Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 2193

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ringte nå, og det var bare å stikke innom og få skiftet. Spørs om det ikke må nye dekk til når det blir skikkelig vinter, de går snart av for aldersgrensen selv om mønster er nesten så godt som nytt.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Ringte nå, og det var bare å stikke innom og få skiftet. Spørs om det ikke må nye dekk til når det blir skikkelig vinter, de går snart av for aldersgrensen selv om mønster er nesten så godt som nytt.

Må man, så må man.... Bedre å være på den sikre siden... Jeg fikk en tlfsamtale der jeg har dekkhotelltjeneste... for å si det slik, så visste jeg at vinterdekkene som står på felga nå, er ferdig i tjeneste... De ringte, og kom med ett "supertilbud" knappe ti tusen, for fire piggfrie vinterdekk... Måtte nesten holde tilbake en latter, og sa at jeg kjøper via en bekjent... så ble det en tur innom dekkonline, og vips så er de på vei hit for nesten halve prisen... Fy fa.. for en avanse de tar for dekk...

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Etaten
    Må man, så må man.... Bedre å være på den sikre siden... Jeg fikk en tlfsamtale der jeg har dekkhotelltjeneste... for å si det slik, så visste jeg at vinterdekkene som står på felga nå, er ferdig i tjeneste... De ringte, og kom med ett "supertilbud" knappe ti tusen, for fire piggfrie vinterdekk... Måtte nesten holde tilbake en latter, og sa at jeg kjøper via en bekjent... så ble det en tur innom dekkonline, og vips så er de på vei hit for nesten halve prisen... Fy fa.. for en avanse de tar for dekk...
    Lykke til å få noen til å bytte dem... Jeg har bilen full av ny gummi og gamle felger, ikke en kjeft som har tida.

Dekkcenter = ventekø på 55biler
    Møller = kansje over helga hvis været roer seg
    Ålesund dekk/felg = ett par uker i hvert fall
    Tevo dekk = ba meg egentlig ryke å reise. Dit skal jeg ALDRi mer i hvert fall!

Kom gjerne med tips... Nå står vi med en skodd pizzabil, mens familiebilen ikke kan brukes.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skal ikke jeg få de vrengt over før ut i neste uke... Og denne "vinteren" varer ikke lenge... Nå er det jo slik at jeg ikke "må" noe sted der og da, i motsetning til deg... Så jeg har allerede fått bekreftet at de skal ta på seg å legge om da jeg faktisk betaler for dekkhotelltjenesten.. Men, jeg skal nok ringe og dobbeltforsikre meg om det før jeg tar turen innover når vinterdekkene har ankommet..

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble nesten overrasket jeg og når det bare var å stikke innom, men de er ganske fleksible der oppe, og det har vært kort ventetid ellers når noe skal gjøres på bilen også.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble nesten overrasket jeg og når det bare var å stikke innom, men de er ganske fleksible der oppe, og det har vært kort ventetid ellers når noe skal gjøres på bilen også.
    Da er du heldig Jan. For her blir det villeste kaoset når slike dager kommer.. Det greieste, om en har mulighet til til da, er å la bilen stå ett par dager... For som Svennand skriver, så er de ikke mye interessert i å ta i dekk de ikke har solgt selv mange plasser, til tross for at en betaler for omleggingen åkke som... Lite service mange plasser rett og slett..

Men jeg har allerede forsikret meg om at de skal f.eks legge om to bakdekk for meg, sommerdekk da, for det er ikke alle som har utstyr/kompetanse/ønske om å skifte dekk på felger som er 20" og større.. (Saken er den, at for to bakdekk i dim 285-30-20 som jeg har, de skal de ha nesten 7 lapper for, og en får to kurante dekk, samme dekk som fulgte felgpakken når jeg kjøpte den, for 3500.-)

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og i sentrum ser det slik ut nå, og så lenge en skal ett lite ærend og bor sentralt, så er det ikke noe problem å ta turen med sommerdekk... Midt på dagen altså......

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .....
    Sist endret av LogB.no; 03-03-2015 kl 17:58

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var ikke så stor pågang der jeg var, var et par innom når jeg var der, og de fikk byttet kjapt de også. Forsåvidt bra at jeg kom meg dit, for det viste seg at det sto fast en skrue i det ene bakhjulet, så om jeg hadde kjørt mye lenger kunne dekket fort blitt ødelagt. Ble lapping av det også i tillegg da ..

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke gærn pris det Lars

Jeg var ute på veien for to timer siden... Og kom meg akkurat i hus når det begynte å drysse ned snø Merka at det begynte å bli småufsent å kjøre på de lissene som er på min.. Så den skal få stå til jeg VET at det er 5 pluss og bare vått ute... Så jeg skal nok få på vinterdekk når de kommer gitt!

Ellers så var jeg inne på lefdal og kjøpte meg ett 70-300objektiv til kameraet mitt, og kan i dag konstatere at det ikke passer til tross for at "joda, dette skal passe til ditt kamera" Jadda

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer forresten på hvordan det gikk med han som skulle prøve de to siste L25D kanalene mine i dag. Var noen rykter om sikringer som ikke holdt, får se hvor ille det er i morgen. Håper at iallefall en av kanalene virker så jeg ikke må vente en ny måned med å få alt på stell.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no
    Ille at VW ikke tok deg, du er jo kunde der! Vi fikk time nesten med en gang hos Mercedes. Vi kjøpte nye vinter-pigg & sommerdekk + lagt om begge på felg + vinterdekk på bil, alt for ca 7000.- inkl. mva (1-2 times jobb). Ikke gæli for 8 dekk med omlegging..
    Ringe de og framla at jeg skulle ha ordna dekkene på "passaten min", slik at de skjønte at jeg var fast kunde hos de. Da ordna det seg. Var innom og leverte dekkene i 12 tida, de sendte melding kl 17.20 og sa at de nå var ferdig.

Happy over den=)

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer forresten på hvordan det gikk med han som skulle prøve de to siste L25D kanalene mine i dag. Var noen rykter om sikringer som ikke holdt, får se hvor ille det er i morgen. Håper at iallefall en av kanalene virker så jeg ikke må vente en ny måned med å få alt på stell.
    Hadde planlagt å bygge en 5kanals effektsak med 5x L25D , 5x60000uf 5x3-500VA trafo

Men tror jeg legger de planene på hylla, har lest hele den L25D tråden, og det virker rett og slett som folk ikke er spesielt fornøyd, lyden er god for prisen sier ikke så mye når saken koster noen hundrelapper=P

Jeg angret sånn på min overgang fra 2 Kanaler Hegel h4SE til 7kanals Mcintosh MC8207, at jeg nå skal tilbake til hegel. Trenger da noe "anstendig priset" effekt til surroundkanalene.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg ikke prøvd AB-testing opp mot Rotelen, men det er klart at et slikt sett til rundt hundrelappen per kanal for selve forserkermodulen har sine begrensninger.
    Men når det er sagt lurer jeg litt på hva slags forventninger man har. Og jeg lurer på hvor høyt en spiller på et par Klipsch RF-82 når strømbegrensningen i modulen slår inn. Jeg har målt litt oppe i bua, og har spilt med peaker på rundt 115dB over lang tid uten at det har skjedd noe slikt. Ser også at noen savner bass, men kan ikke helt se at jeg skulle hatt mer ...

Men jeg har vel en tanke om at jeg kan bytte ut L25D modulene med Hypex-moduler etterhvert, også mye derfo jeg har valgt de trafoene jeg har. Da burde jeg komme noenlunde i mål kvalitetsmessig vil jeg tro.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face

ser den med lydtrykk ja. i surround kanaler
    er det jo begrenset hvor mye trykk der blir.

problemet er vel at de som har bygd ferdig/testet den
    er veldig nølende med å faktisk gi en skikkelig tilbakemelding
    er vel en post det det blir klaget på at lyden mangler alt i forhold
    til emotiva xpa-2. nå er jo xpa2 ab forsterker til en helt annen pris.

prisen har ikke så mye å si for meg, men jeg skal ikke ha emotiva...

føler også at det er mye undetdimensjonering på strømforsyninga.
    dissa smps korta har jeg lita troa på til annet en sub applikasjon.

og dissa korta med med 68 kondensatorer på 220uF som begge kanalene skal dele på...15000 uF totalt er liiiite.

stereo hegelen min hadde jo til sammenligning 2400va toroid og 320000uF og det merkes!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Sted
    Ålesund
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etaten: Jeg sitter spent og venter på oppdatering av utstyr etc. på minhjemmekino-siden din. Du lovte 2-3 uker!

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av larserikO
    Etaten: Jeg sitter spent og venter på oppdatering av utstyr etc. på minhjemmekino-siden din. Du lovte 2-3 uker!

God morgen Ja nei, det har skjedd en del saker og ting på privaten, så da blir det fort omprioriteringer gitt...... Nå er målet at jeg skal komme i havn innen jul

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har kona forlatt meg.
    Men som det trollet hun er så kommer hun vel hjem i morgen ettermiddag når scrappetreffet på Tingvoll er over.

Blir travle tider i dag, handling, innom svigers med varer, hjelpe en kompis med sub, gjøre litt hjemme så det ikke ser bombet ut, ned til svigers og lage mat og drikke brennevin og etter det er det vel natta tenker jeg ...

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    blir en flott lørdag. kidden har fått spysjuka...
    aldri sett så mye spy på en gang før hele mamma/seg selv/2m2 gulvareal dekket med tyntflytende yogurt/banan....

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som du har en plan Jan

Lykke til med kidden og spysjuka.. Slikt er aldri noe morro.... :/

Her blir det å holde heimen, noe høstinfluensa som ikke slipper taket.. Feber og skallebank er noe oppskrytt

Side 2193 av 2256 FørsteFørste ... 1193 1693 2053 2063 2073 2083 2093 2103 2113 2123 2133 2143 2153 2163 2173 2183 2189 2190 2191 2192 2193 2194 2195 2196 2197 2203 2213 2223 2233 2243 2253 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •