Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 2140

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Måtte ut og piske den litt i dag gitt... Været var for strålende til å la være... Litt småkaldt deg ennå Menmen.... Herlig var det!!

Newcomer vegardxf sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja jeg var ute og kjørte i ca 2 timer, var godt og komme innjenn i varmen da var fra ca5 grader til ca10 rundtom her, blir bra med litt sommervarme snart
    LG 70UH700. KenKreisel x5. Velodyne EQ-Max12. Denon 3311. ATI AT1807. Rega Planar 3. PS4. HTPC. Sony BDP-S3700.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om dere fryser får dere ta en tur til Baillby'n da sjø. Varmest i landet Men det går vel fort over
    Kristiansund varmest | tk.no
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke verst. Her har vi max hatt 8 grader, men det er likevel varmere enn det pleier.

Til helga er det endelig guttetur igjen. Ble ikke i fjor, men i år satte vi datoen tidlig. Er fire kompiser som knapt ser hverandre resten av året som møtes. To bor på Sørlandet, så da møtes vi noenlunde halvveis. I år blir det Røldal. Ikke mitt førstevalg, men er bare glad det ble noe av.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :roll: En halvering av nettfarten når man har 20Mbit linje er ikke dramatisk. Men når vi har maks 5Mbit linje og den blir halvert merkes det.... Sånn har det vært i 1 1/2 uke. :roll: Får ta meg en tlf til Telenor i morgen.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skikkelig surt nr det er slikt Frode, håper det blir fikset snart. Får satse på at de har litt mindre å gjøre nede hos dere enn her, snakket med en i El-Tel for et par dager siden og de drukner i arbeid her oppe. Han hadde faktisk vært innom en som hadde vært uten nett i fire måneder i forrige uke.
    Mine nettverksproblemer starter når jeg kommer på jobb, der er det usannsynlig tregt nett for tida, men da jeg tok opp det på et møte fikk jeg beskjed av den godeste rektor om at alt er i den skjønneste orden og at det ikke var vanskelig å bruke trådløst utstyr... Bare det at han ikke vet at vi sitter på to forskjellige nett diskvalifiserer ham vel relativt kjapt fra å uttale seg om slike ting ...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I januar og februar hadde vi tett oppunder 5Mbit hele tiden. Hvorfor det har sunket 40-50% siste tiden aner jeg ikke. Skal kreve ett svar i morgen og eventuelt kreve å få snakke med linjeansvarlig lokalt da jeg forventer et standardsvar fra kundesevice.

Å vente 2 min mens man venter på at youtube-videoer skal bufre og man ser bilder lastes ned, er rett og slett for "retro" for meg.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med dagen Jo Andre.

Hipp hipp!

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker og bukker

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter og hører på den voldsomme blåsten ute, og "mimrer" allerede etter den første "vår-dagen" i år... Hadde ett jobbmøte på Hareid nå torsdag i denne uka... Våkna til sol og greier, så valget var enkelt... Det fikk bli å ta turen på to hjul...... Det har jo regna LITT i år, så det var på tide.. Og for en tur... Endte opp med å dra helt ut til Flø, for de som vet hvor det er.... Og ja, en kan bare glede seg til mer vår og sommer.......

P.S. Frode, har du ikke lyst på tohjuling igjen?

Og ja, grattis på etterskudd

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var du på Moods of Norway også eller?

Joda, det frister så absolutt. Sa faktisk til K for noen dager siden at det klødde litt. Spesielt etter at du fikk deg sykkel og minner meg på hvor herlig det egentlig er. Det blir nok en gang, men med to små så blir det så lite tid til slikt at jeg ser ikke helt poenget nå. Dersom vi får kjøpe det nedlagte småbruket vi sikler på, så vet jeg hvor jeg heller skal legge 150-200k. Da snakker vi hjemmekino på 8,5x7m og med 5-6m takhøyde.

*krysserfingrene*

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøper prioriteringen din fullt ut. Måtte bare terge litt Og tror nok at du på ett eller annet tidspunkt kommer deg på to hjul igjen Frode... Ett småbruk høres faktisk herlig ut... Er i tanker om å kjøpe noe sammen med madammen selv, vil bare bli litt mer sikker på hvor man er på vei først

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmmm, blir liksom litt stusslig med 3,5x4kvm og litt skråtak i bua da ...

Men har begynt å få bassen til å sitte der oppe, bare for å finne ut at "brystkasse"bassen er totalt fraværende Må begynne å tenke på å bytte ut Audioproene i et eller annet. For å gjøre det hele litt rimelig, oppussingen ble dyr, så kan det kanskje hende at et eller annet fra Klipsch kunne vært passende. 98% film der oppe, så direkt pentspillende trenger det ikke være, men dynamikk og full fres vil vi ha Finnes det noen andre fornuftige alternativ egentlig?

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Econowave. Eventuelt vente litt og se hva det blir av det ene forumprosjektet som er på gang. Ser ut til at det blir en Econo-variant, bare med to stk 12". Spennende.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med overstått lillebror, Jo Andre. Og takk for kjekt selskap og kjempegod mat

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Var du på Moods of Norway også eller?

Joda, det frister så absolutt. Sa faktisk til K for noen dager siden at det klødde litt. Spesielt etter at du fikk deg sykkel og minner meg på hvor herlig det egentlig er. Det blir nok en gang, men med to små så blir det så lite tid til slikt at jeg ser ikke helt poenget nå. Dersom vi får kjøpe det nedlagte småbruket vi sikler på, så vet jeg hvor jeg heller skal legge 150-200k. Da snakker vi hjemmekino på 8,5x7m og med 5-6m takhøyde.

*krysserfingrene*
    På flyttefot igjen?

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare kanskje. De klarer ikke helt å bestemme seg for om de skal selge. Barna (de er voksne alle sammen) og mor ønsker å selge. Gubben er mer tvilende. Vi vil ikke mase heller. Er ikke snakk om å flytte langt i så fall. Vi snakker 3-400m i luftlinje.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Econowave. Eventuelt vente litt og se hva det blir av det ene forumprosjektet som er på gang. Ser ut til at det blir en Econo-variant, bare med to stk 12". Spennende.
    Hadde vel egentlig ikke tenkt noe DIY, men det hadde kanskje ikke vært så dumt. Men da må jeg få fikset de siste detaljene på kjøkkenet først slik at jeg har litt plass i snikkarboden... Og siden junior går med planer om å bygge PC-kabinett i tre så kunne det kanskje vært mulig å få hjelp med ryddingen også

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter og hører på "Staal" som du anbefalte i en annen tråd Frode, og må si det er knalltøft, iallefall IMHO. Men merker at det mangler litt på slik musikk. Sofaen hopper rundt, men på trommene mot slutten av "11 dagar" skulle jeg strengt tatt begynt å fått hjerteflimmer om frontene holdt følge med subene her.
    Får se når jeg må fintune CV/Proson anlegg om ikke denne skulle vært med i sekken, kanskje vi klarer å ta noen flere spoter også

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er tøft ja. Gleder meg til cd-en detter ned i postkassa. Da skal Miles og to 18"-subber få kjørt seg.

Side 2140 av 2256 FørsteFørste ... 1140 1640 2000 2010 2020 2030 2040 2050 2060 2070 2080 2090 2100 2110 2120 2130 2136 2137 2138 2139 2140 2141 2142 2143 2144 2150 2160 2170 2180 2190 2200 2210 2220 2230 2240 2250 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •