Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 2182

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Foresten, ett lite spm til dere ang plassering av bakhøyttalerne... Det er Dali Concept 1'ere bak, så de er ikke så store, samt bare drøye 4 kg pr stk... Når sofaen blir plassert helt i bakveggen, hvor vil dere anbefalt å plassere disse da? Høyde, bak- eller sidevegg, og ikke minst: på skrå nedover mot sofaen i ett veggoppheng, eller på hylle? Eller........? Alle tips taes imot :-)

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legger ut noe forlokkende bilder av den oppussa kjelleren min.

Woho!...

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei fa.. også da Det der var surt....... Føler med deg....

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er for j**lig.
    Har du funnet ut om det har trekt opp i veggen, eller er det "bare" gulvet?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk tatt noen bilder av L15D prosjektet her en dag, ser ikke imponerende ut, men det spiller ikke verst. Fikk også loddet sammen L25D i dag, så de blir prøvd over helga

-img_20120914_122838-jpg

-img_20120914_122846-jpg

-img_20120914_122854-jpg
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som det faktisk er veggen som er problemet.
    Tar ingen sjanser så jeg får teste litt når jeg får tida, se om det er noe naturlig punkt der vannen har rent inn, det var vått ganske høy opp (rart om det er grunnvannet som kommer), samt at jeg har radonduken 10cm opp veggen for å forhindre vann fra grunn.

Ett ballespark var det i hvert fall, ble ganske deprimert av ditta synet der etter å ha fått alt på plass og endelig kunne begynt å bruke kjelleren...

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha vært hjemme hos deg, og selv sett hvor strøkent dette rommet er/var, så skjønner jeg deppemoduset

Men dette ordner seg

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som Kristian sier så ordner det seg, men det er et skikkelig spark der det gjør mest vondt. Har hatt den følelsen, og det er ikke godt.

Håper du ikke mister nattesøvnen helt av dette, det blir bra til slutt

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .....
    Sist endret av LogB.no; 03-03-2015 kl 18:07

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .....
    Sist endret av LogB.no; 03-03-2015 kl 18:07

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Steike det, for å si det på forsiktig, sunnmørsk..! Det var ett rent helv... å få denne kolossen på opp på foten alene gitt........ Og overrasket over at det ikke er kraftigere skruer å feste plasmaen i foten med... Men ser ut som det holder Er vel bare jeg som er vant til å overdimensjonere skruer og slikt

Skikkelig svett i panna her jeg slenger på sofaen, men MEGET nøjd... Selvfølgelig ikke stilt inn så perfekt ut av eska, men veldig klart og fint bilde...

Veggfestet har kommet, og jeg skal ned på Kiwi'n og hente det sammen med harmony 1100'ern og en stk hdpvr... Det er dog for sent å borre i mur i kveld for å få det opp på veggen... Men i morra

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som er ekspert på avfuktere?=P

Driver å kiker litt på Wood´s DS28 og DS36 til ca 4k.
    Noen tanker?

Må nesten få tørket ut rommet for å unngå problemer senere. totalareal av kjeller er ca 65m2. Kan være kjekt å ha på sikt også, ergo vurderer jeg kjøp istedenfor leie.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no
    Tror nok du hadde merka det før om det var grunnvannet, med alt regnet som har vert er det nok bare det at grunnen utafor er blitt suppevåt og så har vannet funnet en sprekk/skade i veggen (max uflaks osv).
    Hadde noe lignende her like etter at mureren var "ferdig" og det var en ørliten sprekk mellom trapp og vegg (var derfor vi fuktsikra hele kjelleren).

Ta deg i alle fall god tid og sjekk hvor det renner inn, trenger du noen til å sitte med hageslangen på utsia så gi meg et hint!
    tenkte å ta fram hageslangen ja, skal ha på plass en avfukter først så jeg får kontroll på fuktigheten i kjelleren, etter det så blir det å finne hvor det svikter=)

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God morgen godtfolk, og god fredag :-) Da våkna jeg til første dagen på lenge at det ikke regner, og at det faktisk er tørre veier!! Værutsikten melder at slik skal det bli hele helga, og litt ut i neste uke. Da ligger det sn til noen mil og timer på motorsykkelen.... Skal bli niiiiiiice :-D Det går dog utover fremgangen ang kinorommet, men tipper det ikke er så mange dagene igjen før det er innevær :-P

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en avfukter som jeg ikke bruker, den er du velkommen til å låne hvis du vil. Omså bare mens du leter etter noe å kjøpe.

Det er ikke en proffutgave eller noe, mener den skal ta ca 8 liter i døgnet. Har fått den av mine foreldre, de hadde den i sin kjeller. De mente den gjorde jobben. Har ikke prøvd den selv så det vet jeg ikke.

-R

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rassmussen
    Jeg har en avfukter som jeg ikke bruker, den er du velkommen til å låne hvis du vil. Omså bare mens du leter etter noe å kjøpe.

Det er ikke en proffutgave eller noe, mener den skal ta ca 8 liter i døgnet. Har fått den av mine foreldre, de hadde den i sin kjeller. De mente den gjorde jobben. Har ikke prøvd den selv så det vet jeg ikke.

-R
    skal snakke med jernia i dag om de har på lager lokalt. hvis ikke så hadde ett lån mens jeg avventer bestilling vært kjempeflott

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uff. Dette var fryktelig surt Svenn-Andre. :cry: Kan ikke annet ennå ønske lykke til og håpe at det ikke koster fryktelig mye i hverken innsats eller kronasjer.

Ha en fin helg folkens.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Uff. Dette var fryktelig surt Svenn-Andre. :cry: Kan ikke annet ennå ønske lykke til og håpe at det ikke koster fryktelig mye i hverken innsats eller kronasjer.

Ha en fin helg folkens.
    ser ut som jeg kan slippe unna med bytte av nytt gulv/ene veggsiden og stoltheten...=P

Fikk lånt meg en avfukter med Rassmussen så nå står rommet til tørking

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var godt å høre at det ikke blir for dyrt da :-) Nå er det tv titting/zapping og ett par kaffibaileys etter en herlig kveld på to hjul... Litt små kaldt mot slutten, men HERLIG!!!! Samtidig som det overføres store mengder med gb's over til den eksterne harddisken i stereobenken :-P Blir ikke mye maling når det er sol og tørre veier :-D

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant en forsterker som hadde vært midt i blinken for meg på finn.no, men da må jeg selge min egen først. Prøver å få tak i en som leita etter en slik for litt siden for å høre med han om han vil kjøpe. Ikke en enkel øvelse å få dette til å ordne seg.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Side 2182 av 2256 FørsteFørste ... 1182 1682 2042 2052 2062 2072 2082 2092 2102 2112 2122 2132 2142 2152 2162 2172 2178 2179 2180 2181 2182 2183 2184 2185 2186 2192 2202 2212 2222 2232 2242 2252 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •