Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 194

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 194 av 2256 FørsteFørste ... 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 154 164 174 184 190 191 192 193 194 195 196 197 198 204 214 224 234 244 254 264 274 284 294 304 314 324 334 694 1194 ... SisteSiste
Viser resultater 3,861 til 3,880 av 45103
    Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Svantekiller
    Hvitevarer fra Miele gjennom jobb ca 20k der har vi Innkjøpspris eller priser som er det "elkjøp" betaler for det inn.. Altså BILLIG!!! dette er en ordning som er unik og som vi har lov til å benytte 1 gang mot fødselsnummer og bevis fra firmaet om at vi jobber der.
    Sånt er gull verdt!!

Blir det da en Induksjonskomfyr?? Det er jeg veldig sugen på
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel med kjeller, 1 etg og 2 etg.. et loft som kan benyttes og 1 mål tomt utenfor samt et et påbygg som KAN bli tidenes hjemmekino som kommer jeg ALDRI til å bli ferdig

Deilig tanke, men jeg vil ha 1 etasje og 2 soverom FERDIG slik at jeg slipper byggeplass følelse uansett hvor jeg går.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    United!!! :-D

Mikel utvist! Herlig! Drittsekken. :twisted:
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Sånt er gull verdt!!

Blir det da en Induksjonskomfyr?? Det er jeg veldig sugen på

Vi snakker om

Amerikansk kjøleskap med isbit maskin og slik "kaldt vanns greier" 2 enheter
    Induskjons topp
    stekeovn som er en hybrid og kan brukes som ALT "grill" "stekeovn" "micro"
    fryseboks liten søt sak.
    oppvaskmaskin som ikke bruker strøm
    Kaffemaskin!!! UTEN TVIL!! det er høtdepunktet

Vet ikke eksakte priser MEN jeg vet at en annen en sparte 30k på en slik større pakke fra 70k til 40k eller noe slikt. Dessuten så kan jeg velge "utgående" modeller og da er det nesten ikke priser igjen

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no
    Jeg fikk regninga på Pioneer'n i dag 32.500 - jaja det får gå! Er dere foresten klar over at melkeprisen har gått opp 0.2øre siste uka - FORFERDELIGT - La oss gå til fanene - stakkars oss!

Lars.
    Godt å sette tingene litt i perspektiv!!!!
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    United!!! :-D

Mikel utvist! Herlig! Drittsekken. :twisted:
    Morsom kamp dette.. Har sett litt på den

Jeg håper på United :-? Håper Chel$ki får en VIRKELIG nedtur etter avgangen til surinio og at $$$$Russern gir **** jeg er så omtenksom atte

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi snakker om

Amerikansk kjøleskap med isbit maskin og slik "kaldt vanns greier" 2 enheter
    Induskjons topp
    stekeovn som er en hybrid og kan brukes som ALT "grill" "stekeovn" "micro"
    fryseboks liten søt sak.
    oppvaskmaskin som ikke bruker strøm
    Kaffemaskin!!! UTEN TVIL!! det er høtdepunktet
    Kjøleskapet hadde jeg valgt et standard uten den hersens isbitmaskinen!

Men resten virker helt topp!!!!!

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har regnet litt på dette også.

Bad. Velger våtromsplater og flis på gulvet. Har varmekabler
    Men innredning

BAD - 40 k uten noen fancy dusj, kun en dusj vegg som jeg har.

Kjøkken 30 k

Hvitevarer fra Miele gjennom jobb ca 20k der har vi Innkjøpspris eller priser som er det "elkjøp" betaler for det inn.. Altså BILLIG!!! dette er en ordning som er unik og som vi har lov til å benytte 1 gang mot fødselsnummer og bevis fra firmaet om at vi jobber der.

dette ble rot.

Men jeg regner med at det går med 112 000 kroner på dette. Da er 1 etasjen ferdig!!
    Synes budsjettet ditt er litt i underkant men du har jo noen sinnsyke avtaler da... Hvitevarene våre kom på ca 85K (minus 12/13K i pruting) men det blir ikea kjøkken og budsjettet er 150K så det skal nok bli bra.

En annen ting er jo at du er nyetablert og ganske ung så budsjettet bør jo være der etter! Bare vent til du blir 39 som meg, med din jobb kjører du nok siste utgave av BMW og ler av mine nedslitte mile-varer mens du ligger på senga å nyter no godt i et 100% fullautomatisert hus verd 5mill.

Stakkars meg II

Lars.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Kjøleskapet hadde jeg valgt et standard uten den hersens isbitmaskinen!

Men resten virker helt topp!!!!!
    Tja... men jeg har noen følere ute i markedet så jeg vet hvilket jeg skal ha, og det er ikke på grunn av isbitmaskinen. Det er kjøleskapet i seg selv som er helt til å dø av.... hvordan og hva det gjør med varene inni... jeg driter i isbitene

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no
    Synes budsjettet ditt er litt i underkant men du har jo noen sinnsyke avtaler da... Hvitevarene våre kom på ca 85K (minus 12/13K i pruting) men det blir ikea kjøkken og budsjettet er 150K så det skal nok bli bra.
    Jeg skal pusse opp med muligheter for fremtiden. Det er derfor det ikke er så dyrt. Badet skal pusses opp MEN uten det som virkelig koster... enkel innredning som bare kan byttes når pengene er i balanse igjen. Samme med kjøkken,

og alt som har med strøm og gjøre er IKKE med i budsjett. Har noen avtaler på jobben som gjør at jeg ikke trenger å tenke på kroner og øre.

Så bare på strømmen så er mitt budsjett 30k + mindre en ditt.. Så det så
    Men jeg vet at det kommer til å bli 150k er ikke dum bare den gangen på 8 kvm, jeg pusset opp kom jo på 10k

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja... men jeg har noen følere ute i markedet så jeg vet hvilket jeg skal ha, og det er ikke på grunn av isbitmaskinen. Det er kjøleskapet i seg selv som er helt til å dø av.... hvordan og hva det gjør med varene inni... jeg driter i isbitene
    Da så....

Kjenner noen som har hatt slike kjøleskap en stund - hadde de visst hvor ofte og hvor mye det kostet å bytte vannfilter på de - vel da hadde de ikke kjøpt seg slike skap.

Det viktigeste er vel at det er gooood plass til pils!!!

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men jeg vet at det kommer til å bli 150k er ikke dum bare den gangen på 8 kvm, jeg pusset opp kom jo på 10k
    En god regel er å doble summen du tror det skal koste - det stemmer i veldig mange tilfeller :?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt kommer an på hvilket skap du handler... pris = kvalitet og dette er fortsatt ganske nytt. så et skap idag som har utsalgspris på 20k er ikke dumt og det er SÅÅÅÅÅÅ god plass til pils

Det er sykt at Nordmenn alltid sprekker budsjett ja

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så et skap idag som har utsalgspris på 20k er ikke dumt og det er SÅÅÅÅÅÅ god plass til pils
    Oii, liker nesten hvitevarer like godt som hifi-utstyr.

Har du en link eller noe til skapet - så det går an å sikle litt? 20k for et kjøleskap - det må være hinsides......

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, jeg lette litt og fant et slikt side-by-side opplegg fra Miele.

Rundt 30k for hele pakka, og det er "bare" kjøl og frys.

Stilig!!!!!

Side-by-side - Miele Norge

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke det. Kan lete litt. Har bare sett i brosjyrer på jobben skjønner du..

Men skal komme med utstyrsliste her også

Den andre løsningen er å vente med hvitevarer. Jeg har jo alt nå. og lage kjøkkenet fremtidsrettet, da dette er et tilbud som er stående... og spare disse pengene, det hadde vært det beste MEN det er ikke alltid at det beste er det som blir gjort...

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke det. Kan lete litt. Har bare sett i brosjyrer på jobben skjønner du..

Men skal komme med utstyrsliste her også

Den andre løsningen er å vente med hvitevarer. Jeg har jo alt nå. og lage kjøkkenet fremtidsrettet, da dette er et tilbud som er stående... og spare disse pengene, det hadde vært det beste MEN det er ikke alltid at det beste er det som blir gjort...
    Hehe - enig i det siste

Lette litt mer på Miele - jeg kom fort til 100k - da var ikke en gang komfyren med.....

Bra jeg ikke er så kresen på visse hvitevarer. Har en 5 år gammel Zanuzzi oppvaskamskin som kun kostet 2k - fungerer meget bra ennå.....

Derimot så Miele kaffemaskinen til nesten 20k veldig fristende ut

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når vi flyttet hit kjøpte jeg gjennom jobben

Komfyr 2k
    oppvask 2k
    vifte 500
    kjøl frys 1700

Så det jeg har nå er jo bare 2 år gammelt. Det er en liten bismak å kaste ut dette.. MEN kaffemaskin skal jeg ha! den samme som en kollega har, den betalte han 7k for, men den kaffen herregud

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi kjøpte 2 frittstående skap (kjøl og frys) Enklere hvis noe ryker osv..

Kjøleskap
    Fryseskap

Jeg tror det skal være i ok kvalitet osv - vi vurderte isbitmaskin og vanndispenser men droppet det på grunn av bakteriedill på vannet og fastfrysingsproblemer på isbitene - litt vedlikehold så går nok det bra!

Du må få deg Induksjonsplatetopp Mr_Spock! vi kjøpte det med tanke på økonomi og eventuelle unger og dyr osv. Toppen vår er litt bredere en normalt for å bedre få tak i gryter osv.

Induksjonstopp

Ventilatorene til Miele koster rundt 15-20K noe som jeg ser på som ravende galskap derfor ble det en enklere UPO model de hadde på El-Kjip til rundt 4K

Ventilator

Vi har 2 micro'er så vi gikk for en standard intergrert stekeovn og disse nye ovnene har jo alt av duppeditter og funksjoner + at de er pene å se på! :-D Vi valgt denne ovnen fordi den er meget enkel å rense/vaske.

Stekeovn

Oppvaskmaskinen ble av den helintegrerte typen (skjuler hele fronten med dørplate) Det som var viktig for oss var strømbruk, støynivå og vannforbruk og vi er godt fornøyd med valget.

Oppvaskmaskin

Og så kommer vi til "øyestenen" min - Kaffemaskinen - Ahhhh - Veiledende priser er som regel helt på bærtur og det er denne også 17.500!! Den ble dyr men søren heller, jeg har spart i 40år for å få meg et kremhus så da smeller vi til.

Himmelriket (før Cinema L&B er på plass)

Dette fikk jeg for 71.000 etter pruting (85K før) - jeg blir ikke bortskjemt av arbeidsgivere som forguder meg (som hvisse andre ) og det er vel unødvendig å si at jeg gleder meg til å lage mat til mange :-D ..... (også de litt bortskjemte) ..

Det værte med alt dette er at jeg må legge ut disse summene! etter nesten 40år med sparing er det en utrolig vanskelig overgang for fornuften min men kvalitet koster sier alltid Pappa'n min og det har jeg tjent mye på..

Kan noen skru ti'a frem 1uke? Please..

Lars.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2-0. Deilig! :-D

Blir spennende å se hvordan det blir Kjetil. Stort bad hvertfall.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Side 194 av 2256 FørsteFørste ... 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 154 164 174 184 190 191 192 193 194 195 196 197 198 204 214 224 234 244 254 264 274 284 294 304 314 324 334 694 1194 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •