Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 2177

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitter i skrivende stund i Molde, nærmere bestemt på fergekaia på vei hjem etter å ha hentet ene halvparten av sjeselongsofaen som er innkjøpt til rommet...

Og subben er på vei i posten....

Da blir det å male i helga... Går for mørkt grått på vegger og tak, og sorte lister... alt i supermatt...

Fikk også en pana ae900 omtrent gratis, så den er på vei i posten... den blir der bare en kort stund...

Rommet brukes i dag som bod!! for alt mulig rusk, så det skal taes bilder fra a til å.. men dette er ett morsomt prosjekt :-)

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med PJ da
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe.... går vel to uker, så blir jeg sikkert å bytte den ut kjenner jeg meg selv. men vi begynner med denne oldisen :-P

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror dette blir mye morro for pengene Kristian. Gikk du for den på finn med 1767timer på pæra..?
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, målet er å dra dette i havn for under 20k totalt inkl sofa, stereobenk og maling... og ja, kabler

Det ble det ja Frode, til en veldig fornuftig pris... Så kommer nok ikke til å tape ei eneste krone når den går ut for salg igjen..

Har også kjøpt en Sanyo z4, også en 720p-pj, som faktisk er en meget habil pj til film.. Også til samme fornuftige pris... Så jeg skal prøve disse to ut mot hverandre når de ankommer, også ser jeg... Gøy dette

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er så lenge siden jeg har holdt på med pj, at jeg ser meg blind på tall og avstander om dagen... Derfor hadde det vært greit med litt innspill...

1. Rommet er jo på hele 9.9m2, Så navnet må jo bli "9.9m2 med morro" eller noe slikt. Men det er da altså ca 3m x 3.3m. Dessverre er det slik at det er den korteste distansen pj'en skal kaste bildet over... I praksis vil da ca titteavstand bli på 2.6m kanskje? Skulle man da ikke kunne tenke seg at ett rammelerret på 90" reell billedstørrelse være nok?

2. Ett skikkelig noobspm, men det er vel grått lerret en bør gå for? Selv om det blir bra lyskontroll med både tak og vegger i mørk matt farve?

Hvor finner man ett slikt rammelerret til lowbudsjett-pris tro?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OG innkjøpene fortsetter :-)

Tror jeg skal lage meg en liten "byggetråd" jeg

Men har tatt i bruk sony nex-5-kameraet med stativ for bilder fremover... Og satser på å ta bilder fra a til å

I dag ble det kjøpt inn det som skal til av maling. Det blir mørkt grått på vegg og tak, og sort på listverk.. Dyr maling, men det får stå sin prøve, for det skal visst være bra

Ellers så går jeg for en enkel og grei lys-styring, med nexa-system. Handlet inn grunnpakke med fjernkontroll som styrer inntil 16 enheter. Har også kjøpt inn noen ekstra koblinger som har dimmefunksjon. Dette styres fra fjernkontrollen... Enkelt og greit... Blir også satt inn en dimmer i veggen til spot i taket som allerede er på plass.. Disse kontaktene vil ikke bli synlig i rommet uansett..

Hu hei hvor det går... Subben ligger og venter på posten, og de to projektorene kommer i morra el lørdag

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva synes du om nex5 kameraet? Vurderer å gå til annskaffelse av dette selv.

Btw jeg hadde gått for grått lerret så lenge du ikke skal se 3D

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt mitt siden nov i fjor, og jeg er meget fornøyd med det.. Tar gode bilder, intuitivt menysystem og meget god skjerm.. Kompakt og godt kamera, som faktisk også filmer i hd meget godt Det en må huske på er at linsene ikke er så rimelige for å si det slik. Dette er jo pga stabilisatoropplegget ligger i linsen.. Jeg fikk kjøpt mitt på ett slikt endagstilbud på elkjøp, og gjorde ett knallkjøp Til mitt fulgte det med en 18-55mm linse, og den dekker det daglige behovet greit...

Ja, blir nok grått jeg går for. Men er redd for at jeg bestiller enten for stort, eller for lite Det er jo under tre meter fra øye til lerret... Ser for meg 90", men er så lenge siden jeg holdt på med pj, at jeg tror jeg skal plassere pjene helt til veggen og kjøre på med bilde så jeg kan få ett inntrykk av hvor stort jeg bør gå for... For stort er slitsomt, og for lite blir kjipern

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ifølge kalkulatoren på projectorcentral så vil prosjektorene dine kun gi et bilde på 64" på 2,6m kasteavstand. Du har ikke mulighet til å sette prosjektoren i ett annet rom, og med glass i veggen? Men selv da vil du ikke få mer enn 74".

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med full zoom, så skal de klare 90" akkurat på 2.75m...Og det er ca avstanden jeg klarer å få har jeg målt meg frem til i dag... Så jeg vurderer ett som kanskje ligger på rundt 85...

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant faktisk akkurat nå ut at selv oss som bruker androidtlf og ikke epleprodukter også kan styre dippedutter via mobilen... Lastet nettopp ned appen til min mediaplayer (WDTV gen 3.) Og det funker også

Skulle egentlig bare surfe litt og oppdatere meg ang denne playeren, for jeg skal ha meg en slik boks på nyrommet.. Og det skal visst gå an å dele all slags media, film/musikk/bilder osv via trådløst nett...

Men den app'en, det var gøy

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahh.. Ok. Det tok jeg ikke med i beregningen nei. 85-90" er fint på den sitteavstanden. Tror ikke jeg ville hatt større i alle fall.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er akkurat det jeg tenker på Frode... Altså, at jeg ikke bør kjøpe for stort.... Hadde vel ett på 90 eller 92" forrige gang jeg hadde pj... Og da var det ikke mye hdmateriale heller... OG satt da på drøye 3 meter.. Det var iallefall stort nok... Så kanskje en skal moderere seg litt og finne ett på rundt 83-84...

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg sitter 3m fra 92" lerret.
    ta deg en tur hit så kan du få en feel på om det
    passer for deg og

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tar gjerne en tur innom ja :-)

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter MYE frem og tilbake, så klarte jeg endelig å bestemme meg... Da er lerret bestilt...

http://www.adeoscreen.com/site/adeog...Imager_ing.pdf

Endte til slutt opp med ett i størrelsen 84". Da er jeg iallefall sikker på at pjen klarer å levere stort nok bilde, samtidig så tror jeg det blir stort nok for ett såpass kompakt rom

Kjenner at visakortet blør endel om dagen

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei folkens.

Hvordan har de siste årene vært?

Gi meg en kjapp oppdatering på hva som har skjedd her i det siste, slik at jeg kan ta igjen litt

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du store alpakka!! Er du online da

Alt du har gått glipp av

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe

Det var et dekkende svar

Har vært online lenge jeg, man har prioriert tiden min uten om hobbyer, men nå skal hobbyen opp å gå igjen.

Ørepropper og mp3 spiller fungerer KUN TIL PODCAST UTEN MUSIKK

Side 2177 av 2256 FørsteFørste ... 1177 1677 2037 2047 2057 2067 2077 2087 2097 2107 2117 2127 2137 2147 2157 2167 2173 2174 2175 2176 2177 2178 2179 2180 2181 2187 2197 2207 2217 2227 2237 2247 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •