Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 2126

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takker Kristian Det begynner å falle på plass etterhvert
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser ikke verre ut Jan :-)

Her har man inntatt hvil & hvil og inntatt soverommet... Men først nyeste episodene med Homeland og Dexter :-)

Håper de er spennende i kveld, for regnet som pøser ned på terrassen gjør en passe trøtt og sløv :-P

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha jobba med hus, flytting og hatt barnedåp oppi det hele, har jeg jobba med inConcert Miles. Det nærmer seg prøvelytt. :-D

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende Har du bilder av herligheten?

Vi fikk et artig brev fra E-verket i dag, de har visst lyst til å inspisere el-anlegget, blir noe panikkarbeid fremover og forhåpentligvis en utsettelse på inspeksjonen

Og i overmorgen er det riverdance, Guinness og Irish Stew i noen dager
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter med en god kaffi&baileys og bestiller nye vinterdekk via dekkonline.com... Har tatt i bruk ett slikt dekkhotell.... Noe som er superbehagelig... Men fikk en tlf her en dag i forrige uke.... Først må jeg fortelle at jeg ba om at de skulle sjekke om de vinterdekka jeg tok av i vår hadde noe særlig mere km i seg... Og jada, de kunne rulle endel til... Fikk så denne berømte tlfsamtalen, hvor jeg blir forklart at nei, to av de, de bak, hadde bare knappe 4mm, og de ville tilby en pris for nye dekk og omlegging.... Joda, sa jeg, og fikk prisen: knappe 4500.- om jeg byttet bare de to slitte, og ja, det doble om jeg tok alle fire.... Hahahaha..... for en profitt de tar seg.... (Du skjønner sa han, at du har slik en ukurant dekkdim... som er 225-55-17) Reint pisspreik på godt norsk......!

Nå har jeg bestilt meget gode piggfrie, to stk... ca. 2000.- levert på døra.... Så tar jeg turen og legger de om, og det koster den nette sum av 260.-

Totalt spart 2000.- på TO dekk!! De pengene kommer jo godt med når en skal til sydlige strøk medio november

Forresten... Hva heter det når en lager seg en kaffi&baileys med decaf?

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv

Vi fikk et artig brev fra E-verket i dag, de har visst lyst til å inspisere el-anlegget, blir noe panikkarbeid fremover og forhåpentligvis en utsettelse på inspeksjonen

Har bare tatt noen få mobil-bilder og ren mdf er slett ikke pent. Mulig jeg tar et bilde før de gjemmes bak lerretet.

Stor prisforskjell på dekk Kristian. Vi reiser til Garasjen i Utvik selv om vi må kjøre 1 1/2 time hver vei. Lønner seg stort.

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv

Jeg fikk vite at de kan se mellom fingrene når det pågår ombygging av el-anlegget. Varierer en del fra DLE til DLE, men det bør gå bra. Selvsagt bør det ikke være potensielle dødsfeller i hjemmet, ombygging eller ikke

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke så mye igjen, så det er like greit å få en utsettelse så vi får gjøre oss ferdige. Tror ikke det skal være fare for liv så den biten er grei

I morgen er det Dublin og Guinnes. Skal ligge her tre døgn

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir sikkert konge. Kos dere på tur Jan.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pils før kl. 10. Sightseeing på Guinnes med påfølgende smaksprøver før man handler i Dublin sentrum og går på Pub og eter og drikker blir liksom helt greit

Og jeg koser, bigtime

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahhh.... Høres ikke så ille ut det nei.

Vi får besøk av søskenbarnet mitt og typen i kveld. Mat og øl/vin. Blir koselig. På søndag er det feiring av Theodor som blir 3 år på onsdag.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag har det vært sightseeing på Jameson Destiliry, Liverpool-Man U på pub etterfulgt av en t ur i kirka (The Church Bar, Restaurant, Nightclub in Dublin City Centre | Summer Barbeques Dublin, Beer Garden Dublin City Centre, BBQ Dublin City, Tourist Attraction Dublin) for å få tilgivelse, fish&chips og en pint

Bare å forberede seg på siste sjøslag før hjemturen i morgen

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lykke til Jan.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Avsluttet dagen med Indisk restaurant, anbefaler virkelig Indian Curry Club i Temple Bar området Og så ble det en tur ned i en mørk kjeller med relativt Heavy Rock, vodka i halvliterglass og toaletter som luktet verre enn åpen kloakk, ilddåpen for en ny kollega Anslutning på en koslig pub pluss hotellbaren

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommet deg etter helgen Jan?

Miles er ferdig bygget og innfrir ikke litt engang slik de står nå. Mulige "feilkilder" er imidlertid så mange at de på langt nær er avskrevet.

-mulig fasefeil(er)
    -Dayton t-amp som amp
    -Wimp fra iPhone som kilde
    -forskjellig kabel og kabel-dim fra amp til ht
    -plassering av ht i rom
    -plassering av meg i rom

I dag bestilte jeg og svogeren hver vårt Beyma 18SW1600Nd. Tipper det kommer til å røske. :-D

Fikk ordna meg en RX-V765 til 1500,-, så da gikk jeg for den. Investerer nok i en grommere reveiver etterhvert.

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennande å sjå om du vert fornøgd med litt tweaks Frode!

Her har vi akkurat(i anledning at apex'ane snart er ferdige) kjøpt "ny" receiver, dvs. frå brukten. Blir herlig å bytte ut Onkyo'en, har vel hatt han i snart 5 år trur eg

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva gikk dere for da Jo Andre?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi gjekk for ein Pioneer SC LX81. Har hatt to pioneer receivarar før, og einaste grunnen eg kan komme på til at eg solgte dei var fordi eg ville ha noko nytt. Synes personlig at Pioneer har dei mest stilreine receivarane, og av dei receivarane eg har hatt(Pana sa he9, Pio vsx ax1014, Pio vsx ax2, Onkyo tx sr875) den lyden eg likte best. Gleder meg virkelig til å få ein receiver der displayet fungerer igjen i det minste Onkyoen har nok større kraftressursar, men med ein emotiva xpa2 til frontane, og små bakhøgtalarar/senter(skal byggast etter apex er ferdig) treng eg ikkje allverdens effekt.

Pioneer SC-LX81 | Lyd & Bilde

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er litt rar der (også) og har aldri hatt lyst på Pio receiver. Aner egentlig ikke hvorfor... Håper Apex snart er up and running og at du blir fornøyd med utseende.

Hvilke planer har du til senter/bak?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du burde prøve ein gang, kanske du blir overraska

Bak og senter tenker eg eigentleg berre på å bygge noko lite.. har tenkt ein del på 4" fulltoner, men ikkje bestemt meg for noko enda. Men stikkord er iallfall liten kassestørrelse. Var inne på tanken om å "nedgradere" til stereo, så alt er bedre enn ingenting.

Utan å ha satt meg skikkelig inn i det, så har eg kikka ein del på denne sida:
    Overnight Sensation MTM - undefinition

Side 2126 av 2256 FørsteFørste ... 1126 1626 1986 1996 2006 2016 2026 2036 2046 2056 2066 2076 2086 2096 2106 2116 2122 2123 2124 2125 2126 2127 2128 2129 2130 2136 2146 2156 2166 2176 2186 2196 2206 2216 2226 2236 2246 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •