Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 2124

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har bestemt oss for å ta badet i kjelleren også, så i dag har jeg fjernet dusjkabinett, vask og toalett. I tillegg har jeg fått revet veggene der. Ser bra ut ang fukt, så det er bare å få på plass nye plater. Vi går for Fibo Tresbo sine plater som gir finish og membran i ett. Sytalaust. Var bra vi reiv, for det var bare iso i to av fire vegger.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er badet klart for sjekk av rørlegger og membran-smøring. Glad jeg har Fein maskina. Litt usikker på hvordan jeg går frem ang slukmansjett, ellers hadde jeg prima og smørt membran i dag. Svogeren tar seg en tur og legger opp k-rør og trekker kabel til ny vifte iløpet av dagen.

Har fått fuga yttergangen i dag også. Ble bra for å være første forsøk.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da fikk jeg litt veiledning og første lag membran er på. Slett ikke vakkert, men jeg tror det skal bli tett. Må legge til at jeg nok ikke hadde gjort dette selv, hadde det ikke vært for at dette er kjeller med murgulv og baderomsbelegg fra før.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Driftig Frode
    Her har det ikke blitt gjort mye i helga. Var oppe på mørkloftet og fikk dratt de siste rørene slik at trikkeren kan gjøre seg ferdig snart, må bare klamre litt kabel til varmepumpe i kjelleren først.
    "Pipemannen" kom ikke fredag, han antydet at det kunne skjære seg litt, og med det drittværet som var på fredag var det sikkert ikke greit å støpe garasjegulv. Får høre med han i morgen, så kanskje det blir ovn i løpet av høstferien
    Og så har jeg hengt opp lampe over salong og spisestue, har lys i dem nå, men det blir vel litt penere når stikkontakter i taket kommer på plass.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra jobba Jan.

Satser på å få smørt mer membran på badet og lagt fliser på vaskerommet i mårra. Er i siget nå.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk lagt totalt fire lag membran på bad og vaskerom i går. Satser på å flislegge i dag. Begynner å haste med å komme seg ut av gamleleiligheta også. Må være ute til fredag.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er vaskerommet flislagt og fuget. Satser på å flislegge badet iløpet av dagen og fuge det i morgen. Ble kjørt 4 henger-lass og 5-6 bil-lass fra leiligheta i går, og 3 rom ble vaska. Nå er fattern og svigerfar på søpla en tur. Blir noen henger-lass med slikt også.

Ikke mye tid til å slappe av gitt. Skal være ute av leilighet iløpet av i morgen, og vi skal ha barnedåp og overnattingsgjester neste helg.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Travle tider Frode Du får prøve å slappe av når dere er ferdige i kirka på søndag, blir vl en kakebit da regner jeg med

Og til dere som fortsatt mener at hvaler er ekstremt intelligente så har jeg en beskjed: Ta en bolle Ti meter lang hval funnet på et jorde - 800 meter inn på land - nyheter - Dagbladet.no
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Travelt ja. Nok å gjøre om man ikke skal få dobbelt arbeid. Svigerfar la fliser på badegulvet i går. Da jeg kom hjem oppdaget jeg at butikken hadde sendt med han feil fliser, så da måtte halve gulvet opp igjen. Han gikk heldigvis tom for fliselim. Fikk hull på membran når fliselimen ble skrapt av. Ble ytret noen gloser da ja. :evil:

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hørtes noget surt ut... Omtrent som sjefen i huset her i dag, plutselig hadde de tid til å montere varmepumpe selv om det var antydet en gang i neste uke. Madammen synes varmepumpe er en vederstyggelighet, men kan til nød akseptere det ... Tar seg ikke ut på ny vegg sier hun

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har familien byttet bil!

Ble en 2008 modell 2.0D Volvo V50 Sumumm, Fullpakket med utstyr!
    Ser frem til å få denne på gården, nå er jeg lei av skoda!!
    -85_-200219974-jpg

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med ny bil Plass til flere unger i den

Trodde Skoda var stabile biler jeg, men så skal jeg heller ikke skryte av bilkunnskapene mine, særlig ikke etter at jeg kjøpte franskmann

Lure kanskje på om ikke dieselen i den Volvoen har franske aner forresten ...

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skodaen var grei den helt til vi passerte 200tusen, etter det bare tull.

2litringen er samarbeid med peugot så det er nok franske aner ja.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med ny bil Per Anders. Jeg mener fremdeles den er for liten. Når det er sagt har noen venner av oss Golf (ikke stv) og to små barn og lever lykkelig med det.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, den er ikke av de største nei, men vi testet og fikk plass til alt vi ønsket.

For meg sto valget mellom

Volvo
    +Stor motor
    +Skinnseter m/memory
    +ryggesensor
    +kupe og motorvarmer
    +xenon

-Liten plass
    -ikke krok

Passat
    +Stor plass
    +Solid
    +krok

-liten motor ift vekt
    -kjedelig interiør
    -Ethvert nabolag her minimum 1 slik.

Så valget ble til slutt et matrialistisk, men begge to falt for bilen og fikk meget gode betingelser på innbytte så da var det greit! Eneste problemet er at jeg ser ikke noe på finn om serviceboken er fulgt. Det antar jeg er en skrivefeil, ser ikke for meg at noen kjøper en topputstyr bil med større motor uten å følge servicer, men det er det eneste som kan sørge for at det ikke blir handel.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk tilfeldigvis nettopp besøk av en venninne med 2011 mod V50. Var ikke så liten plass som jeg huska.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stor er den ikke, men rommer heldigvis vår lille familie temmelig godt

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flislegging i dag, men rakk bare veggen over steketoppen, den over vasken må vente tili morgen. Noen timer bestandig besøkene sine slik at jeg må ha en kjempepause når jeg er litt i siget Men jeg tåler en kaffepause eller to da
    Satser på at jeg rekker resten i morgen og at "pipemannen" får tid til å komme innom og støpe fast stussen som røykrøret skal inn i etterhvert. Bra at det er større fliser på pipa, går raskere da håper jeg.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra jobba Jan.

Hos meg har det stoppa litt opp med prosjektet på badet. Ser jeg ikke blir ferdig til barnedåpen og da forsvant inspirasjonen gitt. Nok av annet å ta seg til, og laga til og møblerte to rom i kjelleren i går. I dag fikk jeg på plass vaskemaskin og frys. I tillegg rydda jeg i garasjen og laga meg et arbeidsbord i ene hjørnet. Resten av uka går med til rydding/vasking frem mot barnedåp.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra og bra ...

Kom til å tenke på at jeg antakelig må klyve rundt 30 mosaikkfliser pga vasken i morgen, blir muligens mer jobbing et selv om det er mindre areal som skal flislegges ...

Ellers går vi og venter på stormen som skulle komme i kveld/natt, men det er mulig den går utenom, var iallefall utrolig lite vind når vi gikk en tur nå, og den kom fra feil himmelretning.

Men det ser jo ut som du jobber litt du og Frode, garasjerydding, vask, frys og arbeidsbord på en dag er da noe det og

Side 2124 av 2256 FørsteFørste ... 1124 1624 1984 1994 2004 2014 2024 2034 2044 2054 2064 2074 2084 2094 2104 2114 2120 2121 2122 2123 2124 2125 2126 2127 2128 2134 2144 2154 2164 2174 2184 2194 2204 2214 2224 2234 2244 2254 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •