Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 2175

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    @svennand:
    Må innrømme at de Mac'ene er dødsstilige. Langt utenfor mitt budsjett, men de tar seg unektelig bra ut. Min frontrekke blir Klipsch RF-82 og en RC-62, og enten RB-51 eller RB-61 bak (har begge grunnet dårlig impulskontroll). La merke til at du solgte unna en del elektronikk, men jeg er litt usikker på hva jeg skal ha enda. Har en XPA-5, men vet ikke helt hva det blir på prosessor siden helt enda. Heller mot den nye Sherbournen eller Emotiva sin nyeste lekkerbisken.

Er det mdf plater du har på veggene? Jeg vurderer det samme siden jeg er j*vlig lite handy, og tenker at jeg sparer meg for masse sparkling og pussing. Alltids en bonus at en kan sette en skrue i veggen og henge opp ting uten å måtte bruke anker. Hang du prosjetoren rett i "taket", eller lagde du noen form for spikerslag bak?

Likte fargene veldig godt. Er det en gråtone med litt grønnskjær? Du skulle ha hatt en egen byggetråd der jeg kunne kommet med en million spørsmål. :-D

-R

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rassmussen
    @svennand:
    Må innrømme at de Mac'ene er dødsstilige. Langt utenfor mitt budsjett, men de tar seg unektelig bra ut. Min frontrekke blir Klipsch RF-82 og en RC-62, og enten RB-51 eller RB-61 bak (har begge grunnet dårlig impulskontroll). La merke til at du solgte unna en del elektronikk, men jeg er litt usikker på hva jeg skal ha enda. Har en XPA-5, men vet ikke helt hva det blir på prosessor siden helt enda. Heller mot den nye Sherbournen eller Emotiva sin nyeste lekkerbisken.

Er det mdf plater du har på veggene? Jeg vurderer det samme siden jeg er j*vlig lite handy, og tenker at jeg sparer meg for masse sparkling og pussing. Alltids en bonus at en kan sette en skrue i veggen og henge opp ting uten å måtte bruke anker. Hang du prosjetoren rett i "taket", eller lagde du noen form for spikerslag bak?

Likte fargene veldig godt. Er det en gråtone med litt grønnskjær? Du skulle ha hatt en egen byggetråd der jeg kunne kommet med en million spørsmål. :-D

-R
    Hehe phu... takker først og fremst.

1. Er en sjanse for at jeg kommer til å selge en Emotiva UMC-1 snart på brukten. Kjøpte en selv der nå nettopp, men har hørt ymse om denne. Så blir spennende å prøve (Søskenbarnet mitt skal ha den i sitt oppsett). Problemet med Emotiva slik jeg ser det er at 1. jeg har ikke testet de selv enda så skal ikke uttale meg alt for meget, 2. De fleste som skryter de opp i skyene, legger de ut for salg igjen på brukten relativt raskt etterpå....hva er det med det fenomenet??

2. Det er slike ferdig MDF plater ja med perlestaff, garantert lettvint og gir en fin løsning=), skøyt de opp med klammer på 12x40mm bredde/lengde funket gull.

3. Heng rett på vegg er definitvt genialt ja=), men det kan du gjøre med andre material og, eksempelvis to lag (spon/gips) eller gipsanker (jula har en del geniale løsninger der)

4. Hengte først prosjektoren rett i taket, men ble så skeptisk at jeg klarte ved hjelp av elektrokoppen (der 32mm røret går ut) å finne hvor dragerne lå, så nå er festet fast med 2stk 90mm skruer skrudd rett opp i drageren=), sitter som støpt.

5. Husker ikke helt hva fargen heter, det er Lady Pure color (drit i hva maleforhandlerne sier, det er ingen problem å bruke pure color på panelplater!), grunnen til at jeg brukte denne malingen er at man slipper glans /refleksjon. Når man skrur av lyset blir det virkelig mørkt da strølyset ikke forplanter seg i rommet. Kan komme tilbake med fargekoden om ønskelig.

6.
    Byggetråd skulle jeg hatt ja, men det har vært så mye drit med denne kjelleren at det har gått i rykk og napp hele veien. så da fristet det lite å ta bilde og skrive når man såvidt orker å gå ned i kjelleren (var ett tidspunkt jeg satt å krysset fingrene for at huset skulle brenne ned på nyttårsaften...)
    Legger ved noe bilder for å vise utgangspunktet etter at gulvet var fjernet.
    Hadde vært rik og vann hadde hatt samme verdi som olje...

2.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har heller ingen erfaring med Emotiva. Jeg impulskjøpte en XPA fra USA i februar, og den har jeg enda ikke pakket ut. Så jeg kan vel heler ikke si at jeg har fått testet noe jeg heller. Prismessig så kommer den heldig ut, så den virker uansett som et godt kompromiss for mitt vedkommende. Etter hva jeg har lest, så har det vært noen bugs med UMC-1, men den har jeg hverken sett eller hørt så her er jeg på tynn is.

Har lest meg opp på å ha et lag med spon bak gipsen, men da slipper jeg ikke unna sparklingen. Det er uansett et stykke igjen, jeg venter fortsatt på at snekkeren skal tette taket mitt. Deilig å vite at vannet bare renner inn, særlig når en tenker på været som har vært... For ikke å glemme værvarselet fremover :cry:

-R

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har heller ingen erfaring med Emotiva. Jeg impulskjøpte en XPA fra USA i februar, og den har jeg enda ikke pakket ut. Så jeg kan vel heler ikke si at jeg har fått testet noe jeg heller. Prismessig så kommer den heldig ut, så den virker uansett som et godt kompromiss for mitt vedkommende. Etter hva jeg har lest, så har det vært noen bugs med UMC-1, men den har jeg hverken sett eller hørt så her er jeg på tynn is.

Har lest meg opp på å ha et lag med spon bak gipsen, men da slipper jeg ikke unna sparklingen. Det er uansett et stykke igjen, jeg venter fortsatt på at snekkeren skal tette taket mitt. Deilig å vite at vannet bare renner inn, særlig når en tenker på været som har vært... For ikke å glemme værvarselet fremover :cry:

-R
    Ah ser den ja.

Ser du er fra Sula, du får ta deg en tur innom å sjekke kinoen både i forhold til farge og panelene=), bor jo på fiskarstranda. Dog er kinoen "stengt" fram til jeg får lyd jeg er fornøyd med å presentere, og da blir det mye kalibrering og demping først

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med å få en flott invitasjon i posten Svenn-Andre. Vet du er en ***** på scrapping, så den ser jeg fram til.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Regner med å få en flott invitasjon i posten Svenn-Andre. Vet du er en ***** på scrapping, så den ser jeg fram til.
    Offisielt scrapping invitasjon vil bli gitt ut innen rimelighetens tid=P

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, bor i Langevågen. Er dog innflytter så har ikke bodd her i mer en et par år snart. Kjøpte hus i november, og har planlagt bygging av kino siden da. Har overhode ikke peiling, så jeg bruker mye tid på å lese meg opp på hva og hvordan. Har heldigvis en svoger som er elektriker, så jeg får godsnakke litt med han angående dugnad :-D

Tar gjerne en tur bortom når du er ferdig, er som et kunnskapsvakum å regne så regner med at du har masse å bidra med.

-R

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, bor i Langevågen. Er dog innflytter så har ikke bodd her i mer en et par år snart. Kjøpte hus i november, og har planlagt bygging av kino siden da. Har overhode ikke peiling, så jeg bruker mye tid på å lese meg opp på hva og hvordan. Har heldigvis en svoger som er elektriker, så jeg får godsnakke litt med han angående dugnad :-D

Tar gjerne en tur bortom når du er ferdig, er som et kunnskapsvakum å regne så regner med at du har masse å bidra med.

-R
    Er vel ikke ett hus der naboen har pipa akkurat i høyden av soveromsvinduet ditt? Helt ut på enden neste, øverste rekken?

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bodde selv i Langevåg i fire år og ble kjent med Svenn-Andre ila den tiden. Bodde i Legane 55, på haugen oppafor Spar. Er nordfjording, og flyttet hjem igjen for 2 år siden.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    skal du selge? pris og eventuelt hva skal du ha deg?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, har ikke noen naboer som er så nære. Heldigvis. Bor nede i fyllingen hvis du vet hvor det er.

Legane vet jeg hvor er, var på noen visninger oppi der. Svogers bor oppi høgget der. Nordfjord er et stykke sørover er det ikke det?

Langevåg er jo ikke store plassen, så en vet jo stort sett hvor alt er.. :lol:

-R

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg liker den så godt at det er derfor jeg er litt usikker. Jeg har en pent brukt i sølv, men har ikke kvittering. Jeg er andre eiger og den er kjøpt av L-sound, noe de har bekreftet. Jeg nevnte vel en pris på 5k for Jan for litt siden. Nypris ligger på 9k om jeg ikke husker feil.

Eneste er at jeg kun bruker aktiv deling her i huset for tiden, og da er det (for meg) dyrt å sitte med 2 kanaler til en slik pris. Feks så kjøpte jeg meg en gammel Rotel 6-kanaler for litt siden for 1k. Det passer meg sånn sett bedre.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .....
    Sist endret av LogB.no; 03-03-2015 kl 18:10

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mission Accomplished

Har vært hjemme hos "samiboy" og hjulpet han litt med plassering og kalibrering. Artig at det er noen blant de yngre som ikke synes at mp3 og DivX er det eneste saliggjørende.
    I tillegg så virket han fornøyd da jeg dro derfra, og sa at det ble filmkveld

Her er det snart laksemiddag på meg og junior, så skal vi steke vafler og ta med oss i bua og kikke Avengers etterpå
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra jobba Jan.

Her blir det en tur i kjellerstua når ungene er lagde. Blir nok noen øl også vil jeg tro. Må kose dere i bua.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Masse kos, ingen pils. Mulig jeg skal være sjåfør utpå natta

Artig å kalibrere i dag, han har jo relativt heftig forsterkeri på sine Klipsch (nesten så en ikke tør å skrive det høyt)
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er man i full gang med å kjøpe inn komponenter til det som sikkert blir norges minste hjemmekino :-) Impulsiv jeg??? Hæææ??

Hehe... Det blir iallefall Dali Concept som skal gi lyd, og det fra en Denon receiver. Istedenfor å kjøpe noe kult fra fnky, så må jeg gå for en sjeselong. Slik at rommet kan brukes som gjesterom også... og det blir da en treseters sjeselongsofa i antrasitt farve.. (Microfiberstoff). Rommet er jo på hele 10.5 m2 Det blir da ca 3 meter fra øye til lerret, og tenker da rammelerret på 92".

Såååå.. Rommet er jo malt av meg når jeg kjøpte kåken, og er lyst og trivelig, med svart persienne som er lystett... Så noen gode tips til hva en skal skvette på vegger og tak? Dimmer til lys i taket, det blir det også... Nå....? Alle gode tips mottas med stor ærbødighet :-)

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med en forholdsvis lys gråfarge med Jotun Pure Color? Det er så matt som du får det, og vil hjelpe i forhold til pj og lerret. Norges minste kino blir det nok ikke.

http://avforum.no/forum/av-rom-konst...ke-bildet.html

Gleder meg til å se hva du får til.

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grrrr..... Ja, jeg konstaterer at den muligens er noe mindre etter det jeg ser på bildet som er lagt ut... Nå kommer ikke jeg til å gjøre annet enn å male vegger og tak da, samt bruke teppe på gulv for å dempe litt..

Frode: Tenker du at denne farven er farve for både vegger og tak? Eller burde jeg gått for forskjellig farge på tak kontra vegg?

Ellers så blir det nok heller ikke så mye trykk som i den kinoen der, samt at jeg går for en veldig budget-pj i første omgang...

Steike det, det klør i fingra etter å sette i gang... Dette skal gå snabbt :-D

(Forresten noen som vet hvor mye det koster pr mnd for å ha flere enn ett stk programkort hos CD, altså grunnpakken kun. Jeg har kabel og internett inkludert i fellesutgiftene jeg.. Også har jeg fått tak i en ekstra pvr, så nå er det pvr på hovedsoverommet, stua, og da en vanlig hdtuner etterhvert på kinorommet i første omgang...)

Side 2175 av 2256 FørsteFørste ... 1175 1675 2035 2045 2055 2065 2075 2085 2095 2105 2115 2125 2135 2145 2155 2165 2171 2172 2173 2174 2175 2176 2177 2178 2179 2185 2195 2205 2215 2225 2235 2245 2255 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •