Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 2131

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er sant... Og slike episoder har jeg selv hørt pårørende fortelle om... At de f.eks. har møtt på innsatte som er på fremstilling, permisjon, løslatt på 2/3 osv... Men, de nærmest pårørende skal alltid SKRIFTLIG informeres om dette... Dog, tviler jeg på at dette blir behov for i ABB's tilfelle...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det pinedø helg igjen
    Og klassen min er utplassert de to neste ukene, har mye retting foran meg, men det skal nok gå bra

Nå er det pizza
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her ble det kokt torsk. Blir pizza i morgen. Salami,skivet tomat og mozzarella ost. Både fersk og revet. Digg!!!
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og her lades det opp til en liten Kieltur... Kjører til Oslo på mandag.... Lurer litt på hva som lønner seg å kjøpe i Tyskland... Er objektiver rimelig tro? Må vel se å finne noe spennende å handle... Slo til på en 5-stjernes lugar... Aldri gjort det før, så vi reiser over med stil Blir nok litt annerledes enn en vanlig overfart når en er plassert på øverste dekk med panoramautsikt framover... :-)

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva synes du Frode? Skal man begynne å "pigge" dekk eller?

S1000RR on Ice - MAX BMW - YouTube

Folk er spenna gærne

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Etaten
    Og her lades det opp til en liten Kieltur... Kjører til Oslo på mandag.... Lurer litt på hva som lønner seg å kjøpe i Tyskland... Er objektiver rimelig tro? Må vel se å finne noe spennende å handle... Slo til på en 5-stjernes lugar... Aldri gjort det før, så vi reiser over med stil Blir nok litt annerledes enn en vanlig overfart når en er plassert på øverste dekk med panoramautsikt framover... :-)
    Høres ut som en kremtur Kristian. Har bare hatt "standard" lugar, og i forhold til f.eks. Danskebåten er de en god klasse over. 5 stjerners vil jeg tro er en skikkelig go'lugar

Når det gjelder objektiv kan du kikke litt på hva de skriver her. Kjøpe objektiv i Tyskland? - Forum - Akam.no

God tur
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har alltid hatt standard lugar selv før... Men vi bestemte oss for å ta den helt ut nå denne gangen 35m2 og luksus, med egen inngang til spa og det liker jo damene, og bespisning i egen restaurant på øverste plan.... : Måtte bare unne oss litt nå før jul Ja, jeg er litt sugen på det 18-200mm-objektivet til nex-5, så vi får se... Muligens også ett fisheye om det dukker opp til en fornuftig pris... søren at en skal finne seg bare dyre hobbier Jan

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Søket etter ny god musikk fortsetter her i heimen i kveld...hittil som eg kan dele er:
    Tracy Chapman - Give me one reason(med fleire såklart)
    Ed Sheeran - A-team
    Og med den høgtida som nærmer seg er såklart også Fairytale of New York med The Pogues & Kirsty McColl verdt å nevne, sjølv om denne nok er kjent for dei fleste. Chris DeBurgh si plate Spark to a flame er også ei eg har høyrt ein del på!

Andre som har tips så er dei meget velkomne! Akustisk står relativt høgt på ønskelista her

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De gærne har det godt Kristian. Hvorfor han "børna" på isen må gudene vite.

Takk for tips Jo Andre. Liker litt køntri også jeg. Hører mye på "Pistol Annies" for tiden. "Hell on Heels" spesielt.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha, fekk ein mail som passa meg veldig bra!

DE TI JULEKALORIREGLENE:

1. Dersom du spiser noe og ingen ser det, har det ingen kalorier.

2. Dersom du drikker en lettbrus sammen med en sjokoladeplate, vil kaloriene i sjokoladeplaten bli nullet ut av lettbrusen.

3. Dersom du spiser sammen med andre, teller bare de kaloriene som du spiser mer enn dem.

4. Mat som inntas for medisinske formål (som f.eks. karsk, solbærtoddy, varm sjokolade, rødvin, cognac etc) teller ALDRI.

5. Jo mer du feter opp de som til daglig er rundt deg, desto tynnere virker du selv.

6. Mat (f.eks. popkorn, peanøtter, brus, sjokolade og drops) som inntas som en del av underholdningen ved å se på film eller DVD eller høre på musikk, inneholder ikke kalorier fordi de ikke inntas som mat eller føde, men som en del av en underholdning.

7. Kakestykker og småkaker inneholder ikke noe fett dersom de brytes opp i småbiter og spises bit for bit, fordi fettet fordamper når de brytes opp.

8. Alt som slikkes fra kniver, skjeer eller slikkepotter mens du lager mat, inneholder ikke kalorier fordi det er et ledd i mattilberedelsen.

9. Mat med samme farge har samme kaloriinnhold, for eksempel tomater og jordbærsyltetøy, champignon og hvit sjokolade.

10. Mat som er frosset inneholder ikke kalorier fordi en kalori er en varmeenhet

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse reglene lever jeg etter hele året Jo Andre.

Newcomer vegardxf sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ikke lagt merke til denne tråden før! artig og se at det er flere likesinnede i området
    LG 70UH700. KenKreisel x5. Velodyne EQ-Max12. Denon 3311. ATI AT1807. Rega Planar 3. PS4. HTPC. Sony BDP-S3700.

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vegardxf
    har ikke lagt merke til denne tråden før! artig og se at det er flere likesinnede i området
    Regner med at du leste gjennom hele tråden når du først fant den.?

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he he. Den som orker det må ha seriøse fritidsproblemer.

Det er flere her på forumet som kommer fra Ørsta/Volda, Vegard. Er vel bare Frank (chevy) som har vært litt aktiv i denne tråden. Men som du ser så er det flere fra Ålesundsområdet. Jeg henger her fordi jeg bodde i Langevåg i 4 år, og har truffet flere av gjengangerne her. Vel....de fleste egentlig. Denne tråden er nå stort sett pisspreik mellom gamle kjente, men det dukker da opp et og annet relevant innlegg ang AV.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    må no desverre skuffe deg....har ikke lest hele tråden :?
    får se om ikke jeg klarer og bidra med litt bullshit her jeg og!
    kansje jeg kan ta meg en tur og få en demo og av noen i nærheten. alle jeg kjenner skal bare ha anlegg til og spille høyt å masse bass så jeg har egentlig ingen som deler min interesse om finere lyd
    LG 70UH700. KenKreisel x5. Velodyne EQ-Max12. Denon 3311. ATI AT1807. Rega Planar 3. PS4. HTPC. Sony BDP-S3700.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ofte er det slik at det finnes flere enn man tror med samme interesse i nærområdet.

God helg folkens.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det ser slik ut nå ja

god juleferie fra meg!

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahh, idag er dagen for småirritasjonar!

Den eine er canal digital hd pvr-tunerern som har stått for. Å få riktig format i forhold til tven skal vise seg vanskelig, det blir for breidt bilde som oftast, uansett aspect ratio. Måtte ta ein formatering av tuneren grunna ein feil eg gjorde akkurat(satte til sd-signal istadenfor hd-signal), og no ser det ut som det er riktig igjen, men det er vel berre eit tidsspørsmål før det skjer igjen!

Den andre, og verste, er problem med firefox/dataen generelt. Fekk akkurat fiksa ein bærbar pc eg har, som skal vere relativt grom med dual core prosessor og 4 gb ram, samt dedikert skjermkort, men eit eller anna problem gjer at det lagger noko grenselaust når eg skal sjå flash-video i firefox. Trudde eg skulle klare å fikse det med ei nedgradering av firefox, men den gang ei. Heller ikkje IE eller chrome fungerer slik det skal. Tester allverdens anti-virus, malwarebytes osv akkurat no, men finn ingenting! BAH! :P

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingenting er så irr som dataproblemer. Akkurat kjøpt en Lenovo-laptop, så akkurat nå er det greit her i heimen, men det kommer nok snart.

Neste gang blir det Mac.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal seie deg det Frode, at når eg ødelagde den pcen eg no sitt på for nokre år sidan, så kjøpte eg meg ein lenovo. Eg kan vel berre sei at eg ALDRI har hatt så få problem med ein pc som med den, ein SL300. Dønn solid!

Har hatt ein litt laber dag idag, madammen hadde jentekveld igår, og då eg kom heim i halv ett tida, vart det til eg åpna både sterkøla og fishshot-flaska :P Leeeenge sidan sist, så "gifta" satt lenge i kroppen!

Side 2131 av 2256 FørsteFørste ... 1131 1631 1991 2001 2011 2021 2031 2041 2051 2061 2071 2081 2091 2101 2111 2121 2127 2128 2129 2130 2131 2132 2133 2134 2135 2141 2151 2161 2171 2181 2191 2201 2211 2221 2231 2241 2251 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •