Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 2174

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Noen som forresten har en god ide til en BARSK "kompakt" sub?, gjerne DIY da jeg har sprengt budsjettet over hele fjøla...

Viktige er at den vil spille vanvittig tight og med punch, bunnristing/brumling er mindre interessant.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det regner jeg med ja. Har jo lagt merke til at du har hatt endel annonser ute etterhvert. Gratulerer med gromutstyr i alle fall. Håper det går an å få komme på demo en gang.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svennand
    Noen som forresten har en god ide til en BARSK "kompakt" sub?, gjerne DIY da jeg har sprengt budsjettet over hele fjøla...

Viktige er at den vil spille vanvittig tight og med punch, bunnristing/brumling er mindre interessant.
    Kompakt som penol sitt forslag på forsiden akkurat nå? Måtte flire litt. "Liten lukket kasse" på 150liter.

Budsjett er alltid greit å vite. Vil du legge pengene i ett element, eller to billigere?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Det regner jeg med ja. Har jo lagt merke til at du har hatt endel annonser ute etterhvert. Gratulerer med gromutstyr i alle fall. Håper det går an å få komme på demo en gang.
    Alle er hjertelig velkommen, NÅR jeg får lyden slik jeg vil ha den.
    Gleder meg til jeg får stofftrykket med alle kinobildene osv så jeg får hengt opp WAF vennlig demping osv=), står en stor stabel med dempematerial i andre rommet klart til dyd.
    Avventer også sofabestilling hos fnky.no, de var selvfølgelig tom for den jeg ville ha (levering oktober!)

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo nærliggende å anbefale en sub man har selv, men kompakt-biten er det verre med. Jeg har to subber med Precision Devices pd.186. (18"). De er på 180liter hver og tunet til 18hz. Det spiller både tight og med vanvittig trøkk, i tillegg til å røske godt på film. Elementet koster 2-2,3k pr stk. Jeg har bygd mine som "tårn" slik at de ikke skal ta opp så mye gulvplass. Ellers har jo Dayton (partsexpress) flere greie elementer til fine priser. Seas sitt L26ROY er i vinden for tiden. Da bør nok du ha flere, og da ryker fort budsjettet.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    WOW!!!

Det så vannvittig lekkert ut, særlig med de to store "klossene" under senteren der. Og som dere sier kan det være greit å kjenne noen

*Bøyer meg i støvet*
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    WOW!!!

Det så vannvittig lekkert ut, særlig med de to store "klossene" under senteren der. Og som dere sier kan det være greit å kjenne noen

*Bøyer meg i støvet*
    hehe takker, det skal dog sies at klossene ble mindre når jeg bytta ut Hegel H4SEen... Den var så vanvittig stor at den ikke passet i noe rack overhode...

Tror det blir bra til slutt, er jo ett kompromissrom med tanke på at det skal være "kjellerstue" for offentligheten, ergo blir det ikke batcave, men får se hvor nært jeg kommer før fruen setter ned foten=)

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo nærliggende å anbefale en sub man har selv, men kompakt-biten er det verre med. Jeg har to subber med Precision Devices pd.186. (18"). De er på 180liter hver og tunet til 18hz. Det spiller både tight og med vanvittig trøkk, i tillegg til å røske godt på film. Elementet koster 2-2,3k pr stk. Jeg har bygd mine som "tårn" slik at de ikke skal ta opp så mye gulvplass. Ellers har jo Dayton (partsexpress) flere greie elementer til fine priser. Seas sitt L26ROY er i vinden for tiden. Da bør nok du ha flere, og da ryker fort budsjettet.
    Har ikke tenkt så mye egentlig, det er plassen som er problemet da. Enten må det stå på frontrekka og da forsvinner mye av mulighet for stor bredde/høyde.
    eller så blir det stående under trappen i bakkant (dette er ikke ønskelig i utgangspunktet).

Får gnage litt på hva jeg skal gjøre=)

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forbanna, helvettes useriøse gjøk! Inngikk avtale om kjøp av en NAD i helgen til aktiv deling. Fikk beskjed av bruttern i dag (han skulle hente den for den befant seg 3min unna) at den var solgt. Sendte han en melding nå nettopp der jeg lurte på hva i alle dager som skjedde. Fikk til svar at det var første mann til mølla. Det var selvsagt aldri nevnt på noe tidspunkt eller så hadde jeg overført penger umiddelbart. Han har fjernet annonsen, og har skjult nr dessverre. Skulle gjerne visst navnet, for jeg skulle gjort det vanskelig for han å få solgt noe senere.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .....
    Sist endret av LogB.no; 03-03-2015 kl 18:11

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rett og slett grisetøft Lars.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vasken og blandebatteriet var kult, regner med det var dyrt=P

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .....

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forbanna, helvettes useriøse gjøk! Inngikk avtale om kjøp av en NAD i helgen til aktiv deling. Fikk beskjed av bruttern i dag (han skulle hente den for den befant seg 3min unna) at den var solgt. Sendte han en melding nå nettopp der jeg lurte på hva i alle dager som skjedde. Fikk til svar at det var første mann til mølla. Det var selvsagt aldri nevnt på noe tidspunkt eller så hadde jeg overført penger umiddelbart. Han har fjernet annonsen, og har skjult nr dessverre. Skulle gjerne visst navnet, for jeg skulle gjort det vanskelig for han å få solgt noe senere.
    Det var surt

Jeg fikk hentet RB-985 og tatt med på arbeid i dag, og som jeg hadde fått beskjed om var to kanaler kaputt. De har samme strømforsyning, virker når det nesten ikke er signal inn, men så slår protection inn om signalet blir litt større. Var byttet noen kondensatorer i strømforsyningene, men jeg skjønte ikke helt valg av størrelser, men det får bare være. Får se hva jeg finner ut. Spenningen kan passe fint til L15D viste det seg
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .....

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pent. Et spm til øverste bilde.... Er det slik at man kan komme til hjørne-skapet i "L-en" både fra "utsiden" og "innsiden" av nevnte "L"? Sikkert helt håpløst forklart, men jeg har ikke sett håndtak på utsiden på den måten før.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .....

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her var det kommet mye lekre bilder siden jeg sist var innom gitt

Må bare si at jeg blir inspirert til ett lite hjemmekinorom med projektor osv når jeg ser ditt rom Svennand... fantastisk..!

Og Lars, tror det huset deres blir knallbra når det er ferdig...

Til dere begge to: Håper det blir mulig å komme på befaring

Så: er det i det hele tatt mulig å få gjort noe fornuftig ut av mitt soverom nr.2 som er litt vel lite...?!? Målene er vel ca. 3.5 x 3.5..... :/ Finnes det noe projektor som klarer å smekke til med ett bilde på borti 100" tommer med så liten avstand? (Og som ikke koster sinnsykt mye da..)

Ellers så har jeg ENDELIG fått tak i en "peisovn-kar" så jeg får montert peisovnen på stua, samt at jeg nå omtrent sitter og hopper på "kjøpe-knappen" ang Samsungs 64" plasma til stua... Den er jo nå nede i magiske 19995.-

Har også begynt å jakte på sub til stua igjen... hehe..... Hvorfor solgte jeg de jeg hadde!?!?!

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Etaten
    Her var det kommet mye lekre bilder siden jeg sist var innom gitt

Må bare si at jeg blir inspirert til ett lite hjemmekinorom med projektor osv når jeg ser ditt rom Svennand... fantastisk..!

Og Lars, tror det huset deres blir knallbra når det er ferdig...

Til dere begge to: Håper det blir mulig å komme på befaring

Så: er det i det hele tatt mulig å få gjort noe fornuftig ut av mitt soverom nr.2 som er litt vel lite...?!? Målene er vel ca. 3.5 x 3.5..... :/ Finnes det noe projektor som klarer å smekke til med ett bilde på borti 100" tommer med så liten avstand? (Og som ikke koster sinnsykt mye da..)

Ellers så har jeg ENDELIG fått tak i en "peisovn-kar" så jeg får montert peisovnen på stua, samt at jeg nå omtrent sitter og hopper på "kjøpe-knappen" ang Samsungs 64" plasma til stua... Den er jo nå nede i magiske 19995.-

Har også begynt å jakte på sub til stua igjen... hehe..... Hvorfor solgte jeg de jeg hadde!?!?!
    Takker=)

100" på den avstanden skal ikke være noe problem med de fleste prosjektorene. Sony Hw30 som jeg har oppkoblet i kinoen min nå klarer fint å gi 106" bilde fra min avstand (ca 3,3m fra prosjektor til lerret ). Vet det klarer 106" men har ikke fysisk plass til stort lerret så har ikke testet større.
    Det som henger der nå er ett 92" motorisert lerret.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .....

Side 2174 av 2256 FørsteFørste ... 1174 1674 2034 2044 2054 2064 2074 2084 2094 2104 2114 2124 2134 2144 2154 2164 2170 2171 2172 2173 2174 2175 2176 2177 2178 2184 2194 2204 2214 2224 2234 2244 2254 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •