Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 1911

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Intermediate phatbull sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Tandstad
    Takk for det Geir! Korleis er du fornøgd med Audi'en din? Har nesten bestemt meg for å hente ein sjølv. Korleis er service-kostnadane? Kva type er det du har forresten?
    Jeg er strålende fornøyd med bilen. En super bra bil. Har hatt masse biler, men ingen så bra som denne. Da jeg kjøpte den i 04 hadde den gått 130000, Nå har den gått 280.000! Dette nesten helt uten problemer.

Jeg har A6 2,5TDI Quattro Stv 2000mod. 180hk utgaven, el skinn recaro, dvd navi med 20GB HD og SD kort leser, F1 gear ++

Servicer = svindyrt. Spesielt om du tar disse på Audi verksted.... Det gjør ikke jeg!! Jeg tar to servicer i året (hver15000km) likevel blir dette ca 15-20k, inkl. småfiks.

Jeg har byttet reg.reim to ganger. På Audi koster dette 16.000,- alene!!! Grunnen er at de må ta bort støtfanger, fjerne fire radiatorer for å så bytte vannpumpe, reg.reim og strammer.

Om du tenker på 2.5tdi, så sjekk motorbetegnelsen. AKE har et problem med toppen. 4stk. kamaksler må byttes ved 100-200.000 km. Dette er dyrt! Tiptronic kassen er heller ikke bra. Disse tåler ca. 300.000km. Selv om det er Porsche som har utviklet den har mange problemer med disse. Overhaling koster 60k. på Audi. Ca 30k. på Norskbildelesenter. Multitronic (2003 ->) er bedre. Forstillingsdeler må byttes jevnlig på A6 (fra ca150.000km)

Som alltid er det viktig å sjekke historikk på bilen (sjekk regnr med Audi) Audi har siden år 2000 produsert motorer og gear med såkalt LongLife service intervall. Dette er bare tull !!! De sier at oljen kun skal byttes hver 30.000! Det har jeg ingen tro på pga. den kalde vinteren vi har. På automat kassen sier de at det aldri skal byttes olje!!! De senere årene har de gått bort fra denne håpløse praksisen, men jeg tror at dette er mye av grunnen til at mange biler er mye mer slitt enn de burde... Olje skift på automat koster 5200,-

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, har begynt på kalibreringen, sånn bare for å justere fasen, iflg radioshacken er fase 0 korrekt, men det sier øret mitt at er helt feil, dette kommer til og ta tid. Høres ut som det er totalt feil plassering.
    Står i ytterhjørne bak, lurer på om jeg skal prøve den fremme? Blir en lang og smertefull prosess som vanlig

EDIT: Var en manglende phonokabel i yamahaen som gjorde raritetene, så nå er det en grovkalibrering på gang!

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av phatbull
    Audi-snakk
    Takk for flott svar Nei, det er ein 2007-mod a4 2.0tdi quattro, som har gått 38k. 140 dieselhestar, 320 nm. Har veldig trua på denne bilen, og dine erfaringer høyrest jo også bra ut, sett vekk ifrå prisnivået(som eg visste var ganske høgt). Kjem til å prøve å halde meg på rundt 12k km i året no, mot ca. 20k tidligare. Dette grunna eg slepp å køyre til jobb lenger. Så eg kjem til å halde det til ca. ein service per år, og då blir det overkommelig.

Veit ikkje heilt kva navigasjonsenhet som sitt i(om noko i det heile tatt), men kjem til å prøve å få tak i Pioneer AVIC D3 tenkjer eg. Ser det ligg ein på finn til ein fristande pris

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1234567
    Sist endret av LogB.no; 05-08-2015 kl 11:01

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1234567
    Sist endret av LogB.no; 05-08-2015 kl 11:01

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ho ho..

tru hus eier er på fest no
    opp me volume da!
    hehe endelig spille godt me bass t-amp 800 på full styrke me 2stk xxls 10"

skulle ønske ej hadde bedre plass her!! og en verdig reciver! (eltax avr 900 suck's)

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skål folkens! Då va det 12 monkeys(aldri sett) på blu-ray og ei kald ei i handa her!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skål folkens! Då va det 12 monkeys(aldri sett) på blu-ray og ei kald ei i handa her!
    skååål tandstad !!
    godt i gang her :P ferdi me 70cl 40% noen 0,5L øl å mickey finn :O

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvor mye tåler xxls 10" ??

ser t-amp E800 blinka rødt ofte her :P 440 watt rms x 2

Newcomer COSSIERS sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte meg eit skikkelig bits-sett for lenge sidan, enda ikkje slite ut nokon, sjølv ved mykje bruk. Slit dei såklart ut fort om ein brukar feil størrelse :P Må forresten skryte av Milwaukee-skrutrekkeren(batteridreven ja) eg kjøpte før jul, knallbra! Men så er Milwaukee eit veldig bra merke også!

Begynner forresten i ny jobb mandag!
    Gratulerer så mye :-D

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veit ikkje heilt kva navigasjonsenhet som sitt i(om noko i det heile tatt), men kjem til å prøve å få tak i Pioneer AVIC D3 tenkjer eg. Ser det ligg ein på finn til ein fristande pris
    Tja, liker godt Audi sin jeg.. Men den har klart ikke de samme finesser som Pioneer og Kenwood. Audi benytter blaupunkt. Det kommer nye kart hvert år. Disse koster litt over en høvding... om du ikke kjenner en som kan hjelpe deg med dette da... ;-)

Her har du en av mange tilsalgs på ebay:
    AUDI A4 S4 RNS-E NAVIGATION DVD GPS NAVI RNS E SAT NAV - eBay (item 320473085403 end time Feb-09-10 10:17:38 PST)

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den der såg fin ut ja, har bra erfaring med Blaupunkt frå tidligare, men ser dessverre ikkje ut til at "min" bil har dette installert:

Audi A4 2.0 TDI QUATTRO LAV KM! 2007, 38800 km., kr. 299.000,

Blir vel å kjøpe og installere da isåfall, men kan sjå ut som det ikkje er plass til dobbel-DIN?

Takker Cossiers

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...men kan sjå ut som det ikkje er plass til dobbel-DIN?
    En knall bil du har sett på!! :-D Er den sprek? Jeg har ikke prøvd 2.0TDI enda.

Ser på dette bilde at klima delen er flyttet ned på den som har navi. Frykter egentlig at denne konsollen har forskjellig bredde og innfesting og dermed ikke kan flyttes. Den kan sikkert byttes...

Audi A4 1.9 TDI Avant NAVI, 2008

Din aktuelle:

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av phatbull
    En knall bil du har sett på!! :-D Er den sprek? Jeg har ikke prøvd 2.0TDI enda.
    Takker Relativt sprek skal den vere ja, skal visstnok ta sprinten på 8.9 sekund, og 320 NM sørger også for bra drakraft. Har dessverre ikkje fått testa den eg heller enda, sidan denne stend 650 km frå meg :/ Veit det går an å chippe den opp til 180HK/400NM for 7k, men trur eg(i tilfelle kjøp) vil prøve å holde den original.

Litt kjedelig det med konsollen ja :/ Men det går nok sikkert an å bytte ja, hadde vore rart om ikkje. Ser mange av S-line modellane har navi, men S-line utelukka eg fordi den er for lav. Synes den vanlige med sine 140 mm bakkeklaring er lav nok, S-line er fabrikksenka 30 mm til 110 mm.

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Here we go again.

22 minusgrader.....

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser mange av S-line modellane har navi, men S-line utelukka eg fordi den er for lav. Synes den vanlige med sine 140 mm bakkeklaring er lav nok, S-line er fabrikksenka 30 mm til 110 mm.
    Med S-line får du mye ekstra for ikke alt for mye penger, men vær forberedt på å kjenne hver stein du kjører over...

Ang. trimming som var nevnt over en plass.. Få det gjort seriøst hvertfall. En kompis av meg fikk "garasjetrimmet" sin S6+ i forrige århundre fra 326 originale hk til 355. Gikk greit helt til startsperren plutselig bestemte å kvele motoren hvert 10. sekund.. med det resultat at hele styringsenheten måtte skiftes til en ikke ubetydelig sum. Sånn by the way når vi er inne på Audi og trimming... Det sto i Adressavisen i går om en fyr som for en god stund tilbake hadde fått trimmet sin RS2 fra 315hk til over bortimot 600hk, fikk seg røde skilt og var ute og kjørte gris i Stjørdal til tross for mangler ved bremser og motorfester, med det resultat at han forårsaket en alvorlig trafikkulykke. Han kan nå vente seg straffeforfølging og et saftig regresskrav fra If..

Ellers må jeg tilstå at jeg fremdeles har lyst på en S6 med den gamle turbo-femmeren. Etter min mening en av de aller beste Audi-motorene(for sin tid) med herlig femmer-lyd. Men det er vel ikke håp lenger, det som ikke er vraket er vel istykkerkjørt..

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Egon
    Med S-line får du mye ekstra for ikke alt for mye penger, men vær forberedt på å kjenne hver stein du kjører over...

Ang. trimming som var nevnt over en plass.. Få det gjort seriøst hvertfall. En kompis av meg fikk "garasjetrimmet" sin S6+ i forrige århundre fra 326 originale hk til 355. Gikk greit helt til startsperren plutselig bestemte å kvele motoren hvert 10. sekund.. med det resultat at hele styringsenheten måtte skiftes til en ikke ubetydelig sum. Sånn by the way når vi er inne på Audi og trimming... Det sto i Adressavisen i går om en fyr som for en god stund tilbake hadde fått trimmet sin RS2 fra 315hk til over bortimot 600hk, fikk seg røde skilt og var ute og kjørte gris i Stjørdal til tross for mangler ved bremser og motorfester, med det resultat at han forårsaket en alvorlig trafikkulykke. Han kan nå vente seg straffeforfølging og et saftig regresskrav fra If..

Ellers må jeg tilstå at jeg fremdeles har lyst på en S6 med den gamle turbo-femmeren. Etter min mening en av de aller beste Audi-motorene(for sin tid) med herlig femmer-lyd. Men det er vel ikke håp lenger, det som ikke er vraket er vel istykkerkjørt..

Enda verre, det var en Audi 80 med RS2 motor som var trimmet.

Det finnes ikke grommere lyd enn fra en Audifemmer med 10V

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gud bedre her inviterer man inn på middag og regner med at dette skal gå fint, men ender opp med en skallebank fra *******!!

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skallebank på søndag er ganske standard her... er nok en kronisk tilstand jeg har :?

Håper det ga seg Per A!

Her er -12 grader og snør, blåser en del også, så det er skikkelig koselig.

Har vært ute og frest en gang allerede, moro :-D Akkurat som når du pisser - lønner det seg å frese i le
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Skallebank på søndag er ganske standard her... er nok en kronisk tilstand jeg har :?

Håper det ga seg Per A!

Her er -12 grader og snør, blåser en del også, så det er skikkelig koselig.

Har vært ute og frest en gang allerede, moro :-D Akkurat som når du pisser - lønner det seg å frese i le
    Joda den ga seg etterhvert, avspaserte noen timer fra jobb så nå er det -19 ute og vi spiser is og spiller Banjoo and kazoo

Side 1911 av 2256 FørsteFørste ... 911 1411 1771 1781 1791 1801 1811 1821 1831 1841 1851 1861 1871 1881 1891 1901 1907 1908 1909 1910 1911 1912 1913 1914 1915 1921 1931 1941 1951 1961 1971 1981 1991 2001 2011 2021 2031 2041 2051 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •