Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 2101

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Tandstad
    God kveld gutta!

Treng litt hjelp her, sidan eg ikkje finn verken manualen min, eller riktige menyen på tven.

Det eg slit med, er å få tven(Panasonic plasma s10 42" full HD) til å starte opp i HDMI1-"modus". Eg har canal digital pvr på HDMI1, og vil at tven skal starte direkte opp her, og ikkje gå stå på scart som standard. Nokon som veit svar?
    Det finnes en "hotell" meny der du kan velge oppstarts inngang på panasonic tvér, men vet ikke hvordan du får det til, har glemt det selv. Ekke så vanskelig.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God kveld gutta!

Treng litt hjelp her, sidan eg ikkje finn verken manualen min, eller riktige menyen på tven.

Det eg slit med, er å få tven(Panasonic plasma s10 42" full HD) til å starte opp i HDMI1-"modus". Eg har canal digital pvr på HDMI1, og vil at tven skal starte direkte opp her, og ikkje gå stå på scart som standard. Nokon som veit svar?
    Grattis med 42k

Ellers kan jeg ikke hjelpe deg ...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har det samme problemet med min nye soveromsplasma, som btw gir ett nydelig bilde i full HD ) Men den vil liksom ikke finne rette hdmi'n når jeg fyrer opp nei..... Merkelig..

Ellers er det full eksamensoppkjøring her..... Nettopp levert en avsidig lang hjemmeeksamensoppgave... Og skriftlig eksamen fredag 10.. Så det går stort sett i lesing, lufte hund, sove, spise... Rett og slett dekking av de basale behov

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Etaten
    Har det samme problemet med min nye soveromsplasma, som btw gir ett nydelig bilde i full HD ) Men den vil liksom ikke finne rette hdmi'n når jeg fyrer opp nei..... Merkelig..

Ellers er det full eksamensoppkjøring her..... Nettopp levert en avsidig lang hjemmeeksamensoppgave... Og skriftlig eksamen fredag 10.. Så det går stort sett i lesing, lufte hund, sove, spise... Rett og slett dekking av de basale behov
    hihi, hvorfor ikke bare bytte over hdmi kabelen til den utgangen den vil starte opp på?=P det enkleste er ofte det letteste=)

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svennand
    hihi, hvorfor ikke bare bytte over hdmi kabelen til den utgangen den vil starte opp på?=P det enkleste er ofte det letteste=)
    Det var ett enkelt og godt svar.... :-)

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får se om du har ett like godt og enkelt svar på følgende problematikk da

Batteriet på bilen min, en 2009mod, konket på fredag... Fått starthjelp flere ganger og kjørt endel etter dette.. Med påfølgende billadertrikset over natten etterpå... Uansett, like dødt på morgenen etter... Så spørsmålet er ikke om det er gått heden eller ikke... Spørsmålet er vel mer om at er ikke dette en garantisak? Bilen var akkurat ett år når den ble kjøpt, og da tatt inn fra tyskland. Så dermed første eier... Det ble gitt full garanti.. Og da regner jeg med at dette er en minimum 2års-garanti? Eller kan jeg faktisk gå rett til Bmwforhandleren i Ålesund da det er en garantisak...? Batteri skal da ha liiiiiiitt lengre levetid?

Bilen ble forøvrig handlet inn hos en seriøs bilforhandler som ble anbefalt både pga de tar inn strøkne biler og at de ellers er ryddige... Det får jeg vel svaret på i morgen da mail er sendt i kveld...

Gleeeeeeder meg til ett enkelt og GODT svar

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får se om du har ett like godt og enkelt svar på følgende problematikk da

Batteriet på bilen min, en 2009mod, konket på fredag... Fått starthjelp flere ganger og kjørt endel etter dette.. Med påfølgende billadertrikset over natten etterpå... Uansett, like dødt på morgenen etter... Så spørsmålet er ikke om det er gått heden eller ikke... Spørsmålet er vel mer om at er ikke dette en garantisak? Bilen var akkurat ett år når den ble kjøpt, og da tatt inn fra tyskland. Så dermed første eier... Det ble gitt full garanti.. Og da regner jeg med at dette er en minimum 2års-garanti? Eller kan jeg faktisk gå rett til Bmwforhandleren i Ålesund da det er en garantisak...? Batteri skal da ha liiiiiiitt lengre levetid?

Bilen ble forøvrig handlet inn hos en seriøs bilforhandler som ble anbefalt både pga de tar inn strøkne biler og at de ellers er ryddige... Det får jeg vel svaret på i morgen da mail er sendt i kveld...

Gleeeeeeder meg til ett enkelt og GODT svar

Enkelt svar.
    NEI. Biler inngår ikke i 2års garanti lovverket, som forøvrig ikke finnes (norsk lov sier minimum ett år), så er det opp til produsent å føre lengre garanti en som så.

Man har jo reklamasjon på 5år. men ikke på slitedeler og ALT i en bil er slitedeler...=)

Jeg er dog litt usikker på hvordan lovverket stiller seg generelt til bilkjøp.
    Letteste er å dra dit å spørre de pent=)

Alternativt så får du dem til å sjekke hvorfor. Kan godt tenkes at det er noe annet en batteriet.
    Er det original bilspiller i den? om ikke så har disse en stygg tedens til å tappe batteriet. Søskenbarnet mitt hadde akkurat samme problemet. Skjønte IKKE hvorfor bilen hele tiden var dau, kjøpte nytt batteri osv.
    Viste seg at spilleren tappet batteriet systematisk

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OH lett svar ja.

Les kjøpspapira dine... de vil nok ha beskrivelse av hvilke garantier du har (og disse er nok skrevet etter lovverkets retningslinjer...)

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svennand
    Enkelt svar.
    NEI. Biler inngår ikke i 2års garanti lovverket, som forøvrig ikke finnes (norsk lov sier minimum ett år), så er det opp til produsent å føre lengre garanti en som så.

Man har jo reklamasjon på 5år. men ikke på slitedeler og ALT i en bil er slitedeler...=)

Jeg er dog litt usikker på hvordan lovverket stiller seg generelt til bilkjøp.
    Letteste er å dra dit å spørre de pent=)

Alternativt så får du dem til å sjekke hvorfor. Kan godt tenkes at det er noe annet en batteriet.
    Er det original bilspiller i den? om ikke så har disse en stygg tedens til å tappe batteriet. Søskenbarnet mitt hadde akkurat samme problemet. Skjønte IKKE hvorfor bilen hele tiden var dau, kjøpte nytt batteri osv.
    Viste seg at spilleren tappet batteriet systematisk

Alt er orginalt i denne bilen... alt er integrert vettu... Det jeg mistenker, og som andre også har nevnt, er at denne bilen kom ut av fabrikken med ett noe svakere batteri med ikke så masse amps... Dette er visstnok vanlig.. At de blir levert med kraftigere batteri, f.eks. til Norge/Norden... Nå skal visstnok også batteri ikke være en vanlig "Slitedel" men en del av bilen som har en forventet levetid på endel lengre enn to år... Så me lyt no sjå ka dei skriv i mørgå...

Har hørt at andre med bruktimporterte biler har vært borti samme batteriproblemene også.... Denne bilen diagnostiserer seg jo selv i alle retninger, og det kom uten forvarsel.. Så diagnosen er nok at det er ett for svakt batteri for vårt klima, og kombinert med lite bruk av bil i det siste og da kun korte turer... = mer nedtapping over tid enn lading.... Ergo= konket batteri..........

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjennom snittlig batterlevetid på biler i Norger er ca 3 år. Men batteri er normalt garanti 1 året på fabrikk garanti men IKKE alle 3 årene er min erfaring etter noen år i bransjen. Importbiler HAR som regel svakere batteri enn Norske. Det er oppgradert batter, starter, dynamo og ekstra kraftig varme annlegg på biler laget for "ekstra kalde land" dvs Norge hos de fleste merker.
    Merke jeg jobber med : Citroen har f.eks ekstra varmer(webasto) på flere diesel modeller noe som er veldig vanlig-kunder som kjøper Tysk Citroen får IKKE dette ergo KALD bil.

Er også forskjell på gløderele og startsystem på Diesel har jeg funnet ut etter div feilsøking på biler som ikke starter(import) mens Norske biler starter som normalt.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Gjennom snittlig batterlevetid på biler i Norger er ca 3 år. Men batteri er normalt garanti 1 året på fabrikk garanti men IKKE alle 3 årene er min erfaring etter noen år i bransjen. Importbiler HAR som regel svakere batteri enn Norske. Det er oppgradert batter, starter, dynamo og ekstra kraftig varme annlegg på biler laget for "ekstra kalde land" dvs Norge hos de fleste merker.
    Merke jeg jobber med : Citroen har f.eks ekstra varmer(webasto) på flere diesel modeller noe som er veldig vanlig-kunder som kjøper Tysk Citroen får IKKE dette ergo KALD bil.

Er også forskjell på gløderele og startsystem på Diesel har jeg funnet ut etter div feilsøking på biler som ikke starter(import) mens Norske biler starter som normalt.
    Takk for innspill.... Her er en liten oppdatering etter å ha tilbrakt noen timer ved Bmw's forhandler her i Ålesund. Bilen min er bruktimportert, men Bmw har visstnok slutttet med å levere svakere b.a batteri til markedet i Europa sett i forhold til her oppe. Dette gjelder også alt som har med varmeanlegg osv..

Videre, så GIR de faktisk 2 års nybilgaranti på ting som batteri, dersom det er synderen... Nå viste det seg etter en diagnosesjekk, at det faktisk ikke er batterien i bilen min som er synderen Det er faktisk bilen som har selv sørget for utladningen av batteriet hver natt... Den har faktisk "bestemt" seg for å ikke gå over i "sleep"-modus etter de vanlige 10-15 min etter at en slår av tenningen og låser bilen, dvs at den selv står og tømmer batteriet jevnt og trutt gjennom natten... Så enden på visa er at jeg må inn med bilen igjen i morgen tidlig, slik at den skal stå 1-2 døgn hvor de kjører en full diagnose med feilsøk, for å finne "synderen" i elektronikken... Jaggu bra jeg gjorde dette nå, eller at det skjedde nå, for nybilgarantien går ut 23.12.2010.....

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for innspill.... Her er en liten oppdatering etter å ha tilbrakt noen timer ved Bmw's forhandler her i Ålesund. Bilen min er bruktimportert, men Bmw har visstnok slutttet med å levere svakere b.a batteri til markedet i Europa sett i forhold til her oppe. Dette gjelder også alt som har med varmeanlegg osv..

Videre, så GIR de faktisk 2 års nybilgaranti på ting som batteri, dersom det er synderen... Nå viste det seg etter en diagnosesjekk, at det faktisk ikke er batterien i bilen min som er synderen Det er faktisk bilen som har selv sørget for utladningen av batteriet hver natt... Den har faktisk "bestemt" seg for å ikke gå over i "sleep"-modus etter de vanlige 10-15 min etter at en slår av tenningen og låser bilen, dvs at den selv står og tømmer batteriet jevnt og trutt gjennom natten... Så enden på visa er at jeg må inn med bilen igjen i morgen tidlig, slik at den skal stå 1-2 døgn hvor de kjører en full diagnose med feilsøk, for å finne "synderen" i elektronikken... Jaggu bra jeg gjorde dette nå, eller at det skjedde nå, for nybilgarantien går ut 23.12.2010.....
    Dette var gode nyheter! Når sleep funksjonen ikke fungerer blir det strøm tomt ja... Kan nok være bra du har nybil garanti da ja! Kan være mye rart som kan i yttereste konsikvens bli dyrt... men kan også være som enkelt som soft oppdatering eller programering. Lykke til.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Dette var gode nyheter! Når sleep funksjonen ikke fungerer blir det strøm tomt ja... Kan nok være bra du har nybil garanti da ja! Kan være mye rart som kan i yttereste konsikvens bli dyrt... men kan også være som enkelt som soft oppdatering eller programering. Lykke til.
    Ja, ble lettet på en måte da.... Og forventer at slikt iallefall går på garantien... For de fikk jo frem 8 stk utladninger som jeg selv fikk se på papirene.. Og de kom ut av det blå, og begynte på natt til torsdag som jeg fortalte.. Og da bør vel dette bli en garantisak uansett om de må kjøre en oppdatering av software eller om de må feilsøke osv.. For det kommer jo ut sort på hvitt at bilen er urørt ellers med tanke på at jeg ikke har tuklet med elektronikken på noen måte... Tenker da litt på at de faktisk skal ha bilen inne ett par døgn... For det kan det jo bli timer av... De sa ingenting om kostnader om dette når de ønsket at dette skulle bli gjort... Så jeg forventer at det blir dekket inn av garanti... Ellers så er dette litt dårlig reklame både for bilmerket såvel som forhandleren...

Krysser uansett fingrene for at de får fikset dette, da en jo snart skal langt avgårde på juleferie... For de begynte å snakke om at de kunne ta det etter jul pga lange køer på verkstedsiden, men det gjorde jeg ganske så klart, at dette får taes her og nuh..

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på hvor det ender med sykehusene i fylket jeg ...

- Sjukehuset i Molde skal legges ned - Rbnett
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .....
    Sist endret av LogB.no; 03-03-2015 kl 18:44

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God kveld gutta!

hadde samme problem selv på min V10e, og Panasonic har en "hotel meny" (hemmelig meny) som du kan forandre på hvilken kanal TVen skal starte opp i.
    f.eks HDMI1 eller HDMI2.

prøv dette: hold inne : volumNED knapp på TV (viktig at det er på TV og IKKE fjernkontroll) samtidig trykker du 3 ganger hurtig på AV knappen på fjernkontrollen. da skal du komme inn til en hotel meny på TVen.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppdatering:

1. bilen har ikke hatt ett defekt batteri, men etter full diagnose og feilsøk, så viste det seg at den ikke gikk i såkalt "sleep-mode" som den skal etter ca 15 min etter den er slått av... Det viste seg at bakluken, som er elektrisk åpner på, der var en del en av strømtyvene, samt at ehh den elektriske forvarmeren til dieselpumpen stjal strøm... Alt er skiftet, bilen er god som ny, og ALT gikk på garantien ))

2. Jeg har nå offisielt gått ut i juleferie.. Hadde siste eksamen i går, fredag...

Ferie til rundt 10 januar nå.. Og tror ikke det blir åpnet noe spes med faglitteratur i den perioden

Skal som sagt til østlandet å feire jul i år.. søs og svoger har kjøpt seg ett nytt og fett hus, og jeg skal være konsulent i forhold til å veggmontere ikke mindre enn 3 stk nyinnkjøpte plasmaer... to på 50" og en på 60".. samt bistå med å få lyd på plass.... Det blir morro... Spes på loftstua som også har eget bad og to soverom på hver ende... For der skal den største plasmaen være... Tror det blir litt filmtitting i jula...

Ellers så håper jeg at dere alle har det vel...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får ha en riktig god og sikkert velfortjent juleferie Kristian.
    Flott at det ordnet seg med bilen, ikke artig når det er slike "mystiske" feil.

Jeg har ikke ferie enda, sitter her og lurer på når jeg skal manne meg opp til å dra på jobb for å ordne litt til fagprøvene som starter i morgen ...
    Enda en rimelig hard uke før det roer seg ned over neste helg og blir ferie en gang i løpet av den uka ...

Ha en bra dag alle sammen

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .....
    Sist endret av LogB.no; 03-03-2015 kl 18:44

Side 2101 av 2256 FørsteFørste ... 1101 1601 1961 1971 1981 1991 2001 2011 2021 2031 2041 2051 2061 2071 2081 2091 2097 2098 2099 2100 2101 2102 2103 2104 2105 2111 2121 2131 2141 2151 2161 2171 2181 2191 2201 2211 2221 2231 2241 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •