ikke, og har et utrolig spenn i artister. Topp topp lydkvalitet. Crossroads 2013 er kun to mnd unna, og jeg håper at konserten kommer på BD allerede i sommer. Den skal jeg selvsagt ha.

David Foster and Friends- Hitman Returns
    Så jo at RoKo og Flageborg snakka varmt om den først som ble gitt ut, men så på artistene at det ikke var noe for meg. Var på PK på Moa rett før jul, og så denne (tenkte det var den første) og kjøpte den. Ikke spesielt høye forventninger pga av artistene, men for en flott opplevelse. Spiller utrolig flott her hos meg, og låtene som jeg ellers bare hører på radio en gang i blant ble opphøyd i n-te potens.
    En liten digresjon her, men bare å se bassisten i Earth, Wind and Fire stå på scenen er verdt pengene i seg selv. Tror ikke han har vært tilkobla de siste 10 årene.
    David Foster & Friends Earth,Wind & Fire September After The Love Has Gone 720p - YouTube

Adele-Live at The Royal Albert Hall
    Fantastisk konsert rett og slett. Synger også noen (relativt ukjente) coversanger, og det fungerer kjempebra. Hun banner som en sjømann og koser seg stort i TRAH. En veldig personlig og "utleverende" konsert, men det funker. Dama kan synge!

Gode konserter:

Joe Bonamassa-Live from Royal Albert Hall
    Som nevnt lenger oppe, så er ikke denne en referanse lenger. Mulig det forandrer seg når rommet nå blir utvidet til 27m2 og jeg legger litt mer i å sette opp anlegget skikkelig. Kjøpte denne på Mix(?) kiosken i Volda for 2 år siden. Hadde bare sett coveret før, og aldri hørt om denne Joe Bonamassa før. Det endte med meeeget høy promille (det var fredag) og jeg hørte for første gang gjennom en hel konsert to (!) ganger på samme kveld. Det har ikke skjedd siden heller for den saks skyld. Selv om jeg ikke får lyden til å sitte 100% lenger så er konserten likevel "et must". To trommiser er rått!

Slipknot- Live at Download
    Mye blues over her som dere ser, men dette er noe helt annet. Liker du det ikke, så ikke kjøp denne heller. Men for oss som liker at det røsker litt inniblant er denne sjef. Litt skuffende at det ikke er noe sprell fra Joey denne gangen. Mange har sikkert sett Disasterpieces-konserten da han tar på seg 5-punktsele og hele trommesettet spinner alle veier. Det røsker godt her hjemme, selv på DVD.
    Joey Jordison (from slipknot) Drum Solo - YouTube

Bruce Springsteen- Live in Dublin
    Flott "intimkonsert" med Brucern. Vanligvis er jeg ikke noe glad i blåserekker, men dette "rocker". Flotte gamle sanger, sunget med Brucern sin elsk eller hat stemme. Selv er jeg bare blitt mer og mer glad i denne stemmen.

Bruce Springsteen- Live in Hyde Park
    Intimkonserter er fint det, men det er noe spesielt med å se folkehavet her. Her vil jeg kommentere bildet, som jeg mener er meget godt. Man ser ikke bare folkehavet, men hvert eneste ansikt langt bakover i rekkene. Flott stemning. Her tilbys ikke lyd i HD i form av DTS Master eller Dolby True, men det er i alle fall 5.1 PCM. Lyden er grei.

AC/DC - Live at River Plate
    En herlig konsert med et publikum av en annen verden! Det rocker på sedvanlig AC-vis, og jeg storkoser meg gjennom hele konserten. Ikke den beste på hverken lyd eller bilde etter min mening, men hva gjør vel det når AC/DC byr opp til fest? Flott!

Poster dette nå for å ikke miste det, og legger ut litt mer om resten om litt.

Greie konserter:

AC/DC- Live at Donnington
    Legendarisk konsert, men lyden sitter ikke i det hele tatt hos meg. Nå nevner jeg jo i forrige innlegg om AC/DC at det ikke betyr så mye, men dette ble for ruskete for meg.

Black Country Communion - Live over Europe
    Kjøpt på grunn av at Joe Bonamassa er med, men skuffet veldig ved første lytting. Kommer seg for hver gang jeg setter den på, så denne kan stige i gradene etterhvert.

Shakira - Oral Fixation Tour
    "La Tortura" gjør noe med meg. Ikke be meg fortelle hva det er. Dama er hot som **** i mine øyne, og synger greit.

Shakira - Live from Paris
    Bedre bilde, men muligens litt dårligere lyd enn OFT-konserten. "La Tortura", som var et høydepunkt på nevnte OFT faller litt gjennom her.

Rihanna - Good girl gone bad tour
    Dama kan synge, og er jo ikke vond å se på. Problemet er nok låtene i seg selv, og at stemmen drukner litt i lydbildet.

Alter Bridge - Live from Amsterdam
    Helt grei konsert. Problemet er at ingen av sangene "setter seg" i hodet.

Porcupine Tree - Anesthetize
    Kjøpt mest pga av mange anbefalinger. Fryktelig lange låter og blir litt kjedelig til tider.

Counting Crowes - Live at Town Hall
    Litt mye prate-synging, og litt ødelagt pga av en viss idiot av en bruker som hadde denne som referanse. Synd, for jeg elsker CC.

Kaizers Orchestra - Live i Oslo Spektrum
    Ble litt skuffet over denne. Litt av råskapen er borte, og lyden ikke helt topp her hos meg. Elsker "170", og denne var dessverre ikke med.

Mindre gode konserter:

Leonard Cohen - Songs from the road (tamt)
    Blue Man Group - How to be a megastar live (sikkert artigere...nettopp live)
    U2 - 360 At the Rose Bowl (hva tenkte jeg på..?)
    BB King - Live (ikke min favoritt når det kommer til blues)
    Woodstock - 3 days of peace and music (har ikke orket å se hele, men noen godbiter finnes)
    ZZ-top - Live from Texas (merkelig lokale, og elendig lyd her hos meg)
    Iron Maiden - Flight 666 (jeg er ikke storfan, noe som sikkert har noe med plasseringen å gjøre..)

Resten gidder jeg ikke å bruke tid på.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott innlegg Frode

Som også minner meg på at John Mayer-Where the light is, AC/DC-Live at Donnington og AC/DC-No Bull er sporløst borte i heimen ...

Har en rip av den godeste Mayer, men det er bare 2.0 lyd.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må nevne at mandag kommer "The Eagles- Farewell Live from Melbourne" ut på BD. Denne skal jeg ha om jeg så må gå i grøftekanter og lete etter flasker å pante.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Konsertene jeg bestilte kom i Posten i dag. Tenkte å få lyttet litt i morgen. Gleder meg.

Side 2212 av 2256 FørsteFørste ... 1212 1712 2072 2082 2092 2102 2112 2122 2132 2142 2152 2162 2172 2182 2192 2202 2208 2209 2210 2211 2212 2213 2214 2215 2216 2222 2232 2242 2252 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •