Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 2091

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    For det første ta et dypdykk i de ulike undersøkelsene og ikke tro blindt på alt det det de prohasj organisasjonene skriver.

Det er klare forskningsresultater som viser seinskadene ganske tydelig, ikke minst er det også en økt fare for å utvikle psykoser ved langvarig hasjbruk på grunn av de kjemiske virkningene på sentralnervesystemet, utvikler du en slik psykose vil du bli vanskeligere og behandle siden du kan bli forvekslet med en schizofren i oppstartsfasen noe som er ganske vanlig, så da vil du havne mellom to stoler behandlingsmessig.

Virkestoffet i hasj THC(thetrahydrocannabinol) er som regel betraktelig høyere i Hasj som er det som er standarden i Norge, det er også mengden av thc som vil være den utløsende faktoren for om du utvikler ulike lidelser.

Marihuana er som regel mildere utrustet med thc og er derfor regnet som mindre skadelig.

Jeg skrev Bachler oppgaven min om dobbeldiagnose rus og psykiatri med fokus på hasj og schizofreni, hvis jeg finner det .doc dokumentet så kan jeg sende det til deg.

Dette er en diskusjon jeg er ganske sikker på at vi aldri bli enig om siden det er to definerte leirer vi står i, og jeg kan ikke nekte deg og bruke det til smertelindring, men ikke reklamer rundt for legalisering før du har satt deg SKIKKELIG inn i virkning/seinvirkning og seinskader!

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    For det første ta et dypdykk i de ulike undersøkelsene og ikke tro blindt på alt det det de prohasj organisasjonene skriver.

Det er klare forskningsresultater som viser seinskadene ganske tydelig, ikke minst er det også en økt fare for å utvikle psykoser ved langvarig hasjbruk på grunn av de kjemiske virkningene på sentralnervesystemet, utvikler du en slik psykose vil du bli vanskeligere og behandle siden du kan bli forvekslet med en schizofren i oppstartsfasen noe som er ganske vanlig, så da vil du havne mellom to stoler behandlingsmessig.

Virkestoffet i hasj THC(thetrahydrocannabinol) er som regel betraktelig høyere i Hasj som er det som er standarden i Norge, det er også mengden av thc som vil være den utløsende faktoren for om du utvikler ulike lidelser.

Marihuana er som regel mildere utrustet med thc og er derfor regnet som mindre skadelig.

Jeg skrev Bachler oppgaven min om dobbeldiagnose rus og psykiatri med fokus på hasj og schizofreni, hvis jeg finner det .doc dokumentet så kan jeg sende det til deg.

Dette er en diskusjon jeg er ganske sikker på at vi aldri bli enig om siden det er to definerte leirer vi står i, og jeg kan ikke nekte deg og bruke det til smertelindring, men ikke reklamer rundt for legalisering før du har satt deg SKIKKELIG inn i virkning/seinvirkning og seinskader!
    Hehe Yay, jeg traff spikeren på hode=P
    Først espen så deg!, denne uka har vært "irriterende" svenn uka=)

Fra spøk til revolver eller no i den dur.

Er ikke meninga i "reklamere" for legalisering i den forstand.
    Du har helt rett i at det er to forskjellige leirer, og der er det STOR uenigheter=)

Jeg ser bare fra min egen vinkel,en vinkel jeg har fått etter at jeg skadet meg. Den vinkelen går ut på at om det finnes noe der ute som er "mildere" for systemet (tatt i betrakning andre alternativ). Så synes jeg det er dumt at det er 100% utelukket å kunne prøve pga det er satt som "ulovlig" av staten, samt har det så mye negativ kritikk i media at man blir jo utstøtt om det går rykte om marihuana bruk.

Har ikke prøvd marihuana, og kommer nok ikke til å gjøre det heller.
    Med mindre jeg er i amsterdam en tur=P

Ellers vil jeg si at Weeds er konge! (serien)

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Weeds er en knallserie, men den også "forenkler" den gemene hops forhold til slike rusmidler, slik at det blir mer "godtatt" enn det har vært tidligere.

Jeg har full forståelse for at du ser på andre løsninger enn kjemiske preperat, men alt i alt så er jeg ganske sikker på at du kommer bedre ut med de enn med mye annet, selv om også de er knalltøffe for kroppen.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ratata!!!!

Jeg må ha apple tv i dag!!!
    Alt jeg ønska meg +litt til!

Ble så glad at nå må jeg ha meg en røyk (tobakk)

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .....
    Sist endret av LogB.no; 03-03-2015 kl 19:46

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .....

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no
    Er det noen her som har noen statistikker på hvor fort man blir avhengig av detta gresset i forhold til mengde / inntak og hvor ofte man tar det?

Alle skjønner jo at store mengder dop ikke er bra men spørsmålet om et dop kontra et annet (kjemisk fremstilte smertestillende) er noe bedre ved samme inntak over like lang tid. Finnes det studier på dette overhodet?

Just asking.
    Ånei!
    skal jeg bli synderen for at Lars blir dophue???=P

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Weeds er en knallserie, men den også "forenkler" den gemene hops forhold til slike rusmidler, slik at det blir mer "godtatt" enn det har vært tidligere.

Jeg har full forståelse for at du ser på andre løsninger enn kjemiske preperat, men alt i alt så er jeg ganske sikker på at du kommer bedre ut med de enn med mye annet, selv om også de er knalltøffe for kroppen.
    Det er sistnevnte jeg ikke vet om jeg er enig i=)

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .....

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hey... tok meg en powernap i kveld jeg, og kom innom nå.... Det er nok mye i det pahf skriver, for langvarig bruk øker sjansen for psykoser, og gjerne langvarige og dype sådanne... Kan også tilføye at det ikke bare er slik at den kan forveksles med schizofreni, men det kan også fremkalles såpass med paranoide tilstander at en med stort misbruk kan ødelegge seg selv totalt sosialt, og dermed miste mer eller mindre kontakt med omverdenen...

Når det er sagt, så hadde nok alkohol og tobakk også heller ikke blitt legitimt dersom det hadde kommet på markedet i dag, men det er en annen historie... Så uansett, så hjelper det ikke med at hasj og cannabis ikke er så skadelig som f.eks alkohol, da det uansett er meget skadelig...

pahf: kunne vært interessant å lese bacheloroppgaven din om jeg kunne fått det.. Alltid interessant å lese seg opp på allerede ferdige og godkjente hovedoppgaver...

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .....

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen teorier om mitt dopinnlegg?
    hehehe er bare en måte å finne det ut på=P

Angående Apple, Touche!

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen teorier om mitt dopinnlegg?

Kommer... Er bare så steike trøtt etter noen intense pendle-forelesninger-pendle-uker... og kombinert med lite søvn og mye annet ( ), så blir en litt trøttesen... Det kommer

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Etaten
    Hey... tok meg en powernap i kveld jeg, og kom innom nå.... Det er nok mye i det pahf skriver, for langvarig bruk øker sjansen for psykoser, og gjerne langvarige og dype sådanne... Kan også tilføye at det ikke bare er slik at den kan forveksles med schizofreni, men det kan også fremkalles såpass med paranoide tilstander at en med stort misbruk kan ødelegge seg selv totalt sosialt, og dermed miste mer eller mindre kontakt med omverdenen...

Når det er sagt, så hadde nok alkohol og tobakk også heller ikke blitt legitimt dersom det hadde kommet på markedet i dag, men det er en annen historie... Så uansett, så hjelper det ikke med at hasj og cannabis ikke er så skadelig som f.eks alkohol, da det uansett er meget skadelig...

pahf: kunne vært interessant å lese bacheloroppgaven din om jeg kunne fått det.. Alltid interessant å lese seg opp på allerede ferdige og godkjente hovedoppgaver...
    Var et kort resyme av det viktigste jeg tok med, ja det må vi se om jeg ikke får til, må bare finne .doc fila først. Lurer på om jeg skal gå videre med den oppgaven ift psykisk helsearbeid som jeg driver med nå og skal skrive fordypningsoppgave i.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var et kort resyme av det viktigste jeg tok med, ja det må vi se om jeg ikke får til, må bare finne .doc fila først. Lurer på om jeg skal gå videre med den oppgaven ift psykisk helsearbeid som jeg driver med nå og skal skrive fordypningsoppgave i.

Det er ikke dumt Ja, hadde satt pris på å få lese den... Alltid interessant å lese en god oppgave... Alltid noen som vinkler annerledes enn en selv

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .....

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Koffein?

natta-

Har kutta ut kaffe totalt for tiden... Og det har ikke vært negativt

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .....

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Din Mac er ankommet Eplehuset

Alt er overført til Nas'n, nå er det en 10min jobb på den gamle og en liten
    time på den nye så er vi oppe å hoppe

Blir en familiepakke av MobileMe (40GB 4 kontoer) så får vi synka alle
    tekniske dupeditter mot hverandre samt lagt video og bilder sikkert under
    ferier og reiser, ganske kult. Ikke spess billi (777.- pr år) men utrolig enkelt,
    lang erfaring hos mange brukere og til sist - Det bare funker!

Med tid og stunder blir det iPhone på oss begge, Pusa med data-abb. og jeg
    med kontantkort. Er vi på tur kan jeg jo streame bilder og videoer fra moder'n
    eller hotelrommet (el. FreeZone's) og da er 5500.- akseptabelt med tanke på
    hva enkeltkomponenter i samme kval. ville ha kostet.

Nå er det ReConfig-Imac-style ZZZZzzzzz så enkelt at det er kjedelig!
    Luksus!
    min er havnet i internposten deira=(, dvs fremdeles en stund til jeg får'n

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Itunes spm

Hvordan fungerer "eierskap" av musikk man kjøper?

spm1. kan man ta ut den musikken man vil direkte i mp3 formatet for å lage en mp3 cd?

spm2. Når man legger inn originale plater manuelt i itunes, blir det da bare tilgjengelig på den dataen man legger den inn, eller vil musikken "låses" opp på kontoen for deling over alle pcene man har oppkoblet itunes biblioteket?

spm3. Kan man eventuelt streame all musikken man har koblet opp mot itunes på ene maskina over til itunesen på andre maskina?

Grunnen til jeg spør er pga jeg vurderer å gå over fra Spotify til Itunes.
    Om man regner med alle sangene jeg har, samt at jeg betaler 99,- pr mnd for itunes. Så kan jeg heller kjøpe enkle sanger til 8kr. Klarer meg med å kjøpe 12 sanger i mnden=). Ønsker jeg HELE album kjøper jeg heller på play...

Side 2091 av 2256 FørsteFørste ... 1091 1591 1951 1961 1971 1981 1991 2001 2011 2021 2031 2041 2051 2061 2071 2081 2087 2088 2089 2090 2091 2092 2093 2094 2095 2101 2111 2121 2131 2141 2151 2161 2171 2181 2191 2201 2211 2221 2231 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •