Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 2130

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Så var det gøy å leke med kamera igjen

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjekt med foto Kristian.

Er gressenkemann denne uken. Får ikke gjort så mye som ønsket. Meningen var at eldstemann skulle være hos muttern, men det ble ikke noe av.

Hvordan står det til med AV da folkens? Noe nytt siste året jeg ikke har fått med meg?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja... Det har vært rimelig flatt på avfronten .. Men skal muligens kjøpe en annen leilighet, og i den forbindelse så kommer jeg til å tråkke til med det største jeg får tak i av flatskjerm samt noe grymt på lydfronten ..

utover det skjer det lite... har fått kjæreste, sykkel med og uten motor ;-) da :-)

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akutt behov for en cowboystrekk etter lunsj på Rica Nidelven, men kurset starter igjen om bare noen minutter...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så har man kommet seg til østlandet for litt familiebesøk kombinert med ett par møter over helga....... Var fa.. meg 15 kalde på fjellet over fra Bjorli og til Dombås..... Og på østlandet er det Winterwonderland

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er det 9 grader og overskyet. Har enda ikke hatt et snøfnugg i år. Hadde ikke på vinterdekka før forrige helg. Mest for å slippe å bli overrasket. Kunne sikkert venta en uke til.

God helg folkens.

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God kveld gutta!

Er i ferd med å fullføre Apex høgtalarane mine endelig(etter over 4 års prosess, ser eg for meg å vere ferdig innen to veker kanskje no), og tenker på dette med spikes. Ser jo at mange bruker Soundcare spikes, men desse koster skjorta virker det som. Vil gjerne ha svarte spikes som ikkje viser så godt. Har kikka litt på desse
    Brand New Monacor SPS-10/SC Speaker Spikes Black Chrome | eBay

Synes desse såg flotte ut, men litt usikker på maks belastning osv. Kva meiner folket om spikes, og har dokke nokon formeining om gode sådanne? Har tidligare brukt biltema sine, men dei blir litt for bling i denne samanheng, men mindre dei kan skaffast i svart.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har funne ein meir solid variant av samme spiken her, men viser seg litt vanskelig å få tak i, dei fleste har "Out of stock".
    Monacor SPS-30/SC Chrome Plated Speaker Spikes (set of 4) ONLY £23.11 WITH FREE DELIVERY

Synes desse såg bra ut!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes begge settene med spikes så greie ut, men jo større jo bedre er vel kanskje måten å tenke på her?

Har du bilder av Apexene?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jan: Her er siste sida hittil av byggeloggen min:
    http://avforum.no/forum/diy-do-yours...llfort-20.html

Ligg ein god del bilder der Og ja, dei største er nok dei som passer til apex'ane, var berre at eg fant ikkje dei først.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der var det bilder ja

Må bli rimelig tung den konstruksjonen der vil jeg tro, så skikkelige spikes er nok lurt.

Skikkelig lekkert blir det iallefall

Active Soundispower sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    msn frode

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lenge siden jeg har vært der, men logga meg på igjen i dag en snartur Sanel. Etter jeg kjøpte iPad, så har det blitt lite chatting gitt. Syns iPad er genial, men ikke noe jeg sitter å skriver mye på/med.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan gikk det når Berit var innom dere på fredag da? Her var resultatet en router (heldigvis bare strømforsyningen) og et ADSL modem i minus.

Har en strømforsyning liggende så routeren er oppe og går, og hadde et modem liggende også, så alt i alt gikk det greit. Mange som har fått ødelagt TV og PCer i området her nå ...

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merka godt at Berit var her (eller Beirut, som Geir Schau kalte den), men ingen ting ble ødelagt hos oss.

Ellers ser jeg på dagens pressekonferanse med undring....
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her gikk det ikke utover noe elektrisk & elektronisk utstyr heldigvis...

Ang pressekonferansen, så fikk jeg ikke med meg den.. Var i begravelse.. Men at ABB ble betegnet som utilregnelig, psykotisk, kom ikke som en bombe... Uansett, så vil vedkommende aldri komme til å sette sin fot ut i det frie samfunnet i løpet av sin levetid...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For meg som "legmann" virker konklusjonen også merkelig, men får håpe at det er en "riktig" konklusjon.
    Det jeg, og de jeg har snakket med, stusser på er at han har brukt så lang tid på å planlegge noe slikt til minste detalj, og så blir erklært ikke tilregnelig. Tror det skurrer litt hos allmuen, men håper som sagt at de som har konkludert med det har en riktig konklusjon.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen "tar seg av han" om han kommer ut noengang, så jeg slapper av ang det merker jeg.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat det med planleggingen kan jeg forstå at mange "sliter" med å få til å stemme... Men det ligger i slik en tung lidelse, at man lever i sin egen verden, kall det gjerne parallellt med resten av samfunnet. Og til tross for galskapen, så kan en da være i stand til å fremstå noenlunde normal, om enn som veldig sær,tilbaketrukket osv... Og det er jo det denne karen har gjort.. Levd i sin boble, uten evne til hverken å være utpreget sosial, ha lønnet arbeid osv... Det er skremmende å tenke på, men menneskets psyke er også forferdelig innviklet..

Tro meg, det individet der kommer aldri til å se normalt dagslys igjen... Skulle han bli såpass "bra" at han kan få en slags selvinnsikt, så er det rett i ett høysikkerhetsfengsel... Det som kommer etter tvungent psykisk helsevern, det blir en forvaring.. Og den kommer nok i dette tilfellet, til å bli en forvaring som blir livet ut...

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser den. Forstår likevel pårørende som får en påkjenning hvert tredje år når det skal evalueres. Kommer til å kjøres i pressen i flere mnd/uker i forveien, og uker i etterkant.

Side 2130 av 2256 FørsteFørste ... 1130 1630 1990 2000 2010 2020 2030 2040 2050 2060 2070 2080 2090 2100 2110 2120 2126 2127 2128 2129 2130 2131 2132 2133 2134 2140 2150 2160 2170 2180 2190 2200 2210 2220 2230 2240 2250 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •