Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 2162

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Mange gode effekter, surroundlyd som var bra mikset og bra bilde. Synes det manglet litt på trykket i bunnen på kino, men slik er det vel ...

Selve filmen; tja, hva skal man si? Hadde liksom en følelse av å ha sett det før, noe som kanskje fører frem til sluttscenene også, men for all del, det var verdt å se, selv om det ikke kommer til å bli en "må ha" film for min del.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakket med en kollega i sted som også var på kino i går; "står til 12 i innhold og 20 i stil"
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he he. Fine Jan.

Her går det i IPA i kveld. Starta kvelden i stua med Econo, og avslutter i kinoen med Infinity og pd.186. Adele på BD står på full guffe i kinoen akkurat nå. Infinify spiller overraskende bra nå som stua er snudd 180grader.

Slik det ser ut så satser jeg på 3stk FR15A/2 istedet for å selge som LCR. Tipper det blir rimelig greit.

Mye bra IPA der ute!

IPA.....verdens beste tweak....?
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he he.

-537757_10151783829595961_1412547681_n-jpg

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LOL Den likte jeg

I dag har det vært tur i fjæra med klassen, grilling og litt fisking. Ikke det aller beste været, men satt et lite øyeblikk i bare T-skjorte.
    Alt i alt en bra dag, og elevene syntes det hadde vært en grei dag også

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått beisa. Ikke sjarken, men terrassen. Håper det holder seg slik lenge, ble godt fornøyd med fargevalget

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bra jobba Jan. Godt med alt slikt som er gjort. Og ikke minst deilig at man får det gjort nå slik at man slipper å bruke flotte sommerdager på det.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha drukket pils i 20 år, så må jeg si at jeg er lei meg for å ha gått glipp av fryktelig mye godt øl. Kan bli veeeeldig lenge til neste Ringnes på meg. Veldig greit med EM, slik at man har en unnskyldning for å teste litt noen ganger i uka.

Testet denne uka:

Kinn Vestkyst x 2 (0,75l)
    Proper Job
    Nøgne Ø IPA
    Snake Dog IPA
    Gleipner Munkebo Black IPA
    Erdinger Weissbier

Ellers kom denne inn døra i dag. Nå blir det hjemmebrygget IPA om noen uker på meg. Ikke mitt bilde. Jeg har en nyere versjon.

-dsc_0182-jpg

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes mye annet øl som smaker godt ja Frode. jeg personlig klarer ikke Ringnes faktisk. det er kun pga russetiden :-P

Så har man etter lang tid med tenking frem.og tilbake endelig hoppet på og bestilt seg ett nettbrett, nærmere bestemt Asus sitt nyeste: Asus Transformer tp300g :-) Kommer over helga tenker jeg.. blir morro :-)

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ferie i morgen

Og hva skal en gjøre med 8 uker ferie?

Beise hus og terrasser, bygge en 18"sub (svært lite jobb faktisk, har kasse og element) bytte litt treverk på leveggen på en terrasse, selge en gammel bil, en uke i London (veldig kort uke), ta noen turer på sjøen kanskje, gjøre ferdig kjøkkenet, pusse opp vindfanget, lage scrapperom av "kontoret", bygge et par klasse D forsterkere, klippe gress, sage ved (må kjøpe motorsag først) og hvis tiden og pengene strekker til så skal vi isolere loftet

Bare jeg blir kvitt den jæ*** forkjølelsen så går det vel bra

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt av en liste det der Jan. Har en lang liste jeg også, men hvor mye som blir gjort er høyst usikkert.

Satte mitt første brygg i går. En IPA fra ølbrygging.no. Gleder meg til å smake om noen uker. Skal ha med meg to typer i fattern sin 60-års dag siste helga i juli. Det andre er en Pilsner jeg satte ilag med naboen. 35 liter bør holde.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som du koser deg med ny hobby Frode

Skal sies at jeg fikk loddet og pimpet nye kabler mellom receiver og effektforsterker i bua i går, så jeg føler at jeg er godt i gang

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut Jan. Har forresten veldig lyst på den Rotel-forsterkeren du kjøpte. Bytter gjerne mot Stentorians. Det fine er at at hifi/hjemmekino-hobbyen fint lar seg kombinere med den nye hobbyen. Faktisk så er det slik at de til sammen inntar et helt nytt nivå.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom den ølbryggesida di og kikket, ogf det begynte å krible litt, må innrømme det Må vel få fart på klasse-D bygginga her om du er ute etter Rotelen også, Har vel stort sett det jeg trenger til L15D, skal levere 150W i 8ohm. Vil tro det er mer enn nok når det brukes sub og deling rundt 80Hz. Til L25D trenger jeg trafoer enda, har bestilt softstart så det er i boks snart.

Glemte forresten Econowave på lista i går, fant noen kasser i kjelleren på skolen, sammen med noen 12" som kanskje kunne egnet seg til et lite forsøk iallefall. da må det bestilles noe fra junaiten snart og ...

Høres ut som noe må selges her ja, Kenwood effekt, PSB bakhøyttalere, høyttalerstativ og kanskje noe annet dill etterhvert ...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Første feriedag begynner å nærme seg slutten, har faktisk vært sol i hele dag, men nordavind som gjør at temperaturen ikke har bikket 15 grader. Men jeg har fått malt litt, og handlet litt maleutstyr, fant selvfølgelig kostene etter at jeg hadde kjøpt nye,. Og selvfølgelig har det vært grilling. Kullgrill i dag, marinerte nakkekoteletter ,ed grillet sopp og tomat, smakte glimrende. Og nå hører jeg naboen har startet sementblanderen, da er det på tide å ta med seg vindunken oppi bua og se "Sønner av Norge" sammen med min bedre halvdel. Ungene er spredd for alle vinder og får greie seg selv

Sitter og vurderer om Klipsch R82 kunne gjort seg i bua, burde greie å dra snerken av grøten på 14-15 kvm de? Eller kanskje RF62 hadde vært en bedre ide?

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RF-82 burde være et godt alternativ Jan. Dessverre er det fryktelig mange som har kjøpt på tilbud og tror de sitter på store verdier. I alle fall var det slik for en stund siden. Ja, dersom du tenker brukt da...? Ikke den store investeringen om du går for nytt heller.

Her er det 25,5 grader nå. Måtte sitte inne litt gitt. 3grader kaldere her.

Sitter forøvrig å rister... Attpåklattsvogeren og en venninne fra Bergen sitter å ser Rihanna-konsert i kjelleren. De 18" flytter endel luft ja. Har laga ferdig 3 rammer til vinduene der nede nå. Er trekt med gråbrun scenemolton og har skumgummi inni rammen. På baksiden la jeg ett lag med takpapp (underlagspapp). Det ble både lekkert og stummende mørkt. Til uka er tanken å lage to kasser til så får jeg miniMiles x 3 som LCR. Akkurat nå står det bare 2 Infinity SM155 på siden av pd.186-subbene.

Ha en fin helg da folkens.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    26,8 and rising.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt litt "forhandlinger med fruen i dag, og det er mulig at hele prosjektet der oppe blir satt på vent. Er for så vidt enig med henne om at en del ting kan gjøres noe penere, og det er tross alt et rom som skal brukes til andre ting enn å se film også.

Vegghengte høyttalere er det lettere å få aksept for enn gulvstående, så en Econo-variant til å henge opp eller JBL 8340A er et par alternativer.
    Som sub er det snakk om å få ut SB-12 "klonen" og PC 20-39, og erstatte med et større rør fra SVS. Men alt dette koster kroner, og når en i tillegg skal mase seg til motorsag og diverse må en jenke seg litt

Får se hva det blir til slutt, og akkurat nå kan det være dett samme, har øresus og dårlig hørsel etter en skikkelig sommerforkjølelse

PS: 25,3 her nå, men det begynner å bli litt disig

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det alko-tåka som kommer sigende Jan..?

Det er nå uansett ikke høysesong for slike aktiviteter Jan. Dette ordner du til høsten vet du.

En slik du skal ha deg?

[YOUTUBE]FvAI7-Qa2Io&feature=fvst[/YOUTUBE]

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurte på noe litt mindre, ikke større enn en rekkesekser iallefall

Ligger et par RF62 til salgs i Trondheim for 3,3k, veldig fristende

Side 2162 av 2256 FørsteFørste ... 1162 1662 2022 2032 2042 2052 2062 2072 2082 2092 2102 2112 2122 2132 2142 2152 2158 2159 2160 2161 2162 2163 2164 2165 2166 2172 2182 2192 2202 2212 2222 2232 2242 2252 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •