Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 2192

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg bruker pd.186 fra Precision Devices. Er veldig fornøyd. Koster 2k hos bergensound.no. Ser at nettsiden deres er mye nede for tiden, men du finner de på facebook også. Der bruker de å svare. Ellers finner du elementene på thomann.de. Var der jeg kjøpte. Mine er tunet veldig lavt (18hz), men tåler det fint.

Ellers har jo Beyma, BMS og Eminence veldig gode elementer, men de koster noe mer.

BMS 18N860 er en våt drøm, men koster deretter. 5k
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Jeg bruker pd.186 fra Precision Devices. Er veldig fornøyd. Koster 2k hos bergensound.no. Ser at nettsiden deres er mye nede for tiden, men du finner de på facebook også. Der bruker de å svare. Ellers finner du elementene på thomann.de. Var der jeg kjøpte. Mine er tunet veldig lavt (18hz), men tåler det fint.

Ellers har jo Beyma, BMS og Eminence veldig gode elementer, men de koster noe mer.

BMS 18N860 er en våt drøm, men koster deretter. 5k
    bergensound.no
    Invalid loadConfiguration() SQL query!

bergensound har tydeligvis database problemer=P
    hvilke land satt du som preferanse hos thomann.de (er vel kanskje likegyldig?)

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svennand
    Ser at det 700w class d kortet bruker samme brikke som l25d.

Forskjellen blir jo innebygd powersupply ser man på spec så har 700w kortet 4x2700uF = 10800uF det synes jeg var lite for en en strømforsyning.

Ser man på pakkepriser
    700w (350w): kort 46,90x2 dollar total ca 93 dollar + toroid

250w: kort 47 dollar + 60000uF power supply 40 dollar total 87 dollar +toroid

Tror 250w er mer riktig speca i form an rms watt. Samt at man får 3x så stor strømbank pr kanal selv om de deler på en kondisbank

Noen tanker?
    Er mye enig med deg der, men DIYere har e ntendens til å overdrive, spesielt når det kommer til kondensatorbanker. Men jeg har tenkt 1 kondisbannk på 6x10000uF til hver kanal foran, så jeg skal vl strengt tatt holde kjeft

Har du en noenlunde følsom høyttaler så er jo 250W mer enn nok, og du har strømreserver på plass til å kontrollere store membraner.

I og med at det er klasse D, så kan det hende at behovet for kondensatorbank er litt mindre enn fr klasse AB også siden klasse D er mye mer effektiv.

Softstart er greit å ha om trafoen(e) blir rundt 500VA eller større.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Er mye enig med deg der, men DIYere har e ntendens til å overdrive, spesielt når det kommer til kondensatorbanker. Men jeg har tenkt 1 kondisbannk på 6x10000uF til hver kanal foran, så jeg skal vl strengt tatt holde kjeft

Har du en noenlunde følsom høyttaler så er jo 250W mer enn nok, og du har strømreserver på plass til å kontrollere store membraner.

I og med at det er klasse D, så kan det hende at behovet for kondensatorbank er litt mindre enn fr klasse AB også siden klasse D er mye mer effektiv.

Softstart er greit å ha om trafoen(e) blir rundt 500VA eller større.
    Skal jo brukes til sub element, ser for meg kraftig strømforsyning er alfa omega for store element ja=). Tanken var 2x kondisbank selv og ja. prisen er jo ikke stor. Spm er om jeg skal kjøpe en stk toroid eller to litt mindre, hmm=P

Nå er jeg blitt så vant med Hegelen jeg hadde at det med sikringer er ikke noe bekymring lenger. Kinoen har nå treg 16A

Hegel med sin strømforsyning på 320000 uF og 2400VA toroid var en sikringsdreper delux...=) spesielt siden Hegel missliker bruk av softstart...

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svennand
    bergensound.no
    Invalid loadConfiguration() SQL query!

bergensound har tydeligvis database problemer=P
    hvilke land satt du som preferanse hos thomann.de (er vel kanskje likegyldig?)
    De har hatt det en stund dessverre.

Husker ikke helt hvilken butikk jeg brukte. Muligens den engelske. Blir omtrent samme pris fra thomann, som fra bergensound. bergensound spanderte frakt i sommer, så da var de hakket billigere. Jeg kommer frem til 1970,- fra thomann, men det kommer et lite fraktgebyr oppå på 1-200kr om jeg ikke husker feil.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .....
    Sist endret av LogB.no; 03-03-2015 kl 17:59

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah endelig kom det kortet for mac og ja.
    SSD er definitivt kjekt, spesielt på pci-express kort=)

Forøvrig noen fotografinteresserte som er ute etter kamera?
    Canon 7D med tilbehør - FINN Torget

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    De har hatt det en stund dessverre.

Husker ikke helt hvilken butikk jeg brukte. Muligens den engelske. Blir omtrent samme pris fra thomann, som fra bergensound. bergensound spanderte frakt i sommer, så da var de hakket billigere. Jeg kommer frem til 1970,- fra thomann, men det kommer et lite fraktgebyr oppå på 1-200kr om jeg ikke husker feil.
    Får kike littegrann på det.
    Mitt mål er en tight og bra midbass, så å gjør noe spesielt under 20hz ser jeg ikke på som nødvendig.

Hadde i utgangspunktet tenkt ett JBL 2242H element, men dissa har gått sånn opp i pris at jeg blir rett og slett irritert=P

Så da står det mellom PD186 til 2k og beyma til 3k

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bygde to til meg tunet til 18hz og to til svogeren tunet til 26-27hz. De trives selvsagt enda bedre med den noe høyere tuningen, og han høres godt i Måløys gater sies det.

Får se om jeg rekker en tur i kinoen i kveld. På tide å rydde litt opp i innstillingene på den aktive delingen. Fikk bekreftet at jeg har tenkt litt feil her og regner med et langt bedre resultat.

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann.. Er oppe og natterangler litt så jeg får sett litt serier som har startet opp igjen.. En av de jeg ser er "Nikita". Ser første episode av sesong 3 nå, og legger merke til at hverken Bmw eller Mercedes blir vist som merkenavn, til tross for at begge merkene blir har blitt brukt gjennom hele serien. Kan huske at enten Kia eller Huyndai var profilert tidligere, og da fikk en se merket på bilene.. Er dette maskering pga de ikke får betalt for vareplassering tro? For i tidligere sesonger så kunne en helt klart se f.eks selve "propellen" på en Bmw.. Det blir jo egentlig litt teit, da en som har middels- eller mer interesse for bil ser jo hvilke merker og modeller det er....

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .....

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Latskapen lenge leve
    Fikk det siste settet med L25D i går, og fant ut at jeg skal prøve loddekunnskapene til elevene Håper bare at det går bra, så jeg slipper å bestille flere.
    Kom også to likerettere/kondisbanker, så nå kan det monteres inn ekstra trafo i stereotrinnet til frontene.
    Bare jeg får tid til å gjøre det, og å gjøre ferdig kabinett til senterforsterker og forsterkeren til bakhøyttalere...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    rett fram er den blokka jeg har leilighet i.... Og bilen min står på plassen sin midt i bildet... Den svarte... Google har vært så vennlig å sladde bilnummeret... Google Streetview er merkelig å manøvrere rundt med

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :-d

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .....

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no

Korrekt det Lars

God morgen forresten... Surt ute i dag, men får håpe det ikke er kong vinter som er på vei allerede...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som så Boligjakten på TV3 i går?
    Huset på "Hansøya" er nabohuset til svogeren, og like ved svigers
    Og det første huset i Kristiansundsområdet, i "Omsundet" er et kvarters spasertur herfra.
    Litt artig, selv om jeg strengt tatt ikke ville hatt noen av de husene Skulle funnet bedre alternativer på relativt kort tid ...

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det fikk jeg ikke med meg Jan. Artig når det er filmet i nærområdet. Mye sykdom ute å går for tiden. Eldstemann er hjemme i dag sammen med mora. Minsten spiste ikke i går, men virket helt fin i dag. Mulig vi får tlf fra barnehagen ila dagen... Jeg er frisk, og er halvveis i jobbuken. Trodde jeg fikk en dag fri denne uken pga jobb to lørdager på rad, men istedet ble jeg belønnet med en 6-dagers uke. Men jeg har gitt beskjed at jeg skal ha fri noen dager neste uke, i tillegg til å IKKE jobbe 4 lørdager på rad.

Have a nice one.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres da nesten ut som du er arbeidssky Håper det ordner seg for de små, syke unger er ikke kjekt.

Her har det kommet noe hvit nedbør på morgenkvisten, mulig jeg må bite i det sure eplet og bytte dekk i ettermiddag ...

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høstinfluensaen er nok flere plasser... ligger nede for telling jeg også.... Det passet meg ikke helt at dette været skulle komme, men er meldt mildt igjen fra søndag og utover... Og det legger seg ikke her i byen iallefall... Jeg bestilte meg fire nye vinterdekk før helga, som ankommer på onsdag... Så vinter'n får vente litt til

Side 2192 av 2256 FørsteFørste ... 1192 1692 2052 2062 2072 2082 2092 2102 2112 2122 2132 2142 2152 2162 2172 2182 2188 2189 2190 2191 2192 2193 2194 2195 2196 2202 2212 2222 2232 2242 2252 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •