Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 2117

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    .....
    Sist endret av LogB.no; 03-03-2015 kl 18:27

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    C5en er en 2004 mod, har gått 69k, med alle servicer osv. Eieren virket som en "nøyePer" som junior kaller det.
    Eieren skal ta en NAF-test for å være sikker på at det ikke er noe tull under bilen, hadde ikke mulighet for å titte der, men regner ikke med at det er noe.

Alternativet var en samme årsmodell på sunnmøre som hadde gått dobbelt så langt og som var bruktimportert for tre år siden. Litt billigere, men valgte den bort pga kjørelengde og import. Ikke at det nødvendigvis er noe minus, men det er litt vanskeligere å spore historikken da enn på en bil som er "norsk".
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok like mye triksing med "norske" biler dessverre, og en ting som faktisk er positivt for de som er importert, er at de ofte er mer langkjørte samt at de faktisk er preget av bedre vedlikehold utrolig nok

Selv, så tøffer min på ca 0.5 på langkjøring, og det er ganske så gjerrig når bilen er såpass stor og at det er 20" sommerfelger Men klart det, er ikke noe problem å få den til å bruke endel mer

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kjørt Prius på jobb en måneds tid nå og større møkkabil skal du lete lenge etter, latterlige kjøreegenskaper, enormt drivstoff forbruk, og for de over 50 må det til et 25timers kurs for å starte og stoppe den.

Er ikke særlig imponert over den fabrikknye Skoda Octavian vi har på jobb heller. Det har skjedd lite siden min 2001mod ble lansert, annet enn at de har enormt med sensorer og smalere seter.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .....

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .....

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har svigers sin å smmenligne med, den er ett år nyere, og har ca 15k lengre på telleren. Begge bilene er godt holdt.
    Det er jo mange måter å få tak i historikken til bilen men serviceheftet r jo en god inikator, og det var pent fylt ut. I tillegg kommer NAF-test som forhåpentligvis ikke viser noe galt, men man vet jo aldri etter en vinter med salting.

Ang. Mondeoen så snakket jeg med en kjekkas på bilmekken i dag, og han skulle fikse bilen om jeg fikset TVen som han sate inn hos oss ør påske. En time etter fikk han TVen sin tilbake Så da blir det utgifter til noen deler der, og forhåpentligvis noen kroner i retur for bilen.

Og damen i banken var så vennlig og forståelsesfull at hun lovte meg penger selv om datasystemet var nede og hun ikke kunne sjekke, gjorde vel et OK inntrykk sist vi var der da håper jeg.

Gleder oss til ny bil iallefall, og så håper vi iat den blir passet litt bedre på enn Mondeoen...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no

- Tips?
    Ulempe: Ofte underdimensjonert batteri og dynamo med tanke på norske forhold. Litt mildere vinter i Tyskland.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Funderer litt på ny bil selv faktisk.

Passaten fikk sitt første feilslag i mine 5 år (85 000km) som eier i vinter. Motor uten olje kombinert med 17 minusgrader og sterk vind var ingen hyggelig opplevelse.

Men det er kanskje ikke det mest fornuftige å bruke penger på når man får firmabil om ikke så altfor lenge...

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Ulempe: Ofte underdimensjonert batteri og dynamo med tanke på norske forhold. Litt mildere vinter i Tyskland.
    Det har visstnok blitt endret siste årene... Min 09mod er en modell for nordeuropa, inkl Norge Og har samme batteri,dynamo osv som de som ble levert ny i Norge... Men vet ikke om dette gjelder alle bilmerkene da...

Ellers, så blir det enten en 3-serie coupe/cab ELLER en 6-serie på meg ved neste bilanledning..... Tror jeg.......

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lesestoff å ta med seg her også.
    Så säker är din bil - Motor - Expressen.se

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Etaten
    Det har visstnok blitt endret siste årene... Min 09mod er en modell for nordeuropa, inkl Norge Og har samme batteri,dynamo osv som de som ble levert ny i Norge... Men vet ikke om dette gjelder alle bilmerkene da...
    Det er jo hyggelige nyheter Er vel en 02 modell den nyeste jeg kommer på i kjentfolkkretsen som har fått byttet dynamo og batteri første vinteren i Norge.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Det er jo hyggelige nyheter Er vel en 02 modell den nyeste jeg kommer på i kjentfolkkretsen som har fått byttet dynamo og batteri første vinteren i Norge.
    Tror nok det har utviklet seg slik at dette blir likt over hele europa, iallefall nordeuropa... Den første importbilen min, som ble importert i 98, en 96 mod 320it, den hadde faktisk også likt oppsett. Men tror det var litt mer tilfeldig på den tiden...

Langt tilbake i tid, så var det jo forskjeller i klimaanlegg osv også, så bra dette nå er likt uavhengig av ankomstland

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da virker det som om handelen er i boks. Eneste bemerkning på NAF-test var en parklyspære pluss at bremsene foran må byttes, både klosser og skiver. Ble enig med selger om prisavslag pga. dette, så får vi bestille time på verksted en av dagene.

Hentes på Oppdal lørdag morgen. Og på søndag finner jeg antakelig en penere bil som har gått litt mindre, har mer utstyr og er billigere

Newcomer chevy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulere med ny bil Jan. Håper du blir fornøgd med en franskmann

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis Jan Jeg tror du kommer til å bli veldig fornøyd.......

Selv så har jeg nå parkeringsplass rett utenfor leiligheten, så en har full kontroll

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker

Tror vi skal bli fornøyde. Oppgradering blir det okke som

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjørte en liten oppgradering selv i dag

Klarte ikke å dy meg, og kjøpte den nye toppmodellen til SE, Arc..... Og må si at den imponerer ja.... Så jeg tok ett lite bilde for å illustrere skjermforskjellen på de tre "smarte" telefonene som er i hus pr nå

Fra venstre til høyre

1. SE Xperia mini 10
    2. Htc Legend
    3. SE Xperia Arc

Må si at det er deilig med 4.2 tommer med skjerm på mobilen når den ikke føles for stor til å ha i lomma.... Dog er nok skjermen til htc med amoled den beste av de... Mini'n er bare søt

Kanskje en burde legge ut ett par tlf for salg etterhvert snart?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fornøyd enn så lenge? En kollega vurderer ARC

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Fornøyd enn så lenge? En kollega vurderer ARC
    Hittil så synes jeg den er helt konge.. Til tross for 4.2" skjerm, som er fantastisk å bruke, så er den lett og ligger veldig godt i hånda... Batteritiden kan jeg jo ikke si så mye om, men la den fra meg fulladet når jeg la meg, og det var tappet lite når jeg våknet

Utover det, så setter jeg mer og mer pris på Android som os kontra iphone.. Og denne har det nyeste av de, Android 2.3 "GingerbreaD" som gir fantastisk grafikk. Denne har også veldig kraftig prosessor og masse plass... Det fulgte også med 16gb minnekort i den... I like it, i like it alot

Side 2117 av 2256 FørsteFørste ... 1117 1617 1977 1987 1997 2007 2017 2027 2037 2047 2057 2067 2077 2087 2097 2107 2113 2114 2115 2116 2117 2118 2119 2120 2121 2127 2137 2147 2157 2167 2177 2187 2197 2207 2217 2227 2237 2247 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •