Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 2159

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Skal ikkje sei at eg ikkje har vært i dei hastighetane (og høgare for den del), men det har alltid vært i område eg veit det ikkje er bebyggelse. Sjølsagt ikkje bra uansett, men det er tross alt litt forskjell.

Har ikkje hørt siste plata fra Joe, sjøl om eg er stor fan. Skal sjekkast ut.

Godt i gang Jan.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut til at mine verandaplaner må settes på vent. I følge reguleringsplanen går byggegrensen midt gjennom den planlagte verandaen.... Byggegrensen går også gjennom stua vår så det bør være mulig å få dispensasjon. Da blir det 2 ukers ventetid på nabovarsel, vanligvis 3 ukers behandlingstid i kommunen som da blir lenger pga søknad om dispensasjon. I tillegg til tiden jeg bruker på å få satt i gang denne prossessen, jiiippiiiiiii!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alternativet er å satse på at det er enklere å få tilgivelse enn tillatelse

Håper det ordner seg så du får bygd terrasse, jeg har vel strengt tatt ikke søkt om å få bygge noen av dem, men anser det for å være markterrasser, og da innbiller jeg meg at jeg har lest at en skal slippe sånt tull.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tenkt tanken Jan. Men vi har en nabo som gjør at jeg ikke har tatt sjansen på å gjøre det. I tillegg har kommunen kart som gjør at det blir lett å legge merke til at verandaen plutselig har blitt 4 ganger større.

Markterasser er helt greit å bygge uten søknad

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aaahhh, sprudlevann, pils, grillmat, pils, iskrem, pils, pils, ..... Kan bli en grei lørdag dette, med Misiion Impossible 4 rundt midnatt
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant ut av det og fikk aldri sjekka her på forumet Oddbjørn, men JA jeg Googla.

Herregud for en drittjobb!!! :evil: Har styrt på i 8 timer i dag og enda ikke ferdig med første døra... Hører med til historien at jeg ha laga subb og laga til mdf-ringer til dørene ila den tiden også. Skulle få hjelp av svogeren, men det var litt kommunikasjonssvikt så han kommer i morgen eller mandag. Rimelig heftig hodepine etter så mange timer i sola. Kommer til å gå raskere med neste dør. Håper jeg.

Fikk ikke ordna problemet med vinduet på passasjersiden. Vindusheisen begynte å tulle for noen dager siden, og nå går ikke vinduet helt opp. Jeg så ikke noen åpenbare feil, så jeg lurer på om det er motoren det er noe galt med. Den rykker litt og går feil vei av og til. Virker som et elektrisk problem rett og slett.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Aaahhh, sprudlevann, pils, grillmat, pils, iskrem, pils, pils, ..... Kan bli en grei lørdag dette, med Misiion Impossible 4 rundt midnatt
    Nice.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Fant ut av det og fikk aldri sjekka her på forumet Oddbjørn, men JA jeg Googla.

Herregud for en drittjobb!!! :evil: Har styrt på i 8 timer i dag og enda ikke ferdig med første døra... Hører med til historien at jeg ha laga subb og laga til mdf-ringer til dørene ila den tiden også. Skulle få hjelp av svogeren, men det var litt kommunikasjonssvikt så han kommer i morgen eller mandag. Rimelig heftig hodepine etter så mange timer i sola. Kommer til å gå raskere med neste dør. Håper jeg.

Fikk ikke ordna problemet med vinduet på passasjersiden. Vindusheisen begynte å tulle for noen dager siden, og nå går ikke vinduet helt opp. Jeg så ikke noen åpenbare feil, så jeg lurer på om det er motoren det er noe galt med. Den rykker litt og går feil vei av og til. Virker som et elektrisk problem rett og slett.
    Tok du ut innerdøra også? I så fall er jeg enig i at det er en drittjobb ja

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jupp av med blekket. Tok alt på igjen for å oppdage at jeg ikke hadde klipsa på vaieren til døråpneren.. Da tok jeg kveld.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er så drittlei at all motivasjon er borte... Mye lettere å bygge i gamle biler ja. Har sikkert 80% av jobben igjen.....

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemer?

Husk at resultatet gjør at jobben er verdt det. Bare det å redusere veistøy hjelper mye på kjøreopplevelsen

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ikkje sei at eg ikkje har vært i dei hastighetane (og høgare for den del), men det har alltid vært i område eg veit det ikkje er bebyggelse. Sjølsagt ikkje bra uansett, men det er tross alt litt forskjell.

Har ikkje hørt siste plata fra Joe, sjøl om eg er stor fan. Skal sjekkast ut.

Godt i gang Jan.
    Joda, var ein racer sjølv også året etter eg fekk førerkortet, men som du seier då i ubebygde strøk. Her ovanfor er det mange farlige avkjørsler osv., hadde ein av desse syklane komt mens eg kjørte inn på veien hadde han nok havna i sida mi :/

Joe-plata var god(har ikkje høyrt noko særleg på hans tidligare plater), no sitt eg og høyrer på den nye til John Mayer. Virker som han har vorte meir countryinspirert med åra.

Ellers så var eg på løp i går, og som ein direkte konsekvens av det må eg holde meg mesteparten innendørs idag, rød som ein hummar Trur eg må legge eit par "smertestillande" i kjølen til kvelden, er jo tross alt fridag i morgon også!

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Problemer?

Husk at resultatet gjør at jobben er verdt det. Bare det å redusere veistøy hjelper mye på kjøreopplevelsen
    Ikke annet enn at jeg brukte så sinnsykt med tid i går. Eneste jeg har gidda å gjøre i dag er å hekte på vaieren jeg glemte i går.

-Jeg må trekke høyttalerkabler.
    -Jeg må finne hulll i torpedovegg for trekking av strømkabel.
    -Jeg må trekke strøm og signalkabel bak.
    -Jeg må tweake diskanthusene og jeg har ikke skikkelig verktøy til jobben.
    -Det så ikke helt ut slik jeg hadde tenkt i hjulbrønnen slik at plassering av amp blir synlig. Det var ikke planen.
    -Jeg må dempe førerdøren.
    -Jeg må montere element på den siden også.

Alt i alt....crap.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke annet enn at jeg brukte så sinnsykt med tid i går. Eneste jeg har gidda å gjøre i dag er å hekte på vaieren jeg glemte i går.

-Jeg må trekke høyttalerkabler.
    -Jeg må finne hulll i torpedovegg for trekking av strømkabel.
    -Jeg må trekke strøm og signalkabel bak.
    -Jeg må tweake diskanthusene og jeg har ikke skikkelig verktøy til jobben.
    -Det så ikke helt ut slik jeg hadde tenkt i hjulbrønnen slik at plassering av amp blir synlig. Det var ikke planen.
    -Jeg må dempe førerdøren.
    -Jeg må montere element på den siden også.

Alt i alt....crap.
    Er det nødvendig å gjøre det så avansert da?

Bruk eksistrende høyttalerkabler (skal du ha forsterker trekker du høyttalerkabler sammen med signalkablene og kobler sammen bak spilleren)
    Vanlig med 2 måter å trekke strøm på, via AC eller via boksen hvor alt det andre av strømkabler går
    Diskanthusene kan fikses på alt fra et kvarter med avbiter og smeltelim til 15 timer med støping, trekking osv

Resten kan jeg ikke hjelpe deg med

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da gikk jeg inn. Har fått i oss scampi, kylling, salat, hvitløksbrød og hjemmelaget estragonmajones, men sola er på vei bak skyene og vinden tok så godt tak i avisaat det var plagsomt å lese. Ser ut som sommeren er over for denne gang dessverre Får trøste seg med et glass rødt eller en boks brunt etterhvert kanskje

Håper du får igjen arbeislysta og får orden på bilsteroen din da Frode, her i huset er det vel lite sannsynlig med slike prosjekt tror jeg, men en sub skulle en kanskje hatt.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det gikk 4 kabler inn på mellomtonen i døra. Hvilke bruker jeg?

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det gikk 4 kabler inn på mellomtonen i døra. Hvilke bruker jeg?
    Nå begynner dette å bli noen år siden, men hvis jeg husker riktig kommer to ledere fra spilleren, mens to går fra mellomtone og opp til diskanten. Tror det er rimelig greit å finne ut hva som er hva av de.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppdaget dette inne på rommet til junior. Rett over senga. Skal ikke klage på lukta der inne lenger, må jo lukte blomsterbed om en skal dømme etter de nye leieboerne.

-hvepsebol-jpg

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestemte meg for å høre på Oddbjørn og gjøre det litt mer enkelt. Nå spiller det i ene døra hvertfall. Satser på at neste dør går på 3-4 timer, og ikke 10 som den første. Sub dropper jeg denne gang, med mindre svogeren har noen timer ledig til å hjelpe meg i morgen.

Side 2159 av 2256 FørsteFørste ... 1159 1659 2019 2029 2039 2049 2059 2069 2079 2089 2099 2109 2119 2129 2139 2149 2155 2156 2157 2158 2159 2160 2161 2162 2163 2169 2179 2189 2199 2209 2219 2229 2239 2249 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •