Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 2176

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Etaten
    Grrrr..... Ja, jeg konstaterer at den muligens er noe mindre etter det jeg ser på bildet som er lagt ut... Nå kommer ikke jeg til å gjøre annet enn å male vegger og tak da, samt bruke teppe på gulv for å dempe litt..

Frode: Tenker du at denne farven er farve for både vegger og tak? Eller burde jeg gått for forskjellig farge på tak kontra vegg?

Ellers så blir det nok heller ikke så mye trykk som i den kinoen der, samt at jeg går for en veldig budget-pj i første omgang...

Steike det, det klør i fingra etter å sette i gang... Dette skal gå snabbt :-D

(Forresten noen som vet hvor mye det koster pr mnd for å ha flere enn ett stk programkort hos CD, altså grunnpakken kun. Jeg har kabel og internett inkludert i fellesutgiftene jeg.. Også har jeg fått tak i en ekstra pvr, så nå er det pvr på hovedsoverommet, stua, og da en vanlig hdtuner etterhvert på kinorommet i første omgang...)
    Bruker du pureColor i taket så nærmer du deg rent kinorom i hvert fall=P
    glans på Pure Color er jo 01 glans på, vanlig takmaling har jo 40 glans...

Du kommer til å få en trykkende følelse om du ikke har god takhøyde, dog blir Sort virkelig sort på lerretet=)

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men, en bør vel unngå å male det helt sort i taket? Svarmaler vel hele greia da?

Kanskje noe mørkere i taket enn på vegger? Og en egen nyanse på lister? Eller hur?

Uansett, så blir dette ett low-budsjett-prosjekt, rett og slett bare for at jeg savner pj og lerret :-) Takhøyden er jeg ikke sikker på gitt.. Dette er jo i en vanlig leilighet, så det er vel standard høyde? 240cm kanskje? Eller er det 225cm som er standard??

p.s. Kan en driste seg til å bruke hvitt lerret istedenfor grått nåe rommet blir i slike farver tro? Eller er en da avhengig av å blåse ut x-antall festblanketter bare på pj?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men, en bør vel unngå å male det helt sort i taket? Svarmaler vel hele greia da?

Kanskje noe mørkere i taket enn på vegger? Og en egen nyanse på lister? Eller hur?

Uansett, så blir dette ett low-budsjett-prosjekt, rett og slett bare for at jeg savner pj og lerret :-) Takhøyden er jeg ikke sikker på gitt.. Dette er jo i en vanlig leilighet, så det er vel standard høyde? 240cm kanskje? Eller er det 225cm som er standard??

p.s. Kan en driste seg til å bruke hvitt lerret istedenfor grått nåe rommet blir i slike farver tro? Eller er en da avhengig av å blåse ut x-antall festblanketter bare på pj?
    Vil anbefale Hvit lerret om du tenker å ha 3D, utenom det er jeg veldig glad i grått lerret=).
    Hva er budsjettet på prosjektor da?, man får jo en Epson 3D prosjektor for 10k

240 er vel standard takhøyde i dag.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her blir det god gammeldags 2D og 5.1

Har satt meg ett meeeeeeget lavt budsjett på totalen, og går for brukte komponenter minus muligens pj'en... Og den skal heller ikke koste mye.. for jeg vet at oppgraderingsspøkelset kommer til å ta meg litt etter litt i det kinorommet

Ja, er vel 240 som er standard ja....

Skal avgårde og hente ett 5.0-oppsett med Dali-concept senere i dag, også blir det jakt på en ikke alt for stor Dali sub på bruktmarkedet i dagene fremover.. Artig dette, og det blir mer og mer mørke kvelder nå utover hvor en kan kose seg sammen med madammen på lillerommet... (Ikke toalettet nei!!) Hehe.....

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .....
    Sist endret av LogB.no; 03-03-2015 kl 18:10

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no
    Kritsian.... Bruk heller pengene dine på denne !!! 8-)

Fy steike det!!! For ei kjøremaskin!! ohhhh.... øyet ble vått :-) En dag, en vakker dag Lars ;-)

I mellomtida får jeg "slite" de to kjøretøyene jeg har.. For da sover jeg bedre om natta til tross for snart ny tv på stua samt grotteprosjektet mitt :-P

Ellers så har madammen og jeg nettopp vært og besiktiget den nye leiligheten hun skal flytte til i disse dager... Nå flytter hun farlig nært meg...hehe..

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende prosjekt du har på gang der Kristian.
    Det er vel denne suben du skulle hatt. Tar en tur til Horten ei helg du
    Alternativt denne, men da er det lenger å kjøre.

Hva slags receiver skal du bruke på dette? Mulig du har skrevet det, men jeg har litt forbigående dyselki for tida tror jeg.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe..... Det er som sagt ett budsjett-stunt, så jeg har fått meg tak i en Denon 1910, og en Dali basis 100 (en 10" sub).

Jeg vil tippe at til tross for at en 1910 ikke er den kraftigste receiveren, så vil det muligens være nok i ett såpass lite rom... Fordelen uansett, er at etasjen under dette rommet, der er det bare berggrunn.. :-)

Og som tidligere skrevet, så regner jeg nok med at oppgraderings-spøkelset vil komme snikende, og da er det jo bare å selge og kjøpe for å få byttet komponenter.. Denne gangen er det hittil bare brukt som har blitt innkjøpt..

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Junior har en 1910, og det er en god receiver med tanke på at den er relativt rimelig. Så lenge du ikke skal kjøre noe dB-drag så fungerer den nok bra.
    Her er det en link til suben din
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en slik ja... Kanskje jeg skulle lagt inn ett napp på denne også, slik at jeg hadde to? :-)

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som nå står åpent er: Projektor.... Her blir det enten nytt, og på absolutt nederste hylle i første omgang. Eller brukt, og omtrent i samme hylle... Jeg blir ikke å bruke for mye på pj i første runde, og vil heller kjøpe meeeeeeget rimelig for så å bytte opp når jeg blir lei av for dårlig bilde. Noe som sikkert skjer ganske raskt... Men, er jo ikke gjort av penger, så slik må det bli... Alt av lyd er jo på plass, eller dvs er underveis

Så, hva tenker dere om en slik pj? Forslag forslag :-)

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en slik ja... Kanskje jeg skulle lagt inn ett napp på denne også, slik at jeg hadde to? :-)
    To er bedre enn en

lerretet er kanskje for lite?

Har ikke noe godt tips på PJ, men kanskje en brukt W5000 hadde vært noe?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tenker lerretsize på mellom 90-100". Det må bli en lcdpj, pga plasseringsmulighet og billedstørrelse... tenker faktisk på en av de gamle sliterne som ae900, ax200 e.l... det er lite, og det er budsjett... er det som er morroa nå :-P

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slitsomt med selgere som først selger til deg, for så å komme tilbake rett etterpå og "nei, den ble solgt likevel til en annen en" den...... Baahh... Denon 1910 utgikk som dere forstod, men det ser ut som det kommer en Denon 1911 til gards istedenfor... Er vel egentlig samme modell med litt upgrades.. 1.4hdmi osv...

Dalihøyttalerne derimot, de var jeg og hentet i ettermiddag, og nå står de trygt plassert midt på stua sammen med andre greier som er kjøpt inn, og ikke montert ennå... (Orginale sportssidevesker til sykkelen ) Altså eskene bak høyttalerne...

Og subben er på vei oppover med posten... Artig å starte prosjekter... Så her er det bare å fortsette å tråle bruktbørser

Var også innom bygg&bo, og fikk sjekka ut den malingstypen som er meget matt... Ser ut som det må bli den i en eller annen gråtone.. Eller blir det varmere om en går i retning mot brunt? Hva tror dere?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slitsomt med selgere som først selger til deg, for så å komme tilbake rett etterpå og "nei, den ble solgt likevel til en annen en" den...... Baahh... Denon 1910 utgikk som dere forstod, men det ser ut som det kommer en Denon 1911 til gards istedenfor... Er vel egentlig samme modell med litt upgrades.. 1.4hdmi osv...

Dalihøyttalerne derimot, de var jeg og hentet i ettermiddag, og nå står de trygt plassert midt på stua sammen med andre greier som er kjøpt inn, og ikke montert ennå... (Orginale sportssidevesker til sykkelen ) Altså eskene bak høyttalerne...

Og subben er på vei oppover med posten... Artig å starte prosjekter... Så her er det bare å fortsette å tråle bruktbørser

Var også innom bygg&bo, og fikk sjekka ut den malingstypen som er meget matt... Ser ut som det må bli den i en eller annen gråtone.. Eller blir det varmere om en går i retning mot brunt? Hva tror dere?
    hva med en onkyo 607? hinthint=P

Har tilfeldigvis en. 1300,- er vel ikke noe ublu pris=)

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe..... Er det den som heter Onkyo TX-SR607 inkl for- og etternavn? Dette skulle jeg visst for to timer siden Men ja, er interessert, for den kan da ikke stå så langt tilbake for en Denon 1911? Om den faktisk står tilbake for den?

Ett lite problem, og det er at jeg har reservert den 1911'en, så jeg må få klarlagt fra selger først så jeg ikke setter andre i trangsteg selv om jeg nylig ble utsatt for det samme selv

Ikke selge den før jeg vet litt mer nå da

(Og du? Si fra om du vet om en eller annen halvlurvete pj... Det gjelder dere andre som leser dette også! ) Ikke DLP......

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Både Denon og Onkyo er gode kandidater i det prisleiet du ligger på der, er jo greit at du har flere i bakhånd om det skjærer seg med den ene.
    Sikker på at du skal ha så voldsomt budsjett-PJ? Når du er nesten helt sikker på at den blir byttet ut snart så er jeg ikke helt sikker på at en HD-ready PJ som har ganske mange år på baken er veien å gå. Ikke mange kronene ekstra før du får en mye bedre PJ.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke utenkelig at jeg beholder en 720p-pj lengre enn du tror dersom jeg selv er fornøyd med det som kommer på lerretet... Utover det, så er jeg ikke uenig med deg Jan

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med noen av Sonys modeller da? Som f.eks:

- Sony VPL-AW15
    - Sony VPL-VW40
    - Sony VW60 Black Pearl

Er dette kandidater en bør ta med? Jeg er avhengig av kort kasteavstand...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten at jeg har peiling, så vil jeg tro at det der er fornuftige kandidater, Sony har vel gode PJer. Frode og Svenn-Andre skal vel ha oversikt tror jeg?

Jeg har greid å huske feil igjen, trodde trafoer og strømforsyning jeg hadde liggende passet til L15D, men da jeg skulle prøve leverte de alt for høy spenning, faktisk nok til L25D ...

Fant heldigvis noen trafoer som kan brukes, men de er 120VA, kanskje litt lite, men til å prøve er de greie. Fikk liv i begge kanalene på L15D, men bare med en sinustone. skal se om jeg får koblet dem på receiver og høyttalere i morgen Neste helg blir det bygging av esker til dem, da skal visst madamen og det lille jentebarnet på mor/datter tur til Trondheim. Junior får antakelig PC-deler til da, så han skal bygge seg server/øvingsPC regner jeg med.

Side 2176 av 2256 FørsteFørste ... 1176 1676 2036 2046 2056 2066 2076 2086 2096 2106 2116 2126 2136 2146 2156 2166 2172 2173 2174 2175 2176 2177 2178 2179 2180 2186 2196 2206 2216 2226 2236 2246 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •