Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 2170

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    18" får jeg ikke plass til oppi bua, det er begrenset med gulvplass, og den som står der nå står midt ute på gulvet.
    Mener jeg har sett elementet til noenlunde den prisen du snakker om hos Bergen sound elns? Uansett ikke så aktuelt, selv om det nok hadde vært rasende festlig. Ser også at jeg må gi mer pulver på det 18" elementet enn jeg gjør til SB-12"klonen".

Å bruke den gamle receiveren som effekt må da kunne funke fint. Du får en ekstra forforsterker, men uansett vil det vl være bedre enn 12" som fulltone.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var fra de, men prisen jeg fikk var inkludert frakt. Veldig bra element til en god pris.

Ankurat nå er det Cars 2 i hjemmekinoen sammen med Theodor. Heldigvis ikke De Utrolige i dag. Den har vi sett 6 ganger på like mange uker.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal være glad du ikke har jenter Frode, noe begrenset hvor mange ganger Barbie, Svanesjøen kan fenge
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Da er en stk Mondeo vasket og polert. Like greit å få det gjort siden bilen var ganske ren og pen da vi kjøpte den. Mindre arbeid da. Jeg brukte Turtle Wax Ice, den flytende, i dag. Hele bilen tatt på 20min. Da går det liksom an å gjøre det litt oftere.

Ellers er det jo som vanlig flere prosjekt/tanker som flyter rundt i hodet på meg. Skal jeg bygge kasse til de to 15P80Nd som ikke er i bruk, og sette de oppå FR15A/2. Da blir det MTM som atledreier sine Miles.... Eller skal jeg for morro bygge open baffle med de og noen 4" Tang Band jeg har liggende..? Eller drite i begge deler som jeg pleier?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mondeo??? Har jeg ikke fått med meg...
    Polering av bil har vært et glemt kapittel her dessverre, begge bilene kunne tenkt seg en omgang med vask og polering før vinteren.

Skal ikke gi deg noen tips, men jeg hadde nok tatt fart og bajset i det meste Selv om jeg nok har inntrykk av at du er flinkere til å sette ideer ut i livet

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La ut i bil-tråden før i uka. Skal skrote 92-mod Galanten vår. Har vært en kjempebra bil nr 2 for oss. Kjøpt for 17k for over 5 år siden. Men nå har rusten tatt den og vi hadde fått endel utgifter på bremsene om vi hadde valgt å reparere den. Time to let go.

Vi har altså kjøpt en Mondeo 2.0, 146hk, 2002 modell som har gått 140k. Sølv stasjon, så jeg regner med endel pes for å ha to sølv stasjonsvogner på tunet. Fantastisk bil å kjøre. Ligger så godt på veien at det er en fryd.

Kan ikke annet enn å anbefale Turtle Wax Ice, Jan. Vask bilen, og tørk den. Ice påføres med lette bevegelser og meeeget tynt. Vent 3-5min så tørker du av med en microfiber-klut. Dvs at du kan ta en hel side, og så bare gå tilbake og tørke av. Det geniale med denne er at man bruker den på både lakkerte flater og plastdeler. Blir så fint atte.

[YOUTUBE]mXnwyEwE4ko[/YOUTUBE]

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt tips Alt som er enkelt liker vi

Grattis med Mondeo da

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Kan ikke annet enn å anbefale Turtle Wax Ice, Jan. Vask bilen, og tørk den. Ice påføres med lette bevegelser og meeeget tynt. Vent 3-5min så tørker du av med en microfiber-klut. Dvs at du kan ta en hel side, og så bare gå tilbake og tørke av. Det geniale med denne er at man bruker den på både lakkerte flater og plastdeler. Blir så fint atte.
    Ble ganske nysgjerrig på dette, spesielt at det kan brukes på plast. Men da jeg leste i diverse forum var det ganske stor enighet om at det ikke fantes holdbarhet på Ice Da blir jeg ikke like interessert uansett hvor lettvint det måtte være.

Jeg polerte bilen min i mai, har vasket den mange ganger siden og vannet preller av bilen enda. Men så tar jobben en god del lenger enn 20 minutter når jeg først starter. Tipper opp mot halvannen time. Legger på polish på hele bilen, henter et par mikrofiberkluter og tørker av.

Gratulerer med bil ja foresten

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten å ha studert det nøye så vil jeg anta at det mister effekt fortere enn endel andre typer. Det holdt flere mnd sist jeg brukte det, og det holder lenge for meg. Jeg bryr meg mindre og mindre om bil (før vaska jeg hver uke og polerte flere ganger i året) og hadde dette produktet ikke vært på markedet, så spørs det om det hadde blitt polert i det hele tatt. Når det er sagt, så blir det nok slik at neste gang en splitter ny bil havner på tunet, så legger jeg nok litt mer i det for å holde den fin.

Kathrine var i alle fall meget fornøyd med å kjøre til nye-jobben med strøken bil.

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La merke til at denne ble anbefalt foran ICE og den kan ikke være verre å jobbe med

Meguiars Ultimate Quik Wax, spray wax, synthetic spray wax, quick wax, meguiars quick spray wax, paint protectant, liquid wax, meguires, meguiars car

10 dollar for ei flaske som sikkert kan brukes 5-6 ganger er heller ikke ille.

Ser for øvrig ut til at vi har signert enda en spiller også.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt mulig, men den har de ikke hos min lokale Bilextra. Ice er godt nok for meg.

Buttner du tenker på? Aldri hørt om, men fint å få inn flere forsvarsspillere.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Frode. Du som har blitt litt av en Yamaha-guru i det siste. Har du hørt evt. gjort deg opp noen mening om RX-A serien? Tenker spesielt på RX-A810 som Elkjøp prøver å kvitte seg med for 3490,- om dagen. Om jeg selger min RX-V1800 skal det ikke bli mange kronene i mellomlegg vil jeg tro.
    Om noen andre har tanker rundt det setter jeg pris på det også...

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen guru blir jeg nok aldri. På noe felt.

Eneste jeg kan si er at jeg har vurdert samme forsterker selv. Enten den eller den hakket over. Men når jeg i går oppdaget ved en tilfeldighet at jeg hadde levd lykkelig i flere mnd med høyre og venstre kanal byttet om, så kan man jo lure på om det har noe for å seg å oppgradere noe som helst.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen

Men når jeg i går oppdaget ved en tilfeldighet at jeg hadde levd lykkelig i flere mnd med høyre og venstre kanal byttet om, så kan man jo lure på om det har noe for å seg å oppgradere noe som helst.

Fant forresten denne i dag 2 X 15Watt Class-D Audio Amplifier Board - TA2024 |eBay
    Tenkte litt på at du skulle hatt en liten effektforsterker. Må ha ekstyern strømforsyning, men det ser ut som du kan koble til en veggvorte på denne.
    Alternativt har du denne med vifte 2 X 100 Watt 4 Ohm Class D Audio Amplifier Board - TK2050 |eBay

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte 3stk slike boards fra Sure Electronics her for ett par år siden, men siden jeg måtte til med trafoer og slikt så solgte jeg de i fjor. Var ment å brukes på Miles. Om det finnes en 4x som kan kjøres på veggvorte, eller en annen fiks ferdig strømforsyning, så er jeg interessert. Skal prøve å bruke den gamle Denonen først, men er jeg ikke fornøyd så frister noe slikt. Tar litt mindre plass i racket.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er RX-A810 bestilt, til skikkelig grompris
    Yamaha RX-A810BL 7.2-hjemmekinoreceiver med 3D og DLNA

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis!! Ja det var litt av en pris.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker, kom fort ut av tenkeboksen der

Prøve å forklare dette til madammen nå da

Vet ikke hva jeg kan forlange for den gamle heller, har sett dem på finn til rundt 4k, men det er vel noe drøyt synes jeg. En plass mellom 2,5 og 3 ville kanskje vært fornuftig?

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynner å bli noen år denne, så rundt der vil vel være noenlunde riktig.

Side 2170 av 2256 FørsteFørste ... 1170 1670 2030 2040 2050 2060 2070 2080 2090 2100 2110 2120 2130 2140 2150 2160 2166 2167 2168 2169 2170 2171 2172 2173 2174 2180 2190 2200 2210 2220 2230 2240 2250 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •