Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 2186

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ææææææ...... Sånn vil det alltid være Jan. Sitter man på gjerdet hele livet, så detter man ned, sånn er det bare. Kos deg med det du har og drit i resten.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tenkt det. Satser på mye nedbør søndag så jeg kan få L25D i drift, blir bare en trafo på et stereotrinn, men det skal duge bra nok tror jeg. Spiller bra med L15D også, og den har ikke i nærheten av så stor trafo.

Og så kan det hende at det blir lit kjøring av junior søndag. Han er på TC som medlem av techcrewet og har muligens behov for litt søvn, en dusj og litt mat utpå søndag før siste innspurt. I natt kom han hjem rundt halv fem etter å ha vært med på rigging. Så alle vaktlagene på techcrew, og fant ut at over halvparten har vært så heldige at de har hatt meg som lærer
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer nok godt med det Jan.

Tror det blir gromt dette effekt-opplegget du har på gang.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare de to siste trinnene og likeretter/kondisbankene kommer så blir det en formiddag lodding og testing, og forhåpentligvis er det oppe og går rimelig kjapt
    Eneste jeg trøbler med er å finne et par fornuftige trafoer til å forsyne speaker protection boardene. Vet ikke om jeg vil legge 4-500 kroner i to trafoer, men jeg sliter med å finne noe billig som leverer 12V. Mulig jeg fant noe i noe defkt utstyr her en dag, men må sjekke at de leverer riktig spenning før jeg bruker dem.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er junior hentet hjem for dusj og frokost, og så er det rett ut på dataparty igjen. Blir hardt på onsdagskveld når det er ferdig ryddet og han skal tilbake til normal døgnrytme igjen.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette værbruket kan dere få billig. Blir nok en runde i snikkarbua i dag, bare formen blir litt bedre. Kjennes ut som jeg har vært på kanonfylla, men jeg har ikke vært nær alkohol på tre uker ...

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint vær å sitte inne i ja. Vi fortsetter med montering av Ikea-møbler og skal til å spise scones og drikke kakao.

Forøvrig "kjempekjekt" å oppdage at skjenken vi kjøpte er 1(!) cm for lite bred til å få plass til standard komponentbredde... Det er tre "seksjoner", og den i midten er veldig bred, mens de to på sidene som har glassdør, er for smal. Vi burde sjekket, men siden denne totalt sett var bredere enn den stereobenken fra Ikea vi har fra før, så regnet vi med at det gikk fint. Så nå må forsterkerene stå slik at klåfingra unger kan skru på volumknotten. :evil:

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en mistanke om at disse designergeniene ikke har fått med seg at verden har en del standarder. Har begynt å ta med meg et eller annet å måle med når jeg skal se på slikt.

Formen er litt bedre, så nå er bakenden på forsterkerprosjektet ferdig
    -img_20121007_141440-jpg

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jan...? Jeg har en Matrix Mini-I dac som er helt tyst. Orker du å ta en titt på den? Det koster for mye å sende den til Hong Kong for rep. Jeg betaler deg selvsagt for jobben.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan kikke på den, men uten skjema er det stort sett bare strømforsyning jeg har mulighet for å sjekke. Men om det hverken er lys eller lyd i den kan det være der det ligger en feil. Regner med at du har sjekket sikringer?

Ellers har det blitt litt skjaæring i bua, kabinettet er ikke stort noek til alt jeg vil ha inn i det, så det blir et dual mono opplegg i det, og så må det bli enda en boks med et stereotrinn. Fordelen med dette er at jeg senere kan putte inn to ekstra L25D sammen med de to som er der nå om en plutselig tror at en vil få noe igjen for å kjøre bi-amping fra samme strømforsyning.

Lurer på om jeg får plass til alle boksene til slutt jeg

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plass finner du nok.

Det er lys i displayet og såvidt jeg husker står det tekst der også, men det kommer ikke lyd fra/gjennom den.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .....
    Sist endret av LogB.no; 03-03-2015 kl 18:04

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no
    Ble jo flott det bakstykket Jan! Ser ikke en eneste sprekk
    Da har du ikke de rette brillene på deg
    Helt ute på høyresiden er det en liten en. Har faktisk saget med stikksag, skal lage front også, men da skal jeg bruke metallblad, gjorde ikke det i går. Men det gikk ikke fort da
    Fronten skal jeg pusse ned på baksiden, og kanskje lakkere den svart. Får se hvordan det blir først. Tenkte litt harrytanker, det er både røde og blå lysdioder inni der, og gjennom frostet glass kan det kanskje bli litt greit å se på, men sannsynligvis ikke

Vi er iallefall klar til prøvespilling med de voldsom gjennomført elendige Koda-høyttalerne jeg har til slikt bruk, skjønt det er jo allerede prøvekjørt på skolen.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, hva skal man si? Vet ikke helt hvordan det ble til slutt, men får prøve det slik en stund, og så evt. finne frem sprayboksen ...

Men spilte gjorde det Får se om jeg får puttet den inn i bua etter middagen og prøve litt på Klipschene.

-img_20121008_181358-jpg

Og her er det plass til en trafo og en PSU til Legg spesielt løsningen for å holde trafoen på plass Har selvfølgelig glemt platen og gummimattene på jobb, men får se om jeg henter dem når junior skal hjem i kveld.

-img_20121008_181405-jpg

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .....
    Sist endret av LogB.no; 03-03-2015 kl 18:04

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff da Lars

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det foregår i store firma. Knall vær i dag, tidlig oppe, og avtale med svigers om å ta ned noen trær som skjermet for en av terrassene hans. For å være sikker på at vi ikke skulle kappe strømledningen like ved så spente vi et tau i treet og dro til en liten vinsj som vi festet i rota på et annet tre. Jeg skar hakk, og svigers gikk for å få press på treet. Når han ikke greide å sveive lenger, så har han på en eller annen måte kommet borti bremsen, for sveiva slo til over hånda, og da var det lege neste. deretter bar det på røntgen, og de kunne se bruddet, som selvfølgelig er såpass komplisert at det må opereres. Får se om det blir noe mer saging i morgen, men da blir det vel solo.

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sol!! i ettermiddag blir det ut å lufte sykkelen gitt :-)

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjipe greier Jan.

Heldiggris Kristian.

Selv har jeg opplevd et formidalt spenn, sånn kulturmessig i kveld. Først var jeg i Opera Nordfjord og så "Madama Butterfly", så hjem og se "Hellfjord".

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no
    Da har vi fått en ny gave: Taklekasje I love this bloddy house!!

Blir vel å legge nytt tak også når vi først er i gang, og fikse noen inner-takbord.

Snakkes om et år til
    Ai!,
    btw huska du det firmaet jeg brukte til støpinga, de var jo mur/taktekking spesialister=) ta en kjap telefon til de!

Side 2186 av 2256 FørsteFørste ... 1186 1686 2046 2056 2066 2076 2086 2096 2106 2116 2126 2136 2146 2156 2166 2176 2182 2183 2184 2185 2186 2187 2188 2189 2190 2196 2206 2216 2226 2236 2246 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •