Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 2171

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Takker, kom fort ut av tenkeboksen der
    Gidder du å skrive to setninger om den nye receiveren vs 1800 når du har fått prøvd den?

Spørs om det er på tide at jeg finner veien ut av steinalderen og fornyer litt også

Har jo vært på jakt etter en 2-kanals forsterker de siste årene også uten resultat. Begynner muligens å bli for gnien...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal gjøre det

Ser ut som Yamahaen er tinget på allerede, var vel snakk om å vente noen dager for at penger skulle ramle inn på konto hos vedkommende, men jeg kan vente litt. Om ikke det blir noe av så skal det ikke være umulig å bli kvitt den iallefall
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det allerede kommet etterfølgere til de første RX-A receiverene Jan? Syns nesten Yamaha pumper ut receivere litt for ofte. Fint for oss som som regel kjøper brukt, men likevel.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    820, 1020 osv. er på plass. Er vel derfor 810, 1010 osv. har gått ned i pris.
    For meg ser det ike ut som det er store forskjellen på dem, så da er det greit å betale halvparten av det de ble solgt for til å begynne med.
    Og jeg er enig i at det kommer litt for mye nytt til tider, likedan med Onkyo også synes jeg, der er jeg helt forvirret i forhold til betegnelser.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Erfaring fra Dustinhome noen?
    Bestilte noe 10. aug. og noe kom ikke på lager før i går. Sender de en mail når pakke er sendt? Ser på status står det "ordre", andre plasser står det "plukket"/"sendt" osv.

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Erfaring fra Dustinhome noen?
    Bestilte noe 10. aug. og noe kom ikke på lager før i går. Sender de en mail når pakke er sendt? Ser på status står det "ordre", andre plasser står det "plukket"/"sendt" osv.
    Superfornøyd med DustinHome. Topp service hele veien med meg, brukt de nærmest fast i 2-3år... servicer osv går som en drøm

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satser på at det er en liten hickup i systemet, og at jeg får en slags bekreftelse på at varene sendes i morgen.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Daaahhh er endelig pakken på vei. Ringte og purret på i dag, og det var antakelig noe som hadde skjedd siden jeg hadde bestilt noe som ikke var på lager. Kommer vel en dag over helga da, og i morgen kommer det forhåpentligvis receiver

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er på vei fra Dustin da Jan?

Her går det i maling av hus. Været snudde i går kveld og hvor mye maling jeg får gjort i helgen er usikkert. Får ta å vaske siste rest av veggene så er de klare når sjansen byr seg.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kjøpt nytt kabinett til PCen i bua, ekstern BD-spiller til PC og en haug vifter til junior. Junior skal til og snekre seg kabinett til PCen sin, vil ike ha samme kabinett som alle andre ...

Han begynner å bli passe sær tror jeg, han begynte på VG2 - IKT sevicefag denne uken, så han har antagelig havnet på rett hylle. Til og med fått ordnet seg praksisplass hos IT-partner hver fredag, det så han visst frem til.

Har igjen noen meter på den veggen jeg skal male jeg også, og der er det mest vindu, men jeg må skjøte på stigen min for å få det gjort, og så er det så mye annet som skal gjøres. Tror det blir litt vedbu i dag

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg rukket å handle materialer til reisverket til vedbua, hentet ny receiver og blitt stukket av hveps som tydeligvis ikke ønsker at jeg skal bygge vedskjul.

Så da er spørsmålet, skal man gå ut i soeln, og fortsette med vedskjulet og de farer det bærer med seg eller sette på plass ny receiver? Tar meg en matbit og tenker over situasjonen litt tror jeg ...

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her yrer det litt, men takket være takutstikket fikk jeg malt meg 95% ferdig med forsiden av huset. Nå sitter jeg i kinoen og hører på BD-konserter. Slipknot, Shakira og Dixie Chicks til nå. Hiver straks på Crossroads 2010.

Valget er enkelt Jan. Receiver.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Driver som vanlig å pønsker ut nye prosjekter, og dette prosjektet har jeg planer om å få til iløpet ett års tid. Om det blir akkurat disse elementene er jeg ikke helt sikker på, men de skal fungere fint i open baffle.

Fant denne tegningen av en høyttaler for ett år siden, og den har ikke helt sluppet taket. Såvidt jeg har funnet ut, så er det bare en ide-skisse, for jeg har aldri sett en ferdig høyttaler, ei heller hvilke elementer som er tenkt brukt. Planen jeg har er å bruke:

1stk Bohlender Graebener Neo3W
    2stk Eighteensound 6Nd430
    2stk Eminence Alpha/Beta 15"
    Minidsp
    6-kanals effekt

Høyttaleren blir vanskelig og tidkrevende å lage, og jeg har derfor tenkt å lage "innfellinger" i en kontrastfarge der elementene skal være slik at jeg kan bytte disse om jeg velger å bruke andre elementer som krever andre hull. Spesielt 15" kan tenkes å byttes til noe grommere med tid.

-dipole-speaker-diy-jpg
    -31lw92vwdsl-_sl500_aa300_-jpg
    -6nd430-16_1-jpg
    -beta-15a-jpg

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det så jo ut som et spenstig prosjekt eller rettere sagt enda et spenstig prosjekt

Jeg prøvde virkelig å være fornuftig, og skulle rive kledningen på utsiden av leveggen der vi skal ha vedskjulet. Men da jeg satte brekkjernet i panelet var hel**te løs, 50-60 hveps tok av i bmin retning, og resultatet ser dere i bildene under. Rett inn i bua og i trygghet

Frontene er ikke like, men ikke helt ulike heller, vet egentlig ikke hvilken jeg synes best om...

-dsc_7370-jpg

Fra siden begynner en å ane hvilken som har mest krefter, men siden det er en egen effekt her så er ikke det så nøye.

-dsc_7368-jpg

På baksiden så er det klart at det har skjedd en del på digitalsiden mellom disse to modellene, færre analoge tilkoblinger, og flere HDMI på den nye. Optiske og koaksiale digitalinnganger er det også spart på. Men den største overraskelsen synes jeg er at høyttalertilkoblingene på den nye Aventagereceiveren er noe mer pinglete enn på den gamle receiveren. Men igjen, for min del er kanskje ikke det så nøye. Legg også merke til nettverkstilkobling på den nye, med DLNA støtte for avspilling av musikk fra NAS, veldig greit

-dsc_7367-jpg

Har ikke noe inntrykk av lyd enda, har bare gjort noen manuelle innstillinger på feelingen, og spilt mp3/youtube. Får se i løpet av morgendagen, party i lekeplassen for velforeninge i kveld

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forskjell der ja Jan. Syns kanskje den eldre hadde finere front, men slikt er ikke så veldig nøye.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det gikk egentlig litt kjappere å koble opp den nye, noe mer oversiktlig bakpå der.

Var kaldt i teltet i kveld, bare noen få som satt igjen når vi gikk nå, synd at slike kvelder blir ødelagt av drittvær.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så skal RX-V1800 pakkes ned, får forhåpentligvis et trygt og godt hjem i Oslo til neste helg

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint du fikk solgt Jan. Fått testet litt i dag?

Såg denne for andre gang i dag. Eldstemann liker den veldig god, og jeg syns den er grei også. Bildet og animasjonen er fantastisk. Lyden må jeg vente med å bedømme til jeg får sett den med original tale og med hd-lyd. Hvorfor de som produserer norske oversettelsen mener det er "greit nok" med DD aner jeg ikke. Dessverre er det slik med de fleste barnefilmer. Skulle tro det var plass til flere språk med hd-lyd på en BD plate..?

[YOUTUBE]x8RKCmkOyB4[/YOUTUBE]

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle tro det var plass til en del lydspor ja, men det er vel som med musikk til unger, ikke så nøye ...

Har ikke fått testet, har vært på noen besøksrunder, og er ikke helt i form, mulig det er noe sykdom på gang.
    Men har fått plassert receiveren i bilen iallefall, satser på å sende i morgen.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fantastisk hvor det krangles om Klipsch for tiden

Men jeg føler jo at jeg er midt i målgruppen med Yamaha receiver, Klipsch høyttalere og SVS sub. Og så toppes det hele med W5000

Har forresten tenkt å bruke litt tid på å sette sammen de L15D byggesettene jeg har liggende. Har trafoer til dem. Blir det suksess så får vi se om det blir L25D også etterhvert.

Side 2171 av 2256 FørsteFørste ... 1171 1671 2031 2041 2051 2061 2071 2081 2091 2101 2111 2121 2131 2141 2151 2161 2167 2168 2169 2170 2171 2172 2173 2174 2175 2181 2191 2201 2211 2221 2231 2241 2251 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •