Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 2056

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hey hey hey

Selv er jeg en happy camper i dag til tross for at jeg nå offisielt er milliongjeldslave fra i dag av Har regna på det, og med rentefradrag, så ender boutgiftene mine på 500.- mer pr mnd på å kjøpe 80m2 med både veranda og egen terrasse enn å leie 55m2 uten uteplass eller noe Og da har jeg ikke "trukket fra" digital kabeltv samt 20mb-internett som er inkludert i husleien Kan jo trekke fra iallefall en 500lapp på det og kanskje mer.. Så da er det bare å bestille filmpakken med alt HDgodiset i tillegg selv

Kristian is a happy camper i dag gitt

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Etaten
    Hey hey hey

Selv er jeg en happy camper i dag til tross for at jeg nå offisielt er milliongjeldslave fra i dag av Har regna på det, og med rentefradrag, så ender boutgiftene mine på 500.- mer pr mnd på å kjøpe 80m2 med både veranda og egen terrasse enn å leie 55m2 uten uteplass eller noe Og da har jeg ikke "trukket fra" digital kabeltv samt 20mb-internett som er inkludert i husleien Kan jo trekke fra iallefall en 500lapp på det og kanskje mer.. Så da er det bare å bestille filmpakken med alt HDgodiset i tillegg selv

kunne aldri tenkt meg å leid i dagens marked nei=)
    Det lønner seg fort å eie, tross alt betaler man da ned på noe som er ens eget!

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis Kristian

Å leie er aldri gunstig.

Selv har jeg bestått eksamen og har da 30 nye studiepoeng jeg sikkert ikke får lønn for Meeen ser bra ut på cv'n gjør de okke som!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med kåk Kristian og grattis med bestått eksamen Per Anders

Her har det vært St. Hanfeiring med innlagt overraskende fødselsdagsfeiring av ei som kom hit i dag siden gubben er på Aukra på jobb. Han hadde planlagt å stikke hjemom på overraskelsesbesøk, men da fant en fergeskipper ut at det var dags for å rasere fergetillegget på Aukra så de planene ble torpedert ... Men vi fikk grillet og kost oss vi som var her iallefall.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis grattis begge to!

Her i gården er det så mye
    Oppussing at det er såvidt jeg
    Har energi til å lette på ræva for å røre
    I middagen...

Eller dvs, fikk madammeb til å gjøre det:P

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation

Takker.. Men er forsåvidt den samme kåken som jeg fikk tilslaget på... Det som gikk i boks i dag, var den kombinerte finansieringsløsningen jeg har venta på... Søkte om å få en viss del av finansieringen via husbanken pga ei inntekt, dyre boliger osv... Og hadde min bank med meg... Og klarte søren meg å få den fordelingsnøkkelen jeg gikk for Det er ikke snakk om store forskjellen pr mnd, men det er en liten tusenlapp.. Og det er jo strømregninga det

Dette betyr at mine planer om større plasma på stua IKKE er skrinlagt likevel... Så jeg leser meg opp og koser meg... det blir nok 60" el 63" gitt

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og Per Anders? Grattis da

(Tenk på meg som tar fatt på master til høsten )

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk Kristian, litt spent på hvor veien videre går, får jeg økt lønn under permisjon så fortsetter jeg et år til. Så får vi se om det blir en master etterhvert.

Får jeg ikke det hopper jeg på ledelse og administrasjon over 2 år.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører på med en master på heltid jeg

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er kameraet sendt,med en stor porsjon flaks kan det være ankommet heimen til lørdag. Hvis ikke er det ikke her før tirsdag ....
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .....
    Sist endret av LogB.no; 03-04-2015 kl 15:03

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .....

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Skjedd noe på budfronten da Jo-Andre?
    Hmmf, tapte huset

Var i samtale med banken klokka 10 som sagt. Sidan eg ikkje kunne ta billånet inn i huslånet(seier seg sjølv at det hadde vorte ein dyr bil da), satte vi ei grense på 1,3 som eg kunne klare. 1,3, med binding over 5 år(sidan billånet mitt er over 5 år, og eg treng ein forutsigbar økonomi denne perioden), ville koste meg 10200,- i mnd(inkl billånet). Dette burde gå rimelig greit ifølge hennar kalkyler. Problemet var at eg ikkje fekk bekrefta dette lånet, det er det Ålesunds-filialen som gjer. Derfor la eg inn eit bud på 1,3 med "forbehold om finansiering" som det heiter. Det vart nesten umiddelbart lagt inn eit nytt bud, av samme budgiver som la inn 1,25, denne gang på 1,32 mill. Megler spurte om eg kunne bekrefte budet mitt, då ville også dette verte vurdert. Det kunne eg jo ikkje, i fare for å bli sitjande med skjegget i postkassa, og betale mellomlegget. Så då vart eit øst-europeisk par(eg er lederen deira på jobb) eigar av huset.

Surt at så og seie alle hus i overkommelig prisklasse blir solgt til øst-europearar.

Positive ting:
    eg får opparbeida meir kapital
    eg får bekrefte budet mitt neste gong(har ordna via banken)

negative ting:
    det var eit veldig fint hus, som låg veldig fint til, og til ein fin pris
    eg får meg ikkje noko eget i nærmaste framtid

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tandstad
    Hmmf, tapte huset

Var i samtale med banken klokka 10 som sagt. Sidan eg ikkje kunne ta billånet inn i huslånet(seier seg sjølv at det hadde vorte ein dyr bil da), satte vi ei grense på 1,3 som eg kunne klare. 1,3, med binding over 5 år(sidan billånet mitt er over 5 år, og eg treng ein forutsigbar økonomi denne perioden), ville koste meg 10200,- i mnd(inkl billånet). Dette burde gå rimelig greit ifølge hennar kalkyler. Problemet var at eg ikkje fekk bekrefta dette lånet, det er det Ålesunds-filialen som gjer. Derfor la eg inn eit bud på 1,3 med "forbehold om finansiering" som det heiter. Det vart nesten umiddelbart lagt inn eit nytt bud, av samme budgiver som la inn 1,25, denne gang på 1,32 mill. Megler spurte om eg kunne bekrefte budet mitt, då ville også dette verte vurdert. Det kunne eg jo ikkje, i fare for å bli sitjande med skjegget i postkassa, og betale mellomlegget. Så då vart eit øst-europeisk par(eg er lederen deira på jobb) eigar av huset.

Surt at så og seie alle hus i overkommelig prisklasse blir solgt til øst-europearar.

Positive ting:
    eg får opparbeida meir kapital
    eg får bekrefte budet mitt neste gong(har ordna via banken)

negative ting:
    det var eit veldig fint hus, som låg veldig fint til, og til ein fin pris
    eg får meg ikkje noko eget i nærmaste framtid
    Gjelder å være godt forberedt med lån før man går på husjakt ja!
    Vi tapte første "drømmehuset" pga vi ikke hadde pengene i orden...

Hehe du får gi dem ett helsike på jobben som en fy dere!

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, absolutt. Hadde nok sikkert prøvd meg på 1,35 om eg hadde alt i ordren, skulle klart å ordna dei siste 50k på ett eller anna vis. Menmen, no blir det å stramme inn litt på økonomien, og spare seg opp litt, samt selge unna ein del av alt tullet som samler seg etterkvart!

hehe, "nei, ikkje meir overtid på dokke!"? neida, passer seg nok litt dårlig å gå rundt å vere bitter, får berre satse på det kjem fleire!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får tenke med deg selv at det sikkert var meningen at du skulle vente, kommer nok et du har mer lyst på senere.

Men jeg må si jeg er glad jeg ikke skal inn på boligmarkedet i dag, betalte jo omtrent bare knapper og glansbilder vi i forhold til de prisene det opereres med i dag. Er vel kanskje den eneste gangen vi virkelig har timet noe riktig også

Newcomer COSSIERS sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Etaten
    Hey hey hey

Gratulerer så mye da :-D :-D :-D Selv må jeg vel komme i gang med hybler på loftet så jeg blir ferdig til skolene begynner på igjen

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha og presence høyttalere på plass i bua, men det må nok kjøres en solid runde kalibrering der oppe. Fikk bare spilt et par spor med musikk, men det var tøffere i "Pure direct" enn når suben var med. To 6,5" spilte i ringer rundt SVS PC 20-39+, da er det et alvorlig problem med fase ...
    Skal vel bli bra etterhvert, bare tiden strekker til, må koble til Onkyoen på stua også.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har et billig satelitt system og anbefale?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .....

Side 2056 av 2256 FørsteFørste ... 1056 1556 1916 1926 1936 1946 1956 1966 1976 1986 1996 2006 2016 2026 2036 2046 2052 2053 2054 2055 2056 2057 2058 2059 2060 2066 2076 2086 2096 2106 2116 2126 2136 2146 2156 2166 2176 2186 2196 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •