Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 2116

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Og flaksen fortsetter...

Etter fire timer og 75k avlevert i kassa på IKEA tikket det inn melding fra junior om at PJen i bua ikke viste bilde ...

Hører at viften(e) starter, men det kommer ikke noe bilde, og etter et par minutter slår den seg av. Blir vel utgifter til rep der og da regner jeg med ...

Føler at dette har blitt min egen personlige sytetråd, men akkurat nå er litt i overkant med uflaks, men som madammen sier; det er ikke noe av det som har gått galt som ikke kan ordnes med penger. Bare å få tak i de pengne da ...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ender det med "ny" bil.

Noen av dere sunnmøringene som har erfaring enten med JaroBil eller Bertel O. Steen? Har funnet et par kandidater der, en C5 (likte svigers sin godt) og en Peugot 406, og drar muligens ned en tur for å kikke i neste uke.

Rep av Mondeoen kom på over 20k på verksted, og da satser jeg heller på den som et langtidsprosjekt på bilavdelinga på skolen. Kanskje den blir såpass at den kan selges iallefall
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bertel O. Steen er vel Mercedesforhandler og de er safe tror jeg nok.. Har også hørt litt om Jaro bil, men ikke mye, ergo ikke noe spes negativt..... Gi lyd fra deg da, så prøver vi oss på en kaffi? God påske btw.. :-)

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for den Kristian. Er vel mulig det blir flere turer, så en kaffe må vi vel få til.
    Har jo den sedvanlige eksamensrunden i å også,ser ut til å bli to siste dagene i mai.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .....
    Sist endret av LogB.no; 03-03-2015 kl 18:27

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .....

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen.

Nå har jeg tatt opp lyden igjen, starter i det små med blanke ark.

Pr nå. Den rare men ekstremt gode rørforsterkeren og patos 510 og ingen andre en Henning Sommero på cd spilleren. Det er mitt liv.

Ingen andre som klarer å roe et stresset sinn som denne mannen, selv om vi har samme dialekt så sliter jeg med å skjønne alt, men det spiller ingen rolle.

Svante SNART i påskemodus, bare et tonn papir som skal omgjøres til noe fornuftig

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen tilbake Kjetil

@Lars: Takker for medfølelsen, alt ordner sg, akkurat nå ser vi fram til "ny" bil. Den hos Bertel o. Steen vi lurte på ble solgt i går, den andre viste sg å være en importbil, uten at det nødvendigvis trenger å være en ulempe, men vi fant en tilsvarende som hadde gått halvparten så langt med litt mer utstyr for ikke så mye mer.
    Forløpig ligger det an til en snartur til Oppdal på fredag for å se på bil, så får vi se hva dagene bringer.
    Er ute etter stasjonsvogn, pris opp mot 150k, gjerne diesel, ikke opptatt av "status" ala BMW, Audi osv. Den vi skal se på fredag er en Citroen C5, ble litt frelst etter Trondheimstur med svigers sin C5.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .....

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da blir det en slik.

Satser på å hente neste lørdag, men ikke på sunnmøre, skal hente på Oppdal

Har vært en dyr påske til nå, og verre blir det Har et onkelbarn som er elektriker, han antydet mellom 50 og 100k for elektrikerarbeid under oppussingen, og da ender vi antakelig på den gale siden av 100k regner jeg med

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .....
    Sist endret av LogB.no; 03-03-2015 kl 18:28

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Komfortbiten var vel det som trakk mest. Og på støy er den nokså suveren i forhold til Mondeoen.
    Får se om vi får i stand Forden etterhvert også, kan kanskje få noen kroner igjen, nok til et par høyttalere i bua kanskje?

Også fikk jeg akrat gladmelding fra junior, PJ'en er OK igjen, etter å ta ut kontakten en stund så virket den

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En tidligere kollega av meg har kjørt en C5-stasjonsvogn over lengre tid, og har vært veldig fornøyd med den faktisk Nå var han i en kraftig bilulykke med den for en drøy måneds tid siden, og det var en såpass stygg kollisjon at den ble kondemnert, men fakta er at ingen ble skadd i ulykken. Så den er nok ganske så trygg også

Ellers så har jeg benyttet det strålende været til en dagstur her på Sunnmøre... tok ferga over til Hareid, og videre til Ulsteinvik og ut til en plass som heter Flø... Det er helt fantastisk der ute....... Slenger med noen bilder, mobilbilder, da jeg som vanlig hadde glemt å ta med kameraet.... Tror jeg må begynne å ha det med meg i bilen

God påske til dere forresten

p.s. Det siste bildet med solnedgangen ble tatt i Ålesund, omtrent der ute hvor jeg har leiligheten

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som du har hatt en flott tur Dag, og solnedgangen var utrolig. Kjenner liksom at en ikke savner noe storbyliv når en har slikt utenfor stuedøra.

Kjekk info om C5 også, har fått med meg at de har scoret relativt bra på kollisjonstester, men "praktisk erfaring" er mer verdt uansett. Bra at ingen ble skadet i ulykken.

Her skal vi ha en handlerunde før det blir å vekke ungene og starte dagen med egg og bacon, og så blir det grilling etterhvert. Skal tilbringe dagen på terrassen og ikke tenke på at vi er på tur til å sprenge kjøkkenbudsjettet samtidig som det kom bilkjøp inn i planene. Men de har antakelig mer penger i banken ...

Ha en fin dag

Newcomer chevy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Altid kjedeli når en får alt på en gang Jan. Får håpe de ikke blir så dyrt til slutt.
    Her er de nydeli ute selv om sola har forsvunnet. Har kosta støvet at bootsa å skal ut å gjøre utelivet utrygt igjen. Nyter siste dagene med fri. Var ikke feil med 4 veker hjemme nå men skulle ønske de var uten gips så en kunne gjort noe fornuftig. Ha en fin kveld å kos dere der dere er 8)

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var forsåvidt meg, Kristian, som har vært på tur Men du vet, vi sunnmøringene er alle sammen steike like vettu

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager Kristian, jeg visste jo det Kan vel egentlig ikke si at dere ligner så voldsomt på hverandre, men dere har jo hund begge to?

Har hatt en fabelaktig dag i finværet, og har slett ikke tenkt på at vi har blåst avgårde 300k påska. Men kåken skal bli rimelig grei etterhvert da. Strever fortsatt med å akseptere lån som nærmer seg 1,5X bruttoinntekt her i heimen, og satser fortsatt på å være bortimot gjeldsfri on en ti års tid.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1.5x brutto inntekt? Kan jo sove godt på natta du da jo tror jeg har rundt drøye 3x her og det er bare boliglånet Men en god ting er iallefall at boligen har steget med over en halv x brutto siden jeg kjøpte.... Hey, en lever bare en gang inntil det motsatte er bevist Ble sent i kveld, da jeg "bare" måtte se ferdig sesong 3 av Southland...

Dag har dessverre ikke hunden sin lengre, så er bare jeg som har min... Og den er pensjonist også...

Kjetil: Kjekt at du er tilbake

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen tilbake Kjetil :-D

Bil er og blir en utgift Jan, det er det ingen tvil om, jeg har slutta og se meg om etter noe annet enn biler som holder utgiftspostene nede, og der tror jeg Peugot slett ikke er de verste, selv om jeg er allergiske mot franske biler
    Her i heimen tror jeg det blir en Touran nyere enn 08mod med 140hk tdi motor neste gang.

Forøvrig nettop kommet hjem fra påskeferie hos svigers på Tynset, rød i toppen av kjempesol og mye konjakk Måtte utnytte at dette antageligvis er siste påsken vi får sove utpå.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du hadde sagt til meg for ti å rsiden at jeg skulle innom Ford, og så hoppe over på fransk bil etterpå ville jeg vel ansett deg som mindre begavet, men noen ganger blir man overrasket av seg selv

Men motoren som står i bilen påstås å værebrukt i Citrorn, Peugot, Volvo og Mitsubishi, så den kan iallefall ikke være så aller verst. Plusses det på galvanisert karrosseri og hydraulisk demping sammen med komfortable seter så blir det ikke så verst til slutt. Oppgradering fra Mondeoen blir det uansett, selv om vi hadde sett for oss at dden skulle vare noen år til.

Side 2116 av 2256 FørsteFørste ... 1116 1616 1976 1986 1996 2006 2016 2026 2036 2046 2056 2066 2076 2086 2096 2106 2112 2113 2114 2115 2116 2117 2118 2119 2120 2126 2136 2146 2156 2166 2176 2186 2196 2206 2216 2226 2236 2246 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •