Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 2169

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det kan jeg jo gjøre, men "de høye herrer" sier at den fysiske avstanden ikke har så mye å bety. Dvs, det blir sjelden riktig å måle seg frem og "apply" denne.

Jeg tror kanskje det er mine kommentarer om moderering og en viss bruker som sårer mer enn signaturen.

Noen som har sett billige t-amp effektforsterkere..? Eneste rene effektforsterkeren jeg har sett er TrendsAudio TA-10.2P som koster 1800-2000 alt etter om man vil ha SE-versjonen eller ikke. Og siden jeg trenger to stk, så er det utelukket.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var godt med is og brus etter å ha jobbet i 4 timer i varmen. Fikk vasket resten av fasaden. Er fantastisk tørkevær disse dagene, så er om å gjøre å benytte sjansen. Skal ut å male litt til ganske straks. Ikke der jeg nettopp har vasket selvsagt.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var fire nye timer unnagjort, og jeg sitter nydusjet på verandaen med en iskald IPA. Slett ikke ille.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Squeezebox Radio spiller forrykende for å være så liten. Spørs om det hadde blitt skikkelig overkill med PA på verandaen Jan. Som du nevnte, så har man naboer også.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kjørt egen effekt på 15" i LR, mens TPL og hele senteren har brukt en annen. Det er en 6-kanaler, og i dag ville jeg teste alle elementer på samme effekt. Enorme forskjeller var det ikke, men stemmer og gitarer låter mer åpent enn før. Har klaget litt over "innestengt" lyd, og det er bedre nå. Det er altså Rotel RB-976 som kostet meg hele 1k som har ansvaret nå. Som en kontrast til BEF. Om det er matching eller kun gainforskjell som utgjør forskjellen vet jeg ikke.

Sitter med en Rotel RB-1572 som da ikke blir brukt. Kvir meg litt for å kvitte meg med den, men skulle hatt en 4/5/6-kanaler til Econo i stedet. Begynner å bli lei av at det kun er 12" som har lyd. DET låter innestengt det.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Egentlig burde jeg ikke stilt dette spørsmålet, men hva snakker vi om i pris når det gjelder 1572? Jeg vet så forbanna godt at jeg egentlig ikke har penger til slikt for tida, men ...

Artig at du får gjort mye fornuftig til en rimelig penge og

Nå skal jeg ta meg en tur ut i tåka og slepe litt ved og greiner
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser for meg rundt 5k Jan. Nypris er tross alt 9k. Du har jo en forsterker jeg har lyst på da. Kan ta den som delbetaling eventuelt.

Må legge til at min er sølv.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Måtte pingle ut her og ha på meg t-skjorte. Tempen falt dramatisk til 23,5grader.

Forøvrig helt utrolig hvor vanskelig det skal være for folk å reise på Posten og poste en pakke. Ikke mye som ikke må hentes på Torget for tiden...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo stakkar deg På med vernebukse og frem med saga her, da kom det svette gitt Ellers har det meste her forsvunnet i tåka, og kommer sikkert ikke fram på ei stund

Høres fristende ut Frode, og prisen din var veldig god, men her er det andre prioriteringer for tida. To unger som har fødselsdag med noen ukers mellomrom, en svigerfar som fyller 70 og en mor som fyller 85 i løpet av den neste måneden så er det ikke mye rom for utskeielser på meg
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går fint Jan. Tror jeg venter litt med å legge den ut for salg til jeg bestemmer meg 100% også. Har forresten slått til på min fjerde (!) Yamaha RX-V765 på to år i dag. Denne gang på vegne av min far. Søstern og typen er i Fredrikstad tilfeldigvis, og siden den måtte hentes gikk det i orden likevel. Skal sies at jeg hadde to, solgte ene til svogeren. Så bestemte jeg meg for å ha kino likevel, og slo til på en for 8-10mnd siden. Så jeg har bare to, og nå får fattern en. Slo faktisk til uten at jeg hadde fått tak i han, men snakka akkurat med han og han ble svært fornøyd.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flaks at du hadde utsendte medarbeidere i området Frode
    Har jo en 667 selv, og lurer litt på om den har bedre prosessor enn 1800, evt. om jeg skulle gått for en RX-A810 etterhvert. Evt. ren prosessor. Søren ike enkelt dette

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ren prosessor tror jeg ikke at jeg noen gang kommer til å gå for. Syns det er greit å slippe egen effekt til bakkanalene, og så er det greit å kunne ha lyd om man skulle være så uheldig at effekten skranter. Har ikke fått svar om handelen gikk gjennom i går kveld, men satser på at fattern nå har fått seg en grei receiver. Fikk pruta den ned til 1300,-,. Den han hadde fra før var min Denon fra 1998. Om ikke DEN første receiveren fra Denon, så tett på. Har dvd-spilleren enda et sted også. Ga 8k for den.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Handelen gikk i orden og receiver er på vei til Nordfjord.

BenQ-en bikka akkurat 1000t og filterbytte er unnagjort. Fikk med filter fra forrige eier. To stk faktisk. Tror neppe at neste blir brukt.

"Bronson"-filmen er noe av det særeste jeg har sett...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da tror jeg at jeg hopper over Bronson

Tror kanskje ikke at PJen her har rundet 300 timer enda, men er ikke sikker. Er vel egentlig godt fornøyd, selv om jeg selvsagt skulle ha fått kalibrert den skikkelig, men der sliter jeg litt. Forsåvidt er vel ikke noe annet kalibrert her i huset heller.

Her er det straks en kjapp middag, og så skal vi en tur bort i kveld. Blir vel ikke noe storfest, men det er greit å komme ut av huset. Og så er det så greit å slippe å tenke på barnevakt og slikt som før i verden, nå paser de seg selv

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lenge før jeg er der gitt.

Kona tok guttene med ned i fjæra, og jeg og svigerfar skal til hans svigerfar og hente stilas. Greit å slippe å gå opp og ned en stige hele tiden.

Må kose dere Jan.

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som trenger Lyd/Branndør??

Swedoor S6 med 35db demping GIES bort.
    Har bare dørbladet, karm kan skaffes hos dyrøy for 1500,-
    mål med karm blir 210x90
    veilpris på denne døren er såvidt jeg har funnet ut 6000,-

Må hentes snarest mulig, om noen få dager går den på bingsa, da den bare står i veien for meg, og jeg har ikke noen rom å bruke den i (210 blir for høyt i forhold til taket...)

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tar den gjerne Svenn-Andre. Godt mulig jeg kan ta meg en tur på mandag. Midt på dagen om det passer? Må bare høre med Kathrine om det er noe jeg har glemt. Fort gjort.

Da har fattern slått til på sin andre receiver på tre dager. Han har ett anlegg i hver stue, og vil ha en til hver. Ble RX-V765 og RX-V667 for til sammen 2800,-. Slett ikke ille.

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Jeg tar den gjerne Svenn-Andre. Godt mulig jeg kan ta meg en tur på mandag. Midt på dagen om det passer? Må bare høre med Kathrine om det er noe jeg har glemt. Fort gjort.

Da har fattern slått til på sin andre receiver på tre dager. Han har ett anlegg i hver stue, og vil ha en til hver. Ble RX-V765 og RX-V667 for til sammen 2800,-. Slett ikke ille.
    Høres bra ut Frode, jeg er dog på skolen mellom 08.00-16.00, så henting må være etter det tidspunktet=)

EDIT: eller dvs, fruen er jo hjemme. men døra er blytung og man må være to (madammen kan ikke løfte).
    Så om du har med deg bærehjelp kan den hentes når som helst på mandagen=).

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen

Dere som stakk av med den 667en og ja. Var like før jeg hev meg etter den jeg også, men venter litt til tror jeg. Så akkurat Transformers 3 oppi bua, og nå synes jeg det fungerer greit der oppe Har en 18" til å hjelpe i bunnen nå.men den er stor, stygg og spiller egentlig ikke bra, men hjelper litt på trykket. Så det var artig å se film i dag og Men lysten på en større sub er der da, og siden tuben passer greit, så må det bli en større tube. Får se om det blir noen kroner til overs etterhvert

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet jeg har vært litt frem og tilbake ang pd.186, men etter at jeg turte å gi den litt pulver, så fungerer det noe inni H. Jeg tuller ikke når jeg sier at man sitter i sofaen i stua over og rett og slett rister når man trøkker til. I tillegg funker det kjempebra på musikk. Meget presist. Elementet kan skaffes for 2k inkl frakt nå har det blitt meg fortalt. Hvor offisielt det er vet jeg ikke, men send meg en PM her eller der om det er interessant. Min kasse er 180liter og tunet til 18hz. Det er jo ikke en tube, men jeg har bygget min slik at den skal ta minst mulig gulvplass. Høy og slank. Det motsatte av meg altså. Hadde jeg hatt litt mer peng på hifi-kontoen nå, så hadde jeg gått for to til. Ikke at jeg egentlig trenger det, men da hadde jeg i alle fall aldri trengt mer i bunn. Uansett rom.

Skal prøve å bruke min gamle receiver som effekt til Econo. Så lenge man har multi-channel in så skal det gå. Jeg har ikke prøvd, men gir det et forsøk. Det blir ikke mange watt pr kanal, men alt er bedre enn å bruke 12" som fulltone. Bør uansett kunne spille 100db+.

Side 2169 av 2256 FørsteFørste ... 1169 1669 2029 2039 2049 2059 2069 2079 2089 2099 2109 2119 2129 2139 2149 2159 2165 2166 2167 2168 2169 2170 2171 2172 2173 2179 2189 2199 2209 2219 2229 2239 2249 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •