Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 2149

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ellers fikk jeg sett denne i dag. Overrasket positivt.

[YOUTUBE]8hGumf6E5TQ&feature=fvst[/YOUTUBE]
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Jeg har et byggesett du kan få av meg også. Det prosjektet jeg fikk trafoen av deg for.

Skal se om jeg finner info.

Edit:

http://avforum.no/forum/offisielt-fo...jeg-bygge.html

Langt fra så kraftig som det du ser på Jan, men om du vil ha det så får du det.
    Takker for den Frode, men er ute etter noe med litt ekstra krefter Fant ut at noen av de som bygger har handlet relativt rimelig strømforsyninger, så alt i alt blir det ikke voldsomt dyrt. Satser på to stereosett, slik at jeg kan få sammen en trekanaler til å begynne med. Og så er det en kanal i reserve

Spekulerer litt på å bygge herligheten inn i en treboks også, med SMPS og klasse D trengs det ikke all verdens kjøling.

Ble litt av en dag i dag, hadde glem t at vi skulle ha førstehjelpskurs etter jobb, og så skulle junior hentes, så jeg kom relativt nylig inn døra. Og i morgen fortsetter det med kveldsmøter og diverse, men det går vel det og, snart helg igjen
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner kanskje med at du har lest dette allerede Frode, men litt svar på noe du lurte på tidligere iallefall
    Kan du se forskjell på disse? - kultur - Dagbladet.no
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja...så lenge jeg ikke har hverken full HD prosjektor eller tv, så ser jeg ikke noen grunn til å bygge denne gangen. Blir vel neste generasjon iPhone, iPad og ATV på meg når den tid kommer. Kunne beholdt telefonen enda lengre hadde det ikke vært for at den har blitt så treg etter iOS-oppdatering.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da fikk vi akkurat beskjed om at vi ikke fikk kjøpe småbruket likevel... At skuffelsen er stor er understatement av dimensjoner.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var dumt.
    Skjønner skuffelsen.

Får håpe det dukker opp noe annet dere vil ha etterhvert.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det gjør det sikkert, men dette var rimelig perfekt for oss. Plassen var nydelig og eneste nabo var venner av oss. Skogen og fjellet rett bak tunet og gjestehus/verksted/låve hørte til. Flott utsikt og lite trafikkstøy. Folk kvitter seg dessverre ikke med slikt, selv om det kun blir brukt en helg i året.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Avsluttet en lang dag med å kikke på naturens eget lysshow. Fantastisk nordlys ute nå

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    - Til slutt ble jeg drittlei. Nå drikker jeg konsekvent ikke alkohol når jeg er på jobb, sier Kjersti Toppe, som representerer Hordaland, til Dagsavisen.
    Prøver å trappe ned når jeg er på jobb jeg og ...

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he he. Ja det er ikke greit.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig vi får de politikerne vi fortjener, men jeg er søren ikke sikker

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne beholdt telefonen enda lengre hadde det ikke vært for at den har blitt så treg etter iOS-oppdatering.
    Den kommentaren har jeg faktisk hørt flere ganger før, men bare fra Iphonebrukere.

Apple har virkelig forstått hvordan de skal selge.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da fikk vi akkurat beskjed om at vi ikke fikk kjøpe småbruket likevel... At skuffelsen er stor er understatement av dimensjoner.
    Uff, det var synd.

Svarte foresten ikke på meldinga di for et par dager siden, humøret var ikke helt der det skulle være.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Apple er ikke perfekt. Langt i fra. Men det er heller ikke andre produsenter, og så lenge folk kjøper det de selv syns er bra så er vel alle fornøyde...? Å se i kommentatorfeltet på vg-nett hver gang et "i"-produkt lanseres eller omtales, sender tankene rett tilbake til jobben jeg hadde før. I barnehagen... Gud bedre hvor kjedelig det hadde vært om det ikke var litt å velge i.

Ang svar her om dagen, så er det fult forståelig. Har ikke sett et så slapt United-lag på veldig lenge.

PS: Kan legge til at 5 av mine nærmeste valgte HTC Desire. 4 av 5 har byttet, etter å ha levert de på rep x-antall ganger. Så ingen er perfekte. Den siste (min kjære kone) har forbannet telefonen så mange ganger at jeg er lei av å høre på det. Hun trenger jo noe man kan stole på i jobb-sammenheng også. Det blir ikke HTC i hus mer hvertfall.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes å huske en kar som hadde en gammel SE og som mumlet noe om at telefoner var til å ringe med ... Eller husker jeg feil?
    Har for såvidt handlet såkalt "smart-telefon" jeg også, men lurer på å hoppe tilbake til SE W995 igjen, selv om den har litt problemer med å ta i mot lading.
    Synes disse "smarte" telefonene er særdeles uintelligente innimellom, og når det gjelder batteritid tror jeg ikke det finnes en eneste en som er i nærheten av det jeg ønsker...

Skål

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Apple er ikke perfekt. Langt i fra. Men det er heller ikke andre produsenter, og så lenge folk kjøper det de selv syns er bra så er vel alle fornøyde...?
    Misforstå meg rett, de lager uten tvil knallbra produkter. Men det med ny iOS som gjør telefonene deres treige er en gjenganger og noe jeg er overbevist om at det er en nøye gjennomtenkt strategi for å få folk til å kjøpe nytt.

Men kundene er såpass fornøyde at de godtar dette og kjøper nytt så det er jo bare genialt.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Synes å huske en kar som hadde en gammel SE og som mumlet noe om at telefoner var til å ringe med ... Eller husker jeg feil?
    Har for såvidt handlet såkalt "smart-telefon" jeg også, men lurer på å hoppe tilbake til SE W995 igjen, selv om den har litt problemer med å ta i mot lading.
    Synes disse "smarte" telefonene er særdeles uintelligente innimellom, og når det gjelder batteritid tror jeg ikke det finnes en eneste en som er i nærheten av det jeg ønsker...

Skål
    Hva er ønskelig batteritid da? Min holder en uke om jeg bruker den hovedsaklig som telefon. Naturligvis er da poenget med smarttelefon borte og med min bruk holder den 3 dager, noen ganger 4.

En kollega som bruker telefonen MYE og har på alt sier at han må ladde hver natt. Men han lastet ned nytt operativsystem nå og da holder den i 2 døgn visstnok. Så det spørs om jeg må prøve det også

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan holde tre-fire dager om jeg kun bruker den som vekkerklokke og et par meldinger, da er det uten å bruke 3G eller trådløsnett. Den gamle W995 holdt da ca. en uke.
    I tillegg har den en og annen gang en tendens til å tømme batteriet rimelig kjapt, da er det en restart som må til.

MEN, det er en "billig" telefon, har aldri kastet meg på karusellen hvor jeg må ha siste versjon av ditt eller datt.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må lade hver natt om jeg bruker den endel, men som regel så lader jeg annenhver natt.

I dag skal jeg i bursdagsselskap til yngste svogeren. Han blir 15 i dag.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjekt med fødselsdag da. regner med at det blir lit kake og da

Her er vi hjemme uten fruen, og det ligger an til TinTin i bua i kveld, etter taco og muligens kake her og

Men før det skal vi steke opp 5-6kg karbonader og kjøttkaker, litt konfirmasjon og litt middag

Side 2149 av 2256 FørsteFørste ... 1149 1649 2009 2019 2029 2039 2049 2059 2069 2079 2089 2099 2109 2119 2129 2139 2145 2146 2147 2148 2149 2150 2151 2152 2153 2159 2169 2179 2189 2199 2209 2219 2229 2239 2249 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •