Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 2161

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Newcomer vegardxf sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Kan ikke klage Vegard. Har jo hatt DET været i snart to uker. :grin: Dette er sikkert forbigående.
    hehehe.... ja får håpe de er dette været som er forbigående og ikke fineværet som var her i to uker :P
    LG 70UH700. KenKreisel x5. Velodyne EQ-Max12. Denon 3311. ATI AT1807. Rega Planar 3. PS4. HTPC. Sony BDP-S3700.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har junior og jeg hatt en runde i bua. Byttet ut TV-benken med den som sto på stua tidligere og fått koblet til Rotel-effekten. Det ser bedre ut nå, selv om min bedre halvdel synes det begynner å flyte over med AV-utstyr der oppe.
    Har ikke kalibrert noe, ikke helt sikker på om det har så mye for seg heller, og econowave ser kanskje ut til å bli for stort, begrenset hvor bredt rommet er dessverre. Men om bredere høyttalere skal inn må en sub ut, evt. at begge ryker ut og et større rør (PC-ultra) kommer inn.

Men finner vel ut av det etterhvert
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SOL!!!!! Med nordavind og ca. 8 varmegrader ...

Må få på kalesjen på båten i dag tror jeg, hvis ikke er det vel U-båt i løpet av noen dager
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liten sommerhilsen fra Kreta Her nyter vi varme dager, og hører det snør over fjellovergangene hjemme

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja bare gni det inn Kristian
    Kos dere der nede

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kunne være interessert i ei lyd dempet/brannsikker dør?

Spontankjøp på "lagersalg" hos dyrøy. trodde det var ytterdør... visste seg å være ei innerdør for lyddemping (35db klasifisert)...

Swedoor Typ S6 heter den, er snakk om selve dørbladet. men skal ikke være noe problem å skaffe karm til denne hos dyrøy (dog noe bestillingstid må forventes?)

Leita litt på nettet og der ligger døra til en 5-6000, og finnes på brukten til overkant 3000.

selges for 1500,- da den står i veien...=)
    Aldri vært brukt (flaten er glatt hvit og standard "innerdør finish")
    Målene med karm blir vel 210x90.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svennand
    Noen som kunne være interessert i ei lyd dempet/brannsikker dør?

Spontankjøp på "lagersalg" hos dyrøy. trodde det var ytterdør... visste seg å være ei innerdør for lyddemping (35db klasifisert)...

Swedoor Typ S6 heter den, er snakk om selve dørbladet. men skal ikke være noe problem å skaffe karm til denne hos dyrøy (dog noe bestillingstid må forventes?)

Leita litt på nettet og der ligger døra til en 5-6000, og finnes på brukten til overkant 3000.

selges for 1500,- da den står i veien...=)
    Aldri vært brukt (flaten er glatt hvit og standard "innerdør finish")
    Målene med karm blir vel 210x90.
    Det frister må jeg si.... Dessverre er ikke økonomien den beste akkurat nå. Vet du hva dørkarmen koster?
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Det frister må jeg si.... Dessverre er ikke økonomien den beste akkurat nå. Vet du hva dørkarmen koster?
    nei men det kan jeg forsåvid finne ut i morgen.
    tror det er meningen med enkel smal karm. så kan ikke koste all verdens

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ooohhhh, tirsdag og onsdag som sensor i Molde, og første del av eksamen i min klasse i dag. Da er det andre pulje med eksamen i morgen, og i femtida tror jeg det blir sprettet en pils når jeg kommer hjem. Har vært noen slitsomme dager, men det er greit å vite at det snart er ferie og

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når kona møter deg i døra med ei pils, og i tillegg kommer med en til når du setter deg i go'stolen så er ikke livet så verst likevel etter en slitsom uke

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *applaus* :-D

Jeg har 14liter øl i flasker stående på kjøkkenbenken, men den står til modning og er ikke klar på noen uker enda. Gikk for bryggeutstyr i dag, så nå blir det mye snadder fremover. Naboen er som nevnt noen ganger en dyktig kar når det kommer til slikt, og det blir nok litt prøvesmaking av hverandres brygg fremover.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er artig hobby Husker far min brygget noe skummelt ei jul, det var det fart i. Smakte ikke all verden, men det hadde sin sjarm det og. Ølbrygginga mi har begrenset seg til ferdige sett, noe som neppe imponerer, men jeg har lagt noen liter vin fra bunnen av.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den som hadde hatt en plen uten røtter ... prøver å lage en grøft for å få strømme og nett til bua under jorda, men det kommer til å ta en stund. Tror jeg har nok til en sekk ved snart, og grøfta er seks meter og 20cm bred...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakker om sola så ....

Et vennepar kom innom på grilling i dag, og de hadde med seg noe godt Mannen til ei kona jobbet sammen med driver og brygger, og han hadde sendt med noen flasker. En "Monks Sin" som smakte fortreffelig, mørkt øl, litt søtt, god kraftig smak. Og "London Pale Ale" som må stå og godgjøre seg en ukes tid før det kan drikkes. Men er det like godt som det andre så er det verdt å vente på.

-barker-beer-jpg

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se der ja. :-D Mine ble satt opp til svigers (de har kjølerom) for modning i dag. Enda noen uker før jeg kan smake.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra sammentreff at de kom i hus i dag da Akkurat nå er det Lysholmer Ice her, synes det passer godt når det er sommer, eller iallefall noe som ligner.

Du ser sikkert at de er levert av Barkers Brewery, går nok mye i "engelske" typer øl siden han kommer fra London.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk tilbudet før sand19 la ut inConcert Duke på Torget i dag pga av jeg egentlig skulle få kjøpe sist, men har jo gått for Econo. Uansett, for en pris for kanonhøyttalere! 8k er ca 6k under elementpris! Løp og kjøp.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok å flyttet anlegget i kjellerstuen 180°. Infinity SM155 passet akkurat på hver side av de liggende subbene, med lydtransparent lerret foran. Alt er trykt godt inntil veggen, og man kan nok ikke si det låter kjempeåpent, men artig er det. Miles står i skammekroken og er ikke koblet opp. Fikk plass til 4 flere sitteplasser på denne måten, og nå går det an å bruke rommet for hele familien. Veldig fornøyd. Må leite litt i esker rundt omkring for å se om jeg finner andre halvdel av pj-opphenget. Da er jeg omtrent ferdig. Forøvrig en veldig produktiv dag. Vi har flyttet om på tre soverom, i tillegg til jobben med kjellerstuen.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vært aktiv i dag da Frode

Har endelig fått strø og nettkabel til bua under jorden, så nå kan jeg snart klippe plena og. Er ekkel nordavind ute, så det er ikke fristende å gå ut. Alternativet, som er mye bedre, er at jeg og junior tar en tur på kino og ser Prometheus, eller hva den nå heter. Skal i følge en del kritikere være en knallfilm, mens noen få sier den er elendig, så det er vanskelig å vite.

Satser på et par dager med litt temperatur, så kan jeg kanskje beise terrassen og, kunne vært greit om det skal bli noen kvelder med litt varme og sol utover sommeren

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var det noe til film Jan?

Arrghh. Var det noe jeg trengte etter nok en morgen opp kl. 05.45, så var det kaffi.... Tomt.

Side 2161 av 2256 FørsteFørste ... 1161 1661 2021 2031 2041 2051 2061 2071 2081 2091 2101 2111 2121 2131 2141 2151 2157 2158 2159 2160 2161 2162 2163 2164 2165 2171 2181 2191 2201 2211 2221 2231 2241 2251 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •