Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 2178

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Velkommen tilbake i rampelyset iallefall

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hør her..

Jeg er delvis involvert i "grendahuset" her på tingvoll, nå driver de å leier lyd til diverse mindre arrangement.

Hva skal til for å få til akspeptabel lyd i et slikt lokale type standard grendahus på sikkert 120kvm el noe

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neimen, er det den karen som er ute og reker?

Kun "playback" og bingo?
    Finnes et eget PA-forum her nå, kan jo høre der.

Om ikke så er bruktmarkedet på Musikkweb.no | Internett for Musikere og Lydbransje en grei plass å lete.
    Ukvalifisert gjetting er at to eller fire 15" topper og to 18" suber skulle gjøre vei i vellinga. Men det er jo alltids snakk om budsjett, Behringer eller Mackie, passive eller aktive høyttalere osv.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .....
    Sist endret av LogB.no; 03-03-2015 kl 18:10

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Etaten
    Etter MYE frem og tilbake, så klarte jeg endelig å bestemme meg... Da er lerret bestilt...

http://www.adeoscreen.com/site/adeog...Imager_ing.pdf

Endte til slutt opp med ett i størrelsen 84". Da er jeg iallefall sikker på at pjen klarer å levere stort nok bilde, samtidig så tror jeg det blir stort nok for ett såpass kompakt rom

Kjenner at visakortet blør endel om dagen
    hehe tror du vil angre=P 92" er bedre!

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svennand
    hehe tror du vil angre=P 92" er bedre!
    Jeg VET jeg kommer til å angre Men jeg orker ikke å gå på smellen med at jeg ikke klarer å fylle lerretet Har holdt på å tømme litt av eskene som har stått der i ja over to år! Og det er ett lite rom... Så det blir intimt iallefall.. Hehe.. Men har fremdeles troa på at dette skal bli artig. Med led-spots og dimmemuligheter på alt ellers av lys... Ja, jeg gikk litt amok på clasern også før i dag... Hmm....... Det har gått endel kronasjer i dag faktisk når jeg tenker meg om... Menmen, er morro

9.9m2....... Hehe

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter og fintenker på om ikke man skulle gått fra E61 til F11 også Nå har min 2009mod akkurat rundet 90k, og da kan det være strategisk å bytte deg litt opp... Sånn ca. ett par år nyere, og modellskifte da... Men toliterne til Bmw er sterke og drivstoffgjerrige, så denne frister litt.....

BMW 5-serie 520d 184HK Skinn Navi Pro Ryggekame 2011, 39*000

Var ikke feil utstyrt heller akkurat Omtrent som på den jeg har... Og ekstrasnadder er alltid kjekt å ha

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg er litt sær, men jeg tror kanskje du blir fornøyd med størrelse på lerret. Jeg sitter omtrent like langt unna, mitt lerret er bare 77". Det går egentlig greit, selv om jeg i begynnelsen gjerne skulle hatt større. Grunnen til at det ble 77" og ikke større er at W5000 ikke klarer større bilde på den avstanden, og så har jeg litt begrensninger pga. noen høyttalere som står i veien.
    Prøv det først du Kristian, kan hende det ikke blir så verst, også med tanke på HD-ready PJ, og ikke 1080-PJ.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Mulig jeg er litt sær, men jeg tror kanskje du blir fornøyd med størrelse på lerret. Jeg sitter omtrent like langt unna, mitt lerret er bare 77". Det går egentlig greit, selv om jeg i begynnelsen gjerne skulle hatt større. Grunnen til at det ble 77" og ikke større er at W5000 ikke klarer større bilde på den avstanden, og så har jeg litt begrensninger pga. noen høyttalere som står i veien.
    Prøv det først du Kristian, kan hende det ikke blir så verst, også med tanke på HD-ready PJ, og ikke 1080-PJ.

God morgen Jan...

Muligens jeg er på vei til å bli litt sær også, for jeg moderte meg nettopp pga at det er 720p-pj, samt at rommet er lite... Og det er i praksis kanskje ned i 2.5 meter fra øye til lerret når jeg har fått inn sofaen... (Reiser til Molde for å hente del to av sofaen i dag... Den var nok for stor for stasjonsvogna.. Hehe... Men det er en slik i microfiber, og den er herlig gråtonet )

Men, blir uansett spennende å få oppleve ett eget rom med såpass lyskontroll når jeg er ferdig med å male, forhåpentligvis i løpet av helga..

Skal bli litt godt med pj igjen, og da blir det vel en 1080-pj før jeg vet ordet av det. Lerretsizen får jeg da komme tilbake til, men er det stort nok, så er det jo ingen grunn til å øke... Er det ikke, så går man ett knepp eller to opp, dvs om pj'en da klarer det...

Fredag folkens...

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svantekiller
    Hei folkens.

Hvordan har de siste årene vært?

Gi meg en kjapp oppdatering på hva som har skjedd her i det siste, slik at jeg kan ta igjen litt
    Hei Kjetil.

På det personlige plan har vi gifta oss, og flytta hjem til Nordfjord. Nærmere bestemt Stårheim utenfor Nordfjordeid. Vi har fått en gutt til, som har rukket å bikke ett år. Første året leide vi, men fikk kjøpt hus for ganske nøyaktig ett år siden.

På AV-siden, så har det blir DIY over hele linja høyttalermessig. Bygde først inConcert Miles, men fikk plassproblemer og bygde en mindre versjon med en 15" i hver, og gikk da samtidig for tre like i front. Har i tillegg to 18" subber i kjellerstua/kinoen. På stua har jeg bygget en versjon av Econowave. Både oppe og nede kjører jeg aktiv deling.

Hvordan står det til med deg da?
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bare 720p på 106" jeg Kristian. Sitteavstand ca 4m. Fungerer overraskende godt, men det er klart det frister med "årntli" HD.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å ja, det personlige plan?

- Faktisk hatt samme kjæreste ett år nå
    - Hunden min er dessverre ikke mer
    - Kjøpt meg stoooooor mc (Frode )
    - Ja, kjøpt meg ny leilighet for to år siden...

Ellers, så er jeg like gal etter duppeditter og gadgets...

Og som Frode sier: Åssen går det med Kjetil da?

God morgen forresten Frode

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her går det i det samme, stort sett. Fikk endelig pussa opp stue, kjøkken, gang i fjor, og scrapperom til mor i år. Og på toppen har jeg meldt meg inn i Klipsch-mafiaen. Junior øvelseskjører til skolen nesten hver dag, og dattera ser fram til videregående neste år.

Og så har jeg akkurat prøvespilt L15D, DIY klasse D effekt. Prøvde dem med en for liten trafo, i et halvbråkete klasserom med høyttalere (Patos 310??) som sto i hytt og pine, og tror dette skal bli bra. Ikke helt sikker på hvordan det var helt nede i frekvensene, men syntes det hørtes bra ut oppover. Blir artig å prøve dem i heimen

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på om noen av dere vet.....

I borettslaget der jeg bor, så har vi en komplettavtale med CD på kabeltv og internett. Så da jeg kjøpte leiligheten så stod det en enslig liten Hdtuner på stuegulvet og ventet..

for ett år siden, så kjøpte jeg meg en brukt Sagem HD PVR 101, og tok den i bruk med samme kortet som jeg allerede hadde.. Det funker supert. Kjøpte så nok en likedan pvr i vår, som er i bruk på soverommet. Det samme kortet virker også der, men har jo bare ett kort, og det er jo litt kjipern da, da det er opptaksmuligheter samt at det er greiest med kort til begge to..

Nå har jeg nok en slik på hånden, som er tenkt å brukes inne på det kommende hjemmekinorommet, og da melder jo behovet seg enda mer for å ha mer enn ett kort. Skulle jo helst hatt tre.

Har kontaktet kundeservice ved CD, og jeg må visstnok i gang med å levere inn eierskiftepapir på de brukte jeg har kjøpt. Må en virkelig gjennom en slik mølle for å få ordnet seg ett kort eller to til?

Er dette nødvendig? Og, er det bare for at de vil ha inn denne årlige kortavgiften på 299? For ellers var det ingen kostnader sa vedkommende...

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Komplett har en sånn boks som man setter kortet i, for så å sette boksen i tuneren. Denne boksen sender trådløst kortkodene, så trenger man bare ett mottakerkort i hver av de andre tunerne...

CD og Viasat kan ta seg en bolle... Kundefiendlig som hele resten av lobbybransjen.

Sitat Opprinnelig postet av Etaten
    Lurer på om noen av dere vet.....

I borettslaget der jeg bor, så har vi en komplettavtale med CD på kabeltv og internett. Så da jeg kjøpte leiligheten så stod det en enslig liten Hdtuner på stuegulvet og ventet..

for ett år siden, så kjøpte jeg meg en brukt Sagem HD PVR 101, og tok den i bruk med samme kortet som jeg allerede hadde.. Det funker supert. Kjøpte så nok en likedan pvr i vår, som er i bruk på soverommet. Det samme kortet virker også der, men har jo bare ett kort, og det er jo litt kjipern da, da det er opptaksmuligheter samt at det er greiest med kort til begge to..

Nå har jeg nok en slik på hånden, som er tenkt å brukes inne på det kommende hjemmekinorommet, og da melder jo behovet seg enda mer for å ha mer enn ett kort. Skulle jo helst hatt tre.

Har kontaktet kundeservice ved CD, og jeg må visstnok i gang med å levere inn eierskiftepapir på de brukte jeg har kjøpt. Må en virkelig gjennom en slik mølle for å få ordnet seg ett kort eller to til?

Er dette nødvendig? Og, er det bare for at de vil ha inn denne årlige kortavgiften på 299? For ellers var det ingen kostnader sa vedkommende...

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Smartwi var det merket hete.

Her er i svensk side som selger:Satellitproffsen - Sveriges största Satellit & Parabolmarknad

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svennand
    Komplett har en sånn boks som man setter kortet i, for så å sette boksen i tuneren. Denne boksen sender trådløst kortkodene, så trenger man bare ett mottakerkort i hver av de andre tunerne...

CD og Viasat kan ta seg en bolle... Kundefiendlig som hele resten av lobbybransjen.
    Link!!!!!!!! :-)

Da har man jaggu meg kjøpt seg en Harmony 1100 også...... Hohoo...

Håper det er igjen penger på kontoen i neste uke så boliglånet kan bli trukket

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Har bare 720p på 106" jeg Kristian. Sitteavstand ca 4m. Fungerer overraskende godt, men det er klart det frister med "årntli" HD.

Jeg blir nok fornøyd ei stund jeg også.... Helt til jeg bare MÅ ha ny pj... Men har sjekka endel på pjcentral'en og det er ikke mange projer som klarer noe mer enn 84" egentlig...

All ugrades are tempting

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God morgen folkens

Da har man etter en del research bestilt seg en "smart" sak så en får tatt i bruk alle kanalene fra kabeltv i tre rom Det store spm er om en kanskje bør oppgradere til filmpakken slik at den er i hus før en setter opp dette? Handlet forøvrig fra nettbutikk i Tyskland, og prisen var meget fin

Takker Svennand for deling av viten

(Må snart sette meg ned og skrive ned på papir hva som har gått ut av kronasjer bare de siste dagene, så en ikke går helt av skaftet )

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres ut som det skal bli mye filmkos fremover Kristian

Vi er inne i de siste forberedelser før vi setter nesen i retning svigerfars festlokale for kvelden. Skal feires 70-årsdag, og vi har fått div. oppdrag, pluss at vi skal hjelpe til med mat. Han feirer på Kvalvik Fort, og maten blir laget på et tysk feltbakeri fra krigens dager

Side 2178 av 2256 FørsteFørste ... 1178 1678 2038 2048 2058 2068 2078 2088 2098 2108 2118 2128 2138 2148 2158 2168 2174 2175 2176 2177 2178 2179 2180 2181 2182 2188 2198 2208 2218 2228 2238 2248 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •