Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 2179

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tilbake fra Eidamessa. Ikke mye morro i dette været, men Kathrine, svigermor og ungene er der enda. Jeg tok bilen til svigermor og kom meg hjem til en tørr og varm stue.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir høy sigarføring da skjønner jeg Jan :-) Tipper det blir bra jeg

Ja, går for mørke høstkvelder og mye filmkos

Forresten, du har vel en slik WD Live HD-mediasak. Samme som jeg har mener jeg på.. Gen 3.. Har du fått til den streamedelen som den har? Jeg har ikke satt meg helt inn i dette, men det blir mer og mer aktuelt ettersom jeg vurderer å kjøpe to til, en til kinorommet og en til soverommet... Tanken er jo da at de skal kunne dele samme innholdet.. (Pr. i dag har jeg en slik, og den er hooket opp med kun lokalt i forhold til media, med en WD ekstern hardisk på 3tb.)

All info, støtte og evt linker til fremgangsmåte på dette er jeg veldig takknemlig for

for om en skal ha lokale disker på disse, så blir det veldig mye tid på å kopiere, lagre samt oppdatere store, tunge filer... tipper jeg har ca en 400 blu ray-rips, og en 500 sdfilmer samt maaaange gigs med musikk på den på 3tb... Så den begynner faktisk å bli full

Noen geniale løsninger?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .....
    Sist endret av LogB.no; 03-03-2015 kl 18:09

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAS kommer nok i hus etterhvert. I mellomtiden får jeg bruke lokal lagring, så jeg får brukt disse eksterne hardiskene mine

For det går ut penger om dagen, og ikke mindre nå som jeg akkurat trykket på kjøpknappen for ny tv til stua.. Ble ikke drømmetv'n min Samsung 64" i denne omgangen. Det har gått ut for mye pæng til det siste uka... Nøyde meg med en grei 60" UTEN 3D.. Kjøpte også ett slim-veggfeste som bygger 14mm ut fra vegg.. Så det blir nok bra Det festet kan også brukes når jeg går for 64"'ern...

Vel, da tar jeg natta

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble en kveld med mye god mat og ditto drikke og festdeltakere. Det absolutte høydepunkt var vel når min kones søskenbarn fant ut at han skulle gå hjem (ca 20km, stupfull dessverre) svingte feil i første kryss og gikk seg ut i et svømmebasseng og ble berget på land av en tysk lege FØR klokka halv elleve. Han fikk ikke mer etter det ...

Ellers var det mange gode historier, og det jeg ble mest misunnelig på var at svogeren har en Hegel H300 i heimen, og at han har hatt den en stund. Skjønner jo hvorfor han har prøvd å selge Vincenten sin. Så nå har han en H200 på B&W 604 og H300 på JBL TL260 ...
    Forøvrig mente han at det var et stort løft med 300 kontra 200.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som det ble en bra aften Jan :-) Litt badebasseng hører med

Ja, en kan bli våt i ørene til tider når en hører hva noen har av elektronikk.. Vi vanlige dødelige, vi får bare kjøpe det vi kan klare oss med

P.S. Nettbutikkene er hissig på å reservere penger fra kontoen gitt... Pengene er reservert allerede før mail om bekreftet bestilling har kommet gitt... Jada, det er en av de større nettbutikkene i Norge, så det er nok bare systemet som er litt treigt ut på natta

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er frokosten unnagjort, vi er straks på vei innover for å hjelp svigers med å rydde. Håper han har greid å karre seg ut av bobilen, tror knær og rygg fikk kjørt seg mens han holdt på å ordne til før vi kom for å hjelpe han i går.

Men det ble vellykket feiring iallefall, men vi får et svare strev med å spise opp restene
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du tok det såpass med ro at du kan kjøre bil nå altså?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .....

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe....... Jeg har faktisk ikke vært på by'n på mange uker jeg... Og ikke touchet hverken øl eller vin på over en mnd

Ja...... Jeg har flere eksterne harddisker, og samtlige er vel produsert av WD... Så kanskje din ide kunne funka ja Først, så må jeg få tømt det jæ... rommet nå, så jeg kan gå i gang med malinga... Nå er omtrent alt utstyr kommet/er på vei, og stua er full!!

Jepp, gikk for en midt-på-treet-tv jeg, og avventer like så godt med innkjøp av en supergrom en da jeg har brukt endel kronasjer i det siste Men, den kommer nok til å hjøre nytta si selv uten smart-innhold Bestilte også slim-veggfeste som bygger 14mm ut bare, så tror det blir bra

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forresten, så er det litt rart at ikke beholdningen av denne tvmodellen jeg kjøpte ikke sank med en stk etter min bestilling...? Skulle da tro at det var automatikk i slik logistikk? Pengene er iallefall borte/reservert fra kontoen min... Merkelige greier... Ja, de bør iallefall hoste opp en som er MINST like bra for samme pengene om de plutselig i morra kommer med en "nei, de var jo tom for denne modellen"......

Oppdatering: Der flytta lagerstatusen på seg, betraktelig... Så da er nok handelen i boks skulle jeg tro

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tilbake fra rydding
    Var forsiktig med inntak i går, var en del av serveringshjelpen, så det begrenset seg selv.

Ang. WDTVlive så har jeg den forrige modellen, men regner med at grensesnitt og bruksområde er omtrent det samme. Jeg har en MyBookWorld II stående som jeg lagrer musikk/bilder/film på. Film lagres på en USB-disk som er koblet til Mybooken. Dette fungerer rimelig greit. I tillegg så er det mulig å få tak i disker som er koblet til WDTVlive via PC eller andre mediabokser når WDTV-boksen er slått på. Enkelt og greit å bruke.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg løser det på samme måte som du gjør pr dag Jan... Og det fungerer greit nok, iallefall frem til det blir NAS... Eneste jeg tror er ett lite problem for WD'live HD'n er at jeg har koblet til en 3tb... Den er muligens litt for stor...

Jau... Nå sitter jeg på stua og venter på kjøperen av min nåværende stueplasma... Kommer om en liten time, så tv'en er fyrt opp slik at bildet blir best mulig... Men bildet er faktisk bra... Budet var akseptabelt, pluss at han kommer og henter den...

Da blir stueveggen tom en to-tre dager, men det skal nok gå... Kanskje en finner litt guff til å male det rommet da

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den MyBookWorld jeg har er en NAS, klønete formulert av meg :?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Der forsvant den gode gamle plasmaen ut døra gitt :)

Kjøper kom, så på bildet på plasmaen, og kjøpte....... Vi løfta plasmaen av veggfestet.. (Den er myyyyyye tyngre enn den som kommer opp over helga.) Skrudde av veggfestet, hjalp å bære ut i bilen... Og poff så var det gjort... Greit når en handel blir gjennomført på denne måten

p.s. At det ble ett puppebilde, det er helt tilfeldig

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville nok gått for en eller annen nas løsning, det gjør ting endel enklere. Du har ikke en gammel pc stående som kan ta over jobben som server/nas? Jeg har en gammel hp som kjører Windows home server, men denne skal få lov til å pensjonere seg om ikke så lenge. Da overtar en annen maskin rollen, denne gangen med windows 7. Legger ikke opp til noe avansert deling av kontoer denne gangen, det ble ikke mye brukt uansett, og dessuten har jeg lisensen.

En annen fordel men en windows "boks" er at det er veldig enkelt å sette opp f.eks xbmc server og sickbeard/sab på systemet. Nå finnes det riktignok flere nas bokser, f.eks synology sine, som støtter dette. Problemet er at de er tungvindte å sette opp, spesielt for en som ikke er overbegeistret for Linux kommandolinje.

Maskinvare kravene for server er minimal så lenge du ikke skal sette opp krysskoding til streaming til flere enheter samtidig. Kjøp omså noe brukt, bare pass på at du har nok sata kontakter på hovedkortet.

-R

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .....

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rettet vel strengt tatt på en klønete uttalelse med en ny klønete uttalelse, og da var vel forvirringen total Tror det straks er sengetid jeg

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nas boks +xbmc klienter støttes. Her i huset går det appletv 2, og med xbmc, netflix og amerikansk iTunes konto føler jeg ikke at det mangler på innhold. Jeg har vel rett i underkant av 4tb lagring, men det begynner å bli i minste laget. Tenker å bygge ut med 3x3tb ekstra, men det er rart hvor fort lagringsplassen forsvinner. Nå er jeg mest interessert i film og serier, så mitt oppsett er mer rettet mot lyd og bilde fremfor utelukkende lyd. Jeg har fått en sonos i hus, men jeg streamer det meste uansett siden jeg ikke orker bruke tid på musikkbiblioteket. Jeg er litt på gjerdet om jeg liker den helt enda, men det er jo en bonus måten en kan bygge spillelister på tvers av lokal/streaming.

Er det forresten noen av dere som har SVS PC12-NSD DSP? Vurderer to av disse sammen med Klipsch RF82 fronter, men det er jo ingen lokal pusher av disse. Jeg har en 12" velodyne på stuen, men denne tenkte jeg å erstatte med en mer WAF vennelig modell etterhvert. Må si jeg liker utseende på svsene.

-R

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare ikke NAS blir MAS da Uff, den var litt teit

Utover det, så har jeg vært en tur innom Svennand i kveld, og han har fått seg en skikkelig hjemmekino i kjelleren...!! Ikke misunnelig i det heeeele tatt da... Gleder meg til han er fornøyd med lyden Det som skulle være en tur innom for å kjøpe receiver, det ble noen timer med jabbing faktisk...

(Glemte helt av klokka, og fant plutselig ut at jeg skulle være i sentrum av Ålesund kl 21.30, og da jeg reiste var den 21.17!! Det gikk jevnt utover, for å si det slik)

Side 2179 av 2256 FørsteFørste ... 1179 1679 2039 2049 2059 2069 2079 2089 2099 2109 2119 2129 2139 2149 2159 2169 2175 2176 2177 2178 2179 2180 2181 2182 2183 2189 2199 2209 2219 2229 2239 2249 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •