Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 2135

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Rotet meg en tur opp i bua, endelig ordnet sikringsskap her nå. Rart hvor mye det hjalp på med 6mm^2 på egen 25A kurs i stedet for 1,5mm^2 på samme kurs som vaskemaskina ... Og så er det en 20A i skapet i snikkarbua som fordseles på to 16A, en i kosebua og en i snikkarboden. Ikke samme blinket i lyset når anlegget blir slått på nå
    Og så litt musikk å kose seg med mens en oppdaterer div.

Du tar glatt denne Frode

-judgement-day-jpg
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I bunn og grunn mener jeg selv at jeg er rimelig tolerant, men denne var drøy
    – Finn et annet sted å bo, Jensen - Norge - NRK Nyheter
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For de som ikke har tilgang til denne gromlåten, så kommer den her. Denne rippen inneholder faktisk også Robert Cray-Time makes two, som er like bra.

[YOUTUBE]uO2J86on4Us[/YOUTUBE]

Ekstremister av alle slag har jeg store problemer med. Være seg islamister, kristne eller hifi-snobber.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen

Ekstremister av alle slag har jeg store problemer med. Være seg islamister, kristne eller hifi-snobber.

Ble i humør av den oppe i bua, men det ble helt klart at nye høyttalere nok må inn, selv om det hørest greit ut på moderat nivåer.
    Må bare komme litt på føttene etter oppussingen, har ikke fått endelig regning fra trikkeren enda heller, bare A-konto på litt over 90k til nå...

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skikkelige godlåtar oppi her ja, blir nokre rundar med crossroads i løpet av eit år her i heimen også

Akkurat komt heim fra langrennstur her, tenkte å dele nokre av mine absolutte favorittlåtar:
    Joe Cocker - Tonight - YouTube
    Joe Cocker - I'm So Glad I'm Standing Here Today - YouTube

Denne er også vanvittig kul, frå eit band som dessverre gjekk vekk under eit flystyrt:
    Woman of the Dark av CHASE | Sang | Gratis musikk, lytt nå

Mange andre kule sangar frå Joe også, men dei regner eg med er meir kjent, som Leave your hat on og Up where we belong.

I morgon blir det å ta seg ein tur på fjellet og teste skia

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er det små sjanser for at det blir skitur i morgen, så mr. Otard er innom en tur. Fikke flaske med noen gode venner til jul, og det smaker rett og slett utrolig godt. Nesten litt for godt egentlig ...

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kombinasjonsbygg i Ålesund sentrum -

For den som virkelig vil lage seg en rå hjemmekino, og ha leilighet på toppen

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt dyr start (for meg), men noe slikt er et drømme-utgangspunkt.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje litt overkill til å begynne med ja
    Frode

Ellers så kjøpte jeg denne i dag, og lurer på om noen av dere har tatt i bruk en slik liten dings?:

Western Digital WD TV Live – Next Generation Streaming Media Player Review - The All-New WD TV Live - Legit Reviews

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt en WDTVlive en stund her, og er stort sett veldig fornøyd med den.
    Bruker den stort sett opp mot nettverksdisken som jeg har, men har også brukt den både sammen med minnepenn og harddisk.
    Synes spesielt at det er greit å ha musikkvideoer tilgjengelig på nettverksdisken som jeg bruker den til.

Lånte en AppleTV2 for et par uken siden, men når jeg må begynne å kødde med iTunes, jailbreaking osv. så gidder jg ikke, bedre med denne som er plug&play

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir interessant å prøve den ut. Har en 3tb og en 2tb ekstern som skal kobles opp i tillegg til wifi.... Pluss jeg ser at det visstnok kan kobles til ett usb-tastatur... så. ja, me lyt sjå Nå er det bare å sitte på gjerdet og håpe at Samsungs 64"' plasma kommer ned i "min" pris :-)

Ellers så er Asus Transformer prime på listen... Sånn blir det når en er litt allergisk mot epleprodukter

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er morro at de som er allergisk mot apple, sjelden har en god grunn til allergien

Neida kos dere gutter, her i heimen går både apple og pc hånd i hånd dagen lang!

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her også, men KUN fordi jeg ikke har tatt meg råd til Mac enda.

Her er hele huset febersyke. Har hatt to omganger som har gått i hverandre, og det begynner å bli slitsomt. Heldigvis har svigermor fri i dag, så hun tar seg en tur og hjelper oss.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Her også, men KUN fordi jeg ikke har tatt meg råd til Mac enda.

Her er hele huset febersyke. Har hatt to omganger som har gått i hverandre, og det begynner å bli slitsomt. Heldigvis har svigermor fri i dag, så hun tar seg en tur og hjelper oss.
    Slitsomt Frode! Her er det kun lillemor som har holdt seg frisk! Heldigvis!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Små syke barn er ikke noe kjekt. Håper at du og dine blir bedre Frode, og at lillemor holder seg frisk hos deg PA.
    Og, det blir faktisk bedre når de blir større, med sykdom iallefall, men det drar gjerne på seg med andre ting ...

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har vi kjøpt ny sofa gitt. Var på vannskade/avviklings-salg hos Møbelringen i dag, men fant ikke noe vi likte. Stakk bort på Sunde Møbel og kikka litt der, og fant en vi likte veldig godt. De eldre i familie/slekt vil nok bli ekstra glad da denne har betraktelig høyere sittehøyde, og er grei å komme ut av. For de som husker vår "herlige" handel med Rocka.no, så har vi denne sofaen enda, men den blir nå flyttet i sin helhet ned i kjellerstuen. Jeg har halvparten av den der nå. Den må jeg bygge opp 5-10cm for å få riktig sittehøyde på, men tror det skal bli bra. Tenkte også å bygge hyller rundt hele sofaen som "kapsler den inn" slik at vi har godt med lagringsplass uten å måtte ha mange hyllemeter på veggene. Planen er å lage bordet selv også. Skal ha plass til fjernkontroller/brettspill/ladestasjon til PS3 kontroller osv. På sikt så skal jeg sjekke muligheten for å hive noen rumperistere i den sofaen også.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .....
    Sist endret av LogB.no; 03-03-2015 kl 18:21

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no
    Døhh Frode...

Jeg har endelig begynt å jobbe med kinoen min og lurer på om "Oraklet fra Vestlandet"
    kan tipse om noen gode resurser på romstørrelse?
    Rommet er langt og smalt 3,28 x 4,94 uten isolasjon og plater.
    Bredden kan jeg ikke gjøre noe med men lengden kan "kuttes" ned

Du må gjerne poste i byggetråden:

Lang smal råkjeller trenger hjelp til kinomål

Takke-takk..
    Tenker du beste lengde/bredde/høyde, for best mulig lyd..? Det finnes kalkulatorer som beregner hvor du vil få stående bølger og slikt, (for det vil du få uansett) men jeg vil si som hovedregel at jo større du får rommet jo bedre. Du har jo en god takhøyde her som er positivt.

hunecke.de | Room Eigenmodes Calculator

Beklager om det ikke var dette du spurte om.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .....
    Sist endret av LogB.no; 03-03-2015 kl 18:21

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener å ha sett/hørt at det gyldne snitt er et godt utgangspunkt til kino. Samme størrelsesforhold som på f.eks kredittkort, fysrstikkesker osv.
    Eller med andre ord at lengden er ca. 1,62xbredden på rommet.

Med de forholdene du har er du nede i 1,5, men vil tro at det skal gå greit, problemene oppstår vel gjerne når du nærmer deg kvadratisk rom eller at forholdet mellem lengde og bredde blir stort.

Side 2135 av 2256 FørsteFørste ... 1135 1635 1995 2005 2015 2025 2035 2045 2055 2065 2075 2085 2095 2105 2115 2125 2131 2132 2133 2134 2135 2136 2137 2138 2139 2145 2155 2165 2175 2185 2195 2205 2215 2225 2235 2245 2255 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •