Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 1929

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Spennende. Det er uansett ikke en dealbreaker.

Det er jammen artig å sjekke ut app-er på youtube.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svennand

Om du tenker å kjøpe en telefon for så å jailbreake den, må du huske på dette, en jailbreaka telefon kan du ikke oppdatere med apple sitt nyeste OS.
    Dvs nå er det vel kommet jailbreak til os 3.0- men du havner i samme uføre igjen når os 4.0 kommer ut snart...

Ikke at det har vært noe problem for meg, mobilen har klikket en gang siden jeg kjøpe den for kanskje ett halvt år siden, hadde den jailbreaka, men kuttet det ut til slutt, har liksom brukt maks 100kr på applikasjoner siden kjøpsdatoen...
    Har hørt om jailbreaking, men aner ikke hva det går i.

Edit: har lest litt nå. Er det noe jeg får bruk for tro...?

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Det handler basiclly om å låse opp telefonen for å kunne bruke den mot andre sim kort/leverandører en teleoperatøren som du kjøpte telefonen med.
    Samt å innstallere akkurat de applikasjonene man vil, om det enten er apple sine programmer, eller program som ikke har blitt godkjent i apple store...

Vanligvis har man 1 års bindingstid på en telefon, etter dette året så kan man kreve å få telefonen låst opp. Vet ikke hvordan dette fungerer på iphone, men andre mobiltelefoner får man en shitload lang kode som man taster inn enten under oppstart, i menyen eller lignende... vips så kan man putte i sitt telenor sim kort istede for netcom som man hadde...

Jailbreaking av iphone vil si å modifisere OSet til telefonen, da sperren ligger i det operativsystemet.
    Det gikk LAAANG tid før os3.0 kunne jailbreakes, da apple var aggressive med å legge sperrer for de som driver med jailbreaking...

Så regner med at det går lang tid før man får benytte os4.0 for de med jailbreaka telefon når det kommer ut.

Eller dvs at selvfølgelig kan en som har jailbreaka telefonen sin innstallere os4.0 men da forsvinner jailbreaken...

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Edit: har lest litt nå. Er det noe jeg får bruk for tro...?
    Om det ikke er pga at man skal "lure" telefonselgerne i forhold til abb/telefon
    Så NEI.

1.Man får ett operativsystem som er tuklet med (les tidligere problemer med at telefonen er usikker, kan lett fikses for de som vet hva de gjør...)

2.En applikasjon koster vanligvis mellom 6-12kr... og som oftest ligger der lite (engelsk! ikke lite, men lite som i lett... gratis) versjoner så man får prøve ut sakene før eventuelt, så det blir få feilkjøp... jeg har brukt 100kr og føler jeg har alle programmene jeg har bruk for...
    Noen er betalt, andre er gratis laget av folk som bare synes det er kjekt å utvikle

3. Da ligger alle kjøpene lagret på min profil, så neste gang jeg resetter telefonen o.l så er det ett par tastetrykk så er alt innstallert slik det skal m.m

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmmm..... Fant en tråd der flere påstod at Telenor var eneste leverandør der man kunne (umiddelbart etter kjøp) be om å låse opp tlf uten at det kostet noe. Dvs.....man må la abbonementet løpe, men at jeg feks kan sette i mitt Onecall-simkort uten noe mer trøbbel. Stemmer ikke dette altså?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmmm..... Fant en tråd der flere påstod at Telenor var eneste leverandør der man kunne (umiddelbart etter kjøp) be om å låse opp tlf uten at det kostet noe. Dvs.....man må la abbonementet løpe, men at jeg feks kan sette i mitt Onecall-simkort uten noe mer trøbbel. Stemmer ikke dette altså?
    Er litt usikker, man kan vel få låst opp telefonen.
    Det som koster er å si opp abb, det koster vel 1500kr eller no, mener jeg leste det en plass.

Det kjipe med telenor er at de ikke tilbyr forsikring av iphone lenger...
    mens netcom gjør det.

Dette synes jeg er veldig kjekt, om man skal ha løpende abb, så kan man like gjerne forsikre telefonen, selv om man ikke bruker det abbet, etisk riktig, njaaa=P

Netcom koster det 35,- i mnd for å forsikre iphonen, det dekker så å si alt av uhell osv...

Det er kjekt, for om man ødelegger telefonen har ikke apple noe servicesenter i norge, telefonene blir da som oftest skrotet/resirkulert og man må betale for en ny telefon (ikke nypris selvfølgelig, men kostnadene er høyere en nødvendig).

Man kan bruke alternative serviceverksted, det blir billigere, en skjerm koster rundt 1000 lappen å bytte, litt mer om både innerskjerm og ytterskjerm er skadet, (max 1500kr inkl frakt mener jeg på). Søstern var uheldig og knuste skjermen på sin iphone...
    Minuset med å bruke disse serviceverkstedene er at man mister garantien på telefonen...

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    forumet til mac1.no får du sikkert mye mer info om abb.

Vis forum - Operatører og abonnementer • ipod1

Active mikkel rev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahhh... Fikk batteri til Dell-en nå i dag. Deilig med BÆRBAR igjen. ebay var vår venn, og istedet for 1411,- fra Dell, eller ca 900 fra billigste norske nettbutikk (som jeg fant hvertfall) ble det rundt 250,- for 9-cellers fra Singapore.

Noen som handler blekkpatroner på ebay? Tips til en god butikk?
    orginale eller kompatible patroner?
    hva heter skriveren din?

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant dette svaret:

Innlegg søn 02.08.2009 17:32
    Jeg kan bekrefte det Dr.Pepper og zand sier her. Kjøpte min første iPhone med SuperPluss på fredag, en time senere ringte jeg Telenor og ba dem låse opp telefonen for bruk med flere operatører (jeg gjentar: ikke si opp Telenor-abonnementet, men bare åpne for flere operatører). Et kvarter senere var OneCall-kortet i bruk, og så vidt jeg vet har ikke Telenor tatt seg betalt for denne lille operasjonen.

Haldorsen
    ..i denne tråden. iPhone 3GS-spørsmÃ¥l • mac1

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mikkel rev
    orginale eller kompatible patroner?
    hva heter skriveren din?
    Samma om de er originale eller kompatible så lenge de funker. Har en HP 2355. Men vi vurderer en Canon MP640 om ikke så lenge.

Er ikke du malermester Mikkel?

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelige greier som skjer for tiden... For jeg har lagt ut noen annonser på finn.no for å selge unna div mobiltlf, gpsnavi, felger som ikke er i bruk... Gps'n gikk fort, men orginale BBS-felger går det visst treigere med, da en får slike replicafelger så billig for tiden.. Men det de glemmer, er jo at de blir urunde og er mye lettere å skade samt er mye tyngre.... Og på den mobiltlfannonsen min, som jeg la ut i går tror jeg, er det søren meg størst respons på den eldste telefonen... hehehe... Den blir vel faktisk shippa allerede i morra...

Slenger med annonsene, så kanskje dere kan komme med tips til utfyllende info om forbedring osv... Samt litt snikreklame

Felgene:

BBS RK 18tommers strøkne felger med omtrent nye dekk til salgs.

Mobilene: Samsung Omnia i900, Sony Ericsson K850i og Sony Ericsson k800i

Navigasjonsenheten er jo solgt, så er vel ikke vits i å vise den da...

Her skal det kvittes med ting som ikke blir brukt ja... Lurer forresten på om det er noe vits i å prøve å selge en eldre lappis jeg? Det var toppmodellen til Fujitsu Siemens, med 17"skjerm, dobbel HD, godt skjermkort osv... Men den er vel ikke verdt noe som helst lengre kanskje? Kanskje bare ha den liggende til backuppc? Men det blir jo litt sært når en nettopp har fått i hus En grom Dell 18" lappis og har den lille som reisepc? Eller hva tror dere?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bah, selvfølgelig har jeg ikke fått hellidagstillegget for julelønna...:evil: :evil: :evil:

Active mikkel rev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samma om de er originale eller kompatible så lenge de funker. Har en HP 2355. Men vi vurderer en Canon MP640 om ikke så lenge.

Er ikke du malermester Mikkel?
    Hehe.no more painterman og det er en befrielse og tenke på at jeg aldri skal være håndtverker mer !
    sluttet for 4 mnd siden.begynt i et IT-firma (Imento) som selger:-D
    og da selger jeg en del tonere og blekk + alt mulig annet snacks også.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mor'n sann.

Til dere Jailbreak folk. Hva er "egentlig" poenget? Hele poenget med en iPhone (smart telefon) er jo databiten, er det så store forskjeller på datatrafikk prisene?

Jeg har skjønt at det også handler om applikasjonsfrihet osv. men hvor ligger gevinsten der? Hva er det så viktig å ha/kjøre.

Vil man få dekket knust-skjerm under garantien om Iphone er Jailbreaket?

L

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Morgenstund er tull i grunn,. heldigvis helg igjen snart
    Heldigvis ikke bare jeg som ikke har fått rett lønn.. men fortsatt irriterende!!

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, en kollega av meg på 50+ år ringte nettop og lurte på om han kunne kjøpe iphone, siden han er kronisk glad i alt som heter gadgets var det bare et spørsmål om tid før han skulle ha en slik

Lars hvordan er egentlig det lille tastaturet til imacen? Siden den skal brukes til mye oppgaveskriving og slikt ser jeg for meg at det blir knotete, men er dette bare tull av meg?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny tv bestilt Ble Samsungen.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1234567
    Sist endret av LogB.no; 05-08-2015 kl 10:51

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1234567
    Sist endret av LogB.no; 05-08-2015 kl 10:51

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel jeg sitter vel svært lite og regner på voldsomt så det blir ikke noe problem. Har nå ringt 16 ganger til eplehuset i midtbyen, og sendt 3 mail fortsatt ikke svar.... Dette er for dårlig!!

Side 1929 av 2256 FørsteFørste ... 929 1429 1789 1799 1809 1819 1829 1839 1849 1859 1869 1879 1889 1899 1909 1919 1925 1926 1927 1928 1929 1930 1931 1932 1933 1939 1949 1959 1969 1979 1989 1999 2009 2019 2029 2039 2049 2059 2069 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •